***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista
mekin käytiin tänään rakenneultrassa,kaikki oli muuten hyvin,mutta sydämen toisesta kammiosta löytyi "golfpallo" eli kalkkikertymä :'( ja ei saanut ultrattua kasvoja,sain uuden ultra ajan rv 26,toivottavsti silloin olisi hävinnyt tuo "golfpallo" ja kaikki olisi hyvin,hirvee hätä ja huoli on koko ajan pikkusesta :'( jäi muutenkin hirveen huono maku koko ultrasta,kun se ultraaja oli koko ajan melkein hiljaa eikä kertonut meille oikein mitään.nyt muuten vasta tiesin kun etsin netistä tietoa että kyseessä on "golfpallo" eikä tennispallo niinku ultraaja väitti :LOL: pikkuisen painoarvio oli 329g :heart:

aarteeni 20+1
 
aarteeni, toivottavasti kaikki kääntyy hyvin ja huoli osoittautuu turhaksi!

Onnittelut vielä mukaan tulleille ja mukavia ultrakuulumisia saaneille :flower:

Jääräpää, mulla tehtiin rakenneultran yhteydessä 4d-ultraus ja hyvin näkyi kaikki, myös hyvä ja tarkka kasvokuva on nyt itsellä :heart: viikkoja tuolloin 21+4.

Piianen ja kovasti potkiva Mökönen 22+6 (UÄ23+3)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aarteeni:
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista
mekin käytiin tänään rakenneultrassa,kaikki oli muuten hyvin,mutta sydämen toisesta kammiosta löytyi "golfpallo" eli kalkkikertymä :'( ja ei saanut ultrattua kasvoja,sain uuden ultra ajan rv 26,toivottavsti silloin olisi hävinnyt tuo "golfpallo" ja kaikki olisi hyvin,hirvee hätä ja huoli on koko ajan pikkusesta :'( jäi muutenkin hirveen huono maku koko ultrasta,kun se ultraaja oli koko ajan melkein hiljaa eikä kertonut meille oikein mitään.nyt muuten vasta tiesin kun etsin netistä tietoa että kyseessä on "golfpallo" eikä tennispallo niinku ultraaja väitti :LOL: pikkuisen painoarvio oli 329g :heart:

aarteeni 20+1
Hei, minä kävin kans ultrassa ja sama homma oli. Sydämessä oli kalkkikertymä. Sanoi ultraaja että ei ole vakavaa kun kaikki muu näytti olevan kunnossa. Tottakai se tarkistetaan vielä rv 26 samalla kun käyn muiden "vaivojeni" takia uudestaan äitipolilla. Itselleni tuli semmonen olo että äsyytä huoleen ei olisi. Mutta eihän sitä kyllä ikinä tiedä etukäteen.. sittenhän sen kuulee ja näkee. Kovasti vain väitti että se häviää syntymään mennessä :)
 
Aarteeni, toivotaan, että kaikki menee hyvin ja seuraavassa ultrassa kaikki olis hyvin

Täälläkin tehtiin samalla 4d-ultraus, josta kyllä olin yllättynny, en tienny kyseisessä sairaalassa sellassia laitteita olevan, saati et ne niillä mitään rutiinisti tekis...Kasvokuvaa oli vaikea saada, kun aina se laittoi käden eteen...

Ja aiemmissa ultrissa la on heittänny 1-2päivää kierrosta laskettuna, mut nyt rakenneultrassa vastas täysin päiviä...
painoarvio oli 389g

21+1
 
Tervetuloa petteripäivikki! :flower:

Ja onnea Tesmikselle tyttölupauksesta! :heart:

Aarteeni Mä myös toivon, että kaikki on kuitenkin ok. Koita olla stressaamatta hirmusti. Kurjaa, että ultraajakin oli tökerö. Tsemppiä! Ja 6 viikon päästä pääset taas näkemään pienokaisen. Selvisikö sukupuoli vai ettekö halunneet tietääkään?

Innolla odotan tän päivän ultrakuulumisia. On se jännää! Itellä vielä 3 viikkoa tuohon h-hetkeen.

Mandy ja pallero 17+4
 
Minä kai sitten hoomenna menen sinne 4d-ultraan (kello 16 asti sen voi vielä peruuttaa). Huomenna tosiaan rv 21+6 neuvolan mukaan. itse olen kokoajan laskenut päivän vähemmän kun en edelleenkään ymmärrä miten neuvola saa päivän lisää tuohon lukuun. Ultrien mukaan huomenna olisi 22+2.
Mua siinä kaatumisessa mietityttää erityisesti sellainen juttu (tää on vähän noloo ) mutta kun päädyin istumaan rappusten alapäähän lattialle kompuroinnin seurauksena niin huomasin että oho, pikkuhousut ihan märät . No sitäpä sitten mietin että mitä se oli. Pahin pelko oli että lapsivettä... mutta jospa kuitenkin vaan pissalorahdus. mulla on noiden kahden synnytyksen jäljiltä tosi löysät paikat eli pidätyskyky onneton, esim trrampoliinilla mullle tuli aina lorahdus housuun vaikka kuinka pidätti. Samaten nyt aivastaessa ja yskiessä tulee poikkeuksetta housuun . Yleensä kuitenkin sen tiedostaa että nyt pääsi liri. Siinä rytäkässä en tiedostanut kyllä mitään mutta jos se sitten oli sellainen "hätäpisssa". Neuvolassa ei tietenkään täti pitänyt minään mun kompurointia ja sanoi vain että kunhan ei tuu verta. niin ja hemppa sormenpäästä oli 105 eli vähän noussut.
 
Jääräpää kaipa sitä lapsivettä tulisi päivittäin, jos olis kalvot jostain kohti puhjenneet? Ja jos nyt ois vaan kerran tullut ja sitten ei enää uudestaan, niin reikähän ois mennyt umpeen ja mitään hätää ei olisi, koska lapsivesi kuitenkin uusiutuu koko ajan. Luulen, että on vaan ollut tollainen "hätäpissa".

Pissasta puheen ollen onko muilla edelleen helposti pissahätä? Musta tuntuu, että on aika usein, vaikka ei ehkä niin usein kuin alussa. Pissahätä ilmestyy kuitenkin kuin tyhjästä niin kovaksi, että tuntuu tosiaan vaikealta pidätellä. Yritän noita lantiopohjalihaksia säännöllisesti jumpata, toivottavasti ei ala lirahtelee.. :D

Aarteeni taisitte saada tosi kurjan ultraajan! Toivottavasti kaikki on seuraavassa ultrassa hyvin, ainakin mulle jäi tosta santun tekstistä sellainen olo, että ei syytä paniikkiin.

mamadread & ihme 16+3 (uä 17+0 POKS!)
 
mandy81 ei haluttu tietää sukupuolta.

tänään soitin neuvolaan ja kysyin tuosta kalkkikertymästä kun en eilen saanut oikein mitään tietoa siitä ultraajalta.neuvolasta sanottiin,että ei ole mitään hätää jos löytyy vain yksi löydös ja silloin ei tartteis edes jatko kontrollia ja se tosiaan häviää itestään pois,mutta mulle laitto sen kontrolli ultran siksi kun ei saanut kasvoja ultrattua,helpotti kummasti kun sain oikeanlaista tietoa :) ja neuvolasta soittavat vielä sitten mulle kun menee ne minun tiedot sinne ja saa ne luettua.

mamadread mulla on onneksi helpottanut jo tuo vessassa ravaaminen,silloin tietysti pitää käydä useemmin kun juon paljon ja yleensä se veden tankkaaminen alkaa illasta niin silloin joutuu yöllä käymään pari kertaa,mutta on tosiaan helpottanu alkuraskaudesta ihan huomattavasti :)

aarteeni ja pikkuinen 20+2
 
Meilläkin oli tänään kovasti etukäteen jännittämäni rakeneultra ja hienostihan siellä kaikki oli! Vauvan kehitys vastasi viikkoja, tai hän oli itse asiassa vähän isompikin. Painoksi arvioitiin noin 400 grammaa. Todella symppis ultraaja ja kiva fiilis jäi käynnistä kaikin puolin. Neljä kuvaa saatiin mukaan ja sukupuolta ollaan päätetty jännittää loppuun asti, ei siis kysytty siitä. Ei oikein ole erityistä veikkaustakaan kumpaakaan suuntaan.

Haitula 20+5
 
huoh, kirjoitin äsken megapitkän pätkän ja sit tulikin server busy ja kaikki katosi MURRRh. Joskus muistan ottaa tekstin talteen ennen Vastaa nappulan painamista, mutta nyt en sitten...

no mut halit kumminkin aarteenille

jääräpäälle kommentoin piiitkät pätkät tosta lapsivesijutusta, mutta nyt ei kyllä enää aika ja jaksu riitä toistaa kaikkea. Eiköhän kaikki ole kunnossa kumminkin ja pissavaivoja täällä muillakin ;) Ja jos olisikin reikä, niin se voi itsestään umpeutua ja lapsivesi siellä vaihtuu tiheään.

Neuvolassa käyty, verenpaine alhaalla, mut kaikki ok. Valasmeininki varsinkin reisissä jatkuu (fanttomi taisi mainita, että tyttöä meinaa :heart: eli ultralöydös vahvistuisi) ja Kelan kaikki paprut täytetty netissä tänään, kun sain neuvolasta todistuksen raskauden kestosta.

btw. löysin meille ehkä vihdoin kivat sisarusrattaat, jotka täyttää (melkein) kaikki mun vaatimukset yhdessä paketissa - jo mietin jossain vaiheessa, että tarvitaan ainakin kolmet rattaat eri tarkoituksiin :) mut ei ne mahtuis minnekään...

kadak & pikku-ruu (22+4)
 
nyt on viety häätöpäätös ja raskaustodistus helsingin ja vantaan kaupungille.. toivottavasti asunto löytyis nopee :( tänää ollu hirvee pisto koko päivän kylkiluiden alla, rinnassa ja alamaha kipeenä.. mistähän johtuu, varsinkin kävellessä sattuu ja kun käy istuu tai makaamaan ni kipeetä tekee. eilen oli neuvola, syke 145 ja paino noussu vähän päälle 3kiloo

tänää rv. 18+5
 
Ultrassa käyty ja pikkuisella kaikki ok :heart: Vastasi täysin raskausviikkoja ja painoa oli 270 g.

Meille on tulossa poika :heart: Mies on ihan onnesta soikeana, hän kun toivoi poikaa jo esikoisen kohdalla :D

Nyt on sitten "pakko" ostaa poikien vaatteita ja laittaa kaikki pinkit ja muut selkeästi tyttöjen vaatteet kirpparille myyntiin...

minnihiiri + murunen rv 18+6
 
Enpäs ole muutamaan viikkoon tänne kirjoitellutkaan, kun oon ollut lomalla. Viime viikko sujui Budapestissä helteisissä tunnelmissa ja tämä viikko lomaillaan vielä kotimaassa.

Masuasukki on puolentoista viikon verran jo potkinut oikein urakalla äitiään, niin lujaa että isäkin on jo potkut tuntenut. Potkuja tulee useamman kerran päivässä, aina silloin kun itse asetun löhöämään tai istumaan. Nytkin alkoi muljautella. :D

Meillä oli rakenneultra tänään ja helpotus oli suuri, kun kaikki oli paremmin kuin hyvin. :heart: Vaavi oli jopa oikein kuvauksellisessa asennossa, niin että kaikki mahdollinen saatiin hyvin tutkittua, esim. se ettei ole huulihalkiota. Painoa kaverilla oli 419g.

Ultraaja oli mukava, mukavampi kuin ekan ultran tehnyt mies, joka oli vähän sellanen ylitehokas tyyppi, ei paljoa jutellut. Nyt kateltiin kaikessa rauhassa vauvaa ja ultraaja jutteli ja kertoi, mitä missäkin kohtaa on. Sukupuolikin selvis, eli poika meille on tulossa. :)

Muuten kaikki hyvin, massu pömpöttää muttei mitenkään hirveästi pullistele edelleenkään. Eilen punnitsin kotona itseni ja about 3kg olen saanut lisäkiloja.

Hampiainen 21+0 (tämän ultran mukaan 21+2 mut antaa olla entinen kun laskettu aika ei kuitenkaan muuttunut)
 
Onneksi olkoon kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja hienoa että Aarteellakin kaikki kunnossa, harmi kuitenkin että oli niin epäselvä kätilö...

Täällä sen verran kuulumisia että maanantaina käytiin kauan odotetussa neuvollassa, sydän äänet kuului :heart: Hurjaa vauhtia, 150:iä sydän pomppailikin. Hemogloniinit oli ok, ja verenpaineet edelleen matalat, mutta niin ne on aina ollu (ellen oo mussutellu kilo tolkulla poppareita :) ) Painoa oli tullut 7+4-17+4 välillä 400 grammaa. sydänäänten kuuleminen toi kyllä hermolepoa ainakin hetkeks ja nyt voi siirtyä jänskää rakenneultraa joka on 12.8.

Ainut harmi minkä huomasin neuvolakäynnillä, että nt-ultraaja ei ollut vaihtanut laskettua aikaa, se edelleen kuumeilee 23.12 ja väittää että olisin nyt viikoilla 18+6, vaikka tasan tiedän lapsettomuushoitojen seurontojen takia ovulaation ja että oikeasti mennään 17+6 ja LA on 30.12. Onko teillä tietoa muutetaanko rakenneultran yhteydessä vielä laskettua aikaa? edes mun pyynnöstä? haluaisin, jos vointi antaa periks tehdä töitä niin kaun kun mahdollista, muun kanssahan tolla kortin teksitillä ei oo mitään väliä...

Mamadread Täältä löytyy toinen jolla edelleen kova pissatus ja just samalla tavalla et yhtäkkiä vaan tulee kova "pakkopäästä" hätä. Omituisinta tässä on kun vessaan pääsee niin sitä pissaa ei välttämättä kauheesti ees tuu ja välillä kun tuota "pakkopäästä" tunnetta ei tuu niin saattaa tulla paljon enemmän...


Helinä ja pikkanen 17+6
 








27.02

dindei--toinen--22--NKL

01.03

teppana--toinen--26--PS

Juli87--esikoinen--23--?

Nunnika--esikoinen--22--?

sasha80--toinen--30--SKS

02.03

Anna31--esikoinen--31--VAS

Peppioliina--toinen--27--?

EveliinaQ--toinen--35--TAYS

muikkunuu79--kolmas--31--LS

03.03

Peppi-1--kolmas--24--JS

04.03

maamo79--kolmas--30--PKKS

Vaavimasu--neljäs--26--OAS

05.03

KatsuAmsku--kolmas--32--TYKS

sasuma--esikoinen--20--VKS

Kaapo80--ensimmäinen--30--?

marr--esikoinen--20--KHKS

Jade--esikoinen--23--?

Tintti83--toinen--27--KÄT

Lumi-Aurinko--esikoinen--?--?

06.03

Muruz--esikoinen--?--?

07.03

äiti09--toinen--?--TYKS

jenksu--toinen--23--?

miraci--toinen--26--?

08.03

Heipa--esikoinen--29--TAYS

GCS15--toinen--23--SEKS

Poulain--toinen--28--?

moumou--?--?--?

majj--toinen--?--VKS

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

09.03

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

10.03

mariaana80--esikoinen--30--KHKS.

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT



11.03

Sane--esikoinen--31--TAYS

tonnionni--toinen--30--OYS

12.03

Teto--kolmas--28--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--?--?--?

13.03

mimia85--toinen--25--PHKS

pihpuu---toinen--27--JS

ziina--toinen--?--?

14.03

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

15.03

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

16.03

meep--toinen--26--?

Adalaine--toinen--28--TAYS

Novelle78--toinen--32--K-SKS

Silvia Logo--esikoinen--34--?

17.03

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.03

Jinda--esikoinen--24--?

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

axda15--viides--?--LKS

Piikuliisi--esikoinen--32--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

19.03

empompii--toinen--?--?

Pilleriina--?--?--VAS

Viinirypäle--neljäs--37--TYKS



21.03

Toinentoive--toinen--20--?

22.03

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

tombatar--kolmas--?--SEKS

23.03

kamiliya--kolmas--34--NKL

Littledeath--esikoinen--23--OAS

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

24.03

Maariana83--kolmas--27--SATKS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

CrystalBlue--viides--29--TYKS

Gorthaur--toinen--26--SATKS

25.03

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

26.03

Urholiina--toinen--36--?

27.03

MrsBree--?--40--?

28.03

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

Liro--kolmas--24--SATKS

29.03

kike79--kolmas--31--KÄT

30.03

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys

Iidapiida--esikoinen--27--VAS




Vielä ilman laskettua-aikaa:

Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
pahkuratäti
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
flower again



Surun kohdanneet:
:'(

Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis


 
Rusina2010. Meillä näyttää olevan sama synnäri ja lasketut ajat peräkkäisinä päivinä. Rakennultraki sattuu samalle päivälle :D

Mamadread Mulla myös turvottaa vatsan seutua tosi kovasti. Joka ilta ihan ähky olo ku tuo ylävatsa turpoaa. Yön aikana sitten aina helpottaa, mutta melkein heti ylösnousun jälkeen taas turvotusta tulee.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että minkä hintaista on tuo 4D-ultrassa käynti?

(.) Nyt on muutaman päivän ajan mullakin tuntunu paljon vauvan liikkeitä ihan tuonne alavatsalle. Ihanaa <3 Onkohan näillä viikoilla kuinka normaalia semmonen, että liikkeitä tuntuu vielä joinakin päivinä huomattavasti vähemmän tai ei juuri ollenkaan? Ajattelin, kun vauvalla niin iso tila vielä, että se varmaan voi potkia "ilmaan" taikka selän puolelle niin, ettei äiti tunne niitä liikkeitä ollenkaan.

Lapintaika 19+3
 

Yhteistyössä