***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Lapintaika on ihan normaalia, ettei joka päivä tunne liikkeitä. Itsellä ne on vielä ainakin tosi hentoja, joten läheskään aina en varmaan edes huomaa, jos keskityn muuhun. Eikä niitä liikkeitä aina välttämättä huomaa, vaikka ois pidemmälläkin raskaudessa, sit jossain vaiheessa iltaa alkaa murehtimaan, että ei oo pitkään aikaan tuntunut mitään. Ja kuitenkin kaikki on kunnossa. :)

Sitä mun piti kysellä, että missä kohdin tunnette liikkeitä? Mä tunnen ihan alavatsassa, mutta toisinaan tuntuu myös oikean kyljen puolella, navan lähettyvillä eli aika ylhäällä. Voikohan liikkeet tuntua noin ylhäällä? Vai onko ne jotain ihan muuta? Kaipa se kohtu kuitenkin sinne asti jo ylettyy?

Minnille ja hampiaiselle onnittelut pojasta! Ja haitulalle onnea myös hyvistä ultrakuulumisista!

Helinä kysy ihmeessä asiaa ultraajalta! Tossa on kuitenkin viikon ero! Yleensähän ne siirtävät, jos noin pitkän pätkän heittää. Kyllä mun mielestä rakenneultrassa voidaan vielä laskettua aikaa muuttaa, pääasia ettei oo laittanut mitään virallisia papereita kelaan tms. vetelemään.

Tänne ei kummia. Perjantaina neuvola. Oon yrittänyt kattella, etten herkuttele liikaa ennen sitä. Vaikka eipä muutama päivä ennen kai kauheesti hetkauta suuntaan tai toiseen.. :D

mamadread & ihme 16+4 (uä 17+1)
 
Hip hei, rakenneultra takana ja kaikki näytti olevan kunnossa!!!!! =) Ja tyttöolon voi vaihtaa tyttölupaukseksi ainakin näillä näkymin :heart: Ei ultraaja tietenkään satavarma ollu, kun ei kovin selkeesti vauva jalkoväliään esitellyt ja napanuorakin oli vähän tiellä.
Onko kaikilla ultrattu vauvan kasvot?! Mä en tiedä ultrasiko tuo, ainakaan edestäpäin, ylhäältäpäin kylläkin. Tai sitten se ei vaan sanonut. Olisin kans halunnut huulihalkio-jutut tietää... Pöh!

Kysyin ultraajalta samalla ajoittain aristavasta alavatsastani (jota olen murehtinut ajoittain koko raskauden ajan mutta kaikki on ollut aina kunnossa ja normaalia kuulemma on) ja hän epäili kasvukivuiksi tai supistuksiksi ja käski varata ajan neuvolalääkäriin kohdunsuun tarkistukseen jos asia mieltäni vaivaa. No pelästyin/huolestuin että kohdunsuussa olisi jotain vikaa vaikka en sellaista aiemmin osannut edes kuvitella ja tilasin lääkärin. Aika vasta viikon päästä perjantaina :(
Oliko jollain täällä kohdunsuussa jotakin poikkeavaa tai muutoksia??!! En jaksa kaikkia sivuja selata mutta muistelisin että jollain olis ollu jotakin :|

Entä miltä nuo harjoitussupparit oikein tuntuu?! Itse en usko alavatsa arkuuden johtuvan suppareista enkä edes tiedä onko mulla niitä :/ Tunteeko supistukset ihan selkeästi vai voiko ne olla vaimeampia/lievempiä niin etten edes tajua supistelevani?! Itsellä välillä kohtu menee enemmän pinkeäksi (ihan kun pieni lihaskramppi tai suonenveto) mutta ei mitenkään kivikovaksi. Ja eikö kohtu ole koko ajan vähän pinkeä??!! (Anteeksi typerät kysymykseni)

Uudet huolet tulee näköjään vanhojen tilalle, mutta jokatapauksessa onnellinen ja huojentunut olen kovastikin tämän päivän ultrasta. Josko sitä rohkenisi jo ostaa ensimmäisiä vauvanvaatteita =)

cisu 20+2
 
Nyt on 4d-ultrassa käyty ja hinnaksi tuli 303 euroa. Kuulemma on pieni mahdollisuus etä saan kelakorvaustakin mutta haen sitä nyt jälkikäteen.
Jennyli olit oikeassa... kyllä se kätilön ultraus oli tyhjentävämpi ja kuvat selkeämpiä. Dvd:tä en ole vielä katsonut. Kuitenkin lääkäri on aina lääkäri. Kyllä hän perusteellinen oli ja tutki myös kohdunsuun ja totesi ettei lapsivettä ainakaan nyt ole tullut, sitä ei sitten tiedä mitä se silloin kompuroimishetkellä oli. Lapsivettä oli kuitenkin normaali määrä ja vauvalla kaikki hyvin. Paino oli 520g! eli keskikäyrällä tai hiukan sen yläpuolella mennään. Aika hyvin kun viime viikon rakenneultrassa oli n. 100 g vähemmän. Perätilassa oli taaskin. Mitään epänormaalia ei löytynyt. Kuulemma normaali raskaus. Kuvia tuli valtavasti mutta puolesta niistä en tajua mitä ne esittävät. Silti on rauhallisempi olo ja lopuksi hän onnitteli kädestä pitäen :D . Eli ihan ok reissu. Ja tosiaan se kätilön tyttöveikkaus varmistui!!
 
Mamadread Mulla kans tuntuu liikkeitä sekä ylä- että alavatsalla ja sivuilla. Vauva mahtuu vielä kohtuu hyvin kääntyilemään kohdussa ja heittelemään kuperkeikkaa ja on välillä pää alaspäin, välillä ylöspäin joten liikkeitäkin voi tuntua milloin missäkin!!!

Jääräpää Huh, olipas kallis 4D ultra mutta pääasia että kaikki oli kunnossa! :)
 
Moi!

Lapintaika mulla ainakin tuntuu vaihtelevan kovasti tuo liikkeiden tunteminen. Viikon verran tunsin monta kertaa päivässä selkeitä, ja sitten eilen en mitään. Tietysti jo huolestunkin. Mutta tänään on mylläys jatkunut entiseen tahtiin, olisko potkinut eri suuntaan eilen tai jotain sellaista.

Cisu mulla oli jo viikolla 16+ muutoksia kohdunkaulassa. Ja ilmeisesti supistuksia, vaikka en niitä sellaisiksi tunnista edelleenkään. Särkyä alaselässä ja alavatsassa, ja painon tunnetta. Lääkäriin menin kun tuli vähän verta. Pari viikkoa vietin lepäillen, nyt saan jo tehdä enemmän asioita, mutta nostelut ym on kielletty koko loppuraskauden.

Mukavaa hellepäivän iltaa, täällä ainakin kuumuus jo vähän helpottaa!

donter 20+4
 
uusinta yritystä....kirjotin äsken vaikka mitä ja näköjään se ei sit tullu perille koskaan kun netti jökkäs...mutta siis...

meillä edelleen ootellaan ultraan menoo..aika tuntuu matelevan...pari viikkoa vielä..
olotila ihan kurja, mua vaan itkettää, harmittaa ja kiukuttaa kaikki, lapset matsaa keskenään suunnilleen koko hereillä olonsa ja mä en jaksais yhtään kuunnella sitä, soitin äitille ja itkin kuinka oon ihan surkee äiti kun noi ei osaa olla irti toistensa kurkuista mutta äiti lohdutti että kuuluu tuohon ikään, toinen kun on tollanen esiteini ja toisella muuten vaan uhmaa joten yhteenottoja tulee väkisinkin.. miehellekkin oon varmaan ihan kauhee nykyään! mut minkäs teet, hormoonien piikkiin vaan :D ehkä se tästä helpottuupi..
LIIKKEISTÄ: mulla tuntuu liikkeet ihan alhaalla, vieläkin tosi hentosina ja ei edes joka päivä jolloin tietenkin alkaa hirvittään ja kaikki mahdolliset asiat tulee mieleen.. luotan vaan siihen että kaikki on hyvin..
PAINO mulla vaan laskee laskemistaan...kuinkahan kauan se on hyvä että laskee...on mulla kyllä varaa mistä se putookin..mutta mietityttää silti..
mitähän muuta...äh en muista enään, kai se pitää mennä tuo junnu heivauttaan sänkyyn vaikka supistaa ja oksettaa mutta nyt kuulemma isi ei taas kelpaa :headwall: esikoinen lähtikin mummilaan, ihan senkin takia ettei tarvii tapella ja mä saan hermolepoo, äitin sanojen mukaan :D
mutta jospa loppuviikko olis parempi...toivottavasti..nää helteetkin vois loppua, niihinkin oon ihan kypsä, kuten näköjään melkeinpä jokaiseen asiaan :LOL: ...voihan hormoonit ;)
jaksuja kaikille!!
mipe & möhkylä 19+1 (kai...muistaakseni :D )
 
Cisu Ensinnäkin onnea tytöstä! Mulla on ajoittain menkkamaista jomotusta alavatsassa, muutaman kerran ollut painontunnettakin. Kaikki tunteet on kuitenkin satunnaisia ja ohimeneviä. Enimmäkseen tosi hyvä fiilis, joten en osaa olla huolissani. Kyllähän kohdun kasvu ja venyminen tuntuu, voi olla että sulla ensikertalaisena enemmän kuin mulla kun se on jo kerran venynyt. Kohdunsuun muutokset tässä vaiheessa on kai tosi harvinaisia, toivottavasti sulla on kaikki hyvin!
Kohtu voi tuntua pinkeältä, mulla varsinkin iltaisin tuntuu, kaipa se on osittain turvotusta. Jos pinkeys on selkeästi vain nopea hetkellinen olotila, kuten kuvasit, sellainen lihaskrampin tapainen, niin se on luultavasti harjoitussupistus. Ne ei kuitenkaan ole millään lailla vaarallisia, jos eivät ole kivuliaita tai jos niitä ei nyt ihan älyttömiä määriä jatkuvasti tule.

Onnea muuten miauh asuntoasiaan! Tuttavapariskunnalla oli se tilanne, että olivat käytännössä asunnottomia ja nainen raskaana 20+ viikoilla. Saivat asunnon Espoon kaupungilta muistaakseni viikossa! Joten jos teillä ei ole kauhean krantut kriteerit noiden asuinpaikkojen ym. suhteen, niin eiköhän asunto löydy. Etsittekö minkä kokoista asuntoa? Yksiöt ja kaksiot on varmaan kiven alla, mutta isompia luulisin löytyvän helpommin. Hiillosta niitä siellä asuntotoimistoissa, jos ei ala mitään kuulumaan! Neuvolan ja/tai sosiaalitoimen kautta saattais myös päästä jonon ohitse, kannattaa kokeilla!

mamadread & ihme 16+4 (uä 17+1) [edelleen]
 

mamadreadille jäi vielä kommentoimatta liikeiden tuntemisesta, että mulla on ihan sama juttu. Parhaiten tuntuu tuolla jossain virtsarakon suunnalla, mutta välillä muuallakin, myös lähellä napaa. Pikkukutkutukset tuntuu alhaalla, muualla sitten isompia muljahduksia. Kohtu on mulla neuvolan mukaan navan kohdalla menossa.

mipe 81 tsemppiä kurjaan oloon. Täällä on ollut aika masentunut fiilis kans jostain syystä, mutta jospa se tästä kun työarkeen taas tottuu. Sekin vaikuttaa, kun on tottunut pahat olot purkamaan lenkillä, ja nyt ei sitä voi tehdä. Kaipaan kyllä kunnon hikiliikuntaa! Tai sitten se on nuo hormoonit.

Näkeekö muut painajaisia? Mulla on nyt pari yötä mennyt tosi ikävien unien parissa, ei niinkään suoraan raskausteemaisten vaan yleisemmin ikävien. Johtuukohan se hormooneista, liiasta iltapalasta vai kuumuudesta...

donter 20+4
 
Cisu Onnea tyttölupauksesta! :heart:

Jääräpää Hyvä, etttä ultrassa kaikki näytti siltä niinku pitääkin.

donter Mä nään myös painajaisia + muuten vaan kummallisia unia. Ehkä sitä käsittelee niin paljon asioita päässään, että unet menee överiksi.

Liikkeistä Tunnen muksauksia pääasiassa alavatsassa, häpyluun yläpuolella kuitenkin.

Vauvanvaatteista Tänään tuli ihan suunnaton rakkauden ja ihanuuden olo kaupassa ja olisin halunnut ostella vauvalle vaatteita. Sain onneksi järjen kiinni ja päätin, että vasta ultran jälkeen. Tuolta pojalta (1 v+ 5 pv) on kuitenkin poikien vaatteita niin paljon, että niitä ei tarttis ostaakaan.

Mandy ja pallero 17+5
 
Liikkeiden tuntumisesta sen verran, että mullakin potkut tuntuu tosi alavatsalla mutta kutituksia ja muljahduksia tuntuu ylempänäkin.

Me ostettiin tänään vauvakirja itselle ja molemmille isovanhemmille ultran "kunniaksi" :) Oli aika kiva se isovanhempien vauvakirjakin, toivottavasti jaksaisivat sitä täytellä. Vaatteitakin tekis jotain söpöjä mieli ostella vaikka aika paljon niitä varmaan saankin vanhana tutuilta.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!
mamadread:pitää vaan nopeesti kommentoida, et neuvolaa edeltävän illan syöminen voi vaikuttaa painoon aika paljo. Mä käyn joka aamu vaa'alla ja edellisenä iltana nautittu pizza nosti painoa 2 kg, eihän se pysyvästi jäänny kroppaan, mutta en ois arvannu, että voi hetkellisestikään nostaa noin paljon. Ja teoria piti varmistaa puolikkaalla pizzalla, joka tosiaan nosti kilolla aamupainoa. Aattelin ite täst eteenpäin vähä tarkailla mitä neuvolaa edeltävänä päivänä suuhuni laitan, koska jotenkin mulla on aina neuvolan vaa'alla sellanen olo kun ois tuomiolla :) , vaikka ikinä ei siellä oo pahasti painon noususta sanottu.

Myyris 19+6
 
...huominen rakenneultra. Pissan määrästä rakossa ultran aikaan oli puhe jossain vaiheessa, me ainakin saatiin sama muistutuslappu kuin 4 vuotta sitten esikon aikaen, että muissa ultrissa tyhjä rakko, mutta rakenneultrassa täysi rakko. Saapi nähä miten täytenä saa rakon pidettyä huomenna kun täällä tulee myös äkkinäisiä pissihätä kohtauksia ja välillä saa juosta tiheäänkin edelleen pissillä.

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja tyttö-poika-lupauksista. :flower:

Potkuista oli puhe. Mullakin on liikkeiden tuntuminen vahvistunut ja edessä oleva istukka on vaimentanut silti mahan puolen tuntemukset. Lähinnä potkut ja kiepaukset tuntuukin alhaalla tai nyt tämän viikon uutuutena, on alkanut tuntua myös ylhäällä. Molemmilla sivuilla tuntuu myös, mutta hyvin harvakseltaan.

Huisi, kun jännittää... Saakohan enss yönä nukuttua yhtään, kun vielä tämä helleaaltokin. Donter kyseli painajaisista, niin täällä ei painajaisia, mutta useana yönä on synnytelty ja tai muuta raskauteen ja vauvaan liittyvää unta pakkaa harva se yö.

Juu, huomennna kertoilen varmaan ultrakuulumiset. Kauniita unia etenkin Lumi-enkelille, joka myös jännitti huomista ultraa.
 
Cisulle onnea tyttölupauksesta :flower: :heart:
Noita erilaisia masutuntemuksia on täälläkin kyllä...useimmin se on tuota paineen tunnetta alapäässä (luulen sen johtuvan lisääntyvästä verimäärästä jne. ), kiristystä/särkyä (nekin alapäässä ) joka on mulla merkki supistuksesta, välillä kummaa polttelua ja joskus repäisykipuja! Välillä oon miettiny supistusten takia että onkohan paikat vielä visusti kiinni jne. mutta en ole ihan hirveesti vielä huolestunut koska olen supistusherkkä eikä ne ole aikaisemminkaan mitään tehneet!!
Kuvailemasi mahaa kiristävä tunne voi tosiaan olla harjoitussupistus!

Liikkeet
tuntuu täällä kokolailla almasussa ja tuolla oikealla puolella =) Tänäaamuna kun heräilin tuntui kova möykky (vauvako?! ) olevan tossa ihan jo navan seutuvilla ja kun pidin siinä kättä tuntui muljahduksi ylävatsalla :heart:

Onnea tämänpäivän ultriin! :heart:

Itse odotan että oman rakanneultran jälkeen pääsisi pienelle ostamaan jotain kivaa :heart: Toivonmukaan siis sukupuoli selviää niin tulisi odotuskin paljon konkreettisemmaksi!

Jääris olitko Terveystalolla 4D:ssä? Kova hinta, noussut viimevuotisestakin! :eek:
Edelleen mietin menenkö itse...riippuu siitä näkyykö sukupuoli ja kumpi olisi tulossa! ;)

Jennyli 18+6
 
Onnea kaikille hyvistä kuulumisista ja tsemppiä kaikille!

Mä tunnen liikkeet enimmäkseen oikealla alhaalla. Tai siellä ne tuntuvat voimakkaammilta. Eilen mieskin tunsi potkun käsi mahaa vasten, kun sitä vartavasten odotettiin. Mä tunnen ne liikkeet, kun oon rauhoittunut paikalleni - makoilemaan sohvalle tai sängylle ja työtuolilla istuessa. Onneks tuo pienempi meistä sentään saa reenattua kunnolla :)

Liikunnasta. Minkä verran harrastatte liikunta vielä ja ootteko pystyneet kohtuu normaalisti liikkumaan? Mä juoksin alkuraskaudesta, mut nyt en oo vajaan pariin kuukauteen enää viittiny pompotella mahaa. Ja tuossa ennen lomaa oli välillä sen verran pientä kipuilua, että en uskaltanut rasittaa itseäni. Olen käynyt nyt loman jälkeen tällä viikolla kerran lihaskuntotunnilla (käyttäen surkeita painoja :) ) ja eilen pyöräilytunnilla. Aika lusmu olo on tullut, kun yleensä on tottunut tekemään kunnon reeniä. Mut pyöräillessä sellainen nopeempi etenkin pystyssä polkeminen tuntuu liikaa pomppimiselta ja maha hölskyy eikä ihan uskalla itseään paljon hengästyttääkään - ainakaan pidemmäksi aikaa - joten oon tehnyt lähes kaikki piisit puolitemmolla. Riittää ainakin kanssakuntoilijoilla ihmeteltävää :) Ei se varsinaisesti mitenkään kipeää tee, mut jotenkin sitä on vähän varpaillaan koko ajan, kun vähänkin tuntuu oudolta ei-raskaana olevaan normaaliolotilaan verrattuna. No on tää parempi kuin ei mitään liikuntaa. Oon kyll nähny Elixiassa, kun raskaana olevat on tehny ihan kunnon reeniä sekä pyöräillessä että lihaskuntotunnilla - ehkä mä oon vaan varovainen. Parempi niin. Täytyy varmaan hankkia joku sellainen tukivyö, mikä vähän sitois masua liikunnan aikana. Onko jollain kokemusta sellaisesta tukivyöstä tms.?
 
Öh, mitä on liikunta?! :whistle: :ashamed:
Juu mulla jää liikunta ihan tähän hyötyliikuntaan kotona ja lasten kans! Jo pelkästään rattaiden kanssa kävelyllä ollessa tulee paine alapäähän ja väliin supistelee! Mä en siis edes uskaltais harrastaa kunnon liikuntaa mitä oon joskus satavuotta sitten harrastanut!
Mutta te jotka ootte hyvässä kunnossa ja harrastaneet ennen raskautta niin omaa kroppaa kuunnellen voi kyllä liikuntaa harrastaa!
Mulla on hirvee työ itseni kanssa sitten joskus kun tämä on syntynyt ja ehtii taas ottaa omaa-aikaa liikunnalle! :ashamed:
Kaksi raskautta peräkkäin ei tee todellakaan hyvää kropalle ( kuopus siis vasta 9kk ) kun en ollut edes edellisestä synnytyksestä vielä olemattomine lihaksineni palautunut!
 
Heippa! Ja onnea ultrassa käyneille ja poika/-tyttölupauksille!

Jääräpää Mä oon menossa Helsingissä Femedaan 4d ultraan parin viikon päästä ja siellä sanottiin,kun varasin ajan,että jos käy 4d ultrassa ennen kun rv 24 on täynnä (eli viim viikolla 23+6) saa kelakorvauksen,koska se lasketaan rakenneultraksi. Eli laita vaan paperit kelalle menemään.

Liikunnasta... Mulla on nyt 3. raskaus 4 vuoden sisään ja sen tuntee kropasta. Sitä ei onneks näy,koska oon aina ollut hyvin hoikka,mutta samalla tavalla kun ennen, ei voi liikuntaa raskaana ollessa harrastaa.Harmittaa,kun mietin just,että esikoisesta kävin lenkillä vielä edellisenä päivänä ennen synnytystä.Tosin nyt on enemmän arkiaskareita ja hyötyliikuntaa kun ennen lapsia.Ja lisäks vielä fyysinen työ,joten eiköhän jonkinlainen kunto pysy yllä :)
Mutta ehdottomasti suosittelen harrastamaan omaa kroppaa kuunnellen liikuntaa,koska se helpottaa sitten palautumista synnytyksestä ja auttaa jaksamaan vauva-arkea!
 
jennylin kanssa samoilla linjoilla eli liikuntaa..öööh..joooh! se on sitä mitä joskus on tullut harrastettua :D viime vuoden kävelin metsissä pitkiä lenkkejä mutta tänä vuonna sekin on jäänyt, tuon nuorimmaisen kanssa jos lenkille lähtee niin se on kyllä niin rauhallista kävelyä ettei tosikaan :D mutta saahan siinä raitista ilmaa ellei muuta, sinänsä ihan mukava kun junnulla alkaa tarha parin viikon päästä niin tulee pakostakin käveltyä, edes vähän..ettei ihan pääsis hirmusen huonoon kuntoon...tai ainakaan tästä huonompaan..mutta nyt pyykkihommiin adios! =)
 
täällä olis ultrassa käyty :wave:

kaikki rakenteet oli kunnossa ja vastasi tarkalleen viikkoja :D MUTTA sukupuolta ei pikkuinen suostunut näyttämään..joka harmittaa niin vietävästi...no ehkä sit seuraavassa ultrassa näkyis.. pääasia kuitenkin että pikkuisella kaikki hyvin :heart:

mulla oli verenpaineet 100/62
painoa tullut alusta 2,2kg (oli nyt vähän paino tippunu viime käynnistä)

nyt jännittelemään muiden kuulumisia

lumi-enkeli ja aarre 19+2 :heart:
 
Bamse mullakin on kaksi tyttöäni syntyneet peräjälkeen eli jos kaikki menee hyvin niin kolme lasta n. neljän vuoden sisään tulee minullekin ja raskauksista...no, 5 raskautta 4½ vuoden sisään (kaksi keskenmenoa). Enkä minäkään liiku mitään ylimääräistä kuin mitä kotona pakko häärätä. Jokainen raskaus on ollut toinen toistaan vaikeampi. No, ensimmäinen oli ihan helppo kun ei ollut rd:tä eikä anemiaa sun mmuita vaivoja mutta nää kaksi viimeistä on aikamoista tuskaa.

Tää kuuma ilma laittaa mulla mustenemaan silmissä ja nytkin on sellainen olo että miten ihmeessä selviää iltaan asti jolloin alkaa (toivottavasti) viiletä. LAsten kanssa en millään pysty mennä näin kuumalla ulos. Täytyy illalla katsoa tilanne uudestaan. Se on tää alhainen verenpaine ja 105 hemppa jotka laittaa veteläksi. Tänään neuvolan mukaan 22+0.
 
jennyli juu olin tampereen terveystalossa kirkisellä. Vieläkään en ole sitä dvd:tä katsonut.

Mullakin on kiristävää tunnetta ja jomotusta tuolla kohdunsuun paikkeilla ollut jo pitkään mutta eilen lääkäri tarkasti senkin paikan ja hyvin oli kiinni ja 4,1 cm oli se pitkä se joku kanava. Eli kunnnossa oli vaikka kaikenlaisia tuntemuksia.
 
Täällä myös yksi joka ei melkein muista mitä liikunta on. :wave: Just eilen kävin irtisanomassa Elixian jäsenyyden, kun en kertakaikkiaan jaksa/pysty/ehdi (seliseli) käymään siellä. Ennen tuota poikaa (1 v) kävin reilut 3 vuotta. Edellisestä raskaudesta ei kyllä jäänyt mitään ylimääräistä, päin vastoin. Kun aloin odottamaan tätä palleroa, painoin pari kiloa vähemmän kuin eka raskauden alussa.

lumi-enkeli Onnea hyvästä ultrakäynnistä! :heart: Vaikka sukupuolta ei näkynytkään. Ymmärrän kyllä, että harmittaa. Mä nimittäin kans ajattelen, että ultrassa selviää, kumpi on tulossa. Onkos sulla sitten vielä joku ultra tulossa? Ei kait neuvolan kautta enää mitään oo. Ei ainakaan viime vuonna ollu. Vai meetkö yksityiselle?

Mandy ja pallero 17+6
 
AAARRRGHHHH, täällä kärsitään ilmeisesti ummetuksesta ja niiden aiheuttamista vatsakivuista!!! :( Tuntuu että koko vatsan seutu on ihan tukossa eikä mitään tule ulospäin. Hyvä kun hengittään/aivastaan edes mahtuu... Kylkiin vähän pistelee ja ylävatsaa puristaa. Kurja olla :( Luumua olen yrittänyt syödä josko olo helpottuis...

Ja tänään ostin pari ensimmäistä vauvanvaatetta!!! =) Pari suloista retrohenkistä, päärynäkuvioista bodya löyty viimeisistä alemyynneistä.

Cisu 20+3
 
hei pitkästä aikaa,oon käyny lueskelemassa lähes päivittäin mut en oo mukamas kerenny kirjottaa mitää.. täällä voidaan ihan hyvin,oksu lentää ajoittain aamusin,saattaa olla viikkojaki taukoa ja sit taas halaillaan pönttöä :x tiistaina kävin neuvolassa ja siel kaikki ok,paineet on vähä matalat kai (104/67) ku nii huippaa.painoa on tullu 4kiloa mutta ainaki kilo tosta on viime viikon herkutteluista johtuvaa :D ja nyt oon taas alottanu syömään terveellisesti ja herkut pannassa viikolla. ja koitan tunnin lenkkeillä,pyöräillä tms päivässä joten veikkaampa et ens neuvolassa paino ei oo noussu viimekertasesta yhtään.hb 127,laskenu viimekerrasta jolloin oli 142 mutta silloin kuivumisesta johtuen oli noinki korkea.ostin eilen kirppikseltä ekat vaatteet babylle,sellasia valkonen/beige värisiä jotka käy molemmille sitte.mulla ei oo ku muutama vauvanvaate säästössä ja neki on pojan vaatteita.ultraan vielä melkee 4viikkoa,prkele ku ärsyttää oottaa!!ootteko käyny uimassa muuten?mun tekis mieli mennä mut jokin pidättelee..tosin nyt on nii kuuma et kai se on uskallettava mennä!nyt siivoilemaan,tosin imuriki on hajalla :kieh:

murunen &nappula 19+0 poks!!!
 

Yhteistyössä