***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Moikka ja terveisiä kaikille (kuumasta) Roomasta!

Ihania uutisia ihmisiltä rakenneultrista - onnea kaikille tasapuolisesti. Itsekin jännitän ultraa vielä sen kolme viikkoa, samana päivänä on kun Jennylillä eli 10.8. Jännitystä siis siitä, että onko kaikki hyvin, kun tosiaan liikkeitä en ole vielä tuntenut ja kotidoplleria mulla ei ole (ei vaan koskaan tullut tilattua...). Toisaalta vatsa on kasvanut viimeisen viikon aikana paljon ja äsken meinasin oksentaa lounalla...eli kai siellä jotakin elämää luulisi olevan. Ei auta kun toivoa parasta. NT-ultrassa istukka oli ainakin vielä edessä.

Oli ennen sitä meidän reissua puhettaa ulkomaille reissaamisesta...niin kaikki meni hyvin ja tosiaan kypsentämättömän mozzan syömistä vältin, mutta muuten en oikeastaan mitään. Ja täytyy sanoa, että oli tosi ihanaa. Tuli tosi hyvään paikkaan loma ja pelkästään toisen kanssa yhdessäolo, kun on siis tosiaan pahoinvointien alkamisen jälkeen ja muutenkin (hormonien takia?) ollut vähän kireempää kotona ja parisuhteessa. Mutta ihanaa sitten taas huomata, että toinen on se sama vanha itsensä, jota rakastaa ja on aina rakastanut. Ja itsekin osaa vielä olla oma itsensä :LOL: Eli oliko se nyt ainakin Cisu joka kanssa mietti ulkomaan matkaa - suosittelen kyllä reissua jos sullakin vielä tuntui, että yhteiselle irtiotolle olisi tarvetta ;) Täytyy kuitenkin muistaa, että ulkomaillakin perheisiin syntyy terveitä lapsia samalla tavalla kuin Suomessa ja jos jotain ongelmaaa tulisi, niin terveydenhoito pelaa siellä käytännössä samalla tavalla kun Suomessa, jos ihan eksoottisimmat kohteet jätetään välistä.

Mites oletteko te ostaneet vaatteita vielä vauvoille? Miehen sanojen mukaan Pandoran lipas aukesi viikko sitten, kun ostettiin ekat vaatteet (minun ehdotuksesta tietty :) ) Aika vähän oli unisex vaatteita, mutta Roomasta löysin sitten enemmän ja sieltä niitä tulikin sitten ostettua. Meillä on nyt paljon vaaleanvihreäpohjaisia (mausteena oranssia yms.), mutta onnneksi sitten Chiccolta löysin vielä valkosinipunaisia, jotka käy kanssa molemmille. Ei mene ihan hempeylyksi :D Kaikki taisi olla -50% paitsi yks ACDC:n body, jonka mies halusi välttämättä ostaa :heart:

Muutenkin kyllä vaan tuntuu, että tytöille on niin paljon kivempia vaatteita ja niin paljon enemmän kuin pojille...jotenkin vähän harmi, kun jos vaikka on tai tulee useampi poika, niin ihan yhtä kiva pitäisi olla niille shoppailla. Nyt en kyllä varmaan osta mitään ennen syksyä ja sittenkin varmaan enemmän vaan yksinkertaisempia bodeja.

Nyt taas muutama päivä töitä ja sitten ensi viikoksi Suomea kiertelmään, mm. 95-vuotiaan mummoni syöttöpossuksi muutamaksi päiväksi :p On siis kunnon teräsmummo täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja toivottavasti mentäisiin mustikkaan, vadelmaan ja ehkä sieneenkin. Nojoo, ehkä mekin muutama ruoka tehdään ja ainakin pestään mummon matot.

Azalea ja Luru 17+3
 
heipat!

täällä nyt nähty rakenneultra ja siellä kaikki erinomaisesti!

Nyt voin huokaista ja alkaa ihan normaalin loppu odotuksen!

Venymiskivut kiusaa ja kokoajan pitää ravata pissalla vielä enemmän kuin koskaan muissa raskauksissa.Kuulemma istukka ja kaveri makaavat siinnä päällä oikein kunnolla.

Sukupuolikin saatiin selville! Tyttöä siis odottelemme. :)


megara ja tyttönen 19+5
 
Hei!

No nyt on rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti olevan oikein hyvin :) en minäkään sitten avaa poikasaldoa, vaikka ihan poikaolo olikin, mutta prinsessa sieltä on todennäköisesti tulossa. <3 eli saa laittaa tyttölupauksen etusivulle :)) miehen pitää vähä aikaa sulatella asiaa, ku se niiiiin kovasti toivo sitä poikaa :D kylläpä se jo sano että kumpiki on tervetullu :)

ai niin ja minullaki eteisistukka, siksi ei liikkeet tunnukkaan niin voimakkaina.

marrari ja rakkauspakkaus 20+2
 
Vieläkö joukkoon mahtuu....? Oon lueskellu taustalta jo jonkin aikaa ja nyt aattelin vihdoin repästä ja kirjotella =)
elikäs 28v äippä, Tampereelta, kolmatta odottelen saapuvaksi 21.12, esikoinen täyttää 11, ja kakkonen täytti juuri neljä. Että tälläisellä köörillä mennään..
Raskaus on mennyt ihan jees...alussa oli pahoinvointia, mikä nyt on kyllä aamuihin palannut..mutta ei niin pahana kun tuosta edellisestä oli kun oksensin 6kk...
eilen oli neuvola, kaikki ok, raskausajan diabetes mulle annettiin iloks tossa jokunen kk sitten jo mutta kotiseuranta näytti ettei arvot ylittyny ja nytkin oli pissanäyte puhdas joten jatkan samoilla kujeilla :)
syke pumpsutti 150 ylitte ja hemoglobiinikin oli 130 vähän päälle, mitä ihmettelin kovasti! ei koskaan ennen oo näin korkee raskauksien aikana ollukkaan. alhaset verenpaineet on kiusana ollu koko raskauden ajan, yläpaine 80-90 niin pistää vähän huimaan mutta kaikkeen tottuu :D supistuksiakin jonkin verran on tullut, mutta onneksi menee levolla ohitte, neuvolassa sanottiinkin että imuroinnit ym riuhtomiset kannattaa jättää nyt miehelle.. tooosi harmillista ;)
mutta tällästä täällä... taidan mennä hipsiin pakastimelle ja hakeen hiukan jäätelöö kun tuo poitsu on unilla :p
ainii! tänäänhän poksu 18+0! jeii!
 
Moikka taas pitkästä aikaa kaikille!

Tuntuu että kauhea kiire koko ajan päällä eikä ehdi edes tänne kuulumisia laittamaan.

Meillä on rakenneultra vasta 10.8, enkä millään malttaisi odottaa. Mulla on ihan poikaolo, en tiedä kyllä mistä koska esikoista odottelen mutta onpahan vaan tällainen olo tullut. :) Tosin mies toivookin poikaa (että saa autoradan :D ) ja nimesikin masuasukin jo Jompeksi :D Itse haikailin alkuun enempi tytön perään että pääsis osteleen kaikkia ihania vaaleanpunaisia hörhelöitä mut nyt oon alkanut kyllä katseleen enempi vaaleansinisiä vaatteita pikkuiselle :) Vielä en oo uskaltanut pikkuiselle mitään ostaa, mutta ajattelin että ehkäpä sitten lomareissulta voisi kun tietää ultrasta että onkos kaikki hyvin.

Repäisyjä ja suonenvetoja on viime aikoina ollut ihan kiitettävästi ja vessassakin saa ravata koko ajan.. Masu alkaa jo jonkun verran näkymään ja vanhoista housuista yhdetkään ei mee enää kiinni vaan on tarvinnu siirtyä jo kokonaan äitiyshousuihin.

Vakuutuksia oon hiukan jo katsellut ja päätin että sellainen otetaankin. Ihan varmaksi en oo päättänyt että mistä, mutta koska lähes tulkoon kaikki muutkin vakuutukset on Tapiolassa niin kai tuokin sieltä otetaan.

Tällaista tänne siis :)
Ria ja Jomppe 17+1
 
Terveisiä rakenneultrasta :wave:

Kaikki oli ok ja toinen poikahan meille on tulossa, kuten siellä tarkastusultrassa jo vähän "ennustettiin" :heart:

Tosi mahtava kätilö oli ultraamassa, kertoi meille ultratessa mitä ultraa ja miltä näyttää :)
Esikon aikana oli tosi nopea ultraus, lääkäri ei kyllä paljoa meille kertonut, eikä näin seikkaperäisesti mitä nyt :) 4D kuvaakin saatiin ihastella, pari kuvaakin saatiin mukaan :heart: :heart:
Painoa pikkusella on arviolta 420 g ja reisiluun mitta oli 3,4 cm.

Nyt sitten odottamaan parin viikon päästä olevaa neuvolaa :)

Nipsu + muru rv 20+4 :heart:
 
mä liityn kans tähän 10.8-kerhoon :LOL: meillä on kans sillon rakenneultra.mulla on itellä ihan tyttö-olo,jotenkin ollut tää alku niin erilainen kun tosta pojasta aikanaan oli.toinen mikä tekee kans varmaan tyttö-olon,on kun liikkeitä en oo hirveästi vielä tuntenu,esikosta oli jo näillä viikoilla ekat potkut tuntunut.tää vaavi on paljon rauhallisempi tapaus ainakin näin alkuunsa :D ei vaan,mulle sanottiin kans nt-ultrassa että istukka o,n edessä,niin nähtävästi siitä johtuen ei oo hirveesti liikkeitä vielä tuntunut.toisaalta taas oon ihan varma että tääkin paljastuu pojaks sitten siellä rakenneultrassa,mun miehen suku on mekosen mies-voittonen,niin epäilen kovasti että ei oo tyttöä miehen geeneillä tulossa :LOL:
mimma ja möykky 16+6 (jei huomenna 17+0 poks :wave: )
 
Heh,mua rupes naurattamaan tuo 10.8-kerho :LOL:
Tässä sitä sitten odotellaan juu |O

Nipsu onnea poikalupauksesta :flower:
Saatiinhan me sekin saldo auki :D
Ennenkaikkea ihanaa miten hyvin kaikilla on ultrat mennyt eikä ikäviä uutisia ole enää tullut! :heart:

Mä oon ollut tänään hirmuisesti liikkeellä ja jalkojen päällä ja nyt tuntuu alakerrasa tosi kurja paineentunne ja supistuksiakin tullut muutama :/
Onneksi pikkuväki nukkuu ja saan olla kun ellun kana eväsleipineni sohvalla :LOL: Masun vieressä on niin kiva maata :LOL:
 
No johan on tullut ultrakuulumisia ja paljon tyttölupauksia! Tulihan se Nipsu kuitenkin katkaisemaan tyttökierteen. :) Onnea kaikille! :heart:

Oma ultra vasta 17.8.

Hurjaa, että puolet raskaudesta on monella jo takana ja saman verran enää edessä. Musta ainakin tuntuu, että edessä on vielä piiiiiitkä aika, pidempi kuin takana. Noh, itsellä onkin, kun viikkoja vasta 16+4 takana.

Tervetuloa mipe81! :flower: Ja muutkin uudet!

Oma olo on aika väsynyt. Kävin tänään muutaman tunnin kaupungilla ja sen seurauksena (kait) alapäätä särkee. Ihan kummallista. Ihan kuin noita jotain lantion luita kolottais. Siis synnytyskanavan molemmin puolin. Seisominen ja käveleminen saa sen aikaan. Esikoista odottaessa ei ollut tällaista. Onko muilla tätä vaivaa?

Mandy ja pallero 16+4
 
Hirveesti oli tullu taas tekstiä. Uusiakin oli vielä tullu, Tervetuloa :wave: Ja onnea hyvistä ultrakuulumista =)

Meillä rakenne-ultra on 9.8, hetki sitä täytyy vielä odotella. Lasken täs päiviä loman alkuun ni sieltä se ultrakin sitten tulee =)

Tänään tunsin VARMASTI kunnon potkut. Tuli 4 potkua ihan peräkkäin kun istuin töissä koneen ääressä. Ja nyt illallaki on muutama pikku töytäsy tuntunu =) Aikasemmin on ollu vähän epäselvää et tuntuuko liikkeet vai ei, mut noista ei nyt voinu erehtyä.

Mun poikaolo on alkanu vaihtuun tyttöoloks..En nyt sit enää osaa sanoa et miltä tuntuu=) =) Toivottavasti se ultrassa sit selviää.

Tilasin hennesiltä lisää mammavaatteita kun sinne oli syksyn vaatteet tullu myyntiin.

Itku tuli äsken kun uutisissa näin kuinka Venäjällä oli laitettu aasi "riippulentoon" veneen perään, joku hemmetin mainoskikka!!! Muutenkin tuun NIIIIIN vihaseks kaikesta eläinrääkkäyksestä...mut toi oli mun mielestä ihan järkyttävää!!!!!!!!!!!Se aasi oli ollu ilmalennolla puol tuntia ja sen jälkeen sitä oli vedetty veneen perässä meressä jonku aikaa ennen ku se oli päässy rantaan puolikuolleena :'( "yleisö" oli sit menny auttaan sitä ja lapset oli itkeny kun olivat kuulleet kun aasi puoli tuntia huusi ihan hädissään.

Täällä edelleen oksu lentelee muutaman kerran viikossa. Masu on tullu takasin esiin, osa siitä on kyllä turvotusta...mut osa on onneks jo vauvamasua :heart:

fanttomi & 17+5
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista =)
aikas paljon on tullu tyttö lupauksia, mutta mahtuuhan sinne joukkoon myös se yksi poika lupauskin :)

mulla on ultra onneksi jo 29.7. (silloin rv 19+2) ihanaa kun pääsee kurkkiin pikkuista :D

täällä tuntui tänään ekat liikkeet masun läpi :D :D ihanaa!

fanttomi se aasi juttu oli kyllä aivan kamala :( että jollain tulee ees tollanen asia mieleen...pistää vihaseks :kieh:



POKS!!!

lumi-enkeli ja aarre
 
Tervetuloa uusille :flower: Ja onnea ultra-uutisista siellä käyneille =)
Ja ihanaa että yksi poikalupauskin on joukossa.

Rakenne-ultra olis perjantaina heti aamupäivästä, saa nähdä saadaanko tietoon kumpi olis tulossa =) Kaikki povailee meille tyttöä kun suvussa enemmistö tyttöjä, sekä sisaruksissa, että serkuissa ja vanhempien sisaruksissa myös tyttövalta=D
Miehen puolelta sama juttu.

Kesän ensimmäiset hillat poimittu ja osa syötykin jo, olivat hirmuisen herkullisia B)

Noista liikkeistä vatsan päälle, joko siis oikeasti tunnette noinkin aikaisilla viikoilla vatsan päälle? :eek: Mulle sanoi neuvolan th, että ei mitään mahiksia tässä vaiheessa vielä tuntea päälle päin, kun sikiö on niin pieni vielä. Että vasta kuulemma viikoilla 24 aikaisintaan. Minä en tunne vieläkään liikkeitä joka päivä edes sisäpuolelle, saati sitten ulkopuolelle ja viikkoja on jo 19+2.
Liekö sitten jotain vialla.

Jazzy&Morso
 
jazzy82 mä tunsin esikoisesta liikkeet vatsan päälle noin rv 23.. kuopuksesta tunsin viikolla 19 ja nyt tästä tänään... tuntui tuolla aika alhaalla ja kun niin kovasti mesoi siellä masussa päätin ihan huvikseen koittaa kädellä ja ihan selkeet liikkeet siihen tuntui :D vaikka olin kyllä varautunu siihen etten niitä tule tunteen pitkiin aikoihin kun on istukka tossa edessä...
kaikki on sulla kuitenkin varmasti hyvin..jokaisen odotus kun on niin erilainen :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Toivottavasti hyvät uutiset vain jatkuvat. Meillä ultra torstaina illalla, vähän jo jänskättää =)
Huomenna neuvola, palaan sitten kertoon kuulumisia

Unelmahöttö ja kuutti 20+1 (tasan 20 vko:a laskettuun aikaan :) )
 
Jazzy Mä tunsin tässä kolmannessa raskaudessa liikkeet vatsanpäältä jo viikolla 17. Kahdessa aikasemmassa tunsin itse liikkeet vasta viikon 18 tietämillä ja mies vatsanpäältä pari viikkoa myöhemmin. Nyt mulla on istukka takaseinässä ja kahdessa ekassa mulla oli istukka etuseinässä. Ainakin mulla istukka vaimensi tosi hyvin ne potkut. Mutta tosiaan kaikki raskaudet on erilaisia :)
 
Mä oon tuntenu liikkeet vatsan päältä jo melkein pari viikkoa kait. Ehkä siellä taas poika on kun on niin saman tyylinen kuin tuo eka, kova liikkumaan ja vahvat potkut. Kaikki lähipiirissä kyllä povaa tyttöä.
Voiskohan siihen, että millon liikkeet tuntee vatsan päälle vaikuttaa kanssa se mihin kroppa varastoi tota varaenergiaa?? Mulla nimittäin ylimääränen menen eniten peppuu ja reisiin ja varsinkin alavatsa on aika lituska ja ultrassa/tutkimuksessa lekuri totesi useemman kerran, että on helppo tunnustella kun ei oo "mitään" välissä. Se taitaakin olla ainoa paikka mikä ei oo läskin takia paisunu, navan vieressäkii oikealla puolella on hassu läskikumpare, kiloja tullu jo 6 lisää, argh.

Myyris 18+6
 
Hei pitkästä aikaa kaikille! Mukava, kun on tullut vielä paljon uusia mukaan.

Meillä mennyt lomaillessa ja uutta kotia maalatessa kesä nopsaan, että on vähiin jäänyt kirjoittelut, lukemassa kyllä on käynyt teidän kuulumisia väliin.

Mä liityn myös 10.8. rakenneultrakerhoon. B) Aika monelle sattunut sama päivä. Mulla silloin viikkoja tasan 21, että aika myöhään on ultra. Noilla kahdella aiemmalla lapsella oon käynyt rakenneultrassa jo 19 viikon alussa. Mutta eipä sillä ole väliä, kun on ihan normiaikojen puitteissa kuitenkin. Sitä siis odotellessa. =)

Onko täällä kellään muulla alkanut olemaan huimausta? Mulla on aina aamupäivisin,jos joudun seisomaan vähänkään pidempään. Se on ihan kauheaa, kun alkaa mustenemaan kaikki ja on pakko päästä pitkälleen. Sitä on ollut mulla kaikissa raskauksissa ja nyt on alkanut sitten tässäkin. Etenkin töissä se on ihan kamalaa, olen hoitoalalla ja lääkärinkierrot on ihan painajaista... Ei auta muu kun lähteä kahvihuoneen sohvalle makaamaan hetkeksi.

Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä ollenkaan. Ekassa raskaudessa tunsin vasta 21+ viikoilla, istukka oli edessä silloin. Tokassa tunsin 19+ viikolla ja istukka oli silloinkin edessä.´Nyt en tiedä istukan paikkaa ja nyt on 18+1 viikkoja. Vähän oon jo odotellut, että tuntuisi, mutta eiköhän ne ala pian tuntumaan.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Jennyli mulle vois vaihtaa lasketuksi ajaksi 21.12. ultrassa siirtyi aiemmaksi, en ole muistanut pyytää sitä vaan vaihtamaan. =)

Hopsuliina 18+1
 
Täälläkin odotellaan rakenneultraa kovasti, viakka onhan siihen vielä matkaa varmaan 20 päivää ainakin. Luin joskus jostain, että jo raskausaikana tuleva äiti (tai jo valmis äiti jos on muitakin lapsia B) ) alkaa kehittelemään lapselle jonkinlaista identiteettiä ja semmosta että miten se on ja muuta. Mutta tätyyy sanoa, ettei mulla kyllä mitäään tämmöstä ole vaikka raskauskin kohta on puolivälissä. Ei ole edes sitä, miltä se näyttäis B) Kai siihen liittyy paljon tuokin, ettei tiedä mitä sukupuolta on, mikä on kuitenkin aika tärkeä osa ihmistä. Sitten jos rakenneultrassa ei selviä, niin mun on varmaan pakko päästä näkemään se jossain muualla vielä. Oon niin utelias, etten missään nimessä jaksais odottaa raskauden loppuun asti sitä asiaa :saint: Mulla ei myöskään ole erityisiä olotiloja..kattelen kummankin vaatteita ja vatsaa katsellessa ajattelen että se on tyttö, mutta välillä se on poika ja mitä lie. Kiva lukea rakenneultrakuulumisia jo, näin omia odotellessa. Mua sitten taas hermostuttaa niin paljon se, ettei tolkkua. Tosin tällä kertaa en pidättele kyllä sitä virtsaa enempää ku puoli tuntia, se on sitte hirveetä olla siellä paineltavana kun on kamala pissahätä ja riittäis vähempiki virtsamäärä siellä tutkimukseen kuitenki :LOL:

Mua kans huimailee, varsinkin yöllä kun ramppaan vessassa. Pitää ihan varovasti mennä, ettei kaadu. Muuten mulla ei yleisesti huimaa, mutta nuo reippaasit sängystä tai sohvalta ylös nousemiset tekee tuota.

Vielä siitä Aasi-jutusta. Mulla kyllä kans pisti vihaksi! Mutta Venäjällä todellakin kaikki on mahdollista!

-metsis 17+6 (ps. ei meillä ole tekonimeäkään :wave: )
 
moi kaikki, minä täällä kanelinkukka :wave: olen siis vaihtanut nimimerkin.
en ole pitkään aikaan päässyt kirjottamaan tänne mutta nyt vihdoin aamukahvin kanssa pääsin.
raskaus on edennyt hyvin, liikkeet olen siis tuntenut rv11 asti eli todella kauan jo ja päivä päivältä tunnen ne vahvemmin, öisin jo herään siihen mylläämiseen kun pikkuinen on päättänyt tietenkin olla yö eläjä :D

sitten näihin ongelmiin :(
eli kaikki on ollut kunnossa alusta asti, olen käynyt tosi monessa ultrassa ja kertaakaan siellä ei ole ollut mitään hämäävää. nyt sitten menin perjantaina rakenneultraan, lääkäri ultras ja kaikki oli upeasti..pikkuinen oli paria päivää jopa isompi. sitten se lääkäri sanoi "täällä on huulihalkio" shokkihan se oli jollain tavalla vaikka olin maailman onnellisin että muuten kaikki on todella hyvin ja huulihalkio on kuitenkin vain kosmeettinen haitta.4d kuvissa lapsemme on todella söpö.
sain sitten ajan tiistai aamuksi (eilen) että jos tahdon lapsivesipunktion. en halunnut ennenkun se lääkäri totesi että aika varmana on myös kitalaki halki.... voi itku, se sanoi että 20% mahdollisuus on silloin jos löytyy huuli-kitalakihalkio niin olla "vammainen"
menin siihen punktioon eilen ja olen ollu niin älyttömän rikki. en mä itkeäkkään osaa eikä oikein sanat tule ulos... mietin vaan kokoaika että mitä jos en saakkaan vauvaa,mä en henkisesti tule kestämään sitä ikinä...

:ashamed:

klementine ja rakas 20 +5 :heart:
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:) empäs kerkee taaskaan huolella lukea lukematta jääneitä viestejä. voiko olla mahdollista että tunnen jo noita potkuja ihan päivttäin esim maatessa, vaikka ei olla edes rv 20 vielä ja esikoinen tulossa? semmosta poksuntaa alamahalla ja usein. ollut jo pari viikkoa ainakin. vai kuvittelenko vaan :D sain taas itelleni stressauksen aiheen eilen kun mittasin että kuinka alhaalla toi kohdun korkein kohta on mun navasta ja se oli about 8cm, eikö sen pitäs olla jo lähempänä napaa tässä vaiheessA? oivoi, kaveri (joka myös on raskaana) sanoi että stressaan kyllä ihan liikaa kaikesta:D olispa jo maanantain niin pääsis vihdoin neuvolaan, viimeks kun oli tosiaan toukokuussa..
 
Klementine voimia vastauksen odottamiseen. Kannattaa muistaa, että (ainakin Wikipedian mukaan) Suomessa 1/500 lapsella on syntyessää huulihalkio ja nämä ovat juuri vain niitä kosmeettisia haittoja, jotka korjataan kirurgisesti. Tärkeintä on kuitenkin, että lapsellasi kaikki oli kaikki muuten kunnossa ja ihana oli kuulla, että 4d kuvissa hän oli söpö :heart:

Metsätähtönen Kätilöopistolla on isot ohjeet odotushuoneessa, että ennen ultraäänitutkimukseen tulee käydä tyhjentämässä virtsarakko :eek: Onko sulle sanottu, että pitää tulla täydellä rakolla? Riippuukohan ne laitteista?
 
klementinelle iso halaus :hug: toivottavasti kyseessä ainoastaan huulihalkio ja sehän pystytään kaiketi upeasti leikkaamaan nykyisin. Mulla ekasta raskaudesta 1:4 riskiluku kehityshäiriölle ja se riski kummitteli mukana koko raskauden ajan np-ultrasta lähtien, vaikka kromosomit katsottiin terveiksi istukkabiopsialla. Terve poika saatiin lopulta kotiin. Ymmärrän olosi siis hyvin ja kovasti tsemppiä sinne!

Muille myös halit ja mukavaa odotusta helteiden keskellä!

Azalea, mulle on joskus sanottu, että pitää olla rakko täynnä/tyhjä riippuen siitä ultrataanko mahan päältä vai sisältä päin ja nyt en muista edes kummin päin se meni :)

Eilen sorruin ensimmäiseen shoppailuun (kerroinko jo, että luin just Kinsellan "Himoshoppaajan vauva" kirjan, ei paljon paranna shoppailuhaluja) :LOL:
Oon päättänyt, että koitan ostaa vaan esikoisesta hyväksi havaittuja käytännöllisiä vaatteita (esikoisen vaatteet ehdin jo myydä melkein kaikki huutiksessa ja kirppiksellä ), eli pitkähihaisia kietaisubodyjä kääntöhihoilla ja mukavia puolipotkareita/verkkareita. Luulisisi, että noita löytyy, mutta eilenkin kiersin varmaan 6 eri lastenvaateliikettä ja tosi huonosti oli tarjolla. Lopulta mukaan tarttui söpö pinkki mekko ja yksi body-potkari setti ja viel toinen kääntöhihabody, josta oli vaan 62 koko jäljellä. Hö. 50 kokoa en ostanut ollenkaan, ehkä sillä 56:lla voi aloittaa, ainakin esikoisesta tuntui, että helpompi pukea vähän väljempiä vaatteita ja varsinkin mies tykkäsi kietaisumalleista.

Potkut tuntuu ja joskus jopa näkyykin jo mahan päälle, jos oikein kovaa monottaa. Joka päivä ei edelleenkään tunnu, mutta esim. eilen illalla pikkuinen veti oikein kunnon shown mahassa.

k&pikku-r 21+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Itsellä oli tänä aamuna rakenneultra ja kaikki oli vallan mainiosti :) Sukupuolta en halunnut tietää. Halutaan miehen kanssa elellä jännityksessä. Mutta sen kätilö sanoi että pitkäjalkainen vauva sieltä on tulossa. Ihmekös tuo, ollaan molemmat pitkiä ihmisiä.. 4D:llä saatiin tosi tarkka kasvokuva, pikku ryppy kulmien välissäkin näkyi selvästi. Ihana :heart:

Piianen ja Mökönen 21+0 (UÄ21+4)
 

Yhteistyössä