Moi! Mä varovasti kuikuilen jo tähän keskusteluun, kun tuo toiveissa vauva 21 on niin hiljainen. Mulla vasta dpo10 ja kp24/28, ja viiva vasta haamuna herkässä testissä.
Minä en sinäänsä ole kovin positiivisella mielellä plussasta, tai siis olen, mutta pessimisti ei pety. Osa saattaa muistaa meidän stoorin tuolta edellisestä keskustelusta.
Sain joulukuussa varhaisen km. Tammikuussa plussasin taas, ja neuvola lähetti varhaisultraan, jossa tarkoitus selvittää raskauden kesto (eli että varmasti mennyt joulukuussa kesken ja kyseessä uusi raskaus). Olin varhaisilla viikoilla ja ultrassa kohtu oli tyhjä, lääkäri alkoi heti puhumaan kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Hcgta kontrolloitiin ja kävin uudessa ultrassa, diagnoosina kohdunulkoinen, jota lääkäri lähti hoitamaan metotreksaatti piikillä. Loppujen lopuksi meinasin joutua leikkaukseen, koska hcg ei laskenut, ja siellä todettiin raskaus normaaliksi kohdunsisäiseksi, ja sikiön sydän oli pysähtynyt viikoilla 7+3 (eli hieman metotreksaatti piikin jälkeen). Kohduntyhjennys tehtiin helmikuussa.
Sen jälkeen olen kokenut jo yhden kemiallisen raskauden, ja nyt neljäs kierto putkeen saan taas plussan. Mahdollista on siis että edelleen pukkaa kemiallista tai menee kesken, joten mitenkään erityisen kova luotto raskauteen ei ole.
Jos tämä jatkuu niin meidän la on 22.12.
Ylipäätään tuntuu uskomattomalta että neljässä kierrossa putkeen tapahtuu hedelmöittyminen, kun ennen joulua ei tapahtunut koko syksynä mitään.