Joulukuiset 2021

Hei kaikille ja onnea plussista!

Varovaisesti liityn mukaan, tein aprillipäivänä positiivisen testin. Maanantaina testi näytti vielä negaa eli tosi alussa ollaan.

Tämä olisi neljäs raskauteni, joulukuinen - 19 menetettiin kkm, se oli kova paikka. Tyhjennyksen jälkeen sain kohtutulehduksenkin. Huhtikuinen - 20 saatiin syliin, ihana esikoiseni ❤ ja lokakuinen - 21 menetettiin ihan alkuviikoilla. Tämä raskaus on siis suoraan keskenmenon jälkeen ja kyllähän vähän jännittää miten käy. Ajattelin tässä pyhien jälkeen hakea viikkonäytöllisen testin.

Ja Facebook-ryhmään liityn kyllä myös tässä kun saan edes raskaustestin vähän tummemman viivan
 
Minä en ole myöskään soittanut vielä neuvolaan, tuntuisi niin hassulta :) toisaalta hyvä olisi saada aika piakkoin että voi töiden kanssa sovitella peremmin.

Alkuraskauden ultraan ajattelin mennä. Pitää niistäkin vielä ottaa selvää. Ajattelitteko muut mennä?
 
Minä en ole myöskään soittanut vielä neuvolaan, tuntuisi niin hassulta toisaalta hyvä olisi saada aika piakkoin että voi töiden kanssa sovitella peremmin.

Alkuraskauden ultraan ajattelin mennä. Pitää niistäkin vielä ottaa selvää. Ajattelitteko muut mennä?
Mä ajattelin mennä varhais ultraan. Ajattelin kysyä neuvolasta jos saisi lähetteen sinne. Niin ei tarvitse itse maksaa. Keskenmenojen vuoksi voi saada lähetteen
 
  • Tykkää
Reactions: Nuunuu-84
joo mä oon menossa tosiaan kolmen viikon päästä. Silloin on 7+6. voi toki ultras sit muuttua.Perhe Arte niin edullinen kun pk-seudulla asustelen niin sinne meen. On kipu raja et muuten ei olis oikeen varaa käydä. Viime raskaudessa kävin kaksi kertaa mut nyt ajattelin vaan kerran. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Jaa mun piti kertoo raskaudesta kaikille vast nt-ultran jälkeen mut niinhän sit siin tais käydä et mun yks läheinen ystävä jo tietää. Hän arvas sen ku must jotenkin näkee sen. Hehkuin ja olin iloisella tuulella ja olin ihan et häh et ainahan mä oon tällänen.

En halunnut valehdellakkaan niin myönsin sit asian. Kauheet jos must noin helposti näkee niin eihän mun kellekkään tartte sit sanoo mitään ku naama paljastaa jo kaiken valmiiks. Apua. :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Tirrinen
Jaa mun piti kertoo raskaudesta kaikille vast nt-ultran jälkeen mut niinhän sit siin tais käydä et mun yks läheinen ystävä jo tietää. Hän arvas sen ku must jotenkin näkee sen. Hehkuin ja olin iloisella tuulella ja olin ihan et häh et ainahan mä oon tällänen.

En halunnut valehdellakkaan niin myönsin sit asian. Kauheet jos must noin helposti näkee niin eihän mun kellekkään tartte sit sanoo mitään ku naama paljastaa jo kaiken valmiiks. Apua.
Mun kaveri on just samanlainen sanoo että hän huomaa heti jos joku raskaana. Ja minusta näki kilometrin päähän että oon raskaana kun aloin esikoista odottaa. Töissä tänään mun työkaveri katsoi mua kauhean tarkkaan ja tuijotti myös mun masua. Mulla on ihan jäätävä turvotus. Housut piukottaa ja vatsa pömpöttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Mun kaveri on just samanlainen sanoo että hän huomaa heti jos joku raskaana. Ja minusta näki kilometrin päähän että oon raskaana kun aloin esikoista odottaa. Töissä tänään mun työkaveri katsoi mua kauhean tarkkaan ja tuijotti myös mun masua. Mulla on ihan jäätävä turvotus. Housut piukottaa ja vatsa pömpöttää.
Joo mul oli kans sama ku esikoista ootin niin pari työkaverii oli arvannu raskauden olemuksesta ja kuulemma hehkuin. Mut aion kyl edelleen pitää asian salassa mahdollisimman monelta jos se vaan suinkin onnistuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Varovasti tulen minäkin tänne kurkistelemaan. Plussasin yllättäen aprillipäivänä ja tunteet on aika sekavat tällä hetkellä. Meillä on tosiaan entuudestaan 11 vuotias poika ja 9 vuotias tyttö ja lapsiluvun piti olla jo täynnä. Minulla ikää 35 ja miehellä 40 vuotta. Aika ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä, toisaalta olen innoissani ja toisaalta kauhuissani. Miehelle vielä
kovempi pommi tämä kuin itselle. Lapsi tullaan kuitenkin pitämään, muuta vaihtoehtoa ei edes harkita. Toki jännittää onko kaikki hyvin kun ikääkin jo 10 vuotta enemmän kuin viimeksi ollessani raskaana.

oireita ei oikeastaan ole vielä. Menkat nyt kuusi päivää myöhässä, välillä vatsaa nipistelee. Hajuaisti ehkä vähän herkempi. Siinä kaikki. Edellisissä raskauksissa olen kärsinyt hypermesis- raskausoksentelusta, joten pelottaa kyllä että se tälläkin kertaa tulee

Jotenkin en edes vielä usko koko raskauteen kun ei ole oikein oireita. Neuvolaan soittelen varmaan vasta ensi viikon jälkeen. Varhaisultran ajattelin myös varata. Laskurin mukaan laskettuaika olisi itsenäisyyspäivä 6.12.

Tsemppiä kaikille odotuksen alkutaipaleelle
 
Heippa kaikille! Täällä on plussattu maaliskuun viimeisenä päivänä. Meillä oli ajatuksena ”tulee jos on tullakseen”, ja sieltähän hän tulee! Laskettuaika on 9.12. Tämä tulee olemaan neljäs lapsi tähän talouteen. Toistaiseksi ollaan vasta kauhisteltu, että mahdutaanko me vielä tähän taloon ja kuinka iso minibussi pitää ostaa. Mutta päivä kerrallaan ❤
Ajattelin kuitenkin olla ehkä hieman hullunrohkea, ja jättää tälläkertaa varhaisultran väliin ja odottaa sinne seuraavaan ultraan asti. Tsemppiä kaikille alkumetreille!
 
Onko jollain muulla ettei voi iltaisin syödä mitään? Mä en voi syödä kun heti tulee huono olo.
Mulla oli eilen koko päivän ruokahaluttomuutta. En saanut oikein mitään koko päivänä syötyä, kun kaikki ällötti. Illalla menin vielä hetkeksi ulos kävelemään ja siellä rupesi ihan oksettamaan. En saanut sitten mitään järjellistä iltapalaakaan. Sain syötyä vain sellaisen pienen lasten hedelmäsmoothien.
 
Jostain syystä pelotti tehdä tuo viimeinen viikkonäytöllinen raskaustesti. Olin meinannut tehdä jo eilen, mutta jänistin silloin. Tänään sitten uskalsin tehdä ja kai se on pakko uskoa, että jotain tuolla kohdussa tapahtuu. Viikko sitten näytti 2-3 ja nyt 3+. Nyt sitten koitan vain rauhassa nauttia ja odotella parin viikon päästä olevaa varhaisultraa.

 
Heippa kaikki! :)

Kaitpa minäkin tänne tulen varovaisesti kurkistelemaan. Ensimmäisen haalean haamun sain viime perjantaina ja eilen CB:n digiin tuli raskaana (ei viikkonäytöllinen testi). Tänään tein vielä aamulla one stepin liuskan ja kyllä se viiva on tummunut, vaikkei vielä ihan tasavahva olekaan. Laskettuaika ois laskurilla vasta 15.12. Tunteet heittelee onnesta pelkoon, kun koko ajan vähän huoli ettei heti menisi kesken. Tämä siis meidän 3 lapsi ja edelliset täyttää tälle vuotta 9 ja 11. Pitkä aika siis edellisestä raskaudesta.

Oireita ei oo isommin ollut. Välillä alavatsaa ja selkää vihloo, närästää, ja nälkä on vähän väliä. Illalla nukahdan aikaisin ja tälle aamuakin heräsin jo 6 aikaan, valvoin pari tuntia ja nukahdin taas tunniksi. On kyllä jotenkin epätodellinen olo, et onko tämä nyt edes totta. :)
 
Heippa kaikki!

Kaitpa minäkin tänne tulen varovaisesti kurkistelemaan. Ensimmäisen haalean haamun sain viime perjantaina ja eilen CB:n digiin tuli raskaana (ei viikkonäytöllinen testi). Tänään tein vielä aamulla one stepin liuskan ja kyllä se viiva on tummunut, vaikkei vielä ihan tasavahva olekaan. Laskettuaika ois laskurilla vasta 15.12. Tunteet heittelee onnesta pelkoon, kun koko ajan vähän huoli ettei heti menisi kesken. Tämä siis meidän 3 lapsi ja edelliset täyttää tälle vuotta 9 ja 11. Pitkä aika siis edellisestä raskaudesta.

Oireita ei oo isommin ollut. Välillä alavatsaa ja selkää vihloo, närästää, ja nälkä on vähän väliä. Illalla nukahdan aikaisin ja tälle aamuakin heräsin jo 6 aikaan, valvoin pari tuntia ja nukahdin taas tunniksi. On kyllä jotenkin epätodellinen olo, et onko tämä nyt edes totta.
Onnea! Itselläni samanlainen tilanne kun sulla ja ajatukset kanssa tosi sekavat. Meillä kanssa tämä olisi kolmas lapsi. Vanhemmat ovat 11 ja 9 vuotiaat (ehtivät täyttää 12 ja 10 kun vauva syntyy). Ikää mulla 35. Ajatukset kanssa tosi sekavat. Mietin miten jaksan alottaa kaiken alusta, onko vauva terve kun mulla jo ikää yms. Mies lähinnä murehtii käytännön asoita kuten että miten mahdutaan autoon tms. Meillä on omakotitalo joka mitoitettu nykyiselle perheelle eli 2 aikuista ja 2 lasta. Makkareita siis vaan kolme niin ei oikein tiedetä että mihin edes sijoitetaan tää lapsi nukkumaan yms vauvavuoden jälkeen :D. Voikohan taaperon sijoittaa samaan huoneeseen 10 vuotiaan kanssa? Tämmöistäkin tulee ajateltua jo. Tämä kolmas siis ilmoitti yllärinä tulostaan.

Mua on ehkä vähän kuvottanut nyt jo, kääk! Just sanoin ettei oo mitään oireita, mut sit.... No katotaan mihin kehittyy. Oon voinut ihan järkyttävän pahoin kummastakin aikaisemmasta, toivon niin ettei nyt mene samalla kaavalla.
 
Onnea! Itselläni samanlainen tilanne kun sulla ja ajatukset kanssa tosi sekavat. Meillä kanssa tämä olisi kolmas lapsi. Vanhemmat ovat 11 ja 9 vuotiaat (ehtivät täyttää 12 ja 10 kun vauva syntyy). Ikää mulla 35. Ajatukset kanssa tosi sekavat. Mietin miten jaksan alottaa kaiken alusta, onko vauva terve kun mulla jo ikää yms. Mies lähinnä murehtii käytännön asoita kuten että miten mahdutaan autoon tms. Meillä on omakotitalo joka mitoitettu nykyiselle perheelle eli 2 aikuista ja 2 lasta. Makkareita siis vaan kolme niin ei oikein tiedetä että mihin edes sijoitetaan tää lapsi nukkumaan yms vauvavuoden jälkeen . Voikohan taaperon sijoittaa samaan huoneeseen 10 vuotiaan kanssa? Tämmöistäkin tulee ajateltua jo. Tämä kolmas siis ilmoitti yllärinä tulostaan.

Mua on ehkä vähän kuvottanut nyt jo, kääk! Just sanoin ettei oo mitään oireita, mut sit.... No katotaan mihin kehittyy. Oon voinut ihan järkyttävän pahoin kummastakin aikaisemmasta, toivon niin ettei nyt mene samalla kaavalla.
Kiitos! Onnea myös sinne! <3

Sama juttu meillä että pari vuotta sitten muutettiin omakotitaloon, jossa vaan kolme makkaria. Sillon oli vielä ajatus et meidän lapset on tässä. Kuitenki viime vuoden puolella tuli ajatus, että jos sittenkin vielä yksi. Sitten on lokakuusta lähtien tjottailtu ja nyt sitten pieni ilmoitti tulostaan. Kyllä sitä näin parissakin päivässä ehtii monenlaisia ajatuksia päässä pyöriä, mutta onneksi mies rauhoittelee et kyllä ne kaikki asiat ajan kanssa järjestyy. :)

Mulla oli esikoisen kanssa ihan hirveä pahoinvointi. Alkoi jo ennen testiä ja kesti rv 17 saakka, niin että oksentelin lähes joka päivä. Nuorimmaisesta ei taas ollut mitään oireita ennen rv 9 ja sittenkin lievää pahoinvointia ja muutenkin paljon helpompi raskaus. Saapa nähdä miten tämä kolmas nyt sitten sujuu.

Tilasin vielä pari viikkonäytöllistäkin digiä. :D Jotenkin ei osaa olla murehtimatta. Varhaisultraakin oon miettiny, vaikka kahdesta aiemmasta en oo käynytkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Jostain syystä pelotti tehdä tuo viimeinen viikkonäytöllinen raskaustesti. Olin meinannut tehdä jo eilen, mutta jänistin silloin. Tänään sitten uskalsin tehdä ja kai se on pakko uskoa, että jotain tuolla kohdussa tapahtuu. Viikko sitten näytti 2-3 ja nyt 3+. Nyt sitten koitan vain rauhassa nauttia ja odotella parin viikon päästä olevaa varhaisultraa.

Mua pelotti tehdä äsken eka Digi testi. Näytti raskaana 1-2. Nyt RV 4+2. Takaraivossa pyörii nyt että nouseeko liian hitaasti että onko tämäkin kemiallinen. Mun positiivisuus katosi.
 
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen

Yhteistyössä