Joulukuiset 2021

Mua pelotti tehdä äsken eka Digi testi. Näytti raskaana 1-2. Nyt RV 4+2. Takaraivossa pyörii nyt että nouseeko liian hitaasti että onko tämäkin kemiallinen. Mun positiivisuus katosi.
En ehkä olisi ihan hirveän huolissani kuitenkaan, vaikka ymmärrän täysin tuon murehtimisen. Itse tein ekan digin kai 4+4 ja näytti silloin sen 2-3, mutta nuo hcg-tasot on niin yksilöllisiä, että ei tuo välttämättä mitään huonoa tarkoita. Tee uusi digi vaikka viikon päästä. Se varmaan antaa sitten jo paremmin osviittaa, että onko edistystä tapahtunut. Tsemppiä ❤
 
En ehkä olisi ihan hirveän huolissani kuitenkaan, vaikka ymmärrän täysin tuon murehtimisen. Itse tein ekan digin kai 4+4 ja näytti silloin sen 2-3, mutta nuo hcg-tasot on niin yksilöllisiä, että ei tuo välttämättä mitään huonoa tarkoita. Tee uusi digi vaikka viikon päästä. Se varmaan antaa sitten jo paremmin osviittaa, että onko edistystä tapahtunut. Tsemppiä
Oon ollut illan hiukan itkuinen. Mutta sehän kuuluu oireisiin. Lisäksi ollut huonoa oloa. Joten ainakin on raskausoireita. Yritän olla stressaamatta tätä liikaa. Kyllä siellä kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_
Oon ollut illan hiukan itkuinen. Mutta sehän kuuluu oireisiin. Lisäksi ollut huonoa oloa. Joten ainakin on raskausoireita. Yritän olla stressaamatta tätä liikaa. Kyllä siellä kaikki on hyvin.
Itse olen yrittänyt kääntää omat ajatukset niinpäin, että kunnes toisin todistetaan, niin pienellä on kaikki hyvin ja siellä kasvetaan ja kehitytään ihan normaalisti. Huolehdin ja murehdin sitten, jos joku ammattilainen toteaa, että syytä siihen on. Tämä on minulle ihan äärimmäisen vaikeaa, koska olen luonteeltani aikamoinen murehtija ja pessimisti, mutta yritän ainakin parhaani.
 
Itse olen yrittänyt kääntää omat ajatukset niinpäin, että kunnes toisin todistetaan, niin pienellä on kaikki hyvin ja siellä kasvetaan ja kehitytään ihan normaalisti. Huolehdin ja murehdin sitten, jos joku ammattilainen toteaa, että syytä siihen on. Tämä on minulle ihan äärimmäisen vaikeaa, koska olen luonteeltani aikamoinen murehtija ja pessimisti, mutta yritän ainakin parhaani.
Mä oon samanlainen murehtija. Ainakin positiivista on se kun aamukahvin jälkeen iski jäätävän huono olo. Alaselkää taas vihloo.

Milloin ootte ottanut neuvolaan yhteyttä? Ja kertonut raskaudesta. Mä en oo vielä kun kaksi edellistä mennyt kesken niin nyt pelottaa soittaa. Kun joka kerta joutunut parin päivän päästä soittamaan että keskenmeno tulossa/tullut. Työvuorojen kannalta ois hyvä olla yhteydessä ajoissa niin saa sovittua ajan paremmin. Mutta nyt en ole mitenkään innokas soittamaan. Suunnittelin että soitan tuossa RV 6 tai 7.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Mä oon samanlainen murehtija. Ainakin positiivista on se kun aamukahvin jälkeen iski jäätävän huono olo. Alaselkää taas vihloo.

Milloin ootte ottanut neuvolaan yhteyttä? Ja kertonut raskaudesta. Mä en oo vielä kun kaksi edellistä mennyt kesken niin nyt pelottaa soittaa. Kun joka kerta joutunut parin päivän päästä soittamaan että keskenmeno tulossa/tullut. Työvuorojen kannalta ois hyvä olla yhteydessä ajoissa niin saa sovittua ajan paremmin. Mutta nyt en ole mitenkään innokas soittamaan. Suunnittelin että soitan tuossa RV 6 tai 7.
Mä soitin heti parin päivän päästä plussasta, kun sain siihen paljon kannustusta ja kerrottiin, että tällä hetkellä neuvoloissa on tosi ruuhkaista ja valinnanvaraa ajoissa ei juuri ole, jos kauheasti pitkittää. Itsekin pelkäsin ajan varata, mutta nyt on jo ihan hyvä fiilis siitä, että aika on varattuna. Täällä onneksi pystyy perumaan ajan ilman, että täytyy kenenkään kanssa puhua, jos siihen tarve tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Mulla on nyt uutena oireena tullut lonkkakivut. Parina yönä ruvennut lonkkaa jomottamaan/ särkemään, kun on pidempään ollut samalla kyljellä. Tänään jomottaa myös nyt päivällä kumpaakin lonkkaa. Onko ideoita millä tätä voisi helpottaa? Voisiko esimerkiksi uudesta petarista olla apua? Meillä on kova patja sängyssä.
 
Heip, ja onnea kaikille plussanneille! Minäkin varovaisesti liityn joukkoon, 2.4 plussattu, la ilmeisesti 8.12. Suurimpana oireena järjetön väsymys, jota ei ainakaan helpota 6/20 tytön öiset hammasitkukonsertit
Mulla on kanssa ollut ihan kauhea väsymys. En ole jaksanut tehdä yhtään mitään. Tai no ruokaa on ollut pakko tehdä mutta muuta en
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Täällä myös jäätävä väsymys suunnilleen joka toinen päivä. En kykene tekemään töiden jälkeen yhtään mitään. Miesrukka joutuu yksinään huolehtimaan kaupassa käynnit ja ruuanlaitot. Minusta ei ole mitään apua. Turhauttaa ja ärsyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Itse olen yrittänyt kääntää omat ajatukset niinpäin, että kunnes toisin todistetaan, niin pienellä on kaikki hyvin ja siellä kasvetaan ja kehitytään ihan normaalisti. Huolehdin ja murehdin sitten, jos joku ammattilainen toteaa, että syytä siihen on. Tämä on minulle ihan äärimmäisen vaikeaa, koska olen luonteeltani aikamoinen murehtija ja pessimisti, mutta yritän ainakin parhaani.
Sama täällä. Oon hirveä huolehtija ja alkuunsa ravasin koko ajan vessassakin kun olin varma et kohta tämä menee kesken. Nyt oon päättäny elää päivän kerrallaan ja nauttia, kun vointikin on aika hyvä. :)

Tosin tänään kävin työpäivän jälkeen salilla treenaamassa. Aika kevyesti ja pääsääntösesti kroppaa vaan liikutellen, mutta nyt piti nukkua päikkärit kun meni ihan kaikki energia. Yöt on ollu tosi levottomia. En meinaa millään saada unta. On kuuma ja rintoja särkee. Sitten näen ihan sekavia unia ja heräilen vähän väliä.

Varasin ajan varhaisultraan rv 7+1 eli saa vielä tovin odotella. Maanantaina aattelin soittaa neuvolaan ja varata ensimmäisen ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_ ja Tirrinen
Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla on koko ajan nälkä ja sit kun on nälkä iskee etova olo. Jatkuvasti pitäis olla syömässä jotain. Varsinkin töissä tää on aika haastavaa. No tää on onneksi vielä pientä ja tulen tän kans toimeen. Kummassakin aikaisemmassa raskaudessa ollut hypermesis ja oksentanut melkein puoliväliin ja ollut osastohoidossa. Toivon niiiin, että selviin tällä kertaa vähemmällä.

Onnea uusille plussanneille <3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: jennie_ ja Tirrinen
Karamellie
Heippa,
Varovaisesti mukaan täältäkin. Viikko sitten plussasin ja täällä käynyt jo lueskelemassa, mutta nyt mukaan keskusteluun.

Kolmatta odotellaan, LA ehkä 12.12., eli nyt 4+4. Niin alussa, että koittanut vaan pitää pään kylmänä ja olla mahdollisimman huolettomasti, kun eihän tässä nyt oikein tiedä vielä, mitä tapahtuu. Toivottavasti kaikki menisi hyvin <3

Facebook -ryhmä kiinnostelee, varhaisultraan ehdottomasti meinasin, 7+1 osuisi sopivasti maanantaille niin luulenpa varaavani sinne, huhtikuun lopulle. Neuvolaan ajattelin soitella itseasiassa huomenna, kun ensi viikolla näytti olevan melkein joka päivä palaveri juuri neuvolan puhelintunnin aikana.
 
Karamellie
Niin ja oireista, ehkä ärsyttävänkin oireetonta oloa!
Alavatsaa juilii ja jomottelee sekä turvottaa, se on ehkä ainoa konkreettinen oire ja tuttu edellisestä raskaudesta. Muuten nukun levottomasti (mutta niin aika usein myös ennen raskautta) ja vösyttää (edellinen saattaa vaikuttaa).
Eli periaatteessa ainoa juttu, joka oikeasti kunnolla kertoo raskaudesta, on positiivinen testi, huoh. Nää ekat viikot on kyllä niiin piinaavia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_
Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla on koko ajan nälkä ja sit kun on nälkä iskee etova olo. Jatkuvasti pitäis olla syömässä jotain. Varsinkin töissä tää on aika haastavaa. No tää on onneksi vielä pientä ja tulen tän kans toimeen. Kummassakin aikaisemmassa raskaudessa ollut hypermesis ja oksentanut melkein puoliväliin ja ollut osastohoidossa. Toivon niiiin, että selviin tällä kertaa vähemmällä.

Onnea uusille plussanneille <3
Mul ei oo viel tullut pahoinvointia. Ei oo edes etäisesti etova olo. Mä en oikeestaan ees tiiä millasta se on voida pahoin raskauden aikana,kun mun kahessa edellisessä raskaudessa ei oo ollut ollenkaan.

Muutenkin on tosi vähän mitään oireita. Jotenkin sitä vaan oottaa et tulis edes jotain mistä vois päätellä et raskaana ollaan. Mut ainakin testit on hyvin vahvistunut et pakko se on luottaa et jotain tapahtuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_
Aikooko joku teistä otatuttaa NIPT- verikokeen? Itse ajattelin sen ottaa vaikka se yksityisellä onkin aika kallis. Tietääkö joku mitä se maksaa Terveystalolla? En löytänyt heidän sivuiltaan hintaa, vaikka siellä luki kyllä, että kyseinen palvelu onnistuu heillä. Haluan tuon NIPT- verikokeen oman mielenrauhan vuoksi kun itsellä kuitenkin ikää jo ensi kuussa 36 vuotta. Vai onkohan tuo ikä yksin sellainen riskitekijä että tuon verikokeen voisi saada ihan kunnallisella?
 
Aikooko joku teistä otatuttaa NIPT- verikokeen? Itse ajattelin sen ottaa vaikka se yksityisellä onkin aika kallis. Tietääkö joku mitä se maksaa Terveystalolla? En löytänyt heidän sivuiltaan hintaa, vaikka siellä luki kyllä, että kyseinen palvelu onnistuu heillä. Haluan tuon NIPT- verikokeen oman mielenrauhan vuoksi kun itsellä kuitenkin ikää jo ensi kuussa 36 vuotta. Vai onkohan tuo ikä yksin sellainen riskitekijä että tuon verikokeen voisi saada ihan kunnallisella?
Täällä niptin saa ilmaisella kunnalliselta jos ntultrassa on jotain häikkää.. muuten jos haluaa sen niin joutuu itse kustantaa. En tiedä kyllä hintaa. Itsekin aattelin sen niptin ottaa.
 
Husin alueella ainakin ikä ei oo peruste niptin saamiselle. En sit tiiä miten on muissa kunnissa. Ainoastaan jos alkuraskauden seulat hälyttää tai jos aiemmassa raskaudessa on todettu sikiön kromosomipoikkeavuus nii silloin sen saa kunnalla.

Mä tuun sen kunnalla saamaan ilmaseks, koska se mun edellinen raskaus keskeytettiin just sikiön rakennepoikkeavuuden takia. Muutenkin saan tarkempaa seurantaa tässä raskaudessa. Mm. ylimääräisen ultran sit myöhemmin ennen varsinaista rakenneultraa. :) jos siis sinne asti päästään.
 
Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla on koko ajan nälkä ja sit kun on nälkä iskee etova olo. Jatkuvasti pitäis olla syömässä jotain. Varsinkin töissä tää on aika haastavaa. No tää on onneksi vielä pientä ja tulen tän kans toimeen. Kummassakin aikaisemmassa raskaudessa ollut hypermesis ja oksentanut melkein puoliväliin ja ollut osastohoidossa. Toivon niiiin, että selviin tällä kertaa vähemmällä.

Onnea uusille plussanneille <3
Mulla vähän sama tilanne. Jatkuva nälkä ja sitten etoo jos on pidempi tauko. Eilen alkoi pyörryttään kun syöntien väli venyi. Välillä myös syönnin jälkeen yökkäyttää, mutta oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Mikä siinä mahtaa olla että vitamiinit aiheuttaa huonon olon? Varsinkin foolihappo. Jos en ota foolihappoa niin ei tule huonoa oloa. Esikoisen odotuksessa söin raskausvitamiinia ja joka aamu oli huono olo. Mutta kun siirsin sen iltaan niin olo oli hyvä. Nyt oon ottanut vitamiinit ns eri purkeista niin sama juttu. Epäilen tuota foolihappoa syylliseksi.
 
Täällä myös tulee heti etova olo, jos ruokaväli venyy liian pitkäksi. Välillä ei myöskään oikein mikään maistuisi ja välillä taas on ihan hirveä nälkä lähes koko ajan. Muutoin tällä hetkellä aika vähän oireita. Väsymys tosin on kovaa ja rinnat aristaa kevyesti. Ovat myös turvonneet aika paljon. Tällä tahdilla täytyy pian lähteä jo liivikaupoille.

Enää ei ole kuin reilu viikko varhaisultraan. Tänään alkoi taas uusi raskausviikko, nyt siis 6+0. Aika jännää. Olen samaan aikaan tosi innoissani ja kuitenkin myös peloissani, että jos siellä ei olekaan kaikki hyvin. Yritän kuitenkin painaa tuota pelkoa taka-alalle ja yrittää luottaa siihen, että kaikki on niin kuin pitääkin.

Minulla on paino noussut 1,5 kiloa. Viikko sitten näytti +2 kg, mutta nyt viime viikosta on tultu 0,5 kg alaspäin.

Niptiä mietiskelin tuossa yksi päivä, mutta on niin kovin kallis, että en tiedä raaskiiko siihen mennä. Täytynee jossain vaiheessa miehen kanssa keskustella, että mitä mieltä hän on. Onneksi tätä päätöstä nyt ei tarvitse ihan heti tehdä ja mennään nyt askel kerrallaan. Ensimmäisenä se varhaisultra.
 

Yhteistyössä