Joulukuiset 2021

Mä soitin neuvolaan mutta en saanut sanottua että oon raskaana :LOL:. Soitin esikoisen takia sinne. Meillä on siis yhdistetty äitiys ja lasten neuvola. Sama terkkari hoitaa molempia. En vaan uskaltanut sanoa. Mä soitan sitten kun on edennyt pidemmälle mitä keskenmenossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Heippa!

Tein äsken positiviisen testin. Oon ihan shokissa, enkä ymmärrä tätä. La 15.12 ja toinen lapsi. Esikoinen on 2,5-vuotias ja minä täytän tässä kuussa 33. Pitää yrittää kertoa tämä miehelle jotenkin illalla. Menkat siis 3 pv myöhässä ja marssin apteekkiin. Tämä sai alkunsa ihan käsittämättömästä sattumasta. Varasin varhaisultran Perhe-Arteen 27.4, silloin pitäisi olla jo 7. vko menossa. Esikoisesta kävin muistaakseni jo 6. raskausviikolla, eli 5+ jotain (kamalaa kun en meinaa muistaa näistä lyhenteitä jne...). Nyt liityn teidän joukkoon ja toivon että tämä raskaus jatkuu. Keskenmenoista ei ole kokemuksia. Ja niin, join lasin viiniä viikko sitten, apuaaaa!!!! Nyt lukemaan teidän muiden stooreja. Ja niin, mä asun Helsingissä!
 
Karamellie
Soittelin hetki sitten neuvolaan, ensikäynnin aika tuli toukokuun ekalle viikolle. Varasin saman tien myös labra-ajan sekä varhaisultran - jännää! Varhaisultraan pitäisi reilu pari viikkoa jakssa odotella, silloin 7+1.

Jännityksellä odottelen, miten oireet alkaa kehittyä (tai alkaako). Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut tosi kova keskenmenonpelko ja nyt yritän jotenkin vaan olla ajttelematta sitä mahdollisuutta ja yrittää uskoa, että kaikki menee hyvin. Oireita on kovin vähän, jonkin verran päänsärkyäja alamaha turvottelee, ei oikeastaan edes juuri juili enää.

En yhtään muista, miten on ollut viime raskaudessa tämä ihan alku - koska oireet ja esim. pahoinvointi alkoi..

Onnea Mini-Myylle plussasta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Moi! Mä varovasti kuikuilen jo tähän keskusteluun, kun tuo toiveissa vauva 21 on niin hiljainen. Mulla vasta dpo10 ja kp24/28, ja viiva vasta haamuna herkässä testissä.

Minä en sinäänsä ole kovin positiivisella mielellä plussasta, tai siis olen, mutta pessimisti ei pety. Osa saattaa muistaa meidän stoorin tuolta edellisestä keskustelusta.

Sain joulukuussa varhaisen km. Tammikuussa plussasin taas, ja neuvola lähetti varhaisultraan, jossa tarkoitus selvittää raskauden kesto (eli että varmasti mennyt joulukuussa kesken ja kyseessä uusi raskaus). Olin varhaisilla viikoilla ja ultrassa kohtu oli tyhjä, lääkäri alkoi heti puhumaan kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Hcgta kontrolloitiin ja kävin uudessa ultrassa, diagnoosina kohdunulkoinen, jota lääkäri lähti hoitamaan metotreksaatti piikillä. Loppujen lopuksi meinasin joutua leikkaukseen, koska hcg ei laskenut, ja siellä todettiin raskaus normaaliksi kohdunsisäiseksi, ja sikiön sydän oli pysähtynyt viikoilla 7+3 (eli hieman metotreksaatti piikin jälkeen). Kohduntyhjennys tehtiin helmikuussa.

Sen jälkeen olen kokenut jo yhden kemiallisen raskauden, ja nyt neljäs kierto putkeen saan taas plussan. Mahdollista on siis että edelleen pukkaa kemiallista tai menee kesken, joten mitenkään erityisen kova luotto raskauteen ei ole.

Jos tämä jatkuu niin meidän la on 22.12.

Ylipäätään tuntuu uskomattomalta että neljässä kierrossa putkeen tapahtuu hedelmöittyminen, kun ennen joulua ei tapahtunut koko syksynä mitään.
 
  • Rakkaus
  • Surullinen
Reactions: tk-k ja Tirrinen
Mistä tietää että oon raskaana. En kestä yhtään verta tai muita eritteitä. Katsoin uskomaton eläinlääkäri Pol. Jossa puhkaistiin paise . Hyvä ettei laatta lentänyt. Esikoisesta oli sama juttu. Rakastan ohjelmaa tohtori paise mutta silloin en voinut sitä katsoa. Pyöryin kun neuvola hoitaja otti ekaa kertaa verta esikoisen odotuksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Onnea plussanneille <3

Täällä tänä aamuna halailtu eka kerta pönttöä tässä raskaudessa :( Mua ahdistaa ja pelottaa mihin tää pahoinvointi menee, tuleeeko taas hypermesis niin kuin kahdella aiemmalakin kerralla. Onko täällä muita jolla on ollut hypermesis? Onko uusinut kaikissa raskauksissa?
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen ja Malia
Moi! Mä varovasti kuikuilen jo tähän keskusteluun, kun tuo toiveissa vauva 21 on niin hiljainen. Mulla vasta dpo10 ja kp24/28, ja viiva vasta haamuna herkässä testissä.

Minä en sinäänsä ole kovin positiivisella mielellä plussasta, tai siis olen, mutta pessimisti ei pety. Osa saattaa muistaa meidän stoorin tuolta edellisestä keskustelusta.

Sain joulukuussa varhaisen km. Tammikuussa plussasin taas, ja neuvola lähetti varhaisultraan, jossa tarkoitus selvittää raskauden kesto (eli että varmasti mennyt joulukuussa kesken ja kyseessä uusi raskaus). Olin varhaisilla viikoilla ja ultrassa kohtu oli tyhjä, lääkäri alkoi heti puhumaan kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Hcgta kontrolloitiin ja kävin uudessa ultrassa, diagnoosina kohdunulkoinen, jota lääkäri lähti hoitamaan metotreksaatti piikillä. Loppujen lopuksi meinasin joutua leikkaukseen, koska hcg ei laskenut, ja siellä todettiin raskaus normaaliksi kohdunsisäiseksi, ja sikiön sydän oli pysähtynyt viikoilla 7+3 (eli hieman metotreksaatti piikin jälkeen). Kohduntyhjennys tehtiin helmikuussa.

Sen jälkeen olen kokenut jo yhden kemiallisen raskauden, ja nyt neljäs kierto putkeen saan taas plussan. Mahdollista on siis että edelleen pukkaa kemiallista tai menee kesken, joten mitenkään erityisen kova luotto raskauteen ei ole.

Jos tämä jatkuu niin meidän la on 22.12.

Ylipäätään tuntuu uskomattomalta että neljässä kierrossa putkeen tapahtuu hedelmöittyminen, kun ennen joulua ei tapahtunut koko syksynä mitään.
Eikö tuo ole jo hoito virhe? Meinaan jos sydän lakannut lyömästä sen piikin jälkeen? Oliko sulla ultra ennen tuota piikkiä?
 
Eikö tuo ole jo hoito virhe? Meinaan jos sydän lakannut lyömästä sen piikin jälkeen? Oliko sulla ultra ennen tuota piikkiä?
Onhan se. Ja siis kaks ultraa oli ennen sitä piikkiä, ja koska raskautta ei löytynyt mistään niin dg oli kohdunulkonen. Vaikka ei löytynyt kohdun ulkopuoleltakaan. Asiasta on tehty selvitys potilasvakuutuskeskukseen ja muistutus lääkäristä sairaalalle. Tuskin siitä muuta seuraa kun anteeksipyyntö. Viimenen ultra jossa löydettiin kuollut sikiö, oli eri sairaalassa ja siellä oltiin ihan kauhistuneena siitä, miten näin on voinut käydä. Ilmeisesti kohdunulkoisen diagnoosiin riittää se, että hcg on tarpeeksi korkea ja sikiö ei löydy kohdusta. Käskivät tyksissä heti ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Minä oon sitten vissiin joku esimerkkitapaus siitä, että hcg nousee todella nopeasti, ja raskaus näkyy ultrassa vasta myöhemmin.
 
  • Surullinen
Reactions: Tirrinen
Onhan se. Ja siis kaks ultraa oli ennen sitä piikkiä, ja koska raskautta ei löytynyt mistään niin dg oli kohdunulkonen. Vaikka ei löytynyt kohdun ulkopuoleltakaan. Asiasta on tehty selvitys potilasvakuutuskeskukseen ja muistutus lääkäristä sairaalalle. Tuskin siitä muuta seuraa kun anteeksipyyntö. Viimenen ultra jossa löydettiin kuollut sikiö, oli eri sairaalassa ja siellä oltiin ihan kauhistuneena siitä, miten näin on voinut käydä. Ilmeisesti kohdunulkoisen diagnoosiin riittää se, että hcg on tarpeeksi korkea ja sikiö ei löydy kohdusta. Käskivät tyksissä heti ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Minä oon sitten vissiin joku esimerkkitapaus siitä, että hcg nousee todella nopeasti, ja raskaus näkyy ultrassa vasta myöhemmin.
Joo harvemmin noista saa mitään. Pahoitellaan vaan tapahtunutta.
 
Mulla alkanut nyt pieni pahoinvointi vaivaamaan, kun niitä oireita kaipailin vähän aikaa sitten lisää. Tietyt ruoat ja hajut etoo. Rinnat on tosi kipeät koko ajan ja väsyttää tavallista enemmän. Tosi paha olo tulee jos tulee kova nälkä joten säännöllisestä syömisestä on pakko huolehtia. Ja toisaalta just tuo sama kuin kuumeilija40 eli jos syö liikaa kerralla niin tulee huono olo. Nälkä myös yllättää tosi nopeasti vaikka hyvin syönkin.

Varhaisultran varasin 19.4., silloin olisi 7+2 menossa. Kohtahan se jo on, se aika kovasti jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Kävin äsken elämäni ekaa kertaa korona testissä. Jos tulos on positiivinen niin onkohan siit vaaraa sikiölle.Varsinkin kun näin alussa ollaan?

Tänään on 5+6 ja aika vähän on edelleenkään oireita. Jotain pientä on esim. jatkuva pissahätä ja nälkä tulee herkästi jos ruokailuväli venyy.Ja nii joo naama alkanut kukkimaan. Mul normisti tosi hyväs kunnos iho. Edes teininä en kärsinyt kun satunnaisista finneistä silloin tällöin. Mut nyt otsas pientä näppyy ja leukaan ilmestynyt kipee finni.
Etovaolo tai pahoinvointi loistaa vielä poissaolollaan.

Viel kaks viikkoo pitäis ootella ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Iida_28
Hei!

täällä kans jännän äärellä. Eilen tein kaksi positiivista raskaustestiä ja tänään yhden. Viivat ovat olleet vähän haaleampia mutta kuitenkin selvästi erottuvat. Olen hirveä stressamaan ja nyt pelottaa jos on kemiallinen tai kohdun ulkopuolinen raskaus tai tuulimunaraskaus..

Raskauslaskurin mukaanlaskettu aika olisi 11.12 minulla on ollu hieman epäsäännöllinen ja pitkä kierto. Ja viimeiset kuukautiset olivatkin 3 päivää myöhässä. Ovulaatiokin oli sitten maaliskuun viimeisellä viikolla. En vieläkään ole varma millä raskausviikolla nyt sitten olen

Ajattelin varata kans varhaisultraan ajan ens viikolla pakko vielä tehdä uusi testi, jos se näyttäisi vielä vahvempaa plussaa. Kuukautiset ovat nyt viikon myöhässä.

Nyt ollut kaksi päivää pientä jomotusta alavatsassa ja rinnat ovat olleet arat ja turvonneet.

Jännittäviä aikoja ja en vielä uskalla facebook-ryhmään liittyä
Hirveästi kysymyksiä liikkuu päässä tällä hetkellä.
 
Joku kyseli, minulla on ollut esikoisen raskaudessa hyperemeesi.

Minäkin oon kiinnostunut fb-ryhmästä, varhaisultran jälkeen.

Nälkä yllättää parin tunnin välein ja menkkajomotuksia tuntuu aaltoilevasti. Siinä oireet tähän mennessä. Eli toistaiseksi kahvi ja ruoka maistuu ja oon yrittänyt nyt nauttia siitä että voi syödä Ihanaa sunnuntaita
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Liityn mukaan, täällä tänään tosin vasta 3+6, mutta parin päivän testien seuraamisella näyttää lupaavalta! Digiinkin tuli jo 2-3, josta aloin tietysti heti pohtimaan onko liian aikaista. Täällä oli muutama muukin km jälkeen raskautunut, meillä todettiin myös lokakuinen tuulimunaksi ja nyt sitten onneksi heti perään uusi yritys. Tuulimunassa testit olivat kyllä huomattavasti haaleampia tässä vaiheessa, eli sen puolesta lupaavaa myös.

Oireita ei ole vielä ollut paljoa. Muutamia kertoja on noustessa huipannut ja jotain pientä nippailua tuntunut mahassa. Lisäksi olen heräillyt yöllä ja olen aamusta pirteä, kumpikin itselleni melko epätyypillistä.

Olen 35 v ja esikoista odotellaan. La olisi 20.12. (ihanaa, että tulossa jouluvauva!). Varasin juuri jo varhaisultran 7+1 ja nipt kiinnostelee myös. Neuvolaan soittelen ensi viikolla jossain vaiheessa, kunhan nyt ensin varmistelen, että raskaus tuntuu jatkuvan. Onnea kaikille joulukuisille!
 
Heippa kaikki! :)

pakko oli myös liittyä tänne ja hakea vertaistukea! Tein reilu viikko sitten plussan ja nyt pitäisi olla 5+3...
mulla ei ole mielestäni MITÄÄN raskausoireita ja siksi menettämisen pelko on todella suuri!! Miten jo nyt on voinut kiintyä tähän ”siemeneen”?! <3
Tein viikko sitten digi testin 2-3 viikkoa, kannattaisiko tehdä vielä uusi digi? Pitäisikö siinä olla 3-4, jotta tietää että siellä vielä on joku? Varhaisultra ja neuvola myös varattu parin viikon päähän.
onko täällä muita täysin oireettomia samalla viikolla olevia?
 
  • Rakkaus
Reactions: Tirrinen
Heippa kaikki!

pakko oli myös liittyä tänne ja hakea vertaistukea! Tein reilu viikko sitten plussan ja nyt pitäisi olla 5+3...
mulla ei ole mielestäni MITÄÄN raskausoireita ja siksi menettämisen pelko on todella suuri!! Miten jo nyt on voinut kiintyä tähän ”siemeneen”?! <3
Tein viikko sitten digi testin 2-3 viikkoa, kannattaisiko tehdä vielä uusi digi? Pitäisikö siinä olla 3-4, jotta tietää että siellä vielä on joku? Varhaisultra ja neuvola myös varattu parin viikon päähän.
onko täällä muita täysin oireettomia samalla viikolla olevia?
Siihen tulee +3 seuraavaksi. Ei se oireettomuus vielä kerro ettei kaikki ole kunnossa. Mun kohdalla se kertoi että oli varhainen keskenmeno. Nyt on ollut vahvemmat oireet. Tai tänään ollut vähemmän mikä aiheuttaa huolta. Viimeksi meni kesken 5+4 nyt on 5+0 menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Epu1991
Siihen tulee +3 seuraavaksi. Ei se oireettomuus vielä kerro ettei kaikki ole kunnossa. Mun kohdalla se kertoi että oli varhainen keskenmeno. Nyt on ollut vahvemmat oireet. Tai tänään ollut vähemmän mikä aiheuttaa huolta. Viimeksi meni kesken 5+4 nyt on 5+0 menossa.
Tuleeko keskenmenossa aina vuotoa? En olisi ikinä uskonut, että nämä ensimmäiset viikot ovat näin henkisesti raskaita. Odottava aika todella on pitkä!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Heippa kaikki!

pakko oli myös liittyä tänne ja hakea vertaistukea! Tein reilu viikko sitten plussan ja nyt pitäisi olla 5+3...
mulla ei ole mielestäni MITÄÄN raskausoireita ja siksi menettämisen pelko on todella suuri!! Miten jo nyt on voinut kiintyä tähän ”siemeneen”?! <3
Tein viikko sitten digi testin 2-3 viikkoa, kannattaisiko tehdä vielä uusi digi? Pitäisikö siinä olla 3-4, jotta tietää että siellä vielä on joku? Varhaisultra ja neuvola myös varattu parin viikon päähän.
onko täällä muita täysin oireettomia samalla viikolla olevia?
Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :)

Joo ei oireettomuus välttämättä oo huonomerkki. Tää mun kolmas raskaus ja kaikki raskaudet tämä mukaan lukien on ollu tosi vähäoireisia. Nyt menossa 6+0 ja aika vähän on mitään. Kun kuulostelee kroppaa niin niit merkkei raskaudesta kyllä löytää mut jos ei mieti nii on kyl aika normaali olo.
 
Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta

Joo ei oireettomuus välttämättä oo huonomerkki. Tää mun kolmas raskaus ja kaikki raskaudet tämä mukaan lukien on ollu tosi vähäoireisia. Nyt menossa 6+0 ja aika vähän on mitään. Kun kuulostelee kroppaa niin niit merkkei raskaudesta kyllä löytää mut jos ei mieti nii on kyl aika normaali olo.
Okei kiva kuulla :)
Tiedän, että kannattaisi ajatella positiivisesti ennen kuin toisin todetaan mutta ei tämä kyllä helppoa ole :D Tämä on ensimmäinen raskauteni ja todella toivottu ja odotettu. Ja ajatus joulu-vauvasta pakahduttaa niin kovin <3
 
Tuleeko keskenmenossa aina vuotoa? En olisi ikinä uskonut, että nämä ensimmäiset viikot ovat näin henkisesti raskaita. Odottava aika todella on pitkä!
Kyllä mulla lopussa tuli vuotoa. Noin RV 5+0 tuli vaan sellainen olo että kaikki ei ole kunnossa. Otettiin labroja ja matala hcg arvo kertoi että tuskin päättyy hyvin. RV 5+2 alkoi tiputtelu vuoto ja kunnon vuoto alkoi kahden päivän päästä.

Mutta yksilöllistä nuo raskausoireet on. Esim mun kälyllä ei ole yhdessäkään 5 raskaudessa ole ollut mitään oireita. Ei pahoinvointia tms. Epäsäännöllinen kierto vielä niin monesti ollut yllättävän pitkällä kunnes huomannut raskauden.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Epu1991
Moi joulukuiset (paras kuukausi nyt ja aina ^_^). Liityn tänne varovasti takapiruksi, tänään dpo11 ja hailakka haamunen ilmestyi testiin viimeinkin. Oireet olleet ihan hirveitä jo useamman päivän, huimaa ja heikottaa niin että meinaa vähän väliä jalat lähteä alta. Ruokavalio muuttui lennosta ja aloin himoita perunaa ja päärynöitä ja etikkaa+ suolaa. Luulin vielä eilen että olen sekoamassa mutta onneksi viiva ilmaantui. Sitähän ei voi tietää onko kyseessä kolmas tuulimuna putkeen mutta nyt aion olla vain iloisen ignorantti. ♥ Kyseessä kolmas lapsonen.
 
Moi kaikille. :)

Minäkin täältä taustalta vähän varovasti huhuilen. Esikoinen on 2v., loppuvuodesta keskenmeno ja nyt uusi raskaus meneillään. La on 10.12 kunnes toisin todistetaan...

Halusin vain tulla tsemppaamaan teitä, jotka kovasti niitä oireita odotatte, että ei ne oireet tai niiden puuttumiset kerro mitään. Esikoisesta mulla oli hyvin vähän oireita. Vielä parikin viikkoa ennen synnytystä unohdin olevani raskaana, koska voin niin hyvin. :D joten olkaa onnellisia, jos mitään oireita ei tuu.
Ja ihan yhtä oireeton olin mun keskeytyneessä keskenmenossani (Rv6). En siis vuotanut verta kuin kerran vessassa käydessäni ja pidin sitä täysin normaalina. Toki se laittoi miettimään, mutta keskenmenoa alettiin epäillä vasta varhaisultrassa (me emme huolestuneet vielä sielläkään, koska esikoinenkin oli np-ultrassa odotettua pienempi). Siispä saatiin lähete jatkotutkimuksiin viikon, parin päähän ja siellä km todettiin heti (Rv9). Eli... aika näyttää miten tämän kanssa käy. Toivomme parasta. ❤

Tsemppiä kaikille!
Odottavan aika on pitkä, kuten sanotaan. :)
 

Yhteistyössä