Joulukuiset 2020

Taidetaan iso osa olla tuolla fb-ryhmässä aktiivisia, niin täällä on sitten hiljaisempaa. Toisaalta, eipä tässä alkuraskaudessa kovasti raportoitavaa ole ainakaan itsellä. Satunnaista pahoinvointia ja väsymystä. Eka neuvola käyty jo jokin aika sitten, np-ultraan tasan kuukausi.
 
Heippa kaikille!

Sivusta oon seurannut teiän keskusteluja ja uskaltaudun viimein mukaan. Viikkoja olisi nyt ultran mukaan 7+2. Alku ei ole mennyt ihan niin ruusuisesti, kun sain runsahkon verenvuodon 6+1 ja tietysti heti keskenmenoa epäiltiin. Pääsin ultraan tarkistamaan tilanteen ja sieltä löytyi meidän pieni, jonka sydän löi hienosti. Vuodon syy on edelleen hieman epäselvä, mutta ilmeisesti munasarjakysta oli puhjennut. Mennään vielä parin päivän päästä miehen kanssa yhdessä varhaisultraan, toivottavasti
kaikki edelleen siellä hyvin.

Alkuraskauden pahoinvointi yllätti voimakkuudellaan, mutta ainakin tietää olevansa raskaana!

16.12. / Lotsyy / 1. lapsi / Espoon sairaala (ehkä?)
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Huh! Itse jo olin vauvahaaveet haudannut viimeiseen keskenmenoon 8/2016 rv 12+5.

Pari viikkoa sitten testi näytti yllätyksekseni plussaa. Mies on riemuissaan, samoin myös minä vaikka tässä nyt on mennyt vähän hämmentyneessä olotilassa ihmetellessä. Ikää kiitettävät 47 vuotta, minkä vuoksi tässä nyt hiukan varovaisilla fiiliksillä mennään. Varhaisultrassa oli pakko käydä, kun ei voinut todeksi uskoa. Lääkäri löysi ”jotain” ja sykkeen tapaista välkehdintää ja viikoiksi 6+1.

Kellekään ei olla sanottu vielä yhtään mitään, pelkään että kun sen sanoo ääneen niin jotain pahaa tapahtuu. Raskausoireita on rutkasti ja se tekee hassusti olotilasta onnellisen. Vaikka tätä kestäisikin taas vain hetken olen niin onnellinen, että vielä kerran sain tämän kokea .

Onnittelut kaikille odottajille ja ihanaa orastavaa kevättä!
 
Toivottavasti vaan kaikki me saadaan joulukuussa vauvat syliin asti :love:

Oletteko muut miettinyt raskautta ja koronaa? Itseä vähän pelottaa jos tartunnan saa niin mitäs sitten, lääkitys ym
Myös käynyt mielessä että onko "itsekästä" tässä tilanteessa yrittää vauvaa, kun maailma on ihan sekaisin ja tulevaisuus epävarmaa. Kaikenlaisia mietteitä sitä on kun pääsääntöisesti kotona on :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miikkuliina
Taateli123
Mulla on huomenna varhaisultra, jännää! Ei oo oikein oireita.
Voi että, tsemppiä, ja kerro sitten miten meni! :)
Itse ahdistelen tässä sitä, että mitään oireita ei ole ollut ehkä noin pariin viikkoon. Ei siis vaan tunnu mitenkään siltä, että olisin raskaana. Ei ole tuntunut mitään kasvukipujakaan kohdussa. Onko muilla selkeästi vatsassa kasvutuntemuksia? Luulisi, että jotain pientä edes tuntuisi. Nyt siis 10. viikko menossa. Pohdin, että pitäisikö mennä uudestaan varhaisultraan, hulluksihan tässä meinaa tulla.
 
Moikka! Mikä tilanne Facebook ryhmän kanssa, vieläkö sinne mahtuu mukaan

Kävin eilen varhaisultrassa ja siellä näkyi syke ja kaikki näytti olevan hyvin!
Mahtuu mukaan, laita esim. @Snanniska viestiä niin hän voi lisätä sut. :)

Päivitin nyt etusivun listan niin hyvin kun taisin. Laittakaa pliis jollain kissankokoisilla kirjaimilla jos joku jäi välistä, tää on jotenkin niin toivotonta tää päivitys mobiililla. :confused:
 
Voi että, tsemppiä, ja kerro sitten miten meni!
Itse ahdistelen tässä sitä, että mitään oireita ei ole ollut ehkä noin pariin viikkoon. Ei siis vaan tunnu mitenkään siltä, että olisin raskaana. Ei ole tuntunut mitään kasvukipujakaan kohdussa. Onko muilla selkeästi vatsassa kasvutuntemuksia? Luulisi, että jotain pientä edes tuntuisi. Nyt siis 10. viikko menossa. Pohdin, että pitäisikö mennä uudestaan varhaisultraan, hulluksihan tässä meinaa tulla.
Mulla nyt 9+2 ja kasvutuntemuksia on ollu kyllä koko ajan, lähes joka päivä, mut luulen, että ei niitä kaikilla tunnu. Oliko sulla niitä tuntemuksia ennen varhaisultraa vai ei silloinkaan?
 
Hei kaikille! Hyppäänkin tammikuisista 2021 tähän joulukuisten ryhmään tämän päivän varhaisultran perusteella. Täällä tosiaan alkoi viimeiset kuukautiset 6.4. ja olivat siis valemenkat. Plussatestin tein 22.4. ja näytti tosi selkeää viivaa ja clearbluen raskaustesti +3 viikkoa. Pääsin tämän epäselvyyden vuoksi julkiselle maksuttomaan varhaisultraan ja selvisikin, että olen jo viikoilla 8+1!

Jos joku kehtaa päivittää miunkin tiedot tuonne listaan. Kiitos! :giggle:

14.12.2020, EEE90, 2. lapsi, -
 
Hei kaikille! Hyppäänkin tammikuisista 2021 tähän joulukuisten ryhmään tämän päivän varhaisultran perusteella. Täällä tosiaan alkoi viimeiset kuukautiset 6.4. ja olivat siis valemenkat. Plussatestin tein 22.4. ja näytti tosi selkeää viivaa ja clearbluen raskaustesti +3 viikkoa. Pääsin tämän epäselvyyden vuoksi julkiselle maksuttomaan varhaisultraan ja selvisikin, että olen jo viikoilla 8+1!

Jos joku kehtaa päivittää miunkin tiedot tuonne listaan. Kiitos!

14.12.2020, EEE90, 2. lapsi, -
Onnea ja tervetuloa! Muillekin uusille, oon vähän laiska tän sivuston kanssa. :LOL:Jos haluat faceryhmään, niin laita vaikka mulle viestinä se sähköpostiosoite, jolla sitä käytät.
 
  • Tykkää
Reactions: EEE90
Ehkä se minäkin uskaltaudun fbryhmään :)

Täällä tuntuu kohtu vaan kasvaneelta ja että se on siellä
Välillä repäsykipuja jos vaikka aivastaa tai nousee äkisti makuulta :)
Täälläkin on varmaan kohtu ja kannakkeet niin löystynyt ettei vielä enempiä kipuja ole, sieltä se lysähtää vanhasta tottumuksesta :LOL:
 
Mulla ois tänään vkoja 7+0 ja alkuillasta ois meno varhaisultraan..pelottaa niin paljon, että jos tuolla ei olekkaan ketään. Mä en oo kenenkään odotuksen kohdalla pelännyt näin paljon. Tää neljä viikkoa plussauksesta on ollu kyllä aika tuskaa. Alkuun oli menkkakipuja ja parina pvänä alaselkä oli kipeä. Sitten loppu nekin. Nyt on viikon verran ollu huimausta (mua ei oo huimannu varmaan ikinä ennen) ja välillä huonoa oloa. Mä niin toivon, että kaikki olis kunnossa. Pitkä päivä on menossa, kun tosiaan illemmalla vasta aika.

Tervetuloa uusille! :)
 
Ollaan juteltu fb-ryhmän puolella, että laitetaan ovet säppiin kuun lopussa. Vielä pääsee siis mukaan parin viikon ajan.
Onko se tällä hetkellä iso ryhmä? Esikoisen aikaan liityin fb-ryhmään todella myöhäisessä vaiheessa, mutta oli/on kyllä huippu ryhmä. :love: Ilmeisesti tämä ryhmä on niin salainen, ettei varmasti näy kavereille tms? Kiinnostaa kyllä ryhmä, mutta jännittää jotenkin näin aikaisessa vaiheessa liittyä..:ROFLMAO:
 
Onko se tällä hetkellä iso ryhmä? Esikoisen aikaan liityin fb-ryhmään todella myöhäisessä vaiheessa, mutta oli/on kyllä huippu ryhmä. Ilmeisesti tämä ryhmä on niin salainen, ettei varmasti näy kavereille tms? Kiinnostaa kyllä ryhmä, mutta jännittää jotenkin näin aikaisessa vaiheessa liittyä..
Meitä on alle 40 hlö ja muistaakseni sovittiin, että max 50 otetaan mukaan. On salainen ryhmä, ei näy ulkopuolisille jäsenyys mitenkään. :)
 
Hyvä muistutus @Hypsy :) Ei tunnu kivalta ajatella, että jotkut vain taustailisivat ja lukisivat juttuja, mutta eivät itse jakaisi mitään. Toistaiseksi ryhmä on ihanan lämminhenkinen ja aktiivinen ja varmasti pysyykin sellaisena. :love:

Taidanpa silti välillä kirjoitella taas tännekin. Plussatessa kävin lueskelemassa aikaisempien kuukausien ketjuista alkuraskauden oireista ym, jospa siis joku tammi-helmikuinen vaikka hyötyisi tästä. :D Täällä siis menossa 10+5, ja oireet on nyt kadonneet lähes kokonaan. Pientä väsymystä vielä on, mutta ei onneksi sellaista lamauttavaa. Samoin pahoinvointi on hellittänyt. Toki edelleen pitää syödä säännöllisesti, mutta valtaosan ajasta olo on hyvä. Olisi ehkä jo pelottavan hyvä, mutta mulla on onneksi kotidoppler, jolla oon saanut tyynnytettyä mieltä, kun oon kuullut sykkeen siellä jumputtavan. :love:

Päivät ja viikot kuluu kyllä jotenkin niin hitaasti. Torstaina on vuorossa seulontalabra, ja siitä kahden viikon päästä perjantaina vihdoin nt-ultra. Toivoisin kovasti, että niihin aikoihin alkaisi jo jotain pientä liikettäkin tuntua, näin kun on jo raskaus takana ja tietää, millaisia tuntemuksia odotella.
 

Yhteistyössä