Joulukuiset -07 syyskuussa

.. meillä mitään vesirokkoa sairasteta...
vaan enterorokkoa!! Nyt on mullakin sormissa ja jalkapohjissa pienia rakkuloita.
Lekurin mukaan ei pysty aina ulkoisesti erottamaan vesirokosta.. Että vesirokkoa odotellessa :LOL:

Meillä eka yö joonaksella omassa huoneessa ja hyvin meni!! Joonas nukahti 19.30 ja heräsi 04.00 tutti suuhun ja nukahti heräsi seuraavan kerran 07.15 =) Oikeesti oli yöllä pakko käydä katsomassa että poika on ees hengissä kun ei kuulunut mitään.. :ashamed:

Nyt ollaan lähdössä mummolaan joten pikaisesti kuulumisia kirjoittelin. Mitäs muille näin viikonloppuna? Nyt meen..

Sannis Kiva että Joonaksen eka yö omassa huoneessa meni hyvin. :) Onko Joonaksen huone teidän huoneen vieressä vai kuis? Meillä on vähän matkaa poitsun huoneeseen, pitää olkkarin läpi kävellä, ja mietin et tarttis varmaan itkuhäläri kuitenkin laittaa?! Tai kai sen kuulis jos oikein hätä tulis? :ashamed: En tiiä, ehkä nukkuis itsekin paremmin ilman häläriä?!

Meillä joonaksen huone on aivan vieressä mutta on meillä silti itkuhälytin koska meillä on kissoja jotka menee yöllä mielellään joonaksen huoneeseen joten joonaksen huoneen ovi pitää olla kiinni yöllä.

Nyt joonas nukkuu parvekkeella, on nukkunut jo 1 ½ tuntia. Nyt joonaksen unet on pitkittyneet eilen joonas nukkui 3 tuntia parvekkeella. :)

Nyt lähden katsomaan joonasta kun kuuluu itkeskelyä..

Ok. ehkä mekin kuitenkin laitettais itkuhäläri, ainakin aluksi.

Meilläkin muuten eilen nukuttiin "vähän normaalia pidemmät päikkärit"=4 tuntia. :eek: Mentiin miehen kans vuorotellen monta kertaa kattoo että hengittääkö poika. Taitaa olla kova kasvu/kehitysvaihe päällä... ja itse asiassa onkin: unien jälkeen päräytti tarmokkaasti konttausasentoon treenaamaan ja tänään ekaa kertaa nousi pinniksessä melkein seisomaan. Ja meillä kun ei ole vielä pohjaa laskettuna, niin en meinannut uskaltaa jättää poikaa pinnikseensä. Nyt oonkin tässä koko ajan kuuloetäisyydellä, ettei ehdi kömpiä alas heti kun herää. Pakko siis tänään pohjaa laskea!!

Heips pitkästä aikaa!

Meillä tuo poika on pienestä pitäen nukkunut omassa huoneessa (n. parin viikon iästä eteenpäin). Huone on kyllä lähellä meidän huonetta ja ovet kiinni aina unien aikana, ettei nuo kissat mene sinne pojan huoneeseen. Siltikään me ei koskaan ole sisällä tarvittu itkuhälyttimiä, sillä pojan herätessä äänet kyllä kuuluvat hyvin alakertaan, puhumattakaan sitten meidän huoneesta, joka on yläkerrassa niin kuin pojankin huone.

Meilläkin oli eilen oikea unipäivä. Eka nukuttiin yöunia huimat 14,5 tuntia ja päiväuniakin yhteensä n. 5 tuntia. Siinä ei sitten eiliselle juurikaan vaiveillaoloaikaa jäänyt. Ja silti kävi illalla yöunille taas jo klo 18. Onkohan tuo lapsi ihan terve..? Oli varmaan taas niin rankka viikonloppu äitin kanssa, kun oli aktiviteettia joka lähtöön, että maanantaina voikin sitten nukkua oikein urakalla.. :D

Kimallus: Vautsi, onko tiellä oikein noustu melkein seisomaan. Hienoa! Ei meillä moisesta tietoakaan.. Me tosin laskettiin pohjaa joku aika sitten, kun poika oppi nousemaan itse istumaan ja roikkui tuolla sängyssään aika holtittoman näköisenä, heh. =)

Meillä on viikonloppuna tiedossa yhteistä aikaa miehen kanssa ihan kahden kesken, kun poika menee pitkästä aikaa yökylään mummolaan. Ihanaa, odotan kyllä innolla! Eka käydään syömässä ja sitten illemmalla mennään yksiin tupareihin, jee! Olispa jo lauantai.. tai edes perjantai.

Kauhee nälkäkin jo nyt.. olispa jo ruokatunti!

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

meillä joonas on nyt nukkunut omassa huoneessa 3 yötä ja hyvin on mennyt =) Joka yö nukkuu ihan rauhallisesti. Ja päivä unet on sellasta 3 tuntia nykyään.

Meillä on joonaksen kanssa tänään taas äiti-vauva jumppa. Se on aina todella yhdessä oloa joonaksen kanssa. Ja saa itse liikkua. Mulla on itse asiassa laihis menossa ja painoa on pudonnut 1,1 kg kahdessa viikossa :) ei se vielä paljon ole mutta jotain kuitenkin.

Mulla muuten unohtui viime viikon perjantaina e-pilleri ottaa ja muistin sen vasta lauantaina joten silloin otin ne molemmat perjantain ja lauantain..toivottavasti ei ole käynyt vahinkoa :whistle: Oli silloin se hampaanpoisto joten se jäi vähingossa..

No nyt syöttämään joonasta. Heippis...

Jumpassa käyty..ja mukavaa oli. Ainut ikävä puoli on se että joonaksen nukkumaan meno aika on yleensä seiskalta joten joonas rupeaa olemaan aika väsy kuudelta. Nytkin joonas alussa kiukutteli mutta lopussa jo hymyä tuli =)

Missäs kaikki on...?Mitä ihmisille kuuluu?

Mä lähden suihkuun ja syömään..

Täälä ollaan :D

Just tässä olin netissä ja meidän ukko tuli tyytyväisenä mun luokse mun puhelimen kuulokkeita maiskuttaen :p Ilmankos oli niin hiljaa.
Taas kun mä komennan tota meidän ukkeli niin nauraa vaan mulle mieskin jo eilen sano, että tietää kehen toi ukko on tullut kun on niin kovapäinen :whistle:

Eipä tänne kummempia muskariin tänään pitäis taas mennä toivottavasti menee yhtä hyvin kun eka kerta.... Meillä ei ole vielä alkanut täälä vauvajumpat, mutta pian pitäis alkaa täälä ne ainakin on tossa aamupäivän aikana toivottavasti ei osu just päikkäreiden aikaan , mutta niitä odotellessa,

Jostain mun piti kirjoitella mutta pää alko löyömään ihan tyhjää :headwall:
Joo ei tuu mitään tuun sitten kirjoittelemaan kun mun toinen aivosolu löytää kaverinsa :D

upa
Voisitteko Te ylipitkiä unia nukkuvat lähettää meille pari tuntia unta. Olen nyt hermoja raastavan unikoulun jälkeen saanut tyttelin nukkumaan 21-05 ja sitten maitoannos ja vielä parin tunnin unet. Muutama tunti ei olisi pahitteeksi kun päiväuniakin nukutaan vain kahdet tunnin pätkät. Syömälakko oli viikonloppuna. Tyttö sai kauhean raivarin kun vain lähestyikin syöttötuolia. Olin jo aika huolissani. Vain tissi ja syli kelpasivat. No hammashan sieltä tuli. Eipä ole muiden hampaiden kanssa ollut tuollaista kiukkua. Mahakin meni ruikulille.

HEippa pitkästä aikaa, lueskellu olen kyllä. Me käydään kans vauvajumpassa ja muskarissa. Kiva kun on viikolle aina jotain ohjelmaa. Täällä Lahdessa on aika hyvät mahdollisuudet harrastuksille. Meillä on menossa sellanen "kaikki hyvin" vaihe tälläkertaa, mutta tiedä sitten kauan tätä kestää. Iemtyksestä olen päässyt kuukausi sitten eroon ja siis yöimetyksestä samalla. Jotenkin vapaampi olo. Tulihan sitä 8kk imetettyäkin. Välillä tosin on ikävä sitä läheisyyden tunnetta mut sit pitää vaan ottaa neiti kainaloon ja helliä, mut ei se oo sama juttu-no kyl te tiedätte.
Olen yrittänyt maistattaa niitä 8kk ruokia, mut neiti räkäsee tai puklaa kaikki pihalle kun on niin rakeista, vaikka olen yrittänyt muussailla niitä-mikä avuksi. Onkohan jotain haittaa kun antaa viel niitä pienempien ruokia???
Meillä nukutaan kahdet päikkärit, 1,5 tuntia kerralla. Ja yöllä 21-07 pari itkeskelyä välillä, mut silittelyllä rauhoittuu.
Hauskaa päivää kaikille!

Jouluvauvalle piti tulla laittamaan, että kyllä meilläkin aina välillä syödään noita 6kk ruokia, mutta 8kk ruuatkin menee. Koitappa niin, että sekotat niitä 8kk ruokia niihin 6kk ruokien sekaan ja vähitellen jätät 6kk ruuat seasta pois.....

että sapettaa..meidän äiti kävi kylässä ja oli pakko päästä sanomaan kuinka häntä ahdistaa kun joonas nukkuu yksin omassa huoneessa :eek: Sen jälkeen kysyi eikö kissoja voisi pitää yöllä keittiössä että ne ei pääse joonaksen huoneeseen..No mä sanoin että joonaksella ei ole mitään hätää omassa huoneessa. Mutta ei, äiti sanoi että jos joonas vaikka tukehtuu tai jotain muuta. Kyllä ottaa päähän tollanen. No mä sanoin että meillä on itkuhälytin että kuullaan kyllä jos joonaksella on hätä!!! Ärsyttää |O Aina pitää puuttua kaikkeen.

Taisi äiti huomata että rupean hermostumaan..kun sanoi että mä vaan oon tällänen ylihuolehtiva mummo. onko teillä muilla tälläisiä ongelmia vai olenko ainoa jolla on ylihuolehtiva anoppi tai äiti..? :)

Joonas nukkuu ja meillä on omaa rauhaa. Nimittäin mikko lähtee huomenna työkavereiden kanssa mökille turun saaristoon. Me ollaan joonaksen kanssa kahdestaan lauantaihin asti. Joten vietellään yhteistä iltaa.

Meillä syödään noita isompia ruokia jo mutta saatan välillä muussata niitä isoja paloja pienemmeksi kun joonas rupeaa yökkäilemään jos on liian isoja paloja ruuasssa. Mutta saatetaan meillä välillä antaa noita pienempien ruokia kun niissä on joitain josta joonas tykkää tosi paljon.

Nyt syömään..

missäs kaikki taas on..? :whistle:

jouluvauva 07: Oletko sä myös lahdesta..? Missä käytte äiti-vauva jumpassa? Itse ollaan käyty möysän koululla joka tiistai 17.00-17.45 ajattelin vain että ollaanko samassa jumpassa.. B)

Eka päivä ilman mikkoa..mikko siis on mökillä turussa ja tulee lauantaina. Päivä meni hyvin joonas on ollut kiltisti ja naurekelee usein. 2 päikkärit tänään nukuttu. Ja nyt illalla nukahti vähän yli seitsemän. Itse rauhassa katselen housea ja syön lakuja..Nyt keskityn telkkaan..

Onhan muillakin pukeminen/ruokalapun laittaminen/vaipanvaihto yhtä huutoa? |O Tänään on ollut hermot kireellä ihan urakalla, kun poika protestoi kaikkea. Ja sitten vielä ryömitään pistorasioihin räpläämään ja johtoja repimään. Onneks tänään oli muskaripäivä ja molemmat saatiin hetkeksi muuta ajateltavaa.

On vissiin ikään kuuluvaa?!

Juu Lahdessa asustellaan. Möysän Fiiliksessä ollaan käyty vauvajumppailemassa. Käyn siellä itse jumppailemassa aina iltasin.
Pukeminen voikin olla tuskaista...tuleekohan siihen helpotusta ikinä. Vaatetuksen puolesta olisi kiva kun olis kesä koko vuoden. Helpottais ulos lähtöä kummasti :)
Vaipat vaihdoin housuvaippoihin, helpottaa vähän pukemista. Meil ei oo huudettu vaihdon aikana mut paikallaa ei haluta olla saatika selällään. Mielikuvitusta kyllä tarvitaan vauva-arjessa.

kimallus: joonas työntää myös sormiaan pistorasiaan ja vetelee johtoja jos ne on näkyvillä..ja mitä vaipan vaihtoon tulee joonas ei tykkää olla selällään hoitopöydällä mutta kun antaa mieleisen lelun niin saa vaipan vaihdettua kunnolla :) Taitaa tosiaan kuulua tähän ikään... :LOL:

No niinhän mä arvasinkin, että ikään kuuluvaa... Mieski joutu niin koville aamulla vaipanvaihdossa, et poitsun kakat lensi pitkin vessaa ja miehen vaatteille. :D Mä vaan makasin sängyssä ja tuumailin et teuraaksko se meidän poikaa vie, kun huuto oli sen mukaista...

Kaipa poitsukin täs syksyn mittaan pukemiseen tottuu. Nyt on haastavaa, kun pitää tosiaan saada enemmän vaatetta niskaan kuin kesällä.

Ehkä mua vaan tänään kiristi vähän enemmän kun päätä särkee eikä lääke auta. :/ Jospa huomenna parempi päivä?!

Meillä oli ihme yö..Joonas nukahti 19.00 ja heräsi ekan kerran 05.00 vaipanvaihto ja annoin maitoa nukahti ja joonas heräsi 08.00 :) Joonas ei ole pitkään aikaan nukkunut noin pitkään!! Olin ihan ihmeissäni kun herättiin että kello on jo kahdeksan.

Kohta ulos, mutta nyt meni vaan tän päivän ohjelma hieman uusiksi kun nukuttiin niin pitkään. Ulkoilu olisi yleensä tässä 09.00 aikoihin.

Nyt lähden pukemaan joonasta ja itseni..

Huomenta!

Pikaisesti kirjoitan..

Poitsu jo ekoilla päiväunilla, nukkui eka 13,5 tuntia yöunia ja sit jaksoikin taas 1,5 tuntia valvoa ja taas unilla, huh.

Ihanaa, kun on viikonloppu!!!! Oli taas niin p...a viikko töissä, että ei voi enää ihanempaa ollakaan, kun olla kotona edes pari päivää. Ja tosi kaunis ja raikas ilmakin tuolla ulkona, aurinkokin pilkistää pitkästä aikaa moneen päivään. Täytyykin lähteä ulkoilemaan jahka tuo jäpikkä herää.

Tänään poika menee yökylään mummun luokse ja me päästään miehen kanssa piiiiiiiitkästä aikaa kahdestaan liikenteeseen. Oonkin odottanut tätä päivää kuin kuuta nousevaa. Eka käydään syömässä ja sit mennään mun serkun tupareihin, vitsit et on kivaa.

Meilläkään ei tuo poika koskaan ole erityisemmin pukemisesta välittänyt.. Ei nyt sentään huuda, mutta sellaista ihmenarinaa pitää aina puettaessa. Vaipanvaihdosta kylläihan pitää eli sen suhteen ei vielä ainakaan ongelmia. Noi housuvaipat on tosiaan todella käteviä ja helppo pukea päälle, kandee kokeilla.

Poika on muutenkin ollut taas kuin enkeli, tosi hyvän tuulinen ja viihtyy hienosti itsekseen leikkien, niin saa siinä itsekin touhuttua kaikkea samalla.

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :D

meillä on myös joonaksella ollut hyvä päivä. Naurua ja hymyä riitää! Joonas tykkää yksin leikkiä ja juttelee jo kovasti leluille. Ja sana ÄITI tuli viikko sitten ekaa kertaa ja kovaan ääneen. =)

Mulla on rinnat olleet ihmeellisesti kippet, etenkin nännin päät mutta en uskalla edes ajatella olevani raskaana..jos vaikka ihan muuten vaan ovat kipeät. Mullahan jäi se yksi pilleri ottamatta.. ja maha on ollut hassun tuntuinen. :/ no jos se tästä..

Nyt nukkumaan väsyttää..

Mitäs muille kuuluu näin sunnuntaina? Meillä ollaan herätty 07.00 ja yhdet päikkärit nukuttu. Päivällinen syöty ja kohta joonas lähtee 2 päiväunille.

Täällä lahdessa aurinko paistaa..Oli kiva käydä ulkona aamulla :) Nyt lähden lukemaan kirjaa!

Heippa :wave:

Yksin täällä kirjoittelen. B)

Mitäs ihmisille kuuluu näin viikon alussa? Miten viikonloppu meni..?

Meillä oltiin eilen ulkona kun oli niin nätti ilma ja käytiin mun äidillä. Tänään mikko on meidän kanssa kotona kivaa olla koko perheen kanssa :)

Mulla mahaa juilii molemmilta puolilta..ja maha on edelleen oudon tuntuinen yleensäkin..Rinnoista tihkuu maitoa kun painelen niitä mutta se ei nyt ole ihmeellistä kun imetyksen lopetuksesta on kuitenkin vähän aikaa vasta.

Lähden vilkaisemaan joonasta kun se nukkuu parvekkeella.. Kirjoitelkaahan muutkin kuulumia!! :heart:

kirjottelempa nyt tänne, vaikka taustaillut olen enempi tähän saakka ollut ja odotus-puolella kirjoitellut :)
Meillä siis poika syntyi joulukuussa 07 ja uusi tulokas oottelee masussa helmikuuta!
Ikää mulla ja miehellä 23 ja 24.

Elikkäs olisi kiva tietää millaisia päivärytmejä teillä on?
Monelta "vauvat" herää ja millon syödään ja käydään ulkona?
Entäs mitäs sielä ulkona teette? puistoon vai kävelylle?

Mietiskelen näitä kun tuon meidän pojan kanssa yritettän aloittaa ulkoiluakin ihan säännöllisesti. Puistossa ollaan käyty mutta hiekkalaatikolla poika vaan istua könöttää joten vauva-keinu onkin oikeastaan se ainut hupi tuolla puistossa :)
Rattaiden kanssa käydään kävelyllä ja katsellaan puita sekä pilviä :D

Tällähetkellä suurin murheen aihe on pojan korvatulehdus ja pitkään jatkunut yskä :(
4viikkoa sitten sai neuvola-lääkäriltä antibioottikuurin korvatulehdukseen ja perjantaina mentiin päivystykseen kun kuume nousi ja köhää ollut koko ajan..
Pojalla todettiin taas korvatulehdus joten aiempi lääkekuuri ei siis ollut tehonnut. Nyt saatiin mukaan vielä yskänlääkettä ja pitäisi ensviikolla mennä kuunteluttamaan keuhkot ja tarkistamaan korvat.

sitten syöminen, oisko vinkkejä?
Syöminen on alkanut takkuilemaan ja varmaan pitkälti johtuu pitkittyneestä sairastamisesta, mutta mulla meinaa mennä hermo kun poika ei syö :/
Tänään söi aamulla klo 07.00 1/2 kaura-hedelmä-soseen (kieltäytyy puurosta)
Sen jälkeen on syönyt 120ml maitoa ja 2 lusikallista lihasosetta ja kello on nyt 15.00 joten en tiiä millä poika pysyy pystyssä.
Itkee maidon perään ja hedelmä-soseita syö mielellään, mutta oon nyt päättänyt olla antamatta hedelmäsosetta jotta alkaisi syömään kunnon soseita. Maitoa saa sekä vettä, maitoa annan ruuan jälkeen (niin minkä ruuan?? :headwall: ) ja vettä oon antanut lähempänä seuraavaa ruokailu-aikaa jottei veisi nälkää.

kuupas ja poika 9kk, rv18+4

Yhteistyössä