Joulukuiset -07 syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mixtuura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamulla kunnolla tajusin että ensikuussa meen töihin ja joonas toivon mukaan päiväkotiin. Tässä kuussa niiden pitäisi soitella sieltä päiväkodista meille että ollaanko saatu paikka hoidosta. Jotenkin tuntuu vaan ahdistavalta kun joonas on niin pieni vielä mutta pidetään peukkuja pystyssä että joonas tykkää olla hoidossa. :)

Joonas nukkuu vieläkin päiväunia. On kohta nukkunut 3 tuntia..Viime yönä joonas heräili 3 kertaa..En oikein tiedä mikä sitä nyt herättelee..Tietysti joonakselle on tulossa hampaita lisää joten se voi olla syynä mutta tiedä sitten..

Juuri tuli pomolta kutsu työpaikan sauna iltaan..Olen ihan innoissani ne on 11.10 lauantaina. Ihana päästä ilman joonasta ulos pitkästä aikaa.. =) En nimittäin ole kuin mikon kanssa käynyt syömässä tai leffassa..Nyt saan rentoutua!

Nyt meen katsomaan joonasta tuolla se jo heiluu..

Me käytiin tänään r-ultassa ja onneksi kaikki oli hyvin! Näyttäis siltä, että poitsulle olis tulossa pikkuveli. Mä olen jotenkin hämilläni, koska olin AIVAN VARMA että tyttö olis tulossa. Taitaa siis prinsessamekot jäädä vielä(kin) kaupan hyllylle... No, tärkeintä on tietenkin se, että sydän sykki ja rakenteet on (nyt tuon ultran tarkkuudella ainakin) kunnossa!

Jaahans, poitsu huutaa välipalaa...siis syöttämään! (Näytin poistulle ultrakuvia ja se olis halunnut repiä ne kappaleiksi. Mustasukkainen? :laugh: )

Onkos joulukuisilla jo lokakuun pino?
Vai mihin kaikki kadonneet :)

Meillä oli tänään kanssa rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin, sukupuoltaan ei suostunut näyttämään, mutta ei sitä oltaisi haluttu tietääkkään :)

Poika heräs viimeyönä 4.00 kun vaipasta oli tullut ohivuoto ja koko kylki märkänä, ei oo tätäkään sattunu pitkiin aikoihin, no mutta siis heräs ihan kunnolla höpöttelemään ja ei meinannu enää nukahtaa :headwall: luovutti kumminkin ja nukuttiin sitten puoli kasiin :)

Millonkas meinaatte alkaa totuttaa "vauvoja" lehmänmaitoon?

Ite aattelin että sitten 10kk iässä vois niitä viilejä sunmuita alkaa testaamaan :)

Juodaanko teillä vielä pullosta vai harjoitellaanko nokkamukia jo?

kuupas, poika ja masuvauva

Meillä juodaan nokkamuksista. Tänään sattui hauska tapaus. Ostin cm:sta tarjouksessa olleen muumi muki-kulho-setin(24.40) ja yhden muumi mukin. Kassatäti jotenkin sekosi ja ei velottanut muki-kulhosettiä lainkaan. Halvaksi tuli. Tyttö sai remu haalarin ja parit jarrusukat. Meillä opetellaan seisomaan nousemista. Jarrusukat on tarpeen.

Meillä juodaan tuttipullosta. Kokeilin nokkamukia, mutta ei tuo poitsu oikein ymmätänyt sen päälle. :whistle: Kokeillaan sit joskus uudestaan.

Mä innolla odotan et päästään maistelemaan hapanmaitotuotteita. Pari kertaa olen antanut poitsun maistaa banskujogurttia ja ihan hurmiossa on. :) Kaipa noita voisi pikku hiljaa alkaa testailemaan kun 10kk häämöttää parin viikon päässä. Ja lehmänmaitoakin sitten vähän perästä.

Poitsulla on taas pientä nuhaa ja äsken heräsi uniltaan nenän tukkoisuuteen. Ekan kerran kokeiltiin imee räkää nenusta niistäjällä, mut ei siitä tullut kuin kamala parku. Nukahti nyt kuitenkin heti uudestaan...täytyy toivoa ettei tulis kovin katkonainen yö. Meidän piti tänä viikonloppuna siirtää poitsu nukkumaan omaan huoneeseena, mut ei nyt ainakaan tänään sitä tehty, jos joutuu ravaamaan monta kertaa yön aikana nuhanokkaa lohduttelemaan.

Heipähei,

Muutama muukin täällä harkitsee hapanmaitotuotteiden alottamista, me ollaan nyt maisteltu parikertaa jogurttia ja ihan hyvin on maistunu ja parista lusikallisesta ei ole tullut vaivojakaan. :)

Käytiin tossa neuvolassakin, mittoja oli 76,5cm ja 11kg ja rapiat päälle. kovaa vauhtia ryömitään,noustaan seisomaan,kävellään taaperokärryn kanssa ja nyt on alettu konttaamaankin. Puhu ei vielä mitään muuta kun omaa kieltään.

Kauhee muuttohärdelli on päällä,onneks kohta on muutettu ja saa asettua paikoilleen (toivottavasti) .Vähän kauhulla odotan että millaset naapurit on uudessa paikkaa kun sielä rappukäytävässä oli joku valituslappunen bassojen soitosta... :o

Eipä tässä kummempia,tää menee nukkumaan! |O

Jatkan tähän syyskuun pinoon, kun oon niin laiska, enkä jaksa aloittaa uutta.

Hienoa, et kimalluksen ja kuupaksen masuvaaveilla kaikki hyvin! =)

Meillä on aloitettu hapanmaitotuotteiden maistelu jo tossa pari viikkoa sitten. Nyt pistellään hyvällä ruokahalulla viiliä, jugurttia, raejuustoa ja piimää. Puuron oon alkanut tehdä tavan maitoon ja korvikkeen sekaankin laitan jo rasvatonta maitoa. Joskus jopa otetaan ihan pari huikkaa sellaisenaan. Hyvin on mennyt, eikä mitään oireita ole tullut!

Meillä juodaan nokkamukista kaikki muut maidot paitsi iltamaito ja yllättävän hyvin sujuu jo!

Ja meillä tapahtui muuten pienimuotoinen ihme tänään. Tuo meitin pikkulaiskimus nousi ekaa kertaa itse tukea vasten seisomaan äitin kovalla kannustuksella. Voi että, kun oli ihana katsoa toista punnertamassa itseään pystyyn! :heart:

Pikku-ukko on jo yöunilla, joten taidan lähteä miehen kanssa viettämäät "laatuaikaa" ja viemään puita liiteriin.. ;) Hauskat viikonlopun jatkot kaikille!

Meillä on ton nokkamukin kanssa vähän sama juttu kuin kimalluksella eli eipä oo poika vielä huolinut. Mutta mukista suoraan haluais mielelläänkin huikkia ottaa, tulee vaan hirvee sotku :D

raisulla alkanut hapanmaitotuotteiden totuttelu ja nokkamuki hienosti! Meillä ei poika oo missään vaiheessa valittanu mahanpuruja joten toivon ettei niitä ilmaannu silloinkaan kun alotellaan viilit ja jugurtit :)

Lauantai vierähti kyläillessä ja huomenna pitäis kestitä synttäreitä kun lupauduin järkkäämän äidilleni juhlat!
Pojalle ostettiin iltapäivällä taapero-kärry ja kovasti tykkää sen avulla kävellä. Tähän mennessä kävellyt vaan sohvan ja tv-tason reunoja myöten :)

kimallus kerrohan sitten kuinka meni kun saatte pojan siirettyä omaan huoneeseen! Ja muutkin joilla vauva nukkuu toisessa huoneessa, kertokaa kokemuksia ja vinkkejä!
Meillä on isompi kämppä haussa ja tarkotus olisi siirtää poika omaan huoneeseen sitten, joten kiinnostaisi kuulla miten teillä on mennyt!

Meidän tyttö on nukkunut omassa huoneessaan nyt viikon. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Olisi pitänyt siirtää aiemmin kun nyt saa itsekin paremmin nukutuksi. Ei ole itkuhälyyttimiä häiritsemässä. Aamuyöstä noin neljän viiden aikaan annan maitoa. Sitten kannan sen takaisin omaan sänkyyn.

Kiva kuulla upa, että teillä siirto omaan huoneeseen on sujunut ongelmitta. :) Me ei tänäkään yönä vielä siirretty, kun viime yö oli sitten aikas levoton tukkoisen nenän vuoksi ja loppujen lopuksi poitsu nukkuin suurimman osan yöstä meidän välissä. Tänä iltanakin nokka rohisi siihen malliin, et ei nyt viittinyt.

raisu kun on kerran noussut itse seisomaan, niin se on sitä sit koko ajan. :D Meillähän poitsu vissiin viikko sitten (?) nousi ekaa kertaa sohvaa vasten ja nyt ei sitten oikein muuta halua tehdäkään. Ja mamman pitäisi olla koko ajan ottamassa koppeja...eipä nyt ole kovin montaa kertaa kaatunut ja nekin kerrat pehmeästi matolle...

Yhteistyössä