Joulukuiset -07 syyskuussa

vietätte viikonloppua? Me huomenna mennään mun iskälle käymään. Asuu nastolassa vaimonsa kanssa. Ja sunnuntaina mennään mikon isän synttäreille.

Mä olen ehkä vieläkin aika masentunut tosta negatiivisestä tuloksesta..oisin vaan halunnut sen plussan.Puhuin miehelle että tuli nega mutta se ei osannut suhtautua samalla lailla kuin mä..Mä sanoinkin että vaikka tää olisi ollut ylläri vauva olisin halunnut sen plussan. Mies vaan sanoi että olisi kyllä halunnut vauvan jos se olisi ollut tulossa mutta ei näköjään ole vielä valmis jättämään ehkäisyä pois. Laskin että joonaksella ja uudella vauvalla olisi ollut ikäeroa 1v 6kk ei siis sinänsä paha.

No mä jatkan täällä telkun katselua,joten hauskaa iltaa kaikille :)

eilen puhuin tästä vauva asiasta miehen kanssa ja päätettiin yhdessä että joulukuussa jätän ehkäisyn pois =) Olin ihan innoissani pikku kakkosta yritellään jo aika piakkoin!! Tulee sitten lapsille ihan sopiva ikäero.

Mitäs muille kuuluu näin lauantai päivänä..?

Harmi sannis et testi näytti negaa, mutta ehkä se todennäköisyys raskautumiseen yhden pillerin unohtamisen jälkeen on pieni.

Itseäni on pikkasen alkanut jännittää toi tuleva ikäero, joka olis sit 1v2kk. Poitsu alkaa olemaan niin riiviö, että mitä se sitten on tossa puolen vuoden päästä. Mutta kun on leikkiin ryhdytty, niin se on sitten kestettävä. :whistle:

Meillä kehitys on ollut kovaa tässä viime viikkoina. Eilen ensimmäistä kertaa nousi itse seisomaan sohvaan vasten, kuinkas muutenkaan, kun tietokoneen perään. Nyt sitten kiukutaan kun joka hetki voimat ei riitä jaloille nousemiseen. "Äitiä" on huudellut viikon päivät...tänäänkin taas aamulla pinniksessä kutsu kävi. Kymmenen kertaa ainakin komensi ennen kuin äiti liikutti eväänsä. :D Muutenkin ihana huomata, kuinka ymmärtää asioita/sanoja. :heart:

Joo, mä lähden nyt hiuksia föönaamaan ja sit kun poitsu herää päikkäreiltä lähdetään koko perhe shoppailemaan ja ulos syömään.

Heissan!

Voi harmi sannis, ettei tullut plussaa.. Onneksi kuitenkin olette miehen kanssa samoilla linjoilla uudesta vauvasta ja pääsette jo pian yrittämään. ;)

Kimallus: Vautsi, vai noustaan teillä itse jo seisomaan, tosi hienoa! Onhan sulla muuten mennyt raskaus tähän asti hyvin..?

Meillä on ollut oikein kiva päivä tänään. Aamusta oli muuten tosi kiva ilmakin, nyt alkanut harmaantua. Me käytiin kans päivällä koko porukka shoppailemassa ja syömässä. Poitsukin jaksoi oikein hienosti, eikä kiukutellut lainkaan. Ihana poika!

Mut tänään ei oo hirveesti maltettu päikkäreitä nukkua, kun äitikin on kotona. Aamulla 1,5 tuntia ja nyt just heräs toisilta, jotka kesti tunnin. No, sehän tietää sitä, et yöunille käydään varmaan jo puoli kuudelta.. Meillä on joka viikonloppu muuten sama juttu, eli kun olen kotona (etten oo siis töissä päiviä), niin poika ei kauheesti malta päiväunia nukkua. Isin kanssa viikolla vetelee sitten senkin edestä! Mutta eipä tuo mitään, kun tyytyväisenä on.

Nyt taidan lähteä ruokkimaan tota jäpikkää, niin päästään sitten ulkoilemaan oikein kunnolla ennen nukkumaanmenoa. Mieskin lähti äsken taas puuhommiin, mutta illalla saakin sitten hänen kanssaan yhdessä puuhastella kaikenlaista, kun pikku-ukko on käynyt unille.

Huomenna me lähedetään pojan kanssa käymään mun parhaan kaverin luona, asuu tossa n. 80 km:n päässä, et siinähän se päivä sit vierähtääkin.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille! :D

Raisu joo, hyvähän että toi meiän laiskimus oppii uusia taitoja. :LOL: Nyt vaan äärirasittavaa kun väsyneenä yrittää hilata itseään ylös ja kun voimat ei riitä, niin kiukkua tulee. Noh, kovat treenit päälle niin eiköhän se siitä.

Niin joo, raskaus on mennyt ihan hyvin, vaikka olenkin pessimisti. :ashamed: Vuotelua on ollut, joka nyt näyttää loppuneen *koputtaa puuta*. Ens viikolla olisi rakenneultra ja alkaa jo hikikarpalot nousta otsalle. Mun on niin mahdottoman vaikea olla optimisti...vaikkei varsinaisesti ole mitään syytä pessimismiin.

Täytynee mennä nukkumaan. Tänä aamuna poitsu heräs aivan liian aikaisin, 6.30. Tiesin heti että kohta hyytyy. Vajaa tunti leikittiin ja poitsu ottikin sit kahden tunnin päikkärit.
:D Huomenna sais kyllä ihan suosiolla nukkua pidempään.

Mutta, öitä kaikille!

juuri hokasin että syön tämän kesken olevan pilleriliuskan ja 2 kokonaista ja sitten jää vihdoin ja viimein ehkäisy pois.. =) Pienet on ihmisella ilot mutta kuitenkin...

Joonas on ollut tänään hyvällä tuulella ja nukahti 19.00 Huomenna olisi mikon isän synttärit.Nyt nukkumaan jos tää flunssa helpottuisi sillä....

Heippa! Kävin vähän lukasemassa mitä teille kuuluu. :) Oma aika menee töissä ja kotona Alisan kanssa leikkien ja koirien kanssa touhuten,ei paljo kerkee koneella istuun. Nyt on vielä muutto tähän päälle kun tänne vanhaan kämppään tulee putkiremppa ja me saatiin ihana uus asunto toiseltapuolen kaupunkia. :) Ihana päästä pois täältä kun ei tälläpuolen olla oikeen viihdytty.

Kiva pakata kun me miehen kans laitetaan tavaraa laatikkoon, niin alisa ottaa samaa tahtia ne pois sieltä ja nauraa päälle! :LOL:

Kiva että teillä on vauvat kehittyny mukavasti ja jopa puhuukin jo! Kohta me saadaan siirtyä tonne taaperoiden puolelle. :)

Sannis: Harmi negasta, mutta pian on joulukuu! :hug:

Me, tai oikeestaan mies haluis alottaa kans toisen yrittämisen joulukuussa...mä taas en ole enään niin varma siitä että haluanko...
Alisa on kehittynyt kovasti,se kävelee taaperokärrynsä kanssa jo kovaa vauhtia. Puhu ei vielä sanaakaan... pitäs vissiin lukee sille enemmän. Kun ois se ÄITI kiva sielt suusta kuulla... :heart:

Nyt meen takas pakkaan tavaroita kun tyttö nukkuu. :)

Jaksuja teille kaikille!

suzyco: Onko joku tietty syy miksi et halua toista lasta..? Ei ole pakko vastata jos et halua :) Ja onneksi kohta on joulukuu :heart:

Tänään oltiin mikon isän synttäreillä. Ja joonas sai tietenkin taas huomiota osakseen mikä joonakselle sopii oikein hyvin. Joonas nousee jo itse tukea vasten seisomaan. Oppi sen tänään ekaa kertaa :) Ja sana äiti tulee aikas usein..mikko yrittää että sano isi mutta ei...joonas vaan katsoo hölmönä että "älä luule"

Nyt lähden lepäämään kun pojat lähtivät ulos..

Sannis: En oo varma kestääkö mun hermot kahta ihan pientä lasta kun alisan pikkuvauva aikanakin otti koville kestää sitä huutoa ja nyt kun sillä alkaa oleen jo kovasti omaa tahtoa ja kiukku tulee ja lujaa jos ei jotain saa tehdä,niin mietin että en varmaan jaksais yhtä uhmaikästä ja toista karjuvaa vauvaa...kun ei ikinä tiedä millanen vauva sieltä sitten tulee... Se on se suurin syy miks epäilen toista lasta, sitten on toinen,just kun on saanu vartalonsa ja alapäänsä kuntoon niin en haluis "pilata" sitä taas. Painon kanssa mulla ei oo ollu ongelmia mut just toi toinen asia on ollu erittäin hankalaa ja kestäny kauan parantua. Toisaalta taas ajatus toisesta tuntuis ihan kivalta, mutta en oikeen tiedä. Ehkä parempi ettei me tehdä toista ainakaan nyt kun en tiedä miten mun pinna kestää.

suzyco: ihan ymmärrettävää. Jokainen Päättää itse haluaako lapsia lisää vai ei. Tämä on teidän valinta :)

Täällä tuulee tosi kovaa. Joonas kylvetetty,syötetty iltapuuro ja nyt se nukkuu. Joonas olikin todella väsynyt.. Tänään on ollut kovasti touhua. Tiistaina taas äiti-vauva jumppa ja nyt tällä kertaa sinne päästään kun oon jo tervehtynyt. Nyt telkkua katsomaan..

Tänään meillä herätty jo 06.10 joten nyt joonas nukkuu ekoja päiväunia. Mä nukuin tossa aamulla kun mikko oli kotona yhdeksään asti. Mikko piti joonakselle seuraa niin mä sain levättyä. Nyt sitten istun koneella ja vietän omaa vapaa hetkeä. :)

En nyt sitten tiedä kun mun mahaa nipistelee kummasti ja pissalla saa juosta koko ajan. Mutta testasin sen negan tossa perjantaina. Väsyttää myös aika paljon. Pitää ostaa apteekista sellainen herkkä raskaustesti ja testata sillä...

Huomenna siis äiti-vauva jumppaan. Onkos meitä täällä muuten muita jolla on vauvakuumetta? =)

Maanantai täälläkin. :D

Meillä nukuttiin tänään ruhtinaallisesti. Poitsu heräs vasta 8.30 ja mä olen ollut niin virkeä, että melkein pärjäsin ilman aamukaffetta. :eek: Meillä poitsu nukkui eilen päikkäreitä tosi huonosti, aamupäivällä tunnin ja iltapäivällä kahdessa osassa 20min. kerrallaan, eli otti nyt sitten yöunissa takaisin. Onneks niin. Ja nyt on jo uusilla unilla.

Sannis, koska sun menkat pitäisi alkaa? Mä testasin kesäkuussa ekan kerran herkällä testillä neljä päivää ennen menkkojen alkua ja puhdasta negaa näytti (niin kuin kai ole oletettavaakin), mutta seuraavan kerran vasta kun menkat olivat päivän myöhässä ja selkeä plussa tuli. Mies sanoi sen negan jälkeen, ettei usko siihen tulokseen...ja mä olin samaa mieltä. Mä olin melkein muutama päivä oviksen jälkeen varma, että raskaana ollaan ja tällä kertaa vainu oli oikeassa. :xmas:

kimallus: Sehän tässä on ongelma kun olen syönyt noita cerazetteja ja mulla ei ole koko aikana tullut menkkoja. Kuukausi sitten tul ihieman veristä vuotoa mutta nyt ei ole taas ollut mitään. Eli itse mietin sitä että voiko noiden cerazettejen aikana tulla menkkoja..? Ja kun syön noita pillereitä tuskin olen raskaana mutta alaselkää särkee,rinnat on kipeet ja pissattaa usein..en sitten tiiä mitä tää on..vai onko mitään. :ashamed: Eli kertokaa jos tiedätte että tuleeko menkat myös noiden pillereiden aikana..Jos jollain on kokemusta asiasta.

Sannis: Mulle ei noi kyseiset pillerit oikein sopinut. Mulle tuli ainakin välivuotoja niistä miten sattuu. Kyllä mun mielestä voi tulla menkat vaikka niitä pillereitä syökin nehän on aika matala hormooniset ja juuri sen takia mulle niitä välivuotoja tais tullakkin.

Sä taisit suzycolta kysellä miksi ei ehkä haluaisi toista ? Mulla on kans vähän semmonen olo etten tiedä halanko toista ?? Eka synnytys oli täys katastrofi ja jouduin teholle ja mies luuli et multa lähtee henki. Pelkään , että jos toinen synnytys menee vielä huonommin vaikka lääkärit on vakuutellut , että kyllä synnytys varmasti hyvin menis.
Ja sitten yhden lapsen kanssa on niin helppoa , että enpä tiedä mitä tehdään..... Pakkasessa odottais vielä kuusi alkiota joista olis ehkä kolmeen yritykseen.

Just herättiin ekoilta päkkärietä Ukkelin kanssa ja mulla on ihan pöhköolo pitäis jotenkin herätä mä en tota kahvia juo, että pitää kokeilla kaakaon piristävää voimaa.

Moro taas pitkästä aikaa!

En oo jotenkin ehtinyt enkä jaksanutkaan viime aikoina kirjoitella, lukenut oon kyllä teidän juttuja.
Meillä on nyt sitten maitoallergia diagnoosi tytölle saatu. Oltiin reilu 2 vkoa sitten lastenpolilla niiden imusolmukkeiden vuoksi, jotka meni atopian piikkiin (HUH!), ja se lastenlääkäri otti tosi ihanasti asiakseen ton tytön atopian ja sen kun sanoin että sai kaupan korvikkeista kovan reaktion.Saatiin siitä heti viikon päähän peruutusaika allergisten lasten polille maitoaltistukseen.Siellä vähän siveltiin Nania suupieleen ja heti tuli reaktio, joten se oli sillä selvä.
Nyt on sitten vaan ongelmana se, että tytö ei suostu juomaan soijakorviketta ja mun pitäis oikeesti saada toi imetys loppumaan, kun työt alka kk:n päästä!!!!!
Ruoan seas se menee ja sen avulla oon nyt yhden imetyskerran vähentäny eli imetän kolmasti päiväs. Mutta vinkkejä otan vastaan, jos jollakin niitä on!! Yks on tietty et pumppais ja sekottais omaan maitoon, mutta kun mulla ei oikein tahdo tolla pumpulla enää maitoa tulla...
Mä oon nyt sit itekin maidottomalla ruokavaliolla ja muitakin ruoka-aineita jouduttiin laittaa pannaan varmuuden vuoksi, lähinnä tollasia yleensä hyvin allergisoivia kuten herne,paprika,mansikka,muna, kala, kiivi,sitrushedelmät ym. ym. Niin ja porkkana on kans nyt ainakin pari vkoa tauolla.Tosi kiva kun just sain pakastimen täyteen eri soseita ja yhtä lukuunottamatta kaikis porkkanaa...
Parin kk:n päästä kontrolli ja katotaan miten iho jaksaa ja pitääkö viljatuotteisiin alkaa puuttumaan.
Yöt on edelleen jonkin verran risaisia, mutta ehkä vähän on helpannu parin vkon takaiseen.
Alas on puhjennu kax ekaa hampsua =) ja liikkuminen tapahtuu peruuttaen ja istuen.Konttaamaan ei meinaakaan vissiin lähteä.Istues kyllä kurottelee tosi kauas eteen ja sivuille ja on ihan siinä ja siinä menos konttausasentoon kurkotellessaan, mutta sitten tuiskahtaa nenälleen.Mutta on nyt tosiaan hoksannu, että istuenkin pääsee etenemään :D
Nyt se on jo puoli tuntia karjunu tuolla sängyssään eikä meinaakaan ruveta päikkäreille. Aina kun siellä käy niin alkaa vaan leikkiä :whistle:
Jossain vaiheessa muuten puhuitte täällä vauvan omas huonees nukkumisesta.
Meillä on nukuttu puoli vuotiaasta omassa huoneessa yksin, mä ravaan sit meidän makkarista (joka on talon toises pääs) siellä, joskus jään sit nukkuun siihen tytön huonees olevaan petiin jos on oikein takkuista.Ei oo häläriä käytössä, kyllä sen yöllä kuulee heti kun toinen alkaa narista.On jotenkin niin herkistyny siihen ääneen ja onhan se yöllä niin hiljaista muuten, että äänet kuuluu helposti.
No, nyt mun on pakko mennä kun ei tosta nukkumisesta tuu mitään!! :kieh:
Pärjäilkää ja ihania syyspäiviä!! :wave:

nukahti äsken toisille päiväunille. Nyt joonas saattaa nukkua 1-2 tuntia ja seuraavat unet on jo yöunet :) Joonaksen sylikummit tulee tänään käymään.

Mä taidan lähteä hieman siivoilemaan kun ne vieraat tulee..Ei oo ihan kaaos täällä. =)

upa
Terveisiä hammaslääkäristä. Meillä oli tänään ensimmäinen käynti hampilääkärissä. 8 hammasta saatiin laskettua. saatiin hammasharja ja purkillinen banaanifluoritabletteja. Hammastahnaa ei suositella vaan joka päivä pitää pureskella yksi tabletti(sitten kun poskihampaat on puhjenneet)Meidän kotikunta kustantaa fluoritabletit niinkauaksi kun niitä tarvitaan.
mixtuura:meilläkin maitoallergia ja nutri soija kokeilussa. Voit kokeilla esim. alpro soija jugurttia. Itse annoin sitä maustamatonta. Mutta muutaman lusikallisen sai myös niitä pieniä pikareita maustettuja jugurtteja. En ole oikein varma käykö meille tuo soijakaan. Sille ollaan myös helposti allergisia.

Selvä ehkä meidätkin kutsutaan hammaslääkäriin =) En vaan tiedä onko täällä lahdessa tuollaista järjestelyä..

Joonas nukahti ja meillä taas ihanaa omaa aikaa..Telkkaa katsoen B) Siinähän se ilta menee. Nyt lähden syömään.

Huomenta!

Hammaslääkäristä: meillä oli neuvolassa sellainen hammashoito-info joskus kesällä ja täällä meilläpäin se korvasi ekan hampilääkärikäynnin eli vasta 3-vuotiaana tulee eka kutsu hammaslääkäriin.

Mixtuuralle paljon jaksamisia allergia- ja ihojuttujen kanssa!

Mulla ei todellakaan ole vauvakuumetta.. ;) Jo ennen tuota meidän poitsua oltiin miehen kanssa ajateltu, että yksi lapsi riittää meille. Nyt tunne vaan vahvistuu, sillä ton yhden kanssa on kuitenkin niin helppoa ja meilläkin oli se alkutaival TOSI hankala, joten siitä pienet kammot jäänyt. En ainakaan ihan hetkeen jaksaisi uutta vauvaa, kun tällä hetkellä kaikki on niin helppoa ton pojan kanssa ja sujuu hyvin. Vaikka eihän koskaan pitäisi sanoa ei koskaan..

Meillä käytiin taas eilen klo 17.40 yöunilla ja aamulla heräsi jo kuuden jälkeen tavallisesta poiketen. Ihmettelinkin, et mites se poitsu noin aikaisin heräsi ja menin ottamaan sängystä pois, niin voi jestas. Oli tullut vähän isompi läjä kaakkua. Yöpaita ihan kakassa, samoin lakana ja peitto.. Taisi olla aika epämukava olo pojalla, niin tuli vähän kesken unien herättyä. :D

Nyt taas takaisin töiden kimppuun!

Me myös tänään herätty 06.10 ekan kerran ja joonas nukahti vielä kun laitoin tutin suuhun. Joonas sitten nukkui 07.05 asti. Nyt poitsu nukkuu päikkäreitä. Täällä oli aamulla pakkasta :) Oli kyllä kylmä kun ikkunan avasi hui..

Tänään äiti-vauva jumppa Kivaa =)

raisu: Joo taisi pojalla olla ikävät oltavat jos tollanen kakka tulee :D

Nyt meen jatkamaan kotihommia..

korttani kannan kekoon :)

kiva että saitte sovittua pikkukakkosen yrityksen aloitus ajankohdan Sannis!

Hammaslääkäristä: Meillä käytiin n.3viikkoa sitten ja saatiin kans fluori-tabletteja, seuraava käynti onkin sitten 2-vuotiaana. Kehottivat vanhempia syömään purkkaa koska sekin kuulemma ehkäisee karieksen siirtymistä vauvaan.
Ja yllättävintä oli kehoitus syöttämään lapselle purkkaa kunhan siihen kykenee (siis joskus n.3vuotiaana) kun säännöllisesti syötynä Xylitol-purkka ehkäisee korvatulehduksia.

jaksamisia teille jotka painitte allergioiden kanssa :hug:

Meillä nukuttiin ekaa kertaa yö niin ettei poika herännyt kertaakaan edes tuttia pyytämään!! Klo.6.00 itkeskeli maitoa ja maidon jälkeen nukkui vielä tunnin! Itse kyllä yöllä kerran heräsin tarkistamaan onko poika elossa :D

Tänään ois korva-ja keuho kontrolli joten sinne siis valmistautumaan.
Viikon lopulla ois rakenneultra ja sitä kovasti jännätään :heart:

Syyskuun loppuja Joulumammoille!

Mixtuura ja joku muu (sori, jo unohtui) joilla nyt soijatuotteet käytössä. En halua maalata piruja seinille mutta valitettavan iso osa maitoallergikoista allergisoituu myös soijalle. Eli jos alkaa tulla taas vaivoja niin syy voi löytyä sitten soijasta...

Mamma jumpassa käyty. Tuli taas hyvä mieli kun ahkeroin siellä =) Ja joonas reippaasti oli mukana. Nyt joonas on syönyt iltapuuron ja tuolla se heiluu sängyssä ootetaan että se rauhoittuu nukkumaan. Meillä on joonaksella joka ilta sama juttu että heiluu jonkin aikaa sitten rauhoittuu. Onko muila samaa..?

Tuli mieleen että katsooko kukaan tätä Sairaala sarjaa.? Itse tällä hetkellä katson sitä ja olen tykännyt kovasti. Katson myös subilla menevää Sairaalan syke sarjaa.

Nyt lähden syömään.

Yhteistyössä