Joulukuiset -07 syyskuussa

Heissulivei!!!

Onpas täälä (Vantaalla) ihana ilma :D

Kuupas kyseli mitäs me päivällä tehdään...

Aamulla heräillään 7.00-8.00 aikaan sitten puurot suuhun. Sitten alkaakin kävelytuoililla rallaus :p ja luskellaan kirjoja jne.... Päikäreille n. 10.00 aikaan ja nukutaan n. 1h.

Sitten ruuat suuhun ja ulos. Me mennään yleensä puistoon sielläkeinutaan ja ollaan hiekkalaatoikolla meidän ukkeli heeiluttelee lapiota ja mä teen sille kakkuja mitä ukkeli sitten innoissaan hajoittelee. Tänään myös ryömi nurmikolla ja tais hänkin nauttia auringosta n.1.5 tuntia oltiin ulkona. Joka päivä käydään ainakin kerran ulkona. Sitten tullaan kotiin ja syödään välipala ja sitten onkin taas päikkäreiden aika.

Muuten aitten käydään stadissa shoppailemassa, kavereita tapaamassa, baby biossa, muskarissa, vauvauinissa jne...

Täälä menee päivät tosi nopeasti. meidän ukkelion alkanut valikoimaan mitä syö heittää pään taakse jos jokin ei kelpaa varma nakkion aina porkkanaperunasose :D
Eilen maistettiin ekankerran mummulassa vispipuuroa ja se ainakin maistui hyvin.

Eilen vaihdettiin kaukalo autosta pois. Ton isomman istuimen sai hyvin kallistettua niin saa pitemmillä matkoilla hvyin vielä nukuttua niin ei pää retkota pahasti.

Hmmmm mä oon alaknut iettiä meidän ukon synttäreitä, kun ne on 24,12, että miten ne pitäis ? Ajattelin, että jos alkais aina pitämään ne viikonloppuna ennen joulua..... Mitähän lahjaksi ostais onko ideoita ???

Noista synttäreistä meillä joonaksella on synttärit 12.12. Joten viikonloppuna ne vietetään. Lahjaa olen itsekkin miettinyt mutta eiköhän jotain keksitä =)

Täällä aurinko paistaa ja on kivan lämmin. Mennään vielä kohta ulos keinumaan kun on niin kiva ilma. Nyt lähden väliplalle joonaksen kanssa.

tuntuu että ostan perjantaina raskaustestin..Oireita on mutta että olenko raskaana se mietityttää... Niin kuin kerroin multa jäi se yksi pilleri välistä ja otin sen vasta seuraavana päivänä eli meni yli sen 12 tuntia mitä se ei saisi mennä. Nyt mahaa juilii pyörryttää, illalla palelee, ja nälkä usein ja tissit on kipeät aika lailla :) Onko kellään teistä kokemusta pillerin unohtumisesta..?

Kerron kyllä mitä testi näytti... nyt syömään!

Tulkaa kertomaan teidän viikonlopusta..! Tai mitä vaan..Olisi kiva kuulla muiden kuulumisia..

Meillä on taas tänään äiti-vauva jumppa :) Lahdessa paistaa aurinko on oli niin kiva lenkkeillä äsken ulkona. Joonas nukkuu nyt parvekkeella. Ja mä lähden suihkuun mutta kuulumisia kiitos ;)

Sannis: Mulla on jäänyt moita pillereitä enemmänkin välistä, mutta mä en taida olla paras vertailukohde :) Kun tota meidän Ukkoa tuli värkättyä hoitojen avulla 5- vuotta. Kummaskaan meissä ei ole mitään "vikaa" ,mutta ei vaan onnannut. Siksipä mä käytänkin taas pillereitä. Aika ihme tuuri kyllä saa olla jos 1 pillerin unohtamisen takia oot raskaana, mutta kaikihan on mahdollista.

Täälä muuten on kans ihana ilma on tosi pirtee olo itselläkin.....
Huomenna meillä on muskari siellä on tosi kiva käydä kun Ukkeli viihtyy siel niin hyvin...
Kylläpäs on pisteitä mun kirjoituksessa :LOL:

Niin mäkin olen miettinyt että tuskin olen raskaana. Mutta varuilta ostan testin.

Meidän piti mennä äiti-vauva jumppaan mutta mulla särkee selkää koko ajan aika voimakkaasti joten ei tänään mennä. Harmittaa kun siellä on niin kivaa :|

Nyt lepäilemään..

upa
Tänään on ollut hyvä päivä valokuvata. Oikein kauniita kuvia tuli. Tyttö istui värikkäiden lehtien seassa, veden äärellä ja vanhan hirsimökin seinustalla. Aurinko paistanut koko päivän. Pitää teettää kuviksi asti ja laittaa nätteihin kehyksiin. Ulkoiltu on paljon, on oltu mummolassa keräämässä omenoita. Päiväunia nukuttu kokonaista 1 tuntia. Sammuminen tulikin sitte 19 aikaan. On niin lämmintä, että meillä ukon kanssa yögrillaukset käynissä.
Viihtykö teidän lapset yksikseen. Meidän tyttö useinkin konttaa omaan huoneeseensa ja leikkii siellä itekseen. Yksi kiva leikki on maata selälleen ja hakata jaloilla vaatekaapin ovea vasten(liekö normaalia?). Muita kivoja leluja on mittanauha, vyö, makuupussi ja toppahanskat. Niiden parissa viihtyy hyvin. Varsinaiset lelut ei niinkään kiinnosta.

Juu ei meilläkään oikein varsinaiset lelut kelpaa kovinkaan hyvin. Yks päivä vauvakahvilassakin tädit kantoi laatikkokaupalla poitsulle leluja nokan eteen, mutta ainoat mitkä oikeasti kiinnosti oli eteisessä olevat kengät, tarjoiluvaunun rengas ja palapelin palat, jota yksi 3-vuotias oli rakentelemassa. Lisäksi kiskoi roikkuvan kukan multineen alas. :whistle:

Meiän poitsu on viime aikoina nukkunut tosi huonosti päivällä ja kiukku illalla sen mukainen. Liekö sitten niin, ettei malta päivällä nukkua? Tänään käytiin taas yhdessä vauvakahvilassa ja sen lisäksi rannassa päivää paistattelemassa joutsenia ja sorsia ihmetellen. Onneks aktiviteettien jälkeen illalla uni tulee hyvin.

Sannis, olishan se hienoa jos olisitkin raskaana (vai olisko sun mielestä?)? Saataisiin joulukuisiin lisää pikkukakkosia. :D

Huomenta!

On se vaan niin syksyistä jo.. Aamullakin, kun töihin herää, niin on pitkään ihan pimeää.. Liekö tolla pimeydellä sellainen vaikutus, että poikakin on vedellyt jo monena yönä taas 14 tunnin nokoset..

Meillä kans viihtyy tosi hyvin yksinään. Omaan huoneeseensa pötkii menemään ja siellä saattaa touhuta vaikka kuinka kauan. Koko ajan tämä "vauva-arki" vaan helpottuu, kun tuo poika tosiaan touhuaa jo niin paljon itsekseen, eikä ihan joka sekunti kaipaa huomiota. Itsekin saa siis ihan rauhassa tehtyä kaikenlaisia askareita.

Meillä opittiin muuten eilen vihdoin ja viimein seisomaan tuoettuna. Tää on meidän mitaakavaalla taas aikamoista edistystä, sillä aiemmin poika on vaan aloittanut "hytkymisen" ja hyppimisen, kun oon yrittänyt seisottaa. Nyt seisoi ihan suorana pitäen sohvasta kiinni. Varmaan auttoi se, kun isukki oli laittanut pojalle kengät jalkaan, niin niiden avulla oli sitten helpompi seisoa. Muutenkin nousee koko ajan istumisasentoon, kun se on nyt suhteellisen uusi juttu. Nyt on viime viikkojen aikana tullut tosi paljon edistystä tohon liikkumiseen, vaikka edelleen aika jälkijunassa tullaan. :D

Tule tosiaan Sannin heti ilmoittelemaan, kun saat tietää tilanteesi. Ajatella, kun olisitkin raskaana.. =)

Meillä on tänään taas vauvajumppa, ihan kiva. Mutta nyt on pakko palata sorvin ääreen.

Musta taas tuntuu, että poika vaatii paljon enemmän seuraa ja huomiota kuin aiemmin! :eek: Aikaisemmin jaksoi touhuta enemmän itsekseen. Nyt jos antaa touhuta itsekseen, on pahan teko mielessä. ;) Roikkuu pistorasioissa, johdoissa, levittää lehtiroskiksen ja yrittää mennä eteiseen syömään kenkiä. Ja kun ne omat lelut ei kelpaa... Siis vahtimista paljon enemmän ja jos yritän tehdä omia juttuja saattaa tulla jalan juureen roikkumaan/notkumaan. Mut kivat teille, joilla meno on helpottunut!

Meilläkin raisu osataan vähän seisoskella. Tosin poitsu ei ole aiemmin pystyyn nostaessa tajunnut edes hytkyä/pomppia, vaan jalat ovat olleet ihan spagettia. :LOL: Nyt tajuaa, että nehän voi myös jäykistää!

Mitens muuten vaavinne suhtautuu imuriin? Meillä edelleen kammoaa. Huuta kauhistuneena, mutta samalla ryömii imurin perässä. :whistle: Sais nyt nukhataa unille että pääsisin imuroimaan...vauvavieraita tulossa puolen päivän jälkeen!

Kimallus: Joo meilläkin oli osittain ne jalat ennen sellaiset spagettimaiset, ei osannut niitä niin kuin suoristaa, vaan oli enemmänkin sellaisessa kolmion mallisessa asennossa pylly pystyssä.. :D

Meillä ei oo koskaan kammoksuttu imuria ja nyt se tuntuu olevan pojan suurin suosikki.. Aina, kun alan imuroimaan, niin jätkää tulee perässä hirmuista vauhtia ja räplää milloin mitäkin osaa imurista. Varsinkin se "tuuletus" mitä sieltä imurin perästä tulee, saa aina hymyn ton poitsun kasvoille.. :) Halvat on huvit meidän jäpikällä, ainakin vielä.

Huh, en olekaan aikoihiin kirjoitellut, ei vaan ehdi!!!

Onks teitin lapsoset jo ollee paljon yökylässä? Meidän poitsu menee 2 vkon kuluttua ekaa kertaa mamman luo.. Tosin en tiiä mitä siitäkin tulee, kun poika on niin kiinni mussa. Mites teidän lapset? Varsinkin iltasin kun isä ottaa syliin, niin repii vaan mun puserosta ja äidin syliin. Jotenkin ihan hirmu kiinni äidissä nyt?? Ihan mammanpoika. Isä ei saa nyt ees nukuttaa - kauhee huuto.. Sitten kun ei kukaan jaksa sitä huutoo ja lohdutonta parkua, niin mä otan pojan ja nukutan.. Tehdään varmaan ihan väärin..??

Se valmisruoka 8kk on kans aivan liian kikkareista meitin pojalle. Yökkää vaan! Millasia ruokia teette itse? Entä puuroja? Me ollaan aika paljon turvauduttu valmiisiin...

Ittekseen poika ei juurikaan viihdy. Konttaa perässä missä oon. Tai sitte juu viihtyy, jos saa just räplätä noit pistorasiota ja johtoja yms kiellettyä. Kukkapurkin sora on toooosi mielenkiintosta.... ja kiellettyä.... Eli en kyllä oikein mitään pysty tekemään, kun poika on "pahat mielessä" ;-) Miten te ootte ratkaisseet asian, kun lapsi pitää laittaa johkin turvalliseen paikkaan hetkeksi...? Jotta mä saan esim. kokattua, laitan pojan kävelytuoliin ihmettelemään tai joskus on rattaissa valjaat kii.

Millaista sormiruokaa/naposteltavaa annatte?

Miten teidän yöt sujuvat? Onko monta herätystä yöllä? Meillä yöt on nyt ihan kaameita... Poika herää tunnin tai kahden välein itkemään, sitte vähän hyssytän ja se menee ohi. Hampaita on kylläkin juur tulossa ylös kaksi, ne näkyy jo! Poika nukkuu edelleen meidän makuuhuoneessa, koska mä en millään jaksais öisin ravata pojan huoneeseen aina sen sata kertaa kun hän itkee :(

Mitä se haittaa jos tyhjentää lehtikoria? Tai niinko meillä tuota pahvilaatikkoa missä on poltettavia pahveja? Onpahan ainakin mielenkiintoista tekemistä ja pysyy paikallaan :D Sen verran katon perään ettei ala paperia syömään, se kun on kivointa siinä lukuhommassa.

Sormiruokana meillä syödään kurkkua, näkkäriä, tavallista leipää (sitä on kyllä kivempi murustella), nektariinia, banaania, tavallista kiinteää ruokaa, riisiä, makaroonia, kanaa, karjalanpiirakkaa... eli siis ihan mitä vaan mitä saapi syötyä. Ja hampaita meillä ei ole vielä yhtään :) Tyttö kohta 10kk

Se olisi todella ihana uutinen JOS olen raskaana..Nimittäin eilen mulla nousi korkea kuume ja se tunnu laskevan millään. Selkää pakottaa aivan kamalasti..Yöllä oli kauheaa kun selkää särki eikä oikein voinut kääntyä. Aamulla mitattuna kuumetta oli 37.8 astetta mikä on mulle korkea. :|

Meillä joonas konttaa!! Ja joonas nousee pystyyn tukea vasten kaikki uudet jutut on tullut tässä parin päivän ajassa. Kiva katsoa kun joonas oppii koko ajan uutta.

Yö heräämisestä..Meillä joonas nukahtaa 19.00 ja saattaa herätä 04.00, tutti suuhun ja joonas nukkuu vielä 07.00 asti. Heräämisiä saattaa olla 1-2 yössä.

Sormiruokaa: Meillä syödään banaania,kurkkua leipää ja sitten niitä maissinaksuja

Jos joonas pitää laittaa pois tieltä hetkeksi niin laitan joonaksen syöttötuoliin nimittäin meillä kun sen kääntää siitä saa pöydän ja siinä on se istuin.

Imurista..Joonas tykkää ihan älyttömästi..Konttaa perässä kun imuroin ja jos imurin jättää lattialle joonas tutkii imuria itse :)

Yökyläilystä..Joonas ei ole ollut vielä kertaakaan yökylässä. Ei ole ollut sellaisia menoja että olisin raaskinut viedä yöhoitoon.. :ashamed:

Ja itse teen joonakselle bataattia ja seitiä,porkkanaa ja kanaa parsakaalia ja porkkanaa yms..

Nyt lähden lepäämään..

Meidän poika on ollut jo n. 4-5 kertaa yökylässä. Ja hyvin on aina mennyt. tuo meidän jätkä, kun käy yöunille jo klo 18, niin siinä ei paljoa hoitamista ole.. :D Aina on ollut mun äidin luona hoidossa, enkä muualle kyllä antaisikaan.

Meillä on menneet yöt tosi hyvin. Yöt alkoi nukkua 3,5 kk:n iässä ilman heräilyjä ja sen jälkeen ei yhtään rikkinäistä yötä ole ollut. Illalla käy nukkumaan klo 18 viimeistään ja aamulla heräilee n. klo 7-8 eli nukkuu n. 13-14 tuntia putkeen. Jaksamisia Margaretille öiden kanssa.

Meilläkin syödään sormiruokana lähestulkoon mitä tahansa. Leipää, tummaa ja vaaleeta, banaania, omenaa, päärynää, vesirinkeleitä, naksuja, pastaa, riisiä, juustoakin on maistettu, kanaa, lihaa, porkkanaa, nektariinia, luumua, kirsikoita, mansikoita, tyrniä, kurkkua, näkkäriä jne.

Kuume alkaa laskemaan. Mutta kurkku on edelleen kipeä :| Katselen sinkku äidille sulhasta ja makaan sohvalla..Mikko toi lohdukkeeksi karkkii kaupsta =)

Nyt jatkan telkun katselua!! Hauskaa illanjatkoa kaikille.

Raisu, voiko tuommosia lapsosia ollakkaan!!?? :heart: Ihanaa, kun nukkuu niin hyvin... Olen kade... :whistle:

Mein poika menee nukkumaan 21-22 välillä, herää yleensä 7.00 ja siinä välissä parkuja on... noh, alle 10. Mun omat unet on aivan peestä. En tajua miten jaksan sitten kun meen taas töihin tammikuussa... Toivottavast pojan unenlahjat paranee!!

alkaa olla parempi mutta pakottaa edelleen selkää ja kurkku on edelleen hieman kipeä. Lahdessa aurinko paistaa ja on aika lämmin. Joonas nukkuu parvekkeella ja kohta varmaan heräilee.

Mä lähden vielä tekemään viimeisiä siivous hommia mutta palailen myöhemmin... =)

Intouduin nyt minäkin täältä taustalta kirjottelemaan :D

leppäkerttu Kiitos vastausksesta!

margaret Yökylään ei olla poikaa vielä raaskittu laittaa ja tuskin tullaan vielä aikoihin laittamaankaan, kun kuopus joskus syntyy niin tulee äitini tänne meille poikaa vahtimaan, joten ei silloinkaan joudu yökylään.

Meillä poika on alkanut tutkia huoneita yksikseen (uteliaisuus voittaa) joten jokseenkin on helpottanut tuo jatkuva lahkeessa kiinni oleminen.

Joitain soseita teen itse ja puurot on ihan eloveenaa korvikkeella, muuten mennään pitkälti kaupan pilteillä :)

Ollaan pyritty laittamaan kaikki "vaaralliset" jutut piiloon joten aika lapsi-turvallinen on kotimme nyt.. yks ainoo viherkasvi oli ja siitä luovuin kun oli jatkuvasti mullat levällään, lehtikori on pojan ulottumattomissa ja kengät kenkäkaapissa.
Johdot kulkee semmosen muoviputken sisällä joten niitäkään ei pääse räpeltämään, pistorasioissa suojat joten ei haittaa vaikka niitä tutkiskeleekin. Mielestäni oli helpomi tehdä kodista "turvallinen" kuin että jatkuvasti juoksisin perässä.. Joskus tiskatessa laitoin pojan syöttötuoliin, mutta osaa jo nousta siinäkin seisomaan joten ei oo turvallinen enää :)

sormiruokaa on tullut syötettyä tosi vähän :ashamed: lähinnä niitä kaupan maissinaksuja :D

yöt sujuu aika hyvin n.20.00-07.00, klo.5.00 syö 200ml maitoa ja jatkaa unia 7.00 asti, nyt ollut vähän levottomampaa kun ylös on puhkeemassa hampaita.

Kertokaas muut miten ootte aloitelleet sormiruokaa? Eli millasia paloja ettei tukehdu, oon ihan hysteerinen ku pelkään et nyt se mukula kuolee jos saa palasen jotain isompaa :|
Maissinaksut menee suht hyvin ku sulavat suuhun, samoin suurinosa 8kk soseista.

kuupas

upa
Meillä ei paljon sormiruokaa vielä syödä. Ainoastaan pehmeä leipä menee oksentamatta alas. Muut tarttuu kurkkuun. Tänään puhkesi seitsemäs hammas, mutta tuskin siitä apua on. No riisi ja kana menee kyllä soseuttamatta ja parsa ja porkkana. Maisiinaksut takertuvat kurkkuun.

Sormiruuasta.. leikkaan esimerkiksi kurkusta palan niin joonas jonkun aikaa sitä jäystää ja saa joonas siitä paloja irti mutta ne on niin pieniä että ei se niihin tukehdu. Ja sama muissa sormiruuissa. :)

Joonas heräsi päiväunilta, mikko sen tuolta parvekkeelta haki. Ja kohta välipalalle..nyt hakemaan kahvia.

ja negaa näytti. Olin jotenkin kuvitellut että kyllä sieltä plussa tulee mutta ei..En nyt uskoisikaan että yhden pillerin unohduksesta voisi tulla plussa mutta mulla vaan on niin kova vauvakuume että voi,voi :ashamed: En silti vielä luovuta..alaselkää särkee edelleen ja rinnat on kipeinä..Jos vaikka olisi käynyt hyvä säkä.. Tuli mieleen että millä testillä testasitte kun epäilitte olevanne raskaana? Mulla joonaksen aikana oli apteekin oma biocard ja heti tuli selkeä plussa ja tänään testasin rfsu:n raskaustestillä ja nega...En tiedä onko niisä eroja mutta.. Masentaa vaan :|

Nyt lähden suihkuun kun joonas vielä nukkuu..

sannikselle tulin vastaamaan :)

esikoisesta plussasin RFSU:lla kun menkat oli viikon myöhässä, nyt testasin OneStep:in herkällä heti kun piti menkkojen alkaa ja sain tosi haaleen haamu-plussan mutta tein samana päivänä apteekin oman johon tuli jo selkee haamu-plussa.
Toi RFSU ei oo kovin "herkkä" eli ei välttämättä heti näytä, mutta Apteekin-raskaustesti näyttää jo aikasemmin.
Piän peukkuja jos vaikka plussa tuliskin!

Jos vaikka testaan uudestaan apteekin testillä. Sillä sain tosiaan plussan heti silloin kun joonasta rupesin odottamaan.

Joonas nukkuu toisia päiväuniaan ja kun joonas tuolta heräilee lähdetään kauppaan. Alaselkää on särkenyt taas aamulla. Ja alamahaa nipistelee mutta niin kuin vanha sanonta kuuluu: "toivossa on hyvä elää" :)

Yhteistyössä