Joulukuiset-07 KESÄKUU

Suzyco: ihana kuva! Täytyisi itsekin saada aikaseksi laitettua tuonne profiiliin kuva pojasta.

Harmi kaikkien teidän puolesta, jotka ette ole vielä täysin synnytyksestä palauttuneet. Itselläni ei kokemusta alatiesynnytyksestä ja sen aiheuttamista ongelmista ole, kun poika syntyi lopulta sektiolla synnytyksen pysähdyttyä. Eli sen puolesta kyllä petipuuhat onnistuu täällä hyvin!

Meillä alkoi nyt oikein kiivas tahti noissa hampaiden puhkeamisessa. Toissapäivänä puhkesi kolmas hammas ja tänään neljäs. Nyt tuli yläetuhammas. Varmaan on pojalla ikenet tulessa, kun koko ajan hampaita tupsahtelee. Eilen olikin aikamoinen kiukkupäivä.. Mutta tulkoot nyt mahdollisimman monta hammasta kerralla, niin pääsee samoilla kiukuilla.

Poikakin on jo yöunilla, joten taidan lähteä syömään jotakin tv:n äärelle! :D
 
suzyco: Se rasva mitä mulla on maksoi 5,80 ja siinä purkissa lukee aco creme intim. On kyllä ollut todella hyvää ja mulla tehonnut. Toivottavasti myös tehoaa sulle ja saisitte nauttia hellistä hetkistä miehesi kanssa :hug:

Äsken käytiin ulkona joonaksen ja iskän kanssa keinumassa. Joonas tykkää sitä tosi paljon mutta noissa pihan vauva keinuissa on se tyhmä vikä että joonas on vielä aika pieni niihin. Se aina lysähtää niissä keinuissa mahalleen siihen käsinojan päälle =)

Nyt lähden laittamaan joonakselle iltapuuron! Näkemiin ja hauskaa illan jatkoa kaikille <3
 
Täällä ollut ihan kiukkupäivä tänään. On sitte joka asia pientä miestä harmittanu.
Profiiliin lisäsin kuvan, siinä ei kyllä harmita yhtään =) onneksi useimmin on tuollaisia päiviä.

Taidanpa käydä apteekin kautta huomenna, sannis kiitos rasvavinkistä :hug:

Päästään pitkästä aikaa kaksin miehen kanssa iltalenkille koirien kanssa, kun miehen veli yöpyy meillä ja lupas päivystää.. Luksusta tämäkin!!
 
Kiitos Raisu kuva kehuista. =)

Katjuzka: mekään ei olla sitten tytön syntymän oltu miehen kanssa kahestaan iltalenkillä! Minkärotusia teidän koirat on? Meidän pienempi koira on pk chihuahua ja isompi taas on collien,suomenpystykorvan ja saksanpaimenkoiran sekotus. :heart:
 
Hei taasen. Ajattelin tulla katselemaan miten täällä jutut etenee, etten ihan tipahda kärryilta :D

Tervetuloa kaikille uusille myös mun puolesta...

Ollaan nyt Emman kanssa pikkuhiljaa kotiuduttu tänne minun vanhempien luokse ja eikä tyttö ollut moksiskaan maisemanvaihdoksesta... vähän tuo melkein seitsemän tunnin junamatka Emmaa stressasi, mutta siitäkin huolimatta on ollut tosi reippaana ja jaksaa hurmata sukulaisia ja tuttavia :p

Me ei olla vielä saunomaan päästy kun ei oikein tuo taloyhtiön sauna innosta :( mutta nyt on aikomus tämän loman aikana saunaan Emmakin viedä kun on täällä vielä sellainen ihana perinteinen puusauna!

Petipuuhistakin oli tuolla aikaisemmin puhetta... meillä alkaa jo normalisoitumaan tuo seksielämä, vaikka vähän tuo yhteisen ajan puute meno jarruttaakin. Mulla oli ensimmäiset kaksi kuukautta paikkat aika hellänä, eikä touhut oikein innostanut, mutta nyt on onneksi aristus loppunut ja halutkin palanneet.

Meillä ei vielä ole yhtään ainutta hammasta tullut :| ...onneksi vielä ei tarvitse huolestua, kyllä ne sieltä vielä joskus tulee :LOL:
 
suzyco; meillä kaksi kääpiömäyräkoiraa. tyttö on karkeakarvainen ja pojalla on päässyt sekoittumaan pitkä ja karkeakarva, se on aika uniikin näköinen mäyris. ihania, mutta itsepäisiäkin luonteeltaan.
hienosti ovat ottaneet uuden perheenjäsenen vastaan. haluavat yleensä osallistua kaikkeen, mm. sohvalla kun istun imettämässä, niin syliin tunkee myös kaksi mäyristä :) mutta jännä juttu, että ipanan leluihin eivät koska, vaikka yleensä kaikki lähtee niiden matkaan. saattavat kiinostuneena vahtia leluja ja haistaa, mutta eivät muuten koske. viisaita nuo koirat.
karvoista kovaa jo poitsu ottaa kiinni, koirat ovat kärsivällisiä. ei sanaa täälläkin opetellaan... koirille ei kipeää saa tehdä.
mukavaa päivää kaikille! me lähdetään nyt mummilaan!
 
Suzyco: Meillä 1.12. syntynt poika, muistaakseni jossain ympyröissä olemme vaihtaneetkin jo tämän tiedon =) Odottajissa varmaan...

Meillä on ollu pari päivää kamalaa. Mä oon ku haudasta noussut. Viikko sitten ravintoterapeutti tosiaankin neuvoi alottaan riisipuuron aamuin illoin, ja 2 sosetta päivässä, kesäkurpitsaa ja possunlihaakin hiljakseen. Tätä ennen olimme syöneet vain päärynää ja jogurtteja. Vähän luumua ja persikkaa. Ja siis 2 purkkia meni päivässä. Nyt kun yritän saada sille noin 600 ml maitoa, 2 sosepurkkia ja 2 puuroannosta vuorokaudessa, se ei avaa enää suutaan lusikalle ollenkaan. Maitoa menee pieniä määriä kerrallaan, mut tarvittava määrä kyl. Yöllä ähkyää ja puhkuu klo 21-03 etten saa nukuttua juuri ollenkaan. Sit 4.30 annoin maitoa 160 ml ja nukuttiin klo 8 asti, heräs klo 7 siinä välissäkin vielä. Onko tuo ruokamäärä nyt jotenkin jättisuuri vai mikä sitä vaivaa?? Meillä ei oo ongelmana se, että pitäs yösyönti lopettaa, kun heräilee mut ei vaadi ruokaa! Miks se sitten heräilee?? Nukkuu tyynyjen välissä omassa sängyssään että olis turvallisempaa, mut onko siitä sit vaan haittaa..? Oon aatellu siirtää sen omaan huoneeseen mut tuskin auttas mitään kun joutuisin vaan siellä käydä tutti laittaas suuhun, kääntämässä kyljelleen ja silittelemässä päätä. Onko muilla tällästä? Mitä mieltä ootte noista ruuista? Tänään väsyneenä sorruin työntään lusikkaa väkisin suuhun ja siitä seurasi itkua. Miten saisin sille ehkä jotenkin positiivisemman mielikuvan syömisestä?
 
Tuosta syömisestä..meillä syödään aamulla puuro ja rinnasta maito, päivällä pääruoka (riisiä,kasviksia ja naudanlihaa tänään) Pääruoka vaihtelee 2 päivän välein. Sitten vielä alkuillasta maitoa ja hedelmä sosetta. Illalla puuro, maito rinnasta ja sänkyyn vielä maito. Saatan välissä syötellä maitoa ja hedelmää jos tuntuu nälkäiseltä. Veikkaan että vauvasi syö itsensä niin ähkyksi ettei enää jaksa syödä enempää. Kyllä musta aika suurelta vaikuttaa mutta enhän ole mikään asiantuntija ja jokaisella vauvalla on omat ruoka tottumuksensa. Koittakaahan pärjätä siellä
:hug:

Meidän poitsu täytti tänään tasan puoli vuotta. Apua mihin tuo aika juoksee vasta äskenhän joonas oli ihan pikkuinen :eek: Mutta on se niin ihana seurata joonasta joka päivä kun se oppii kaikkea uutta! Joonas sai lahjaksi vaatteita ja kirjoja mummoilta ja kummeilta. Nyt iltapuurolle. Hauskat illanajtkot kaikille!!

 
sannis: Eikö teillä ole yhtä monta noita ruokakertoja ku meillä..? 2 sosetta ja 2 puuroa? Vai ymmärsinkö väärin? Hedelmäsoseita toi meidän puolivuotias söisi ehkä paremmin, mutta kun nyt on ollu pointtina totuttaa se kasviksiin, tähän asti kun eletty päärynällä. Niin siks ei meinaa oikein mennä mikään sisään.

Paljonko sä annat sitä puuroa, entä soseita kerrallaan?
 
Mötkylä: neuvoko se heti aloittamaan 5krt pv ruokailemaan? Kai tuossa maalaisjärkeä pitää käyttää ennemmin kun orjalllisesti noudattaa jotain ohjetta. Ei sitä ruokaa väkisten kurkusta alas saa...

Me ollaan nyt syöty 2 krt pv (lounas ja iltapala, siis ennen nukkumaan menoa) ja ajattelin nyt lisätä kolmannen ruoan, iltapuuron. Nyt menee noilla kahdella ruokailulla kasvissosetta n. 1-1,5 purkillista ja lisäksi hedelmäsosetta ehkä joku 1/3 purkkia. Tän hetkisillä eväillä nukkuu n. 20-06.
 
Mötkylä: Ei toi ruokamäärä mustakaan vaikuta suurelta, meillä tyttö syö ainakin saman verran. Mutta mitä jos se on liian suuri sun lapselle? Kaikkihan on yksilöitä,eikä se ravintoterapeutti kuitenkaan tiedä kuin paljon pienen mahaan mahtuu! Ei oo kiva olla ihan ähkynä kokoaikaa... Mitä jos vähentäsit jostain annoksesta vähän? kattosit mitä tykkää. Saahan sitä annettua lisää sitten jos vaatii. :)

Meillä tyttö syö: -aamulla herätessään 200ml maitoa
-n.klo:10.00 puuroa 1dl+maitoa 100-160ml
-n.klo: 14.00 liha tai kasvis sose+n100-140ml maitoo
-n.klo: 18.00 hedelmä tai marja sose ja ehkä tilkka maitoo
-n.klo.20.30 iltapuuro 1dl+maitoo 120ml
Meillä syödään aika paljon ja neuvolassa jo sanottiin että annoksia ei sais nyt nostaa tai lisätä... :ashamed: Mä kyllä meinaan antaa tytölle ruokaa aina kun sen on nälkä!
 
Meillä joonas saattaa syödä hedelmäsose purkin kokonaan välipalana. Ja tosiaan meillä annetaan vaan aamu ja iltapuuro. Sosetta ruokana syödään 1 purkillinen ja hedelmäsoseita menee 1 purkillinen päivässä. Ruoka on 2 kertaa päivässä. Että kyllä meidän pojalle ruoka maistuu ja paino nousee.
 
Meillä yö on ollut risainen..Joonas kävi nukkumaan 20.00 ja heräsi ekan kerran 00.15 annoin tutin suuhun ja joonas nukahti. Heräsi seuraavaksi 03.00 annoin maidon ja vaihdoin vaipan. Seuraavaksi joonas heräsi 06.00 annoin tutin suuhun mutta joonas ei rauhoittunut millään. Annoin maitoa ja joonas nukahti. Sitten seuraavksi herättiin 07.00 ja nyt ollaan oltu hereillä siitä asti. En tiedä mikä valvotti mutta päiväunet varman maistuu.

Meillä täällä paistaa aurinko ihanan näköistä! Lähdetään joonaksen kanssa ulos tossa tunnin päästä. Nyt ruvetaan syömään aamupuuroa. Heipsis =)
 
Niin, huomenta ihanaan perjantaiseen aamuun! Aurinko paistaa ihanasta pitkästä aikaa, toivottavasti jatkuu tämä keli iltaan asti, kun meillä on tänään ne työpaikan riennot!

Aargh, en saa lisättyä profiiliin mitään kuvaa, onkohan ne liian isoja, kun aina jää kone jökkiin..? No, täytyy vaan yrittää sinnikkäästi. Kaikilla muilla näyttää olevan niin ihania kuvia!

Harmi, sannis, et teillä oli yö risainen. Toivottavasti ensi yö on parempi. Meillä nukuttiin taas kuin tukit. Itsekin nukuin taas 10 tuntia, joten taitaa unikiintiö olla taas tältä päivältä aika hyvin täynnä.

Sain eilen tietää, että sain sen työpaikan, jota meidän firman sisältä hain ja oon siitä asti ollut kuin seitsemmännessä taivaassa. Niin onnellinen olo! =)

Mutta eipä kai tässä muuta tältä erää, täytyy lähteä hiljalleen laittamaan poikaa ekoille unille, on kitinä vähän sen oloista, että jotain pitäis sille tehdä! :D
 
Käytiin joonaksen kanssa vaunulenkillä ja oli niin ihana ilma kun täällä aurinko paistaa ja on aika lämmintä. Päiväunet oli aika kehnot..joonas nukkui tunnin vaunuissa ja sitten jo heräili..Nyt se tossa vieressä tohottaa lelun kanssa :)

Me käydään tänään ostamassa joonakselle uusi turvaistuin kun meidän jäbä on kasvanut ulos entisestä. Meillä kyllä oli se kaukalo joonaksella ennen tätä. Meille tulee Graco cosmic comfort. Tuo istuin menee todella pitkälle 4 ½ vuoteen asti. Mies sen kävi valitsemassa ja värinkin valitsi niin että sopii auton sisustukseen ;)

Mitäs muille kuuluu näin perjantaina? Mä lähden nyt ruokkimaan tuon jäbän..
 
Katjuzka: Vai maastonakkeja teillä! :) Ihan kiva rotu kyllä ja varmaan aika uniikin näkönen tää toinen niistä! :) Meillä on kanssa koirat ottanu Alisan tosi kivasti, vaikka toi mun koira (isompi) ei pidäkkään lapsista taikka muutenkaan vieraista ihmisistä kauheesti. Lapset ei saa koskee oikeestaan ollenkaan,tosi harvoin joku saa vähän hipasta ja yleensä Ressu menee vaan pois tilanteesta. Aikuiset saa vähän useemmi silittää,jos ne tekee sen oikein. Ressu otti kylmän rauhallisesti Alisan vastaan ja nykyään Alisa saa aina pusun taikka useammankin poskelle aina kun ollaan oltu jossain ja tullaan kotiin. :heart: Myös kädet pussataan aina. Samu innostu Alisasta aluks vähän liikaakin ja sillä oli kauhee hätä heti kun Alisa itki. :) Molemmat koirat puolustaa vaunuja tarpeen tullen toisilta koirilta. Alisan lelut saa myös meilläkin olla rauhassa, ihme kyllä!

Sannis: Kurjaa kun teidän yö meni huonosti....oisko ollu jotain perjantai 13pv juttuja! ;) Toivottavasti ens yö sujuu paremmin.

Mä lähden nyt koirien kanssa piiiiiitkälle lenkille. :) :wave:
 
Mötkylä: en lukenut kaikkia viestejä, mutta ei ihme, jos vauva ähisee ja puhisee alkuyön,kun yhtäkkiä annetaan noin suuri määrä ruokaa. Tarkoittikohan se terapeutti, että ihan yhtäkkiä aloitetaan tuo systeemi... Tietysti ruokaa pitäisi lisätä pikkuhiljaa. Tai jos noin monta kertaa, niin ihan pikkasen vaan joka syönnillä. Toivottavasti vauvalle ei nyt ole tullut ihan kauhu tuosta syömisestä. Mä annoin vauvalle kasvissosetta ensin kuukauden vaan kerran päivässä ja lisäksi vain maitoa. Nyt olen muutaman viikon antanut lisäksi aamu- ja iltapuuroa sen päiväisen soseruuan lisäksi. Vielä on toinen soseruoka ottamatta mukaan kuvioihin. Vauva on nyt nyt 6,5 kk ja aloitin kiinteät vasta 5kk.

Lisään vielä, että meidän poitsu varmaan söisi sen toisenkin soseaterian jo keveästi, mutta lykkään sitä vielä hiukan, sillä muuten maidon menekki on tosi huonoa ja minusta tuon ikäisen pitää vielä juoda paljon maitoakin. Eli "päivälliseksi" annan vain maitoa. Taatusti saa silti riittävästi ravintoa tyytyväisyydestä ja hyvistä yöunista päätellen.

En silti tarkoita ollenkaan, että kaikille sopisi sama systeemi, jos vaikka lapsi on selvästi alipainoinen tms. mutta ruuan tuputtaminenkaan ei ole hyväksi ettei lapselle tule mitään kauhua ruokaa kohtaan.
 
Laitoin minäkin uuden kuvan profiiliin, kun oli tuo entinen yli neljä kuukautta vanha :D

Meillä on aloitettu tuo kiinteiden syöminen ihan mutu tuntumalla ja maalaisjärjellä... en hirveesti neuvoja neuvolasta tai muualta siihen saanut. Eipä mitään ongelmia ole onneksi vielä tullut. Eli kaks viikkoo sitten alotettiin pikkuhiljaa ja nykyään kolme kertaa päivässä ollaan syöty n. puoli purkkia kerralla. Aamulla kasvissose, lounaaksi hedelmä ja päivällä/iltapäivällä kasvis. Nyt ollaan sitten illallakin parina päivänä syöty vielä neljännen kerran. Puuroja ja lihaa ei vielä olla valikoimaan otettu.. niin ja tietysti maito rinnasta aina ruuan päälle ja aina kun tyttö haluaa. Hyvin on Emmalle aina ruoka maistunut, kiltisti aukoo suutaan.

onnea sannis ja puolivuotias joonas :flower:

onnea raisu työpaikasta :flower:
 
Kiitos onnitteluista. Ja kiitos kehuista Olen käynyt katselemassa muidenkin kuvia ja ne on myös yhtä söpöjä =)

Meillä joonas nukahti äsken. Toivotaan että tänä yönä joonas nukkuu kunnon unet =) Mikko tekee meille pizzaa itse ja mä nautin perjantai siideriä netissä pyörien :D

Tosiaan voihan se viime öinen joonaksen mekastus perjantai 13.päivän vaikutusta. B) Nyt katselemaan telkkaa. Hauskat perjantain jatkot!!
 
upa
Meidän tytteli lähti eilen itse kiipeämään vaunuista pois. Onneksi vahtasin sitä aina vähän väliä. Itkuhälyyttimeen ei kuulunut mitään. Pari minuuttia ja tyyttö olisi mätkähtänyt nurmikolle. Vieläkö uskallatte nukutta vaunuissa? Älyttömästi itikoita täällä.
 
Viime yö meni paremmin ja mekin saatiin nukuttua kunnolla. Nyt joonas nukkuu päiväunia ja me ruvetaan tekemään ruokaa. Illalla mennään sitten leffaan mikon kanssa. =) Mitäs muille kuuluu näin lauantaina?

Eilen ostettiin se uusi turvaistuin. Joonas oli ihan ihmeissään kun laitettiin se siihen istumaan..Mutta lopulta nukahti että hyvä tuntui olevan kun unikin tuli siinä :D Nyt ruokaa tekemään.
 
Upa:Meillä on emmaljunga merkkiset vaunut ja me ostettiin yhdistelmät. Nyt ollaan siirrytty käyttämään ratas osaa. Siinä on joonaksen hyvä nukkua ja tykkää istua ja katella siinä kun ei nuku. Vastaus sun kysymykseen että meillä on ratas osassa 5 piste valjaat jotka on kiinni kun joonas nukkuu rattaissa ei pääse tippumaan. Onko teillä sellaisia..? siinä olisi hyvä olla valjaat ettei pääsisi lapsi putoamaan. Koittakaa pärjätä siellä :flower:
 
Upa: Ohhoh! Onneks ei tippunu! Nyt sitten heti valjaisiin kiinni jos teillä sellaset vaunuissa on! :) Aikamoisia vekaroita nää kyllä on. :)

Täällä on ollu hieman hankala tää keskipäivä, oltiin aamupäivästä kaupoilla ja Alisa nukahti autoon kun kotiuduttiin ja tietty heräs sitten kun kannettiin kotio...sitten ei millään enään nukahtanukkaan takas, syötin sen ja mukula vaan jatkaa kitinää ja vaunuista pois rimpuilua. Otin sen sitten riehuun sisälle hetkeks ja kitinä senkun jatkuu...Siinä sitten jo karjasin sille että on se nyt perkule kun mikään ei kelpaa! Tyttö hiljeni. Sit sanoin sille että nyt sä juot maitoo ja sitten hittovieköön menet sinne nukkumaan taikka saat kitistä yksinäs.Sit se joi vähän pitkin hampain ja laitoin taas vaunuihin ja 10min ähellyksen ja kitinän jälkeen nukahti. :) Tais olla vähän yliväsyny.

Onko teistä kukaan koskaan ärähtäny vähän kovempaa lapselle? Mä oon senverta tempperamenttinen että ihan aina en pysty itseeni pitään coolina ja välillä jos Alisa kokoaika vaan kiukkuaa niin saatan sille ärähtää aika kovaakin. Sit on heti huono omatunto...Mutta oon kuiteskin ajatellu että mieluummin se että joskus ärähdän, kun se että hakkaisin lastani... Kuitenkaan näitä ärähdyksiä ei satu välttämättä edes joka viikko. Muuten Alisa saakin sitten paljon,paljon syliä,hellittelyjä ja leikkiseuraa ja on hyvin nauravainen tytteli. Eli tuskin kauheita traumoja on tullut. :) Ainakin se aina ilahtuu kun mut näkee. :LOL:
 

Yhteistyössä