Joulukuiset-07 KESÄKUU

mulla maha on turvonnut niin kuin menkoissa ja alaselkää särkee. Tulee myös limaa jossa verta seassa. Että eiköhän kohta ala kunnon vuoto :kieh:

Mä oon kanssa puhunut mikolle että "sitten kun hankitaan se toinen lapsi" Kyllä vauvakuume pikku hiljaa valtaa mielen :saint: Mutta en kyllä vielä halua toista. Haluun että joonaksella on hieman enemmän ikää. Ainakin siihen asti että saadaan se opetettua kuivaksi ettei ole 2 "vauvaa" samaan aikaan.

Jeps..nyt lähden nukkumaan. Öitä!!

Mixtuura: Toivottavasti teillä iho oireet vähän helpottais pian...

Asuinpaikkoja kyseltiin...Me asutaan Tampereella. :)

Ja sitten meidä kuvaukseen, meni tosi hyvin ja Alisa oli kilttinä. :) Ehkä joku hyvä hymy kuvakin saatiin napattua. :) Koko lysti koevedoksineen ja yhden kuvan kanssa maksaa 85? Sit jos haluu lisäkuvia niin ne on 11?/kpl halvimmasta päästä tämä kuvaaja. Onneks ei tarvi itse maksaa,vaan mun äiti maksaa kun se alunperin tätä ehdottikin.

Mäkin tässä mietin että oiskohan valokuvaajan ammatti kiva? Oon aina tykänny kuvaamisesta mutta en sen kummemmin sitä ole harjotellu erityisesti. Mietin et pitäskö hakee kouluun. Oon tässä meinaan etsinyt itseäni jo jonkin aikaa kun en oikeen tiedä mitä mä haluan tehdä oikeesti. Siinä vois yhdistää asiakaspalvelun,ihmisten kanssa olemisen,eläinten parissa työskentelyn ja oman yrityksen. Oon aina halunnu jonkinlaista asiakaspalvelu työtä tehdä, mutta kaupan kassalle en halua jäädä kun siellä tapaa yleensä vaan kiukkusia ihmisiä.Eläinten kanssa tehtävä työ ois mun unelma,mutta eläinlääkäriks musta ei ole herkkyyteni takia.Valokuvaajan työssä asiakkaat useimmin on varmaan mukavempia ja saa kuvata eläimiäkin.Sit saa olla yksinkin kun niitä kuvia valmistelee.Oon kasvanu yrittäjä perheessä että se oman yrityksen perustaminen on verissä.Saa nyt nähdä mitä teen. Nyt meen nukkuun! Öitä! :)

Tässä heräiltiin tunti sitten. Nyt mikko tekee joonakselle aamupuuroa.

suzyco: Tuohan kuulostaa kivalle ammatille. saisi tehdä sitä mistä tykkää =) Itse olen kahvilassa töissä ja se on juuri asiakaspalvelua mistä tykkään. Viihdyn työssäni!

Nyt lähden syöttämään joonaksen. Heippa!

Huomenta vaan! Vaikka eihän tässä enää kyllä mikään aamu ole..

Jotenkin on aina paras aika kirjoitella aamuisin, kun poika vetelee aamupäiväuniaan. Kohta pitää tosin varmaan jo herätellä, kun olisi tarkoitus lähteä kaverin luona käymään. Hällä on päivää vanhempi tyttö kuin tuo meidän atte, joten saa lapsukaiset taas "leikkiä" keskenään.. Vaikka ei ihan vielä kyllä leikkimiseksi voi sitä touhua kutsua. :D

Me asustellaan täällä Jyväskylään kupeessa, viereisessä kunnassa tosin, mutta matkaa Jyväskylään on vain 15km. Opiskelut (tai osan niistä) suoritin aikoinani Tampereella, joten sekin on tuttu (ja ihana) kaupunki! Suurin osa mun parhaista ystävistä asuukin siellä edelleen.

Mixtuuralle tosiaan tsemppiä, että iho-oireet helpottaisi. Toivottavasti tulisi oikein kesäiset kelit, niin varmasti vähän auttaisi asiaa.

Meillä ei oikein ole mitään juhannussuunnitelmia, kun ei oikein mihinkään innosta erityisemmin lähteä. Asutaan täällä "maaseudulla", joten saunotaan ihan perinteisesti täällä ja kai sitä voisi kotirannassa käydä ekaa kertaa pulahtamassakin. Naapurissa varmaan poltetaan kokko, mutta voi olla, että jää minulta väliin, kun poika menee kuitenkin niin aikaisin nukkumaan. Tosin mies eilen innostui uudesta traktorista, jota pitäisi lähteä turkuun katsomaan, joten voipi olla, että osa juhannuksesta vierähtää niissä merkeissä..

Illalla ajattelin käydä heittämässä vähän pidemmän lenkin moottoripyörällä, kun on mun "vapaailta" ja isukki lupasi olla pojan kanssa. Mutta taidanpa mennä herättelemään tuon pikku-ukkelin, että päästään lähtemään kylille. =)

Joonas on nukkunut todella kehnot päiväunet..Laitoin nukkumaan joonaksen 12.00 ja nyt äsken heräsi(13.00)..tunnin päikkärit nukkui. Yleensä joonas nukkuu 2-3 tuntia päikkäreitä. No illalla saattaa olla että käydään aikaisemmin nukkumaan.

Täällä paistaa aurinko ja on lämmin. Ihanaa Mitäs muualla sää on? Voi kun olisi tälläistä juhannuksena vaikka vettä se lupasi :|

Mä meen tänään varamaan tatuointi aikaa itselleni. Mulla on jo nilkassa sisilisko ja nyt otan auringon kuvan vasempaan olkapäähän. Onko kellään muulla tatuointia..?

No niin tatuointi aika varattu 18.7 klo 12.00.

Joonas nukkui vaunuissa kun käytiin kaupassa joten joonas jaksaa ainakin 20.00 asti. Silloin on iltapuuron aika ja yövaatteiden vaihto. Äsken tein huomiselle ruuan valmiiksi kun mikko lähtee työreissuun niin ei huomenna tarvi tehdä ruokaa.

ollaan joonaksen kanssa yön yli kahdestaan huomenna. Viimeksi meni ainakin todella hyvin, toivotaan että menee tälläkin kertaa =)

tulen varmaan kattelemaan vielä tänään keskusteluja..tuntuu että yksinään täällä höpisen :D

Ollaan tiputtu 2 sivulle! oivoi. Mitenkäs Sanniksella ja Joonaksella on menny? Ettekös te tänään oo kahestaan? Mun pitäs kanssa Alisan kanssa olla parinviikon päästä kahestaan kun mies lähtee kavereitaan kattoon kotikaupunkiinsa ja on siellä yötä. Hyvin on meilläkin nää kahenkesken illat ja yöt yleensä menny tytön kanssa. Aluks oli kamalaa kun Alisalla oli masuvaivoja ja mies oli kerran yön pois kun oli työmatkalla,siinä meinas kyllä usko ja toivo loppua, onneks se on jo historiaa! :)

Tänään on ollu taas ihan perus kitinä päivä,vähän ehkä helpompi kun oon antanu panadolia. Mä jokatoinen sekuntti mietin että onko toi ipana kipee ja toinen sekuntti taas uskon että hampaista johtuu kitinät. Ei kuitenkaan haro taikka arista korviaan,niitä saa käsitellä normaalisti,ei kuumetta,syö hyvin,nukkuu hyvin mitä nyt pientä riehumista aluks, ei nuhaa tai muutakaan ja on pirtee ja ilonen varsinkin sillon kun ollaan reissussa tai on vieraita,sillon ei kitise ollenkaan. Pirtee on kyllä koko ajan. Että kaiken järjen mukaan toi kitinä on sit kai hampaista johtuvaa??? :/ Täytyy vaikka jussin jälkeen soittaa neuvolalääkärille jos jatkuu tai pahenee ja hampaita ei ala ilmestyyn.

Nyt meen tekeen itelleni juustoleivän ja kattoon telkkua. :)

Joo, mäkin havahduin että oltiin vähän tiputtu ja piti tulla nostelemaan!

Meidän poitsu täyttää tänään 6kk! :flower: Tarkkaan ottaen tunti ja vartti vielä. Raukka nukkuu synttäreidensä ohi...no juhlistettiin me sen syntskiä päivällä berliininmunkeilla ja poitsu sai uudet tutit lutkutettavaksi...

Puolivuotis synttäreiden kunniaksi aloitettiin tällä viikolla syömään ruokaaruokaa 3krt viikossa, otettiin mukaan iltapuuro. Sen lisäksi maisteltiin ekan kerran lihaa. Maissinaksuja unohtamatta. Paljon siis kaikkea uutta ja kaikki myös uppoaa niin kuin ei olis poika ennen ruokaa saanut. Meillä on vasta ensi viikolla 6kk neuvola - kiva kuulla uudet mitat. Luulen, että massaa on tullut aikas kivasti lisää. :whistle:

Mutta, ei täs nyt kummempia. Jatkan mökkihöperöilyä ja toivottelen kaikille joulukuun mammoille kivaa Juhannusta!

iltaa naiset!
piti tulla kirjottelemaan, on jääny harvoihin kertoihin..
täällä nukuttu päikkäreitä tänään kokonaiset 2x puol tuntia, eilen sama ja silti jaksoi porskuttaa iloisena? koko päivän. illalla sit nukahti tyytyväisenä. mut mihin ne kunnon päikkärit on kadonnu!!?

miehellä alkaa loma huomenna ja on sitte kotosalla 5 viikkoa putkeen. taas kun siihen tottuu, niin mitenkähän osaa olla viikot yksin kun sillä työt alkaa. vaikka hyvin meillä on mennyt kahdestaan poitsun kans isännän ollessa reissussa. ainut harmi, kun koirat ei millään pääse silloin kunnon lenkille. vaunujen vieressä köpöttelevät, muulloin saavat juosta vapaana ja miehen vapaaviikoilla sitten kyllä ulkoilevat senkin edestä.

juhannusaattona 6kk täälläkin! :flower: mitenkähän juhlistais! kakkua!...äitille :LOL:

meillä aloitettiin lihat ja oli heti kakka kateissa usemman päivän...raasua, töitä teki ja punnas pää punaisena, mut pieniä papanoita vaan sai aikaan, ja muutaman isomman kovan köntsän.nyt heräsi kesken unien äheltämään ja siellä se kadonnut lymyili :wave: olikin sit kunnon annos! luumua syötiin eilen ja tänään, lieneekö auttanut.

me painutaan "landelle" juhannusta viettämää, joten lueskelen taas alkuviikosta. ja ehkä vielä huoomenna ennen lähtöä.

hyvää juhannusta kaikille! nauttikaa keskikesästä!!ja siitä pikku-ihmisestänne, sen iskää unohtamatta ;)

Niin joo sitä piti vielä sanoa, et kyllä tuo lihan aloitus saa kakan haisemaan! :eek:

Poitsu oli nukahtamisvaiheessa vääntänyt tortillat ja kun menin tutittamaan niin HIRVEE löyhkä koko makkarissa (kukkakaalilla höystettynä!). Pakkohan siinä oli vaipanvaihtoon ryhtyä, vaikka toinen nukkui. Ei siinä hajussa olis pystynyt mitenkään nukkumaan.

Että mä nauroin tota meidän likkaa äsken! Maattiin meidän sängyllä ja meillä on sielä meidän 2 telkkari,se ei ollu päällä mutta Alisa katteli sitä ruutua ja alko yht´äkkiä räkättään kauheesti ja mä ihmettelin että minkäs vihreen ukkelin se nyt näki! Sit tajusin että se nauro mun jaloille kun näki ne telkkarin ruudusta ja mä kun makasin mahallani ja heiluttelin niitä. Että sillä oli hauskaa! ja niin oli mullakin. :LOL: Pienestä noi ilonsa repii! :heart:

Voi vitja, mikä kauppareissu!!! Oli vähän muitakin liikenteessä ja käämit meinas kyllä palaa.. |O Tän takia nää kaikki ylimääräiset juhlat ja pyhät sun muut on raivostuttavaia, kun joka paikassa on väkeä niin hemmetisti. No, onneksi ollaan jo kotona! Ostin oikein huiman yhden kappaleen siidereitäkin, joten huomenna vois laittaa ranttaliksi ja sen yhden jopa nauttia.. :D

Suzyco: aika hyvä.. Kaikkea ne pikkuiset keksiikin! :D

Meillä poika on aloittanut peruuttelemaan tosiaan oikein urakalla. Tänäänkin meni niin sutjakkaasti keittiöstä ruokailuhuoneen läpi olkkariin. Eli nyt se tosiaan menee, eikä meinaa. Mutta ei kyllä edelleenkään eteenpäin. Tuo peruuttelu on huomattavasti helpompaa.

Mutta nyt taidan hyödyntää tämän hetken, kun poika nukkuu ja menen syömään jotakin!

Hauskat jussit kaikille!! =)

Meillä meni oikein hyvin kiitos kysymästä. Joonas nukahti illalla 19.45 ja heräsi aamulla ekan kerran 03.30 Syötin maidon ja joonas nukahti. Herättiin 06.15 aamutoimiin kun joonas ei enää halunnut nukkua. On nukuttu 3 päikkärit koko päivän aikana ja nyt joonas rupee iltapuurolle.

Käytiin mekin kaupassa ja voi vitsi mitkä jonot kassalle..Ihmisiä oli ihan älyttömästi. Tuntui kuin koko lahti olisi samaan aikaan kaupassa =)

Me ollaan jussi ihan kotona mutta käydään illalla tossa lahden satamassa siellä sytytetään kokko 20.00 täytyyhän sitä mennä katsomaan. Nyt lähden laittamaan puuron joonakselle!! Todella hauskaa jussia kaikille :flower:

Juhannusta!

Suzyco: joo ei noi pikkaset paljoo tarvii nauraa rätkättääkseen! On kyllä niin mainion kuuloista pikkuisen naurut.

Me vietellään Jussia täällä mökillä. Pitäis vielä ajaa jätsiostoksille kauppaan ennen sitä viime hetken kamalaa ryysistä!

Niin, ja mun valeraskausoireet eivät sitten olleetkaan valeraskausoireita...

Kimallus: Mitä, ootko sä pieniinpäin??? :heart: :heart: vai tuliko vaan täti kylään?
Meidän tyttö nauraa aika harvoin ääneen ja jos kerran joku juttu naurattaa niin ei naurata enään toisella kertaa,joten meillä on erityisen hauskaa sillon kun toi oikeen räkättää. :) Kai Alisa on ajatellu että neidit ei räkätä,ne vaan hymyilee kauniisti. :LOL:

Eilen oltiin ihan kotosalla meidän perheen kanssa. Käytiin satamassa katsomassa kun kokko sytytettiin mutta sen jälkeen tultiin kotiin. Mä nautin jopa 2 siideriä :) Kun saatiin joonas nukkumaan niin syötiin yhdessä ja katsottiin telkkaa. Ihana päivä siis. Tänään käytiin aamusta lenkillä ja nyt mikko tekee ruokaa. Ja joonas on touhussa mukana ja istuu sitterissä keittiössä.

kimallus: Oletko raskaana? Tule kertomaan kun ehdit täällä jännitän että miten on.. B)

Täällä ukkonen pyörii..ja sataa. Ja nyt paistaa aurinko..Ihme ilma. Mä kyllä pelkään ukkosta juu myönnetään oon ihan hassu, mutten voi sille mitään. Olen pelännyt ukkosta pienestä pitäen. Mikko nauraa mulle kun salama välähtää niin hypin täällä. :ashamed:

Jepulis..Hauskat päivänjatkot kaikille!!

hauskaa juhannusta näin jälkikäteen...!

Emma sairastu ensimmäistä kertaa tuossa alkuviikosta. Maha-suolitulehdus oli reppanalla, kuumetta ja oksentelua. Yksi yö jouduttiin tartuntatautien osastolla nukkumaan tarkkailussa :x Onneksi meni kolmessa päivässä tauti ohi ja päästiin viettämään juhannusta ihan suunnitelmien mukaan!!

Meillä lomareissu puolessa välissä ja vielä pitäisi isomummojen luona vierailla :D

Jossain vaiheessa joku kyseli asuinpaikkakuntaa?? eli Helsingistä asustaa meidän pikku perhe..

Ja sannis taisi mainita jotain tatuoinniesta? Mulla niitä on kolme: nilkassa tähti, lapaluun yläpuolella perhonen ja uusimpana on vasemmassa käsivarressa (kyynärtaipeen alapuolella) kaksi kiinalaista merkkiä, jotka tarkoittavat "äidinrakkaus". Tuo viimeisin on otettu kun Emma oli kuukauden.

Harmi, kun en hirveästi ehdi netissä olemaan, nyt kun reissussa ollaan koko ajan :| nytkin pitää mennä... palailen taas kun kerkiän!! :wave:

Jos yhteen haamuun ja plussaan on uskominen, niin kyllä olen. En viittinyt poitsun 6kk päivänä testata, kun muutenkin on niin huono omatunto, kun toinen on vielä niin pieni. :ashamed: Noh, katsotaan päästäänkö tässä alkua pidemmälle muutenkaan...

Juhannuksen jatkoja kaikille!

Käytiin juuri grillaamassa meidän piha grillissä. Siellä oli samaan aikaan meidän talossa asuva pariskunta jolla on joonaksen ikäinen poika. Oltiin synnärillä vielä samaan aikaan =)

kimallus: Paljon onnea :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nyt katsomaan telkkaa..joonas nukahti äsken taisi olla aika väsy kun nukahti niin nopeasti. Jepulis..Hauskaa illanjatkoa kaikille.

Voi, onnea kimallus plussasta! :flower:

Meillä on juhannukset menny hyvin, ja ennen kaikkea rauhallisesti! Grillattu ja syöty on taas oikein urakalla, joten nyt vois varmaan aloittaa jonkunlaisen paaston.. No ei vaan, mutta täytyy ainakin vähän rajoittaa tätä syömistä.. :D

Huomenna pääseekin sitten alennusmyynteihin, otin tosin varaslähdön jo viime viikolla, mutta huomenna on varmaan jo kunnon alennukset kehissä. Mulla on enää kolme viikkoa töiden alkuun!!!! Kauheeta.. Aluksi odotin niin innoissani, et pääsen taas vaihtelun vuoksi töihin ja isäntä jää kotiin, mutta nyt ei olo oo enää niin innostunut, vaikka uusi työkin odottaa. Varmaan kamala ikävä tulee poikaa! :( No, pitää nyt yrittää nauttia oikein täysin siemauksin näistä viimeisistä viikoista!

Tätynee lähteä tuonne ulos pihahommiin, kun poikakin meni jo päikkäreille näin aikaisin ja aurinko paistaa niin kauniisti! Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Huomenet lahdesta..Täällä aurinko paistaa ja on aika lämmintäkin. Kohta lähdetään joonaksen kanssa ulos lenkille. Mikolla alkoi kesäloma nyt juhannuksesta ja mikolla on lomaa 4 viikkoa tästä eteenpäin. Ajateltiin joonaksen kanssa lähteä korkeasaareen käymään ja tiistaina mennään mun isän ja mun äitipuolen mökille padasjoelle.

Jepulis nyt alkaa olemaan joonaksen aamupuuro syöty joten ulos tiemme käy =)

Kimallukselle paljon onnea! :hug: Varmasti on ajatukset aika sekasin. Oliko muuten oikeen tarkotuksella vai "vahinko" ? ;) jos nyt sopii kysyä... :)

Laura sinikka: Voi teidän Emmaa... no hyvä että parani niin nopsaan! :)

Täällä tampereella on kanssa ukkostanu vähänväliä! Alkaa jo ärsyttään tää ilma! Mä pelkään kanssa ukkosta jos joudun oleen ulkona sillon...sisälläkin vedän kyllä kaikki töpselit seinästä mutta en sen enempiä sätkyile. Harmittaa oikeen kun eilenkin Alisa oli just menny parvekeelle päiväunille niin eikö sitten ensin tule joku haukuttaan koiriaan ihan meidän takapihalle! No siihen ei viä pahemmin heränny, niin sitten tulee jotain kakaroita kiljuun siihen lähelle! Siihen sit jo herättiin ja sit kun sain nukkuun takas, niin alkokin sit oikeen kunnolla jytiseen ja paukkuun...se niistä päiväunista. Ja kyllä otti päähän! Tässä meidän talon takana on heti pieni metsä jossa käy paljon koiria,mekin käydään koirien kanssa sielä joka päivä. En käsitä miks niitä koiria ei voi komentaa oleen hiljaa,etenkin ihan talon vieressä? Ei se haukkuminen metsässä sit enään haittaakkaan. Ei meidän koirat ikinä haukkua räksytä sillain. Joku kerta mä viä kyllä meen sanoon niille omistajille että vositteko mitenkään mennä tonne peremmälle metsään haukuttaan niitä koirianne.

Nyt lähen valmistautuun kun ollaan menossa anoppilaan kylään. :) Minkäslaiset anopit teillä muuten on? Mun miehen äiti on tosi mukava ja tullaan loistavasti toimeen. :)

Yhteistyössä