Kyllä ne saa mun puoelsta haukkua miten paljon haluaa, mutta mikä pakko niitä on haukuttaa meidän takapihalla, kun vieressä on metsää minne vois mennä??? sielä se ei häiritse ketään ja koirat sais leikkiä, omistajien mielestä on vaan vissiin mukavempaa pitää aivan takapihan rajassa koiria riehumassa,autotiekin menee vieressä,taitavat toivoa että koiransa jäis auton alle. Ois turvallisempaakin kävellä muutama metri lisää sinne metsään päin, niin ei ois kenenkään harmina ja koirat vois turvallisemmin leikkiä. Joo, koirat haukkuu, mutta sitä ylenpaattista räksytystä voi ja pitää rajottaa! Ei ne saa haukkua miten paljon tahansa,vaikka ulkona ollaankin! Kyllä toi meidän pikkusinttikin haukkuis kaikki vastaan tulevat koirat ym...jos ei oltais sitä pentuna opetettu. Nykyään haukkuu ainoastaan sillon kun vien ne leikkimään,enkä todellakaan leikitä niitä kenenkään talon takapihalla,taikka edes siinä vieressä kun muitakin paljon parempia paikkoja on yllinkyllin!
Ja lasten ei myöskään tarvi kiljua kurkkusuorana ihan huvikseen vaan.Sitä voi juosta ja leikkiä hiljempaakin ja kyllä nyt välillä kiljahdellaan ja huudetaan toisilleen jotain mutta se että otetaan kiljumis kilpailu kavereiden kanssa,niin sitä vois myös vanhemmat rajottaa. Kertoa lapsille että ei viitsittäs tollain kiljua kun täällä asuu muitakin.
Kyllä mä siedän ääntä,eikä mua normaali lapsten leikki tai muu häiritse, mutta kyllä me ainakin opetetaan Alisalle, että ottaa muut huomioon ja kavereiden kanssa voi leikkiä muitakin leikkejä kun sitä, että kuka kiljuu kovimmin. Lapset on lapsia mutta niille voi silti laittaa jotain rajojaulkonakaan ei kiljuta toisten talojen vieressä äärettömästi,palloa ei sisällä heitellä seinään tai lattiaan enään klo:20.oo jälkeen,sillon mennään jo nukkumaan, meillä ei myöskään tulla juoksemaan sisällä,sillä toi pienempi koira voi jäädä alle ja isompi voi taas innostuessaan vaikka kaataa,ulkona sitten voidaan juosta.