Joulukuiset-07 KESÄKUU

upa
Kuume. Meidän neiti sairastaa. Illalla nukkumaanmennessä oli ihan ok mutta yöllä kun heräsi, oli aivan tulikuuma. Kuumetta aamulla 39! Annoin supon joka hieman laskikin kuumetta mutta kuumetta vieläkin 38,4. Mistähän tälläinen äkillinen kuume voi johtua. Onko kellään vinkkejä kuumeen lievitykseen. Yritän suppoa ja tissimaitoa ja unta. Tyttö on kovin itkuinen ja surkea. Nukkunut sylissä lähes koko aamun, nyt laitoin vaunuihin ulos. Pikku reppana suorastaan vaikeroi siellä unissaan. Toivottavasti HELPOTTI(unimaailman satuolento)tulee pelastamaan.
 
Meillä noita on tullut ja mennyt pari eikä ole mitään löytynyt...mut joka kerta käyty kyllä lastenlääkärillä. Olen kuullut että vastustuskyky kasvaa tällöin eli joku kropan oma puolustusmekanismi :/ no mene ja tiedä näistä...varman päälle otettu pienen kanssa ja käyty lääkärissä :) Toivottavasti pian paranette!!
 
Täällä sataa vettä kaatamalla..Annoin vähän aika sitten joonakselle banaania ja vadelmiasoseena tykkäsi paljon. Nyt se ährää sitterissä lelun kanssa ja hieroo silmiä. Tosi kiva kun 19.30 yleensä käy nukkumaan. Täytyy yrittää jaksaa sinne asti :)

Nyt katselen samalla telkkaa kun kirjoittelen tänne.

upa: Pikaista paranemista teidän tytölle!!! :hug:
 
joonas nukahti sänkyyn puuron ja maidon jälkeen. Saa nähdä monelta joonas herää sitten syömään vai herääkö ollenkaan koko yönä. Viime yönä joonas ei herännyt kertaakaan syömään.Sai ihanasti nukkua koko yön.

Mitäs teille muille kuuluu näin illasta? Nyt me ruvetaan katsomaan leffaa joten Hyvät illanjatkot kaikille!! <3
 
Tänään herättiin 6.30 ja syötiin aamupuuro ja katseltiin lastenohjelmat. Sen jälkeen lähdettiin ulos ja nyt pikkumies nukkuu päiväunia. Me ruvettiin siivoamaan miehen kanssa. Saatiin siivous valmiiksi ja nyt ajattelin lähteä suihkuun.

Tänään mennään mun iskän ja sen vaimon luo mökille padasjoelle. Ne on vuokranneet sieltä mökin ja sinne mennään päivää viettämään. Mitäs muille kuuluu? Mä lähden suihkuun. Moikkelis =)
 
Moi pitkästä aikaa!
On jääny koneella istuminen ihan minimiin. Oon ninittäin ollu ihan älyttömän väsyny. Tuossa jo sivulla 4 asiasta vähän vihjailin, mutta ei tainut kukaan sitä huomata... Eli meille tulee vauva :heart: Laskettuaika kuukautisten mukaan on 10.2. Ultrassa tosin en vielä käyny, joten täytyy vaan kovasti toivoa, että masussa oikeesti on pieni vauva, eikä esim. vain istukka. Eli siinä syy mahottomaan väsymykseen. Kimmallus: Millon sulla on la?

 
Onnea TOSI paljon naukkis! :flower:

Mä ihmettelinkin silloin sitä plussaa ja silmäniskua sivulla 4, mutta nythän se onkin sitten ilmiselvä juttu!! Ei silloin vaan oikein leikannut. :D Mutta onnea paljon!!!

Täytyy tulla illemmalla kirjoittelemaan lisää, kun poika on mennyt unille.
 
Naukkis: mä kyllä noteerasin sen plussan ja tajusinkin. Piti laittaa kommenttia, mutta unohdin. Suuren suuret onnittelut! :flower: Mulla olis la 25.2. Tosin vasta on ollut kahdet menkat synnytyksen jälkeen, joten en tiedä tosta tarkasta kierrosta...että voipi heittää suuntaa jos toiseen. Ultra heinäkuun puolessa välissä vasta.

Poitsu maisteli tänään ekaa kertaa pasta-tomaatti-kesäkurpitsa-porkkana-kana-mössöä, ja oli ihan hittikamaa! Ei taida sellaista ollakaan, mitä se ei suurella ruokahalulla söisi. Meillä on to 6kk nla (tosin 6kk tuli mittariin jo viime viikolla) - hauska kuulla uudet mitat!
 
naukkis: Todella paljon onnea!!!

Tänään oltiin koko päivä mökillä padasjoella. Mun iskä ja sen vaimo oli sen vuokranneet sieltä.
Nyt on joonaksen iltapuuro syöty ja nyt joonas on menossa nukkumaan :) Niin äitikin, mä oon ihan väsynyt koko päivän ulkona olemisesta.

Mulla on rinnat olleet kipeet pari päivää ihmettelen että mitähän tää on..? Ei mulla ennen ole tälleen rinnat kipeet ollu.. :/ Nyt tämä äippä lähtee nukkumaan. Hyvää yötä!
 
Huomenta!

Aika kurja keli tuolla ulkona.. Missä se kunnon kesä luuraa?!?! Joka päivä sataa enemmän tai vähemmän, eikä oikein kunnolla pääse ulkoilmasta nauttimaan.

Olin eilen alennusmyynneissä ja löytyi kyllä taas paljon kaikkea kivaa.. Nyt on pakko mennä ostolakkoon.. vaatteiden osalta siis. Oon niin kauhea hamstraaja ja sitten en edes kerkeä kaikkia uusia vetimiä pitää. Pojallekin ostin vaikka mitä. Mikä vaatekoko teidän mukeloilla on muuten käytössä? Meillä on 80. 74 menee vielä jotenkin, mutta osa alkaa olla jo pieniä. Meillä on tuo poika semmoinen hujoppi, että huh huh. Ostin jo muutamia vaatteita kokoa 86/92, mutta niissä on kyllä kasvunvaraa sen verran, ettei voi vielä ottaa käyttöön.

Kohta ajattelin lähteä poitsun ja miehen kanssa kirpparille, kunhan tuo ukkeli vaan herää aamupäikkäreiltä. Eli se siitä ostolakosta.. Ei vaan, se ei koske pojan vaatteita. :D Iltapäivällä me mennään katsomaan mun kaverin kahden viikon ikäistä vauvaa, on varmaan ihana. Ja niin pieni tuohon meidän jötikkään verrattuna.

Ettet sinäkin sannis ole raskaana? Tuli vain mieleen, kun sulla on tuollaisia oireita, jotka vois siihen suuntaan viitata.. ;)

Hauskaa päivää kaikille!
 
Raisu: En kyllä usko, mutta mä en ole ollut niin tarkka noiden cerazette pillereiden kanssa. Tarkoitan vaan sitä että en ole ottanut niitä samaan aikaan joka päivä..kun en aina muista ottaa niitä samaan aikaan :ashamed:

Mähän en enää imetä joonasta. En ole imettänyt 2 viikkoon enää. Tuntui haikealta lopettaa imetys mutta kun joonas ei enää rintaa halunnut niin päätös oli selvä. Ja multa ei tule tosiaan maitoa enää.

Me lähdetään lenkille mun parhaan ystävän kanssa jolla on saman ikäinen poika kun joonas. Nyt lähden syömään jotain ennen lenkkiä. Hauskaa päivää!
 
menkat alkoi taas..2 viikkoa sitten oli samanlaista vuotoa joten eiköhän nää menkat taas ole. Mulla on kroppa niin sekaisin. Ärsyttää ihan suunnattomasti että menkat tulee ja menee..Ja sitten vielä kun syön noita cerazettejä..sitä se rintojen särkykin oli. Nyt kyllä ärsyttää :kieh:

No mä lähden tekemään ruokaa. Moikkelis.
 
6kk neuvolass käyty poitsu oli 66cm pitkä ja painoa oli 6950g. Höh ei vieläkään 7kg rikki.
Meen vielä punnitsemaan 3vko päästä, että nähdään et painoa tulee hyvin en kyllä ole mitenkään huolissa koska itse olen ollut pienenä samanlainen pakkaus.

Huomenna pitäis mennä valokuvaukseen mitenhän se menee :D

Sannis mäkin popsin noita pillereitä tosin vasta aloitin ne , että saas nähdä miten mulla käy niiden kanssa. Mäkin popsin niitä miten sattuu tosin jouduttiin turvautumaan lapsettomuushoitoihin, että saatiin täämeidän ihanuus nin välillä tuntuu, et popsin noita ihan turhaan. Joo mut kun kummastakaan ei ole löytynyt mitään "vikaa" niin pakko popsia varmuuden vuoksi.
 
juu itse en ole tyytyväinen tähän kun mulla ei tule kunnolla verta vaan sellasta punertavaa limaa..En nyt tiedä onko nää menkat vai mitä tää on? Rinnat mulla on kipeät ja alavatsaa juilii samalla lailla kuin menkoissa. :(

leppäkerttu-77: Onnea kuvaukseen. Toivotaan että kuvaus menee hyvin =)

Nyt telkkua katsomaan.
 
Missä kaikki on? Meillä joonas nukahti äsken ja nyt on taas omaa aikaa.

Huomenna lähdetään taas mökille, tällä kertaa mun sylikummi tulee joensuusta lahteen mökille ja mennään sitä moikkaamaan. Jos huomenna uskaltaisin käydä uimassa kun en eilen mökillä käynyt :)

Jepulis..kirjoitelkaa nyt muutkin kuulumisia B)
 
Voi kiesus mikä yö! Poitsu ei vissiin tykännyt tulla takaisin kaupunkiin kahden viikon mökkeilyn jälkeen. Minä kun luulin että on onnellinen kun pääsee omaan pinnikseensä...

Nukkumaanmeno=huutoa kaksi tuntia. Lisäksi heräs yöllä ainakin 10 kertaa. Rintaa annoin kolmen maissa, kuudelta jo vonku lisää. Mies antoi pullosta korviketta ja poitsu nukahti tunniksi. Voiko sillä OIKEASTI olla nälkä? Syö kuitenkin kolme kertaa päivässä kunnon satsit soseita ja maidot tietty päälle! Noh, toivotaan että toi nyt oli poikkeava yö. Eikä sillä mitään ihmeempää vaivaa voinut olla, koska sylissä oli kuin itse päivänsäde, mutta heti kun laitettiin makuuasentoon alkoi huuto.

Nyt onneks painui ihan helpolla ekoille päikkäreille. Toivottavasti on hyvällä tuulella tänään - niin että jaksaa hymyillä neuvolantädille! ;)
 
Just tultiin 6kk kuvasta ja hyvin meni. Kuvaaja sanoikin, että näin helppoa tapausta ei ole pitkään aikaan ollut :D Ainoa vaikeus oli saada sellainen kuva missä poika olisi ollut vakavana aina kun näki kameran tai kuvaajan niin hirmuinen hymy kasvoilla. Nyt vaan malttamattomana odottelen koevedoksia viikon pitäis jaksaa venata.

Täälä vantaalla on sade meinasi ukkosen pamauttaa, mutta se meni onneksi ohi. Missä ihmeessä se aurinko oikein luuraa ja ennenkaikkea ne ihanat helteet. Olisi niin ihana pojallekkin laittaa shortsit jalkaan.
Oon muuten kulkaas nauranut tolle tissi kohulle mistä lehdessäkin kirjoitellaan on se niin ihmeellistä kun oikein tissit onkohan joku kuka ei ole niitä ennen nähnyt :D
Olis kai pitänyt silloin laittaa oma tissikuva kun maitosuihkus niistä laittaa kirjotukseski joku meijeritehdas :LOL:

T: Tylsistynyt leppis.
 
Me tultiin mökiltä tunti sitten. Nyt joonakselle iltapuuro ja nukkumaan. Taitaa poju sammua aika nopeesti..mun sukulaiset piti huolen että joonasta syliteltiin ja leperreltiin joonakselle koko ajan =)

Mä kävin jopa uimassa oli vesi todella kylmää :x Mutta sinne pulahdin äkkiä kylläkin vain mutta onpa talvi turkki heitetty.

Nyt lähden tekemään iltapalaa ja sitten nukkumaan. Hyvät yöt kaikille!!
 
Neuvolasta päivää. Millaisia 6kk mittoja teillä on? Meillä oli tänään neuvola (6kk1vk) ja poitsun mitat olivat 70cm ja 8300g. Painoa oli tullut vain hippasen päälle 200g edellisestä ja olin kummissani. Nlatäti ei sitä pitänyt huolestuttavani, vaikka oltiinkin tiputtu reilusti miinuskäyrälle. Tärkeämpää kuulemma on tuo pituuden kehittyminen. Mietin tossa issekseni, että pitäiskö alkaa antaa poitsulle jo aamupuuroakin, nyt kun ollaan menty kolmella kiinteällä aterialla. Pistetään mietintämyssyyn! Mitenkäs teillä muilla ruokailut? Pääasiassa kiinteitä vai maitoa?

Ääh, viime yön huonot unet vässää. Nyt nukkumaan. Öitä!
 
Huomenet kaikille!

Meillä pikkujätkä peruuttelee niin innostuneena huoneesta toiseen, että saa tässä olla silmät selässäkin, ettei vaan tuonne rappusiin eksy.. Yritän pikaisesti jotakin kirjoittaa.

Joo, tuo "tisukohu" oli aika hyvä juttu.. :D

Mutta noista mitoista. Meillä oli 6kk neuvolassa 9,44kg ja 72cm eli ISO poika. Meillä mentiin vielä viikko sitten 3 kiinteällä aterialla, mutta nyt otin mukaan myös iltapuuron, eli 4 kiinteää saa nykyään. Maitoa menee nippanappa tuo 6dl, mutta th sanoi neuvolassa viimeksi, et on sopiva määrä. Ennemmin kuulemma kannattaa lisätä tulevaisuudessa kiinteiden määrää kuin maidon määrää. Mutta kannattaa varamaan kimallus alkaa harkita sitä aamupuuroakin!

Täälläkin olis tavoitteena hiljalleen heittää talviturkki pois.. Alkaahan tässä jo piakkoin heinäkuu, et ihan aiheellista olisi. :)

Me saatiin vihdoin ja viimein eilen aikaiseksi avattua tuolle jäppiselle oma tilikin. Hiukan kauan se kestikin. ;) Nyt ei sit muuta kuin säästämään moporahjoja.

Oltiin toissapäivänä katsomassa sitä pientä vauvaa ja miten se olikaan PIENI. En yhtään muista, että meidän poika oli noin pieni vastasyntyneenä, tai itseasiassa vielä pienempi. Tuntui niin erilaiselta pitää sylissä tuollaista 3kg:n pikkumöykkyä kuin tuota meidän jättiläispoikaa. Mutta vaikka oli ihana pikkuinen, niin ei siltikään iskenyt kyllä vauvakuume. Tuntui lähinnä helpottavalta, että tuo meidän jäpikkä on jo noinkin iso.. ;)

Mutta pakko lopetella, kun jätkällä on niin kova vauhti, ettei tähän kirjoittamiseen oikein pysty keskittymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raisu:
Huomenet kaikille!

Mutta noista mitoista. Meillä oli 6kk neuvolassa 9,44kg ja 72cm eli ISO poika. Meillä mentiin vielä viikko sitten 3 kiinteällä aterialla, mutta nyt otin mukaan myös iltapuuron, eli 4 kiinteää saa nykyään. Maitoa menee nippanappa tuo 6dl, mutta th sanoi neuvolassa viimeksi, et on sopiva määrä. Ennemmin kuulemma kannattaa lisätä tulevaisuudessa kiinteiden määrää kuin maidon määrää. Mutta kannattaa varamaan kimallus alkaa harkita sitä aamupuuroakin!
Mä olen vaan niin laiska ja pitkäuninen...saan nukkua itsekin pidempään, jos vaan tissiä syö aamuisin. :LOL: Joo, ei ole oikea peruste ei, mutta maito on ainakin pitänyt poitsun tyytyväisenä.

Raisu Teillähän on ihan kunnon kokoinen kaveri! :)

Tänään pitäisi jaksaa ehkä lähtee kaupoille ostaa poistun huoneeseen matto, jotta tiedetään minkä väriseksi pinnis maalattaisiin! Kukaan maalannut pinnistä? Täytyy varmaan mennä ihan kunnon maalikauppaan kysymään millainen maali on turvallista ja mikä tarttuu sellaiselle käsitellylle pinnalle!
 
täällä aurinko paistelee ja on lämmin. Mulla on pyykit koneessa ja kun se lopettelee vien pyykit ulos kuivamaan. Viime yö meni taas hyvin. Joonas nukahti 20.00 ja heräsi 07.00 Saatiin itsekkin nukkua pitkät unet :)

Tänään meillä ei ole ohjelmassa mitään erikoista..ollaan vaan kotona mutta illalla tehdään miehen kanssa itse pitsaa :p Nam...

Tuosta syömisestä.. Meillä tosiaan syödään aamupuuro ja iltapuuro ja siihen päälle 2 kiinteää ruokaa päivässä. Meillä ei ole ollut neuvolaa kesäkuussa kun meidän neuvola on kiinni mutta meillä on neuvola 15.7 seuraavan kerran. Kyllä meidän poitsu lähentelee 9 kiloa ainakin. Pituus on ehkä 69 cm..

Nyt ottamaan pyykit koneesta. Hauskaa päivää.
 
Joo, meillä on iso poika.. ;) Paino suhteessa pituuteen ei kuitenkaan ollut kuin vähän nollakäyrän yläpuolella, mutta aikamoinen jättiläinenhän tuo on. Nyt tuntuu taas, että on pituutta kasvanut hurjasti, mutta seuraava neuvolahan on vasta 8kk neuvola.

Tuosta aamupuurosta vielä.. Eihän teillä sitten mitään kiirettä puuroiluun ole, jos maitokin kerta pojan tyytyväisenä pitää. Pääasia, että masu on täynnä!

Ei kai tässä auta kuin ruveta siivoamaan, kun poikakin on unilla.. Sit vois kans lähteä vähän ostoksille, kun hän herää.
 

Yhteistyössä