Joulukuiset-07 KESÄKUU

Onko kukaan jäämässä hoitovapaalle? Meillä mies jää ja minä palaan töihin. Käytännössä tyttö on n. 10,5 kk kun meen töihin kun pidän heti alkuun pois alta kaikki pitämättä jääneet lomat, jp-päivät ja tasotusvapaat (yht. 6viikkoa!). Sitten mies hoitaa kotia kunnes jään taas äippälomalle... :D tai no pitää kattoa, että miten kauan tuossa raskautumisessa menee, mutta tällanen on alustava suunnitelma. Ja jos ihmettelette että miten meillä rahat riittää..? saadaa mun porukoilta vähän rahallista apua niin kauan ku jompikumpi on hoitovapaalla! Aika ihana ele mun äidiltä :heart:

minkä alan töitä haet suzyco?

^ ois se ihanaa kun meidänkin perheessä vois jompikumpi jäädä kotiin...Meillä vaan on niin paljon rahanmenoa että ei voi, vaikka mullakin vanhemmat välillä avustaa rahallisesti.No täytyy nyt toivoo että saadaan sit hyvä hoitopaikka! :D Mä oon aatellu hakee kaupallisen alan hommia ja sit oppisopimuksella vielä myös ravintola alaa. Yhteen ravintolaan oisin päässy reilu vuosi sitten oppisopimuksella mutta sielä ei sillon ollu tunteja tarjolla niin paljoo mitä se vaatii,aattelin yrittää nyt uudestaan :) Sit jos ei muuta saa ,niin haen jotain lähihoitajan hommia kun siihen mulla koulutusta on.

Meillä myös mies jää hoitovapaalle, ainakin joksikin aikaa. Siis minä palaan takaisin töihin jo kahden viikon päästä ja mies on jäänyt jo viettämään loput vanhempainvapaasta. Pidän nyt siis vähän kesälomia alta pois ja vielä 3 viikkoa jää syksylle. Mutta tosiaan, mies jää vielä kuukaudeksi pariksi hoitovapaalle sitten kun hänen vanhempainvapaansa päättyy. Taloudellisesti ei pitäisi ongelmia tulla, sillä minulla on kuitenkin kohtuu hyvät tulot ja tietty vielä sekin, että ei mies varmaan kovin montaa kuukautta hoitovapaalla ole.

Mäkin tosin laitoin jo ihan varmuuden vuoksi hoitopaikan hakupaperit vetämään, kun neljä kuukautta ennen hoidon aiottua aloituspäivää pitäisi paperit kunnassa olla. Mutta varmaan vuoden vaihteessa menee meidän jässikkä perhepäivähoitoon. Apua.

Heips!

Mä oon jäämässä hoitovapaalle ainakin ensi vuoden elokuun alkuun. Rahalisesti tulee varmaan olemaan vähän tiukkaan, mutta eiköhän me selvitä oon säästänyt nyt vuoden päivät sitävarten niin eiköhän toi onnistu.

oon itse päiväkodissa töissä niin tiedän minkälaista hulinaa se on. Oon ollut pienten ryhmässä monta vuotta ja huh huh hauskaahan se on , mutta raskasta ja raskasta myös lapsille. Ens vuoden elokuussa kyllä mupero menee päiväkotiin osaapa ainakin silloin jo kävellä toivottavasti =)
Perhepäivä hoidosta en ole ikinä tykännyt siinä on niin paljon yhden hoitajan vastuulla yksi muksu alkaa juoksemaan toiseen suuntaan ja toinen toiseen niin siinä on hoitsu pulassa. Ja enkä tykkää siitäkään , että muksu joutuis käymään aina kaupassa ja asioilla hoitajan kanssa. Arvostan kyllä perhepäivähoitajia se on raskasta työtä ja niillä on tosi pitkät päivät.

Ne ketkä on viemässä muksua hoitoon kannattaa ajoissa alkaa totuttelemaan lasta siihen hoitopaikan rytmiin niin on lapselle helpompaa ja myös kannattaa varata pari viikkoa tutustumisaikaa hoitopaikkaan äitin tai isän kanssa.

Meidän Ukko oli viikonloppuna kipeä nukuin valtaisat 2h pe-la yönä, kun poika yski ja itki vähän väliä, mutta seuraava yö meni jo hyvin ja nyt enää yskii vähän.

Lihaakin alettiin maistelemaan ei oikein meinaa upota vaikka soseutin tosi mömmöksi jotenkin ne jä kurkkuun ja poik yökkii . Purkista poitsu maisteli riisi kana mössöä ja se kylläuppos hyvin pitää kai mössötä vielä enemmän noita lihoja. Onko muilla tullut yökkäilu refleksiä lapsille ?

Poitsu alko huutaa täytyy mennä.....

Leppäkerttu: Täällä yökkäillään kanssa,piltin liha ruuat menee mutta ei muksun taikka varsinkaan sempperin kun ne on niin jötköö.
Meillä toi hoitopaikka ois onneks luultavasti ryhmis, niin siellä on vähemmän muksuja kun päiväkodissa ja enempi hoitajia kun perhepäivähoitajalla, hyvä välimuoto toivottavasti. Oon aatellu että heinäkuun puolenvälin paikkeilla alan jo enempi meneen hoitopaikan rytmin mukaan niin ei sitten oo niin kauheeta. Nyt on alettu jo ekana aamulla syömään puuro kun aikasemmin syötiin vaan maito ja sit myöhemmin aamupäivällä puuro,nyt syö puuron heti,niin jaksaa sitten hoitoonkin paremmin kun on tottunu aamulla syömään kunnolla. :)

Mä meinaan jäädä hoitovapaalle ja olla ainakin ensi toukokuuhun saakka. Tod.näk. vielä pidempään, jos taloud. tilanne sallii. Ehkäpä ensi vuoden syksy olis hyvä aika laittaa lapsi hoitoon. Mitäköhän siitäkin tulee...meinaan hoitopaikan metsästämisestä! Meillä olis tasan yksi hyvä vaihtoehto, samalla kadulla missä asutaan. Täytyy vissiin ajoissa aloittaa lobbaus. :/ Niin joo, jos tää alkanut raskaus päättyy onnellisesti loppuun saakka, niin tilanne tietenkin muuttuu. Enpä halua mennä asioiden edelle.

Poitsu päikkäreillä ja mulla padat kiehuu. Siis poitsulle evästä. Pitäisköhän sitä jaksaa itsenikin ja Mies ruokkia?!

Meillä poitsu on harrasatnut päristelyä melko maltillisesti. Ruokaillessa joskus, mutta nyttemmin on tajunnut että ruoka on liian hyvää tuhlattavaksi. :LOL: Hyvän ruokahalun omaava yksilö kun tuo on...

Jaaha, itkuhälytin ilmoittelee...kivaa iltaa kaikille!

Mä menen takaisin töihin marraskuun puolessa välissä joten joonaksen hoitopaikkaa aletaan kohta hakea. Joonas on 11 kk kun menee hoitoon joten en usko siinä olevan ongelmaa. Toivottavasti :)

Joonas nukahti 19.30 ja reppana oli ihan väsy..nukahtamiseen meni aikaa mutta vähän aikaa pyörittyään sängyssä vihdoin ja viimein nukahti. On touhuttu päivällä paljon niin tuli aikaisemmin väsy.

Nyt mä myös lähden nukkumaan. Oon ihan poikki joten hyvää yötä.
=)

Emma oksensi taas... tai siis ei sillätavalla manaaja-tyylillä niin ku se teki sillon kun oli kipeenä mutta kuitenkin mahansa tyhjäksi. Jonkin ajan päästä kun oksennukset oli siivottu annoin maitoa ja eiköhän sekin tullu ylös. Muuten tyttö ei oo kipeen olonen vaan tosi pirtee! Ja käsittääkseni en myöskään "yliruoki" tai muutenkaan pakota syömään enemmän ku mahaan mahtuu... ääh... mikäköhän meitin rakkaalla on? :/ pitäis varmaan ottaa yhteyttä johonkin lekuriin.

Tuosta hoitovapaasta. Mä jään hoitovapaalle ja meen takas töihin ens vuoden elokuussa. En sen pidempään jaksa kotona olla.

Meidän Amandalle tuli tänään 7 kk täyteen :heart:

Tässä jännään että rupeeko satamaan vai mitä. Ku on suunnitelmis lähtee asukaspuistoon niin toivon hartaasti että ei ala satamaan. Torstaina lähetään anoppilaan ja ollaan siellä ehkä viikko. Ja Puuhamaa kuuluu myöski jossain vaihees heinäkuuta ohjelmistoon, on vaan niin pirun kalliita noi tommoset ja ku meidän 4 veestäkin otetaan se koko hinta. Mutta ku toinen niin haluaa sinne niin onhan se mentävä.

Onnea 7kk Amandalle! Ja Alisalle myös! :flower:

Meillä on ensi viikolla 7kk täynnä. :D Mihin se aika häviää..?

Meillä on nyt kyllä alkanut nukkumaanmenorytmit aikaistua entisestään. Ennen nukkui päikkäreitä n. klo 15.30-16 asti ja meni nukkumaan n. klo 18.30. Nyt sitten herätään viimeisiltä päiväunilta klo 15 (tai vähän yli) ja mennään nukkumaan klo18. Menee ihan uskomattomaksi tää touhu. Tosin nukkuu kyllä aamulla n. klo 7.30-8 asti, mutta iltasella ei enää hirveästi voi käydä missään, kun ukkeli käy unille noin aikaisin. :eek:

Nyt heti aamusta oli kamala vauhti päällä peruutteli taas huoneesta toiseen niin, että äitilläkin piti ihan mukavasti kiirettä. Nyt sitten ollaankin jo unilla, kun oli tuo liikkuminen sen verran väsyttävää puuhaa.. :) Tosin eteenpäin ei vieläkään mene.

Täytyykin tästä mennä nyt alakertaan kotihommiin, kun on tuo termiitti nukkumassa..

Meillä joonas on myös ensi viikolla 7kk..mä oon miettinyt ihan samaa etttä mihin aika häviää ku vasta joonas oli ihan sylivauva ja nyt se ei pysy hetkeäkään paikallaan ja jokeltelee. Mutta mä kyllä tykkään enemmän tästä että joonas on seurallisempi sen kanssa voi touhuta kaikkea.

Meillä on myös tuo nukkumaan menoa aika illalla aikaistunut Joonas kävi eilenkin nukkumaan 19.30 kun ennen kävi 20.00-20.30. Ja päiväunet on lyhentyneet..joonas nukkuu enää sellasta 1-2 tuntia päikkäreitä.

Me lähdetään huomenna korkeasaareen joonaksen kanssa. Jee!!! =) Joonas pääsee näkemään paljon erillaisia eläimiä.

Mä en oikein ymmärrä...mulla tulee edelleen ruskeaa vuotoa ja maha on ollut sekaisin 3 päivää..ja se tuntuu koko ajan ihan hassulta en osaa selittää..Plääh..loppuisi jo tuo vuoto :kieh: Mutta nyt syömään..

Yhteistyössä