Joulukuiset-07 KESÄKUU

Kyllä ne saa mun puoelsta haukkua miten paljon haluaa, mutta mikä pakko niitä on haukuttaa meidän takapihalla, kun vieressä on metsää minne vois mennä??? sielä se ei häiritse ketään ja koirat sais leikkiä, omistajien mielestä on vaan vissiin mukavempaa pitää aivan takapihan rajassa koiria riehumassa,autotiekin menee vieressä,taitavat toivoa että koiransa jäis auton alle. Ois turvallisempaakin kävellä muutama metri lisää sinne metsään päin, niin ei ois kenenkään harmina ja koirat vois turvallisemmin leikkiä. Joo, koirat haukkuu, mutta sitä ylenpaattista räksytystä voi ja pitää rajottaa! Ei ne saa haukkua miten paljon tahansa,vaikka ulkona ollaankin! Kyllä toi meidän pikkusinttikin haukkuis kaikki vastaan tulevat koirat ym...jos ei oltais sitä pentuna opetettu. Nykyään haukkuu ainoastaan sillon kun vien ne leikkimään,enkä todellakaan leikitä niitä kenenkään talon takapihalla,taikka edes siinä vieressä kun muitakin paljon parempia paikkoja on yllinkyllin!

Ja lasten ei myöskään tarvi kiljua kurkkusuorana ihan huvikseen vaan.Sitä voi juosta ja leikkiä hiljempaakin ja kyllä nyt välillä kiljahdellaan ja huudetaan toisilleen jotain mutta se että otetaan kiljumis kilpailu kavereiden kanssa,niin sitä vois myös vanhemmat rajottaa. Kertoa lapsille että ei viitsittäs tollain kiljua kun täällä asuu muitakin.
Kyllä mä siedän ääntä,eikä mua normaali lapsten leikki tai muu häiritse, mutta kyllä me ainakin opetetaan Alisalle, että ottaa muut huomioon ja kavereiden kanssa voi leikkiä muitakin leikkejä kun sitä, että kuka kiljuu kovimmin. Lapset on lapsia mutta niille voi silti laittaa jotain rajojaulkonakaan ei kiljuta toisten talojen vieressä äärettömästi,palloa ei sisällä heitellä seinään tai lattiaan enään klo:20.oo jälkeen,sillon mennään jo nukkumaan, meillä ei myöskään tulla juoksemaan sisällä,sillä toi pienempi koira voi jäädä alle ja isompi voi taas innostuessaan vaikka kaataa,ulkona sitten voidaan juosta.
 
Mut olen kyl sitä mieltä että kyl päivällä saa ja kuulunkin ääniä kuulua tai sit pitää muuttaa korpeen! Lapset on lapsia eikä niiltä voi odottaa että käyttäytyisivät kuin aikuiset. Koiratkin saa mun puolesta haukkua kun yöt on hiljaa :) Täällä eletään vain kerran eikä se saa olla liian jäykkää ja tiukkapipoista!
 
"Lapset saa näkyä mutta ei kuulua" vai?
En tiedä minkä ikäisistä lapsista nyt on kyse, mutta kyllä niistä ääntä aina lähtee. Se ei valitettavasti aina vaan toimi että lasten käsketään olla hiljaa. Okei tietysti yöllä, kirkossa ja vastaavissa paikoissa, mutta päivällä pihalla? :eek: Täytyyhän niidenkin saada leikkiä ja purkaa energiaansa, välillä kiljumallakin. Anteeksi nyt vaan Susis, mutta en usko että Aliisa aina leikkisi pihalla kavereitten kanssa hiljaa vaikka kuinka hyvin koittaisi opettaa... :/
 
Tässä pari päivää sitten yritin imettää joonasta mutta joonakselleppa ei maito kelvannut..käänsi päänsä pois ja kun yritin että ota vähän maitoa niin ei vaan kelvannut! Meillä ei siis enää imetetä koska joonas on monta kertaa kieltäytynyt tissistä. Ja kun kokeilin itse niin ei sitä maitoa tule paljon. Puristamalla sain tipan mutta siihen se jää joten se voi hermostuttaa ettei joonaskaan saa sieltä mitään. :|

Olen kyllä ihan hyvillä mielin lopettanut imettämisen koska joonas on pari kertaa iskenyt hampaansa mun nänniin ja se sattuu :/

Joo mutta tätä tulin kertomaan että näin meillä. Me lähdetään mun äidin luo kylään joten moikkis!!
 
Oisku: Alisa on yhdellä i:llä. ;) Ja en mä tarkota että pitäs olla hiiren hiljaa,vaan sitä että on niitä muitakin leikkejä kun se että kuka saa kovimman äänen sieltä kurkustaan. Ja nämä lapset oli jo sellasia ala aste ikäsiä. Ja ne koirien kanssa on tossa ihan takapihan rajalla,että ei nyt just pihalla mutta pari askelta sivummalle niin on meidän pihalla ja siinä pitää sit haukuttaa niitä....
Ei toi lasten kiljuminenkaan haittaa niin paljon kun se että ne koirat pitää lenkittää meidän pihassa...jos on koiran hankkinu,niin sen kanssa on lenkkeiltävä kunnolla ja koulutettava kunnolla.

Mutta se siitä, kaikilla on omat mielipiteensä asioista ja tapansa lapset ja eläimet opettaa. ;)

 
Susis: sähän asut kerrostalossa, eikö?! Se on vaan kovin valitettavaa että se "teidän" takapiha on niin monen muunkin takapiha. Se on niitä kerrostaloasumisen riemuja... Joko sen hyväksyy tai sitten on suunniteltava muuttoa keskelle korpea. Oletettavasti se teidänkin Alisa on jossain iässä kova kiljuun sanoit sinä sille mitä tahansa, ja arvaa ärsyttääkö sitä "naapurin Ritvaa" silloin sinun lapsesi äänekäs leikki! Jos oon puheistasi oikein ymmärtänyt niin Alisa on riehakas ja riehuva lapsi joten eiköhän siitäkin lapsesta ääntä vielä joskus tule lähtemään. Ja jos koitat kieltää jatkuvasti niin lapsilla on tietyssä iässä taipumusta tehdä juuri niin kuin kiellät, ihan vaan ärsyttääkseen äitiä/isää ;) Mutta, kukin tavallaan, kannattaa kuitenkin varautua siihen että jonain päivänä Alisa tekee just niin kuin kiellät!

Koiran koulutus/kasvatus: huh, huh!!! Sen mä vielä ymmärrän että ärsyttää kun koirat juoksee vapaana, mutta sinä koiraihmisenä ärsyynnyt jopa niiden haukkumisesta! Ja eipä nuo kuitenkaan yleensä järin kauaa räkytä. Ja edelleen, ne on kerrostaloasumisen riemuja, halusit sitä tai et. Relaisit vähän, alkais lapsiperhe-elämä maistuun paljon peremmalta :) Ei pahalla...!
 
taitavat toivoa että koiransa jäis auton alle

:eek: :eek: :eek:
Niin varmasti Susis,niinhän JOKAINEN koiranomistaja haluaa. Ja ne kaikki haluaa ihan varta vasten tulla just sun takapihalle ja tahallaan haukuttavat koiria. Eikö?

Ja lapsista. Jos et asu omakotitalossa korvessa niin ääniin on vaan totuttava. Toivottavasti sun naapuriin ei synny koliikkivauvaa tai esim kehitysvammasta. :|
Ja monissa taloyhtiöissä palloa saa heittää seinään kello 22.00 asti. Niin hemmetin ikävää kun se onkin.
Elämä on.
 
Täällähän on kunnon riita menossa..Asia taisi tulla jo selväksi joten eiköhän jo anneta olla |O Täällä kun pitäisi puhua äitiyden ilosta ja onnesta, surusta yms... Ei siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä! Kaikilla on omat mielipiteensä ja oman mielipiteensä voi kertoa mutta ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin. Annetaan siis jo olla!!!

Meillä joonas äsken söi kurkkua ekaa kertaa elämässään.joonas kyllä tykkäsi siitä tosi paljon. Annoin sille kurkun palan jota se sai nyhtää kahdella pienellä hampaallaan. Suloinen näky =) Ja äsken tein joonakselle bataattia pakkaseen. Valmiita annoksia joita on helppo ottaa sieltä sulamaan. Bataatti on joonaksen herkkua! Mutta nyt mennään vielä grillaamaan. Heippis!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Kimallukselle paljon onnea! :hug: Varmasti on ajatukset aika sekasin. Oliko muuten oikeen tarkotuksella vai "vahinko" ? ;) jos nyt sopii kysyä... :)
Sopii kysyä. :) Ihan oli suunniteltu. Tai sanotaanko niin, että haluttais pikku kakkonen pienellä ikäerolla, mutta ei ehkä ajateltu et ekalla yk:lla tärppäis... :LOL: Kiitoksia vaan onnitteluista, katsotaan kuinka pitkälle päästään!

Täällä juhannus mennyt ihan hyvin. Tänään poitsulla on ollut vähän känkkäpäivä, kun millään ei malttais nukkua. Nyt on unilla, kun sain mumminsa tekemää mansikka-melonisosetta!

Anopeista: mulla ihan suht ok, kunhan ei riittävän usein näe. Asuu muualla ja käy meillä abt joka kolmas kk ja onkin sitten useamman päivän kerrallaan. Anteeks nyt vaan, mutta mua ällöttää yli kaiken anopin harrastama lässytys poitsulle... mun mielestä mulla on vaan oikeus tehdä jotain niin ältsyä kuin lässyttää!

Koirista mä en tiedä mitään, joten jätän osallistumatta keskusteluun. Sen kyllä tiedän, että muiden lasten huuto on karmeen kuulosta - eikö vanhemmat saa lapsiaan kuriin! ;)

 
Juu,kerrostalossa asutaan, tässä talossa on vaan yks rappu ja tasan tarkkaan tiedän että ne koirat jotka tossa pihassa käy,ei asu tässä talossa ja ihan yhtälailla kerrostalon piha on yksityisaluetta kun esim. sen rivarin piha, ei sinne oo kellään ulkopuolisella asiaa tulla koiria ulkoiluttamaan tai muutenkaan oleskelemaan jos ei oo menossa kylään tms...
Ja mieluiten mä päästän koirani leikkimään jossain missä ei ole autotie vieressä.

Lapsista: Se on TÄYSIN eri asia onko jollain koliikki vauva taikka kehitysvammainen, kun se että kouluikäset kiljuu huvikseen!!!! Alisalla oli koliikkia ja tasan tarkkaan tiedän mitä se on!!!!! Eikä tulis mieleenkään sellasesta valittaa!!! Pallon heittelystä: Kyllä melki joka talossa on sääntö että klo:22.00 alkaa hiljasuus mutta senverta pitää ajatella naapureitakin että ne mukulat ei todellakaan riehu siihen asti niin että kuuluu naapuriin. Kun on myös ihmisiä jotka tekee vuorotyötä tai joiden on vaikea saada nukuttua ja kymmeneen asti jatkuva metelöinti ei varmasti auta asiaa. Meillä nyt ei tässä talossa asuvat lapset olekkaan sellasia, ne on varsin hyvin opetettuja ipanoita, toi pallo juttu tuli vaan mieleen yhdestä lehdestä jossa kerran oli joku kirjotus aiheesta.
Kumma kun kaikki niin kovasti suuttui mun mielipiteestä kun enhän mä TEIDÄN mukuloita tai lemmikkejä ole haukkunu. Eikö se nyt ole ihan sama mitä mieltä mä toisten lapsista tai lemmikeistä olen???
Muttajoo,annetaan nyt olla.

Nyt leikkimään tytön ja miehen seuraks lattialle. :)
 
Jahas, jahas, täällähän on oikein tappelun tynkää yritetty saada aikaiseksi.. :D Ei oo ilmeisesti kaikilla ollut juhannus ihan onnistuneimmasta päästä, kun on noin riidanhaluista porukkaa liikkeellä. Mut joo, parempi jättää omaan arvoonsa nuo ylemmät ja tyytyä vaan ihmettelemään.. :x

Meilläkin on ollut tänään vähän känkkäpäivä, eli sitä taitaa olla liikkeellä. Nyt on tosin poika ollut jo melki tunnin yöunilla ja äidin hermot on levännyt tässä hiljaisuudessa. ;)

Tuntuupa muuten aika orvolta, kun meidän talon antenniin (vissiinkin) on tullut joku vika ja ei ole tv näkynyt pariin päivään. Ei oo mitään tietoa, mitä maailmalla tapahtuu, kun ei nää uutisia. Tosin voishan ne kattoo netistä tai kuunnella radiosta, mut ei jaksa. Mutta kai tolle asialle pitäis jotain tehdä, jos haluaa joskus vielä tv:tä katsoa.. No huomenna maybe.

Meilläkin kurkku maistuu jo nykyään ihan hyvin ja noilla kuudella hampaalla saakin jo aika isoja paloja, joten saa tosiaan vahtia vieressä, ettei mitään megasuuria paloja mene kurkkkuun. Ja ruisleipä vaikuttais muuten olevan ehdoton suosikki meidän pojalla.

Niin, ja anopista.. Toimeen tullaan ihan ok, tosin mitään kovin läheisiä ihmisiä ei olla. On sen tyyppinen ihminen tuo anoppi, ettei sen kans niin kovin läheiseks varmaan koskaan tullakaan. Mutta mies sen sijaan tulee tosi hyvin toimeen minun äitin kanssa. Mutta se onkin MUN äiti. Ja ihana sellainen! :heart:

Ei taida nyt auttaa muu kuin mennä pesemään meidän kuljetuskalustoa ulos. Tuolla ne odottaa jonossa (vihje vissiinkin minulle) pesijää, joten ei varmaan auta edes tekosyiden keksiminen. :D
 
Me on myös puhuttu toisesta lapsesta mutta haluan ensin mennä töihin takaisin ja olla siellä jonkun aikaa. Menen marraskuussa töihin takaisin joten ensi kesänä voisin jo ehkä kuumeilla toista B) Alkaa mullakin jo vauvakuume ihan oikeesti vaivaamaan.

Täytyykin kokeilla tuota ruisleipää. Hyvä vinkki.

Meillä joonaksella on ollut taas tosi hyvä päivä, yhtä hymyä koko pikku mies. Mikko sille tuolla syöttää iltapuuroa jossa mukana itse soseutettuja mustikoita näyttää maistuvan =)
 
Juu tuntuu ottavan suzycolle koville kun kaikki ei ole samaa mieltä mutta onneksi täällä on suureksi osaksi mukavia juttuja =) joten jatkampa palstailua eteenpäin kurkaten mitä kaikkea kaverit on kirjoitellut :wave:
 
voisi jo lopettaa tuon koira asian jauhamisen jooko? Asia tuli jo selväksi joten antakaa nyt hyvät ihmiset asian olla. Täällä edelleen keskustellaan LAPSISTA JA NIIHIN LIITTYVISTÄ ASIOISTA JA TÄMÄ OSIO ON VAIN MEIDÄN JOULUKUISTEN 2007 KESKUSTELUIHIN!!! Tämä häiritsee meitä joilla on ihan oikeaa asiaa toisillemme.

 
Heissan!!

Hyvät naiset antaa olla jo :D

Huh huh kyllä kuulkaas otti provinssista toipuminen kauan. Lähti kyllä miehen kanssa toi juhliminen vähän lapasesta tissuteltiin 3päivää ja olo kyllä oli sitten sen veroinen no eipä voinut syyttää kun itseensä. Juu mutta oli se sen arvoista oli hyvät bändit ja miehen kanssa tosi hauskaa ja saatiin vielä uusia ystäviäkin.

Anopista oli kyselty ........ Meillä on hyvät välit kunhan ei liian usein nähdä =) Miehen vanhemmat asuu tossa 15km päässä, että on onneksi helposti hoitopaikka jos apua tarvitsee.

Kimallukselle onnea onnea toivottavasti odotus sujuu hyvin :hug:

Yritin anataa poitsulle maissinaksua ei oikein uponnut ilme oli sellainen, että hyi hitto mitä p.....aa :)

Sannis: meidän poitsun herkkua on myös bataatti. Teen siihenmelkein kaikki soseet kun tosta perunasta maha menee kovaksi, mutta onhan toi bataatti terveellisempääkin kun peruna. Oon myös laittanut sekaan porkkanaa ja kesäkurpitsaa.

Galluppia: Mikä on tiedän muksujen herkku ruokaa ? Olis kiva kuulla niin tietäis mitä uusia kivoja makuja alkaisi meidän pojalla koittamaan. Niin ja meidän poitsun herkkua on tosiaan bataatti ja mangojugurtti.

Nyt pitää liueta katsomaan matsia !




 
Anteeksi muille äideille häiriköinti :D
Tarkimmat varmasti huomaa että keskustelun aiheena ei ole koirat eikä lapset vaan PERIAATTEET. Ja se miten ne esitetään.

Tämähän on foorumi missä saa vapaasti kirjotella..miksi ette kirjota kerhossa kun sellainen on perustettu? Vai eikö huolittu mukaan? :whistle: B)

Jos täällä esittää kiivaasti mielipiteitään niin voi varautua siihen että joku muu saattaa olla erimieltä taikka loukkaantua.

t. Äiti kenen lapset saa huutaa ja KOVAA kun ne leikkii =)
 
Meillä yö nukuttu todella hyvin. Joonas ei herännyt kertaakaan koko yönä. Ja nyt aamulla joonas on kiukutellut koko ajan, kaikki on huonosti koko ajan. Lähdetään kohta vaunulenkille että joonas pääsee nukkumaan. Taitaa väsy iskeä..

Kertokaa tosiaan että mistä teidän vauvat tykkää niin voisin kokeilla meillä että kelpaako joonakselle samat ruuat B)

Oletteko muuten käyttäneet syöttötuolia jo teidän lapsilla? Meillä joonas sai mun tutulta syöttötuolin mutta se maali oli siinä niin kulahtanut että päätettiin maalata se uudelleen. Eilen jo aloitettiin maalaamaan mutta tänään työ jatkuu!! Nyt ulos joonaksen kanssa.
 
On jäänyt kirjottelut vähän vähiin mutta lukenut olen päivittäin-ja monta kertaa :) Syöttötuoli ajateltiin ostaa lähi aikoina kun tyttö istuu jo aika topakasti kun kokeilimme kaverin syöttistä mut ei pidetä siinä vasta kun pieniä aikoja (siis sitten kun saamme sen hommattua). Meillä tuli tänään tytölle 6kk täyteen JEE JEE!! Päivät menee loistavasti mutta yöt on aika rikkonaisia, on ruvennu syömään nyt muutaman kerran yössä ja aika tiheästi-ollaan yritetty saada ekana muilla keinoilla rauhoittumaan mutta tissi on ainoa millä rauhoittuu ja unet jatkuu. Onko vinkkejä millä saisi yöt menemään pienemmällä syöttömäärällä? Neuvolasta neuvoivat että jos yösyötöt lisääntyvät niin pitää antaa kiinteitä enemmän päivällä mutta en voi tunkea tyttöön enemmän kun ottaa-puklaa muuten ylimääräset pois. Maito mulla on vähentynyt-ja nyt juonkin sellasta teetä joka lisää maidon tuotantoa-Oikeasti toimii! Kalja olis kans yks mikä auttais mut en tykkää siitä mausta.
Tyttö aamupäikkäreillä-hetki omaa aikaa!!
Kivaa viikonalkua kaikille :flower:
 
Onnea Jouluvauvan tytölle! Ja tuohon yösyöntiasiaan.. Auttaisikohan teillä tassuttelu? Yleensä pikkuiset tottuvat aika nopeasti siihen, että nyt ei maitoa/tisua heru, eikä äiti ota minua pois sängystä (jos siis nukkuu omassa sängyssä), joten ei auta kuin nukkua. Varmaan on teilläkin enemmän tottumus kuin nälkää. Meillä on niin unelmanukkuja tuo poika, etten valitettavasti muita keinoja tiedä. Tosin vettä ei kuulemma kannata alkaa maidon sijasta tarjoamaan, sillä siihen vauvat tottuu ihan yhtä nopeasti kuin maitoon ja vaativat sitten sitä. Mutta tsemppiä yrityksiin!

Meillä nukuttiin taas kunnon himounet (klo 18.30-08.30) ja itsekin nukuin kuin tukki koko yön. Niin ihana tunne aamulla, kun on saanut itsekin kunnolla nukuttua! Mulla nimittäin on itselläni välillä sitä vaivaa, ettei meinaa oikein uni tulla. Tosi inhottavaa! :(

Meillä alettiin istua syöttötuolissa n. 5,5kk:n ikäisenä. Nykyään on aina pöydässä meidän kanssa, kun ruokaillaan ja syö omatkin ateriansa yleensä siinä, joskus sitterissä. Meillä muuten poika on oppinut istumaan jo melkein ilman tukea. Lattiasta yleensä ottaa toisella kädellä tukea ja siinä jököttää niin nätisti.

Meillä herkkuja on riisi-kasvis-lihapata. Sekä naudanlihaa, perunaa ja kasviksia sekaisin. Kaikki puurot on tosi herkkuja. Sitten sormiruoista tykkää eniten ruisleivästä, vesimelonista, banaanista ja makaronista. Tosin kaikki muukin tuolle pojalle kyllä maistuu. Ja tosiaan, jugurtit on tosi makoisia sekä aprikoosirahka, jonka viimeksi löysin kaupan hyllyltä. Ja kimallukselle tuosta ruisleivästä ja kurkusta. Anna ihmeessä vaan maistaa, varmaan saa hyvin makua ja pieniä paloja ikenilläänkin jyystettyä. Ja jos on hampaita tulossa, niin kurkku ainakin viilentää mukavasti ikeniä ja samalla auttaa kutinaan.

Meilläkin ollaan just aamupäivän unilla, joten täytyy hyödyntää taas tämä aika!
 
Me saatiin maalattua joonaksen syöttötuoli ja mulla on kädet ihan maalissa..sanoin mikolle että mulla on kädessä enemmän maalia kuin itse tuolissa :LOL:

Ja kohta lähden mun ystävän kanssa lenkille. Sillä on saman ikäinen poika kuin meillä. Mutta nyt syöttämään joonasta.

Niin tuosta herkkuruuasta meillä joonas tykkää bataatista, kurkusta, porkkanasta ja soseruoka herkkua on kasvikset ja naudanliha. Tuota vesimelonia täytyy kokeilla.
 

Yhteistyössä