Joulukuiset-07 KESÄKUU

Luulin äsken pojan tukehtuvan. Syötin sille sosetta ja yht´äkkiä jähmettyi kauhusta ja kait yskikin. En tienny johtuko se järkyttävästä parsakaalista, vai oliko tilanne todellinen. Siis että sillä meni väärään kurkkuun tms. No kauhistuin joka tapauksessa.

Otin pojan syliini, ja aloin taputtelemaan selkää pää alaspäin. Samalla mietin et soitanko miehelle (köh, mitä se osais auttaa töistä käsin?), mut otin puhelimen valmiiksi vierelle soittaakseni 112:een... Katoin välillä poitsuu ja musta edelleen kakoi. Mutta vaara meni ohi ja poitsu itkee raivos niin ettei meinannu hedelmäsosekaan (!) auttaa. Tissi kyllä auttoi. =)

Mut siis joo. Luulen et tossa ei ollu oikeasti mikään muu kyseessä kuin parsakaali-järkytys. Mutta rupeepa siinä sitten kovin analyyttiseksi, jos toinen on sen näköinen, et jotain vikaa. Kyllä sitä vaan ryhtyy toimeen aikas nopeesti. Loppujen lopuksi luulen, et poika itki enemmän mun kauhistunutta reaktiota kuin sitä että sillä olis ollu hätä. Eikä mulla ole mielikuvaa kuinka kovaa mä sen selkää taputin. :ashamed: Voi raasua.
 
Moi!
Huonosti on tullut kirjoiteltua :ashamed: Lukenut olen kyllä. Tosin nyt oltiin viikon verran reissussakin. Ensin mummilassa ( ja nettiyhteyttähän siellä ei ole)

siis reissussa oltiin.Viikonloppu oltiin ensin 300km:n päässä häissä ja yövyttiin hotellista sen päälle. sunnuntaina jatkettiin siitä laivareissulle. Mietityttihän tuo alkuun miten tuon ipanan kanssa tälläinen reissu ja häät sujuu..mutta meillä oli mallikas reissuvauva matkassa! Hienosti meni! Ja laivalla nukuttiin extrahyvin! :D ..koko perhe... Tavalliseen neljän hengen hyttiin pyydettiin laivalta poitsulle matkasänky. Vaunutkin oli matkassa, eikä tullut hytissä edes turhan ahdasta. Ehkäpä sitä uskaltaa lähteä toistekin, kiva kokemus =)

Nukkumisesta joku kyseli..sori kun en luettuani pitkän pätkän teidän juttuja, enää muiata kuka... Alkuun pari kk nukahti tissille tai sitteriin, päikkäreille vaunuihin ei muuta jos niitä liikutteli tai lähti lenkille. Sitten alkoi ykskaks nukahtaa vaunuihin, sai vain lykätä terassille. Lenkki tehtiin useimmiten, et koiratkin pääsi ulos..mutta laiskuuskin joskus voitti eikä lähdetty lainkaan. Hyvin nukkui. Heti kun alkoin olla lämpimämpi tuossa toukokuulla, vaunuissa nukkuminen parani, kun otin kopan pois. Käytetty ratasosaa makuupussin kanssa. Nyt oon laittanu valjaita kiinni kun ei pysy enää paikallaan. Tuntui koppa olevan jo kuuma, sen verran pienempi kuitenkin, vaikka sinne vielä mahtuikin.

Iltaisin nukahtaa nykyään itsekseen sänkyyn. muutama ilta oli suurempaa huutoa, kun opeteltiin pois tissi- tai sitterinukutuksesta parin kk:n iällä. Sitten alkoi sujua, pientä yninää pitää hetken ja ehkä kerran taytyy käydä laittamassa tuttia suuhun. Sitte jo nukkumatti tuleekin. Nykyään vetelee muutamaan kertaan soittolelua, joka roikkuu sängyn reunassa, eikä tarvi enää tutin laittoa kun laittaa ite jos tippuu...ellei oo kadottanut sitä kovin kauas. Jos yrität liian aikasin laittaa sänkyyn, niin sittehän ei tuu kun huuto ja haluaa vielä pois. täytyy olla "oikea" hetki. Sen verran oltu yökylässä, lähinnä mummilassa ettei niin ole paikan väliä missä nukutaan, kunhan ei kuuma tule.

puolivuotiskuvasta En malta maksaa nyt kallista kuvausta, säästetään 1v kuvaan, johon jo paikka valittuna ja mietittynä :D. Kuvaan itse jonkun verran ja ajattelin kokeilla taitojani nyt. Saa nähdä, mikä on tulos.

Huomenna aloitellaan lihat...tähän asti syöty hyvällä ruokahalulla kolme kertaa päivässä. Aamusta hedelmää, päivällä kasvista ja illalla puuro (ja se on parasta, nam :p )

Onko teillä muilla muisti huonontunut ja välillä tuntuu kuin aivot olis jääny synnärille...: vai oonko ainut :'(
 
tänään oli 5kk neuvola (pojalla siis ikää nyt 5,5kk). pituus 63,5cm, paino 6275g, että pieni sintti on, verrattuna näihin muihin palstalaisiin..B) tuli käsky syöttää 5kertaa pvssä kunnon kiinteetä, mutta minkäs teet jos ei syö! nyt alkaa oma maito hiipua, siis se on aivan litkua, eikä korvikkeetkaan oikeen tee kauppaansa. Yösyötöt haluisin jo lopettaa, viimeyönäkin piti oikein 4kertaa herätä :kieh: . On niin rauhatonta toi uni nyt kun on oppinut liikkumaan, pitää sitten liikkua unissaankin. Hampaidentulokin vaivaa, nvlan mielestä se vaikuttaa tuohon katkonaiseen uneen, eikä tissiä pitäis antaa vaan työntää tuttia suuhun. Mutta ainoo mihin rauhottuu on tissi, enkä viitsis huudattaa koko yötä kun mies joutuu aamulla lähtemään klo 7;ksi töihin eikä lapsetkaan saisi nukuttua. Täytyykö mun lähteä johonkin erämökille viikonlopuksi opettamaan vauvaa pois yösyötöistä?? :D (mielelläni kyllä lähtisin, hih)

niin ja sitten sellaista kyselen teiltä jotka olette laittaneet ruokaan öljyä, että mitenkä se on masulle sopinut? pelkään vain sitä että siitä tulee sitten kauhea huuto.. ja kuinka paljon se oikeasti vaikuttaa painoon jos 2tl pvssä saa öljylisää?
 
upa
Minäkin tässä kirjoittelen nyt ekaa kertaa. Meillä 3.12 syntynyt tyttö. Pienikokoinen sintti tämäkin, joten meilläkin lihotuskuuri kokoajan päällä. Ruoköljyä lorautan aina n. 2 tl jokaiseen sosepurkkiin. Lisäksi sianlihaa. Aamu-ja iltapuuroihin tl margariinia ja marjasosetta. Maha toimii kyllä ihan hyvin, kerran päivässä. Lisäksi maitohappobakteeria 1 kapseli päivässä.
 
arvasin että unohtui,, mihin piti kommentoida :) harva pää ja lyhyt muisti siis nykyään.
korvan haromisesta Täällä kans poitsu haroo korvaansa. lähinnä väsyneenä nykyään ja joskus tissillä ollessaan, ikäänkuin silitteleen omaa korvaansa ja ohimoaan.
tänään muuten ekaa kertaa ei koiran tullessa viereen nuolaisemaan keskeyttänytkään imemistä "plotkauttaen" tissiä suustaan, niinkun viime aikoina on tehty...ja keskeytyksiähän on tullut aina ja joka äänestä... siis alkoi siinä toisella kädellään syödessään "silitellä" koiraa päästä vaikka joutuikin vähän kurkottaa kättään.

liikkumisesta muutama viikko meillä kääntyilty reippaasti. ähinän kans muutamia senttejä eteenpäin. napansa ympäri pyörinyt jo muutaman kuukauden. meillä poitsu keskittynyt enemmän tuon hienomotoriikan harjoittamiseen, ollut tosi taitava tutin käsittelijä jo alle 3kk: iällä, muutenkin tavaroita pyöritellyt kädessään jo hyvin varhaisessa vaiheessa. liikkeellelähtö tai kääntyminen ei tuntunut kiinnostavan aikaisemmin. vaikutti kovin tutkiskelevalta tapaukselta :LOL: Nyt onki sitten ollut vaipanvaihto ihan hankalaa. Luulin et se oli sitä siinä vaiheessa kun alkoi 2 kk sitten kierähdellä kyljelleen.... :LOL: :LOL:
 
saunottu on täälläkin :wave: lähinnä uimahallissa alalauteella, samalla tissitellen vauvauinnin jälkeen. kotona ei ole saunottu, kylvetty vaan saunan oven ollessa auki. nyt uinnistakin kesätauko, joten voitais kylpeä omassa saunassa tänä iltana...

levottomia öitä täälläkin joskus 4-5kk:n iässä. ajattelin sen kans liittyvä tuohon kaikkeen uuden oppimiseen... ne levottomuudet sit onneksi meni tältä erää ohi ja taas nukutaan, läpi yön.
 
Saisinko liittyä mukaan keskusteluun? Eli olen Sanna-Mari ja asun lahdessa aviomieheni ja poikamme Joonaksen kanssa. joonas syntyi 12.12.2007 raskausviikolla 40+6 kello 14.20 Lahden Päijät-Hämeen keskussairaalassa. Nty vietellään ihanaa vauva arkea =) Melkein jo ryömitään!

Toivottavasti saan liittyä seuraan :heart:
 
Tottakai tänne saa aina liittyä uusia!! :wave:

Saunasta: Me ei olla saunottu kun meillä ei ole saunaa ja sen lisäks en itse tykkää saunomisesta ollenkaan,eli tuskin tullaan tyttöä viemään ainakaan niin pitkään aikaan kun omassa kämpässä ei saunaa ole.

Öljystä: Mä en oo antanu öljyä ollenkaan, mutta me syödäänkin kaupan soseita ja korviketta...ja toi tyttö tosiaan painaa sen 10kg... :) Eikä ikinä oo neuvolassakaan sanottu että pitäis öljyä antaa.

Mä oon aatellu että alkasin tekeen soseet itse,siis nää kasvis ja liha soseet....saa nähdä miten onnistuu! :)
 
Kiva päästä mukaan. Meillä ei joonas ole ollut saunassa mutta on ajteltu että kokeillaan mitä joonas siitä tykkää. Meillä ei myöskään ole omaa saunaa mutta meidän talossa on saunavuoro joten siellä siis ehkä kokeillaan.

Meillä syödään myös kaupan sosetta ja korviketta. Mä kyllä imetän edelleen päivällä mutta illalla annetaan sänkyyn maito..paha tapa johon on joonas opetettu :ashamed: Paitsi että noi joonaksen hampaat on tehnyt imettämisestä todella ihanan tuntuista :kieh:
 
Jos ehtisi jotain kirjoitella.....

Me käytiin viime lauantaina vauvauinnin jälkeen saunassa alalauteilla istumassa oli poitsu ihan ihmeissään ja katseli joka puolella, mutta taisi ihan tykätä.

Onko kenelläkään muulla tullut lapsi kärsimättömäksi ? Tuntuu, että mikään ei kelpaa ei haluta olla lattialla ei sitterissä känistään vaan hoh hoh ottaa hermoihin välillä. Johtuisikohan siitä ettei enää jaksaisi vaan olla paikalla ? Hamapaita ei ainakaan vielä ole tulossa.

Onkos joku antanut jo lihaa lapselle ? Mikä olis parasta ? Mietin vaan, että minkä lihan saa pieneksi, ettei palat pyörisi suussa...

Me ollaan saatu vähennettyä yösyömiset yhteen kertaan. Oon laittanut vaan tutin suuhun kun poika herää ja se on jatkanut uniaan. Eilen syötiin iltapuuro 20.00 ja heräs syömään vasta 5.00 jee jee. Yleensä syö kerran siinä 3.00-4.00 aikaan.

Mutta eipä tänne ihmeempiä mun menojalkaa niin vipattaa ihanaa viikonloppuna pääsen provinssirockkiin =)

tevetuloa vaan kaikille uusille!!!!

T:Leppis
 
Jep, kärsimättömyyttä on ilmassa! Mikään ei välillä miellytä ja liikkeelle haluaisi niin kovin lähteä, mutta ei onnaa. Ja tämäkös sitten vaan lisää sitä kärsimättömyyttä. :kieh:

Sannis: meillä poika on syntynyt samana päivänä kuin teillä! Ja tervetuloa vaan! =)

Meillä oli tänään 6kk neuvola ja lääkäri. Isona poikana edelleen kasvaa, pituus 72cm (s. 49,5cm), paino 9,44kg (s.2,9kg) ja pipo 43,8cm (s. 32cm). Lääkäri sanoikin, että osasyy tuohon hyvään kasvuun löytyy siitä, kun poika nukkuu niin huikeita yöunia. kasvuhormonia erittyy nukkuessa erityisen paljon ja se tietysti nopeuttaa sitten kasvua. Tarkisti korvatkin, eikä niissä mitään ollut. Eli tuo korvien harominen on sit ihan puhtaasti vaan sitä, et korvat on löytynyt. Hyvin kasvanut ja kehittynyt kaikin puolin, ihanaa, kun kaikki kunnossa!

Saunasta.. Meillä aloitettiin saunassa käyminen jo silloin, kun poika oli kuukauden ikäinen. Tosin alalauteella ja lämpöä 40-50 astetta, joten voiko tuota nyt saunomiseksi kutsua. :D Ja tykkää kovin!

Täällä myös menojalkaa vipattaa, mutta onneksi helpotusta tiedossa perjantaina. Poika menee mummolle hoitoon yöksi, kun mies pitää saunaillan täällä meillä ja itse menen työpaikan rientoihin. Odotan kyllä niin innolla!!! Kolmas kerta synnytyksen jälkeen, kun liikenteeseen lähden, jeejee! Toivottavasti tulee hyvät kelit viikonlopuksi. Leppikselle hauskaa provinssia!

Kyllä teki niin hyvää, kun sai kaydä kaupungilla ja juoruta siskon kanssa pari kome tuntia! Nyt taas jaksaa kitinää kuunnella.. :D
 
Leppis: Täällä on kanssa kärsimättömyyttä ilmassa.... periaatteessa tyttö on hyvällä tuulella mutta kuitenkaan mikään ei kovin kauaa miellytä. :/ Taitaa johtua just tosta että tulee tylsää kun on vaan paikallaan vaikka vähän liikkuun pääseekin. Ja sekös vasta harmittaakin kun lelut menee vahingossa liian kauas,eikä sitä saa takas HETI! :LOL:
Niin ja hauskaa provinssia!

Raisu: Teilläpä on piiiitkä poika. :)

Nyt tuli neidiltä sellanen kutsu että iltapuuro ja sassiin sitten kanssa! :heart:
 
Meillä joonas on 8.5 kg painava tällä hetkellä ja pituus on 68 cm. Joonas syntyessään painoi 3.465 ja oli 50 cm pitkä. Pään ympärys oli syntyessä 36 cm.

Meillä on myös huomattu tuo pojun kärsimättömyys..sitterissä ei ole enää pitkään aikaan pysynyt. Kerran tai pari on unohtunut sitterin remmi auki ja kun vähän aikaa menee jätkä on puoliksi sitterissä ja puoliksi lattialla. Sängyllä menee mahallaan jonkun aikaa mutta sitten kun ei pääse eteen päin niin hermo menee!Navan ympäri pyörii kovasti, on itse asiassa pyörinyt jo kauan ja joonas kääntyy molemmille puolille.

Lauantaina on mun ja miehen vapaa ilta kun mennään leffaan ja joonas menee mun äidille hoitoon. Ihanaa päästä miehen kanssa kahdestaan ulos! Nyt alkaa olla iltapuuron paikka joten hauskat illan jatkot kaikille äideille!!!


Raisu: Kiva että meillä on samana päivänä syntyneet pojat. =)
 
Terveisiä Tukholman risteilyltä! Esikoisen ja kaverini kanssa olin reissussa. Onnistunut reissu. Ihana oli tulla kotiin ja päästä taas kahden vuorokauden taon jälkeen suukottelemaan vauvelia :heart:

Nukahtamisesta. Meillä vauva on alusta asti nukahtanut omaan sänkyynsä. Tutti suuhun, peitto päälle ja uni tulee melkein heti. Hän on luonteeltaankin tosi rauhallinen, joten sekin varmasti vaikuttaa siihen, että ei turhia huutele :)

laura sinikka Mukavaa reissua!!

Tervetuloa kaikki uudet!
 
Sain poitsun nukkumaan ja ajattelin vielä tulla tarkastamaan keskustelut. Meni taas aikaa että pikkuinen nukahti..ensin pyöri ja pyöri ja sitten puklattiin, vihdoin ja viimein kun olin vaihtanut tyynyliinan joonas nukahti. Nyt äiti katsoo tv:tä ja syö metsämansikka jäätelöä :p Joten hyvää yötä ja huomiseen!

 
upa
Huomenta koleasta Karjalasta. Vaunukävelyllä on oltu, +5 astetta ja tihkusateessa. Tytteli ei suostunut nkahtamaan omaan sänkyynsä vaan päätti ulkoiluttaa äitiä reippaassa kesäsäässä. Lauleskeli vaunuissa ensimmäiset 10 minuuttia ja sitten nukahti tunniksi. Nyt pyörii lattialla kun lankakerä. On oppinut vetelemään hyllystä kaikki mitä saa. Ja kahdella raateluhampaalla saa selviteltyä päivän postin. Pitäisi ruveta syömään kasvislihasosetta, nam.
 
Nyt kun tyttö tutkii marjanne karkki pakettia niin kerkeen pikkusen kirjottaan. :) Kohta lähetään lenkillekkin.

Kelläs täällä muuten uusista oli 1.12 syntyny poika?? vai oliko se tyttö? Muistelin että joku kirjotti niin. :) On sitten meidänkin lapsilla sama syntymäpäivä. :)

Tänne ei kummempia...

Sannis: Nauttikaa vapaastanne! :) Se tekee kyllä ihmeitä! :)

Mä olin niin onnellinen eilen yöllä kun siinä tytön nukkuun menon jälkeen vähän hommailtiin, no onhan se vähän surkeeta ollu synnytyksen jälkeen kun eppari haava kiristää edelleen,limakalvot on kun saharan autiomaa ja sisällekkin sattuu yhteen kohtaan,etenkin alussa... ;( eli ei oo lähelläkään sitä mitä oli ennen alisan syntymää...no siinä sitten sen jälkeen tuli itku kun harmitti niin kovasti kun en voi nauttia siitä...ja pelotti että mitä jos mies ei jaksakkaan odottaa ja hylkää mut sen takia. En tie mistä moinen ajatus tullutkin mieleen! No mies sitten sano että ei SE ole tärkeintä meidän suhteessa ja kyllä mä joskus varmaan paranen. Se rakastaa mua ja on onnellinen mun kanssa näin. :heart: Tuli hyvä mieli. :)
 
suzyco piti tulla laittamaan viestiä, että enpä ole minäkään parantunut :(
Tääläkin sattuu yhteen kohtaan oikein kiristää siitä on hauskuus kaukana.
Kävin perhesuunnittelu neuvolassa mistä sain lähetteen naistenklinikalle mulla on limakalvollakin vielä joku parantumaton kohta. Nyt vaan odotellaan , että pääsis sinne naikkarille joskus.

Täälä kans mies on onneksi kärsivällinen =)

T:Leppis
 
Tänään kävin töissä juttelemassa pomon kanssa äitiysloman loppumisesta ja nyt tehtiin sellanen päätös että alan tekemään töitä marraskuun puolessa välissä. Joonas pääsee mummolle hoitoon siksi aikaa kun löytyy hoitopaikka. Musta on kyllä ihan kiva jo päästä silloin töihin!

Meillä tuo hommaileminen on onnistunut oikein hyvin. Aluksi aristi tietenkin mutta nyt on jo ihan onnistuneesti sitä tehty! Mies sanoi että on kuulemma parempaa jopa kun ennen joonasta =) Mulla on sellasta acon intiimi alueen voidetta joka vähentää hankausta ja samalla kosteuttaa intiimialueen limakalvoja. Ostin sen vähän aika sitten yliopiston apteekista. Kokeilkaa sitä jos auttaisi tuohon kiristykseen :hug:

Muuten tänään on mennyt joonaksen kanssa loistavasti poitsu on taas ollut itse aurinkoisuus ja nyt joonas nukkuu päiväunia. Äiti saa surffailla netissä. Jeps lähden itse vielä syömään ennen kuin joonas herää!
 
Leppis: Täytys varmaan kanssa nyt ekana puhua neuvolan lääkärille samalla sitten kun alisalla on lääkäri elokuussa ja sit hakeutua siitä eteenpäin jonnekkin...voisivat kattoo että onko tuola alapäässä jotain mitä pitäs oikeen korjata/hoitaa vai parantaako aika haavat... :) En vaan ihan odottanu että seksielämä menis täysin pilalle ja ois näin kauan tämmöstä...Oletin että parantusin muutamassa kuukaudessa.

Sannis: Kiitos neuvosta,taitaa tää kipittää kyllä apteekkiin huomenna! ;) Oliko se voide kallista?

Jotain mun piti kysyäkkin ihan yleisesti mutta kun ei TAASKAAN muista mitään... :ashamed: noh, palaillaan... :)
 

Yhteistyössä