Jotka ovat pyytäneet rahaa häälahjaksi, niin millaisia summia ihmiset ovat antaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras häissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras häissä

Vieras
Mikä on siis järkevä summa antaa rahaa lahjaksi? Jos esim. perheessä on 2 aikuista ja 2 lasta? Pitäisikö jotenkin suunnilleen tietää/antaa rahaa lahjaksi sen verran, mitä ruokiin on mennyt(pitopalvelun verran) vai miten olette antaneet?

no ei kai se vieraitten tehtävä ole kustantaa häitä. Itse annoimme (meitä oli 2 aikuista ja elettiin vielä markka-aikaa) aikoinaan 200mk kaveripariskunnalle häälahjaksi. Riippuen hääparin "läheisyydestä" mut oisko joku 50? kohtuullinen summa.

me saatiin sukulaisilta isompia summia 100-250? mutta kavereilta mikä tahansa summa oli hyvä, duunikaverit antoi yhteensä 50? sellaisessa rahapuussa.. itse jos antaisin rahaa lahjaksi niin varmaan laittaisin 20? per aikuinen..

Me oltiin pari vuotta sitten miehen siskontytön häissä ja annettiin 50 euroa, meitä oli siis 2 aikuista ja 2 lasta+salamatkustaja masussa, mut ei kai sitä lasketa:) ja silloin suurinosa vieraista antoi 50-100e

Me mentiin viisi vuotta sitten naimisiin. Saatiin muistaakseni kaveripariskunnilta 50? ja yksittäisiltä 20? tai 30?. Sukulaiset laittoivat rahatilanteen mukaan 50-500?. Meillä rahaa toivottiin häämatkaa varten, mutta oli myös häälahjalista.

Me ollaan menossa kaveripariskunnan häihin ja ajattelimme antaa 30 euroa per nenä eli 60 euroa. Siellä on ruokailun lisäksi avoin baari, eli ei toi 60 euroa kahdelta mun mielestä ainakaan liikaa ole. Antaisimme enemmänkin, jos oma rahatilanne olisi parempi.

Yhteistyössä