Jos poikasi haluaa suorittaa sivarin, yritätkö käännyttää käymään armeijan?

tä?
Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
En tiedä käänyttämisestä, mutta puhuisin kyllä armeijan puolesta että miettis vielä.
Se on nimittäin taivaantosi, että moni työpaikka ei ota sivarin käynyttä, vaikka siitä ei julkisesti puhutakaan. Muutama iso, kansainvälinen firma Suomessa ainakin toimii näin, vaikka syyksi tulee sitten ihan joku muu....mutta ottavat mieluummin intin käyneen. Harmillista mutta totta.
mistä tiedät, että toimii niin?
 
Poika tekee kuten itelleen parhaaks näkee. Jos ei haluu seurata isänsä jalanjälkiä (ei tosin o armeijan leivissä) niin sit ei. Eipä se mulle kuulu. Perustelun valintaan mielelläni kuulen oli päätös kumpi tahansa... Ihan mielenkiinnosta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mä en ymmärrä miten se armeija tekisi mun pojista yhtään parempia ihmisiä kuin sivarin käyneet.
Joten jos mun pojat ei halua mennä inttiin, niin he ei sitten mene. Ja asia on mun mielestä sillä pihvi.
Ei niin millään tavoin. Olen ollut palstalla kohta 7 vuotta ja olen ollut päivä päivältä enemmän sivarin kannalta. Koska ihan oikeasti tälläkin palstalla on vain kourallinen naisia lapsineen, joiden puolesta olisin valmis uhraamaan oman poikani hengen. Suurin osa palstalaisista kun kykenee suojelemaan itseään ja lapsiaan mahdollisen sodan syttyessä ihan itsekin eikä kaipaa siihen ulkopuolista apua. Mutta olen jo luovuttanut...jostain käsittämättömästä syystä junnu näkee puolustamisen arvoista siinäkin, missä minä en ole enää vuosiin nähnyt :/

 
pojan äiti
En yrittäis. Ja meillö todennäköisempää, että ei mene armeijaan vaan sivariin tai saa vapautuksen jos haluaa. Intissä "kelpaa vaan" huoltojoukkoihin ( jos sinnekään ), sairastaa epilepsiaa. Muuten kyllä reipas poika. Mutta itse saa päätöksen tehdä, minä hyväksyn kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mä en ymmärrä miten se armeija tekisi mun pojista yhtään parempia ihmisiä kuin sivarin käyneet.
Joten jos mun pojat ei halua mennä inttiin, niin he ei sitten mene. Ja asia on mun mielestä sillä pihvi.
Ei niin millään tavoin. Olen ollut palstalla kohta 7 vuotta ja olen ollut päivä päivältä enemmän sivarin kannalta. Koska ihan oikeasti tälläkin palstalla on vain kourallinen naisia lapsineen, joiden puolesta olisin valmis uhraamaan oman poikani hengen. Suurin osa palstalaisista kun kykenee suojelemaan itseään ja lapsiaan mahdollisen sodan syttyessä ihan itsekin eikä kaipaa siihen ulkopuolista apua. Mutta olen jo luovuttanut...jostain käsittämättömästä syystä junnu näkee puolustamisen arvoista siinäkin, missä minä en ole enää vuosiin nähnyt :/
No mä en edes ajattele välttämättä niin, että muita pitäis puolustaa, vaan ihan konkreettisesti sitä maata.

Sitä palaa jalkojen alla. Minkä voi ostaa, mihin voi kusta ja haudata ydinjätteet.

En siis taaskaan saa ulos mitään järkevää tänään... :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Jos vain olisi poika niin yrittäisin tietty muuttaa mieltä,mutta sais tehä niinkuin itse haluaa. Toisin kun on nuo tytöt niin esikoinen haluaa kuulema armeijaan. En tiedä mistä moinen ajatus on 11v.n päähän tullut. On tainnut mun veli kertoa laskuvarjojääkäreistä ja miehen veli juuri armeijan harmaista palanneena kertonut kokemuksiaan. Likka tosissaan sano eilen ,että meinaa armeijaan mennä. No katotaan sitä sit 6 vuoden päästä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en edes ajattele välttämättä niin, että muita pitäis puolustaa, vaan ihan konkreettisesti sitä maata.

Sitä palaa jalkojen alla. Minkä voi ostaa, mihin voi kusta ja haudata ydinjätteet.

En siis taaskaan saa ulos mitään järkevää tänään... :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
Mäkin rakastan tätä maata. Mutta koska tätä maata asuttaa kansa, jota ei pääsääntöisesti pätkääkään kiinnosta, kuka tämän maan omistaa, en haluaisi antaa poikani henkeä tämän kansan - enkä tämän maan - vuoksi. Mä voin rakastaa tätä maata vaikka Kanadasta käsin =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en edes ajattele välttämättä niin, että muita pitäis puolustaa, vaan ihan konkreettisesti sitä maata.

Sitä palaa jalkojen alla. Minkä voi ostaa, mihin voi kusta ja haudata ydinjätteet.

En siis taaskaan saa ulos mitään järkevää tänään... :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
Mäkin rakastan tätä maata. Mutta koska tätä maata asuttaa kansa, jota ei pääsääntöisesti pätkääkään kiinnosta, kuka tämän maan omistaa, en haluaisi antaa poikani henkeä tämän kansan - enkä tämän maan - vuoksi. Mä voin rakastaa tätä maata vaikka Kanadasta käsin =)
Niin totta, olispas rahaa muuttaa vaikka aurinkorannikolle :whistle: :D :ashamed:
 
Ennen luulin, että olis kamalaa jos mun poikani ei suorittaisi asepalvelusta. Mutta kun noin vuosi sitten kuulin tuntemani henkilöttären pojan lähteneen Tsadiin rauhanturvaajaksi, käänsin takkini alta sekunnin. Toivon, että pojastani tulee täys hippi totaalikieltäytyjä, jolle ei tule mieleenkään lähteä mihinkään sotaan vapaaehtoisesti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Ennen luulin, että olis kamalaa jos mun poikani ei suorittaisi asepalvelusta. Mutta kun noin vuosi sitten kuulin tuntemani henkilöttären pojan lähteneen Tsadiin rauhanturvaajaksi, käänsin takkini alta sekunnin. Toivon, että pojastani tulee täys hippi totaalikieltäytyjä, jolle ei tule mieleenkään lähteä mihinkään sotaan vapaaehtoisesti.
Kaverini lähti Tsadiin ja kunnioitan hänen päätöstään. Aivan kuten toisen kaverini päätöstä olla sivari.
 

Yhteistyössä