Jos poikasi haluaa suorittaa sivarin, yritätkö käännyttää käymään armeijan?

Apina78
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Tottakai yrittäisin armeijaan pojat saada...ja niin että käyvät sen kunnialla loppuun.
Minua hirvittää, että kaikenmaailman ihmisille sitä voidaan lapsia suoda. Tuollaisilta huonoilta vanhemmilta pitäisi ottaa lapset pois. Jokainen tekee mitä haluaa ja toisen mielipidettä ei saakäännyttää väkisin.
 
Leijona
Mä luulen että kotikasvatus ja vanhempien asenteet on suurin valintakriteeri jota noinkin nuoret pojat käyttävät. Tietoisesti tai tiedostamattaan. Jos vanhemmat ovat sitä mieltä että tässä maassa ei ole puolustamista ja oikeastaan olisi parempi että isovanhempamme olisivat ymmärtäneet aikanaan luovuttaa koko paskan Neuvostoliitolle, niin mitä voi olettaa pojan ajattelevan? Tuskin menee armeijaan. Tai sitten menee jos haluaa kapinoida vanhempiaan vastaan.

Vastaus kysymykseen. Toivon poikani menevän armeijaan. Toki saa itse valita, mutta totaalikieltäytyjää ei täälläkään suvaita.
 
Aksu81
Kun kansa ei ole käsitellyt itsenäisyytemme vaiheita eri ideologioiden pohjalta niin eivät näköjään voi olettaa, että joku kunniallinen ihminen jättäisi menemättä valtion leirille, joka velvoittaa tarvittaessa tappamaan.
Itse olen käynyt armeijan, mutta en isänmaamme takia vaan siksi, että osaan taistella jos koen sen tarpeelliseksi perheeni tai ideologiani takia (Ja kustannatte tämän verorahoistanne).
Onko kunniallisempaa seurata isiemme perinnettä vai ajatella itse ja älytä sotimisen mielettömyyden?
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja Apina78:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Tottakai yrittäisin armeijaan pojat saada...ja niin että käyvät sen kunnialla loppuun.
Minua hirvittää, että kaikenmaailman ihmisille sitä voidaan lapsia suoda. Tuollaisilta huonoilta vanhemmilta pitäisi ottaa lapset pois. Jokainen tekee mitä haluaa ja toisen mielipidettä ei saakäännyttää väkisin.

Joo, lapset Venäjälle orpokotiin vain.
 
En todellakaan yrittäis käännyttää. Joskus vielä pari/muutama vuosi sitte ajattelin sivareja pelleiksi ja luusereiksi, nyt ajattelen eri tavalla. Samalle viivalle olen pystyny sivarit nostamaan.
Se on vaan hyvä että joku vastustaa väkivaltaa rauhan edistäjänä.
Toki pitää puolustaa jos joku hyökkää.
 
ilman armeijaa on vaikea puolustaa maata.minun mielestäni armeija on tärkeä osa nuoren miehen elämää. ehkä tärkeimpänä näen kyvyn oppia toimia ryhmänä ja auttaa sitä taistelijapariaan, oppia kunnioittaan yhteisiä sääntöjä ja tavoitteita
 
Aksu81
Alkuperäinen kirjoittaja poika:
ilman armeijaa on vaikea puolustaa maata.minun mielestäni armeija on tärkeä osa nuoren miehen elämää. ehkä tärkeimpänä näen kyvyn oppia toimia ryhmänä ja auttaa sitä taistelijapariaan, oppia kunnioittaan yhteisiä sääntöjä ja tavoitteita
Kunhan osaa itse ajatella mitä tosipaikan tullessa haluaa puolustaa ja minkä vuoksi taistella.
 
hihheh
Miksi mun pitäisi käännyttää ton ikästä mihinkään? Oma elämänsä ja oma ratkasunsa; kunhan ei armeijaan mene sentakia että ukki on tyytyväinen vaan sentakia että on itse tyytyväinen
 
"vieras"
Mä luulen että kotikasvatus ja vanhempien asenteet on suurin valintakriteeri jota noinkin nuoret pojat käyttävät. Tietoisesti tai tiedostamattaan. Jos vanhemmat ovat sitä mieltä että tässä maassa ei ole puolustamista ja oikeastaan olisi parempi että isovanhempamme olisivat ymmärtäneet aikanaan luovuttaa koko paskan Neuvostoliitolle, niin mitä voi olettaa pojan ajattelevan? Tuskin menee armeijaan. Tai sitten menee jos haluaa kapinoida vanhempiaan vastaan.

Vastaus kysymykseen. Toivon poikani menevän armeijaan. Toki saa itse valita, mutta totaalikieltäytyjää ei täälläkään suvaita.
Eli sä määräät aikuisen poikas päätöksiä muutenkin? Mitä muuta ei teillä suvaita?
 

Yhteistyössä