Jos poikasi haluaa suorittaa sivarin, yritätkö käännyttää käymään armeijan?

Kahen pojan iloinen isä
Itse olen suorittanut sivarin ja vanhimmainen, joka on 21-vuotias, valitsi sivarin, ja nuorimmainenkin (19-vuotias) pikapuoliin sivariin menee. Onneksi on opit mennyt perille, ettei meidän talossa yhtään armeijan käynyttä ole.
 
vieras
en tod
ihailen miehiä, jotka kehtaavat olla välittäviä ja rauhantahtoisia ja pitää huolta muista ja tekevät kotitöiä. siinä vasta miesten miehiä.
ampumapelejä pelaavat ja aikuisina moottoriurheilua/jjääkiekkoa itse harrasstavat "miehet" ikuisia kakaroita.
 
Äityli kolmelle
Jos niin käy että poikani haluaa mennä sivariin, huokaisen syvään. Katson peiliin ja koen epäonnistuneeni kasvattajana. En ole onnistunut siirtämään ajatuksia häneen. Myöhäistä se sillo sit on enää yrittää käännyttää.
 
jokaisen oma valinta minusta ?
pääasia minusta että vankilaan ei halua mennä. vai onko vankilaa "tarjolla" ?
toisaalta nekin heput jotka siviilipalvelusta suorittaa meillä virastossa niin työ ei todellakaan ole mtn armeijaan verrattavaa, minusta ehkä pitäisi olla..
 
Kyllä se on lapsen päätös,mutta jos ei haluaisi, niin hiukan kannustaisin menemään. Mutta mitäs tehdä kun tytär haluaa armeijaan. Meidän neiti 12 v siitä puhuu, että sinne haluaisi mennä. No ei kai sitä kieltämään jos aikanaan sinne menee. Jos enään armeijoitakaan on. :/
 
pia
En pakottais/ yrittäis käännyttää vaan olisin hyvin ylpeä pojastani :)
Totaalikieltäytyminenki on mielestäni parempi kuin armeija :whistle:

toki jos intin haluaisi käydä, niin ei kai siinäkään sit mitään
 
en
lapseni on aika herkkä, kunnioittaa auktoriteetteja siinä ei ole ongelma, mutta kaverisuhteissa olen huomannut, että tulee helposti hyväksikäytetyksi. Esim. lainaa rahaa, muttei saa takaisin, antaa vaikka eväänsäkin toiselle jne. Eli jopa voisin ajatella, että sivari olisi ihan hyvä vaihtoehto. Tosin nyt 12v käy elämänhallintakurssia ja me kotona jämäköitetään lasta pitämään omat rajansa ja puolensa, ettei tule jatkossa hyväksikäytetyksi ja tunnistaisi oikeat kaverit.
 
Ihan itse saa päättää. Tuntuu olevan harvinaista nykynuorilla tuo omilla aivoilla ajattelu... :whistle:
Meillä suvussa kaikki käyneet intin, paitsi toinen veljistäni joka valitsi totaalikieltäytymisen. Hyvin kyllä osaa perustella valintansa, siinä meni tällainen "minulla on mielipide kaikesta ja minä olen oikeassa" -tyyppikin ihan hiljaiseksi... :LOL:
Jokkainen tavallaan. Kyllähän varsinkin naisten on helppo ruotia noita inttijuttuja, kun ei meidän kukaan sinne odota menevän.
 

Yhteistyössä