Jos perheessänne lomautuksia, ovatko lapset hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies jäi juuri työttömäksi. Lapset jatkavat edelleen normaalisti 4-päiväistä hoitoviikkoaan, koska toiveissa on, että mies työllistyy pian. Jos ei työllisty, niin sitten remontoi taloamme. Säästämme siinä sievoisen summan kuin jos pitäisi palkata ulkopuolinen remontin tekijä. Kolmas syy on se, etten missään nimessä suostu menettämään hyvää päiväkotipaikkaa lapsilta. Sen verran huonoja kokemuksia
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

Mitä järkeä on tyhjästä maksaa? Sen päälle joutuisi kuitenkin maksamaan vielä kotona olevien lasten ruoat, lisääntyneet vesimaksut ym. menot.
 
No kukin saa tehdä mitä haluaa. Meillä lapset on jatkaneet tarhassa koska ovat halunneet sinne mennä. Aina on tarjottu myös vaihtoehtona kotiin jäämistä. Tosin lomautusajat on olleet myös aika lyhyitä, kuten viikko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

No kellä lomautetulla on varaa maksaa monta sataa euroa kuussa palvelusta, jota ei käytetä? Siellä päikyssä kun saa esimerkiksi syödäkseen.
 
kyllä meillä menee hoitoon vaikka mies onkin lomautuksilla. Saa siellä ruuat ja muutenkin joutuisi maksamaan hoitomaksut. on kyllä lyhyemmän päivän kuin normaalisti.
 
Mies oli osa-aikalomautettuna useamman kuukauden ja silloin tehtiin lyhyempi hoitosopimus eli 11pv/kk (=halvempi). Jos olisi kokonaan lomautettuna niin varmaan lapset olisivat 3pv/viikko kuitenkin, ovat 5- ja 4-vuotiaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

No kellä lomautetulla on varaa maksaa monta sataa euroa kuussa palvelusta, jota ei käytetä? Siellä päikyssä kun saa esimerkiksi syödäkseen.

Lomautetun ei tartte varmasti maksaa täysiä hoitomaksuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

No kellä lomautetulla on varaa maksaa monta sataa euroa kuussa palvelusta, jota ei käytetä? Siellä päikyssä kun saa esimerkiksi syödäkseen.

Lomautetun ei tartte varmasti maksaa täysiä hoitomaksuja.

No ei, mutta aika pitkä penni siitä silti tulee jos lapsia on useampia kuin 1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

No kellä lomautetulla on varaa maksaa monta sataa euroa kuussa palvelusta, jota ei käytetä? Siellä päikyssä kun saa esimerkiksi syödäkseen.

Lomautetun ei tartte varmasti maksaa täysiä hoitomaksuja.

No ei, mutta aika pitkä penni siitä silti tulee jos lapsia on useampia kuin 1.

No esimerkkinä kaverini. Mies on nyt lomautettuna, sitä ennen hoitomaksu kahdesta reilusti alle 100e. Nyt ei varmasti jää maksettavaksi mitään. Lapset tekevät ihan yhtä pitkää päivää hoidossa kun ennenkin, kun vanhemmilla kovasti kiirettä molempien ollessa kotona. Miksipä siis ei, kun aamulla vie ja illalla hakee ja palvelu pelaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Mutta ei kai hoitopaikan säilyttäminen vaadi kuin sen, että hoitomaksut maksetaan? Eli eihän paikkaa menetä jos lapset ovatkin kotona.

No kellä lomautetulla on varaa maksaa monta sataa euroa kuussa palvelusta, jota ei käytetä? Siellä päikyssä kun saa esimerkiksi syödäkseen.

Lomautetun ei tartte varmasti maksaa täysiä hoitomaksuja.

No jos perheessä ei ole kyse yksinhuoltajasta, niin kyllä ne toisenkin osapuolen tulot vaikuttavat siihen hoitomaksuun. Eli jos toinen tienaa brutto 3000 euroa kk:ssa ja lomautettu saa liitolta korvauksia sellaiset 1000 euroa brutto, niin hyvin lähellä ollaan jo täyttä hoitomaksua. Ja jos perheessä esim. kolme lasta niin kyllä tuo tuntuu. Eikä verojen jälkeen tuosta ns. hyvätulloisenkaan liksasta kauheasti ylimääräistä jää tyhjästä maksamiseen ainakaan Helsingin seudun asumiskuluilla



 

Yhteistyössä