Miten helposti puututte lasten kinasteluihin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Kun leikkivät keskenään ja tulee eripuraa,niin menettekö heti selvittään?Meillä on tapana,että annetaan ensin koittaa setviä itse ja sitten jos ei onnistu ja jompi kumpi tulee apua pyytämään niin sitten autetaan.Tämä myös silloin,jos jompi kumpi suutuspäissään esim.lyö.Ja toinen alkaa itkemään.Toinen pyytää anteeksi ja asia jää siihen,siis itku loppuu ja leikki jatkuu.Tämä siis toisesta huoneesta kuultuna.Yks kaverimme hyökkää heti väliin jos lapset hiukan kinastelevat.Kumpi on oikea tapa teidän mielestä?Lapset 3vja4v.
 
Meillä on vielä niin pienet lapset. Usein se menee niin, että tyttö hiiltyy ennen kun isoveikka saa ees koitettua sovitella asiaa..

Ehkä sun kaveris tietää, et käy hassusti jos hän ei mene heti väliin..
 
Meillä sama käytäntö ja samanikäiset lapset. Emme siis mene heti selvittämään. Vanhempi osaa oma-aloitteisesti pyytää anteeksi, jos satuttaa. Joskus kun tulee tappelua tietystä lelusta, enkä tiedä kummalla se ensin oli, lelu menee jäähylle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meillä on vielä niin pienet lapset. Usein se menee niin, että tyttö hiiltyy ennen kun isoveikka saa ees koitettua sovitella asiaa..

Ehkä sun kaveris tietää, et käy hassusti jos hän ei mene heti väliin..


Tekee saman,jos kuulee,että MEIDÄN lapset kinaavat (vaikka tietää,ettei meillä heti puututa,vissiin se on hänen mielestään ihan väärin,kun ei heti hyökätä selvittään asioita)tai esim.toinen lyö toista.Vaikka lyöjä pyytäis heti anteeksi halin kanssa niin menee silti ojentaan lyöjää,että nuin ei saa tehdä.Minusta ei tarttisi puuttua,kun kuitenkin osaavat jo anteeksi pyytää ja tietävät,että väärin teki ja toista sattui.Lasten on hyvä oppia selvittämään tietyssä määrin erimielisyyksiä heti pienestä asti keskenään,koska jossain vaiheessa isompana ne pikkuriidat on kuitenkin lasten keskenään sovittava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meillä on vielä niin pienet lapset. Usein se menee niin, että tyttö hiiltyy ennen kun isoveikka saa ees koitettua sovitella asiaa..

Ehkä sun kaveris tietää, et käy hassusti jos hän ei mene heti väliin..


Tekee saman,jos kuulee,että MEIDÄN lapset kinaavat (vaikka tietää,ettei meillä heti puututa,vissiin se on hänen mielestään ihan väärin,kun ei heti hyökätä selvittään asioita)tai esim.toinen lyö toista.Vaikka lyöjä pyytäis heti anteeksi halin kanssa niin menee silti ojentaan lyöjää,että nuin ei saa tehdä.Minusta ei tarttisi puuttua,kun kuitenkin osaavat jo anteeksi pyytää ja tietävät,että väärin teki ja toista sattui.Lasten on hyvä oppia selvittämään tietyssä määrin erimielisyyksiä heti pienestä asti keskenään,koska jossain vaiheessa isompana ne pikkuriidat on kuitenkin lasten keskenään sovittava.

Mikset sä sano sille, et antaa tapella. Ainakin niitten sun lasten. Minkä ikäset hällä sitten on? Ei meillä ainakaan alle 2v tajua, et miksi isoveikka häntä hutmasee. Et sen verran ainakin mun on puututtava ja koetettava selittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meillä on vielä niin pienet lapset. Usein se menee niin, että tyttö hiiltyy ennen kun isoveikka saa ees koitettua sovitella asiaa..

Ehkä sun kaveris tietää, et käy hassusti jos hän ei mene heti väliin..


Tekee saman,jos kuulee,että MEIDÄN lapset kinaavat (vaikka tietää,ettei meillä heti puututa,vissiin se on hänen mielestään ihan väärin,kun ei heti hyökätä selvittään asioita)tai esim.toinen lyö toista.Vaikka lyöjä pyytäis heti anteeksi halin kanssa niin menee silti ojentaan lyöjää,että nuin ei saa tehdä.Minusta ei tarttisi puuttua,kun kuitenkin osaavat jo anteeksi pyytää ja tietävät,että väärin teki ja toista sattui.Lasten on hyvä oppia selvittämään tietyssä määrin erimielisyyksiä heti pienestä asti keskenään,koska jossain vaiheessa isompana ne pikkuriidat on kuitenkin lasten keskenään sovittava.

Mikset sä sano sille, et antaa tapella. Ainakin niitten sun lasten. Minkä ikäset hällä sitten on? Ei meillä ainakaan alle 2v tajua, et miksi isoveikka häntä hutmasee. Et sen verran ainakin mun on puututtava ja koetettava selittää.


Juu,oon sanonut,että kyllä ne osaa itsekin sopia,mutta ilmeisesti se on hänen mielestään niin väärää kasvatusta lapsille,kun ei kerta voi antaa olla.Monesta muustakin asiasta on kyllä kieltämässä vaan siksi,että heillä tehdään asiat erilailla kuin meillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meillä on vielä niin pienet lapset. Usein se menee niin, että tyttö hiiltyy ennen kun isoveikka saa ees koitettua sovitella asiaa..

Ehkä sun kaveris tietää, et käy hassusti jos hän ei mene heti väliin..


Tekee saman,jos kuulee,että MEIDÄN lapset kinaavat (vaikka tietää,ettei meillä heti puututa,vissiin se on hänen mielestään ihan väärin,kun ei heti hyökätä selvittään asioita)tai esim.toinen lyö toista.Vaikka lyöjä pyytäis heti anteeksi halin kanssa niin menee silti ojentaan lyöjää,että nuin ei saa tehdä.Minusta ei tarttisi puuttua,kun kuitenkin osaavat jo anteeksi pyytää ja tietävät,että väärin teki ja toista sattui.Lasten on hyvä oppia selvittämään tietyssä määrin erimielisyyksiä heti pienestä asti keskenään,koska jossain vaiheessa isompana ne pikkuriidat on kuitenkin lasten keskenään sovittava.

Mikset sä sano sille, et antaa tapella. Ainakin niitten sun lasten. Minkä ikäset hällä sitten on? Ei meillä ainakaan alle 2v tajua, et miksi isoveikka häntä hutmasee. Et sen verran ainakin mun on puututtava ja koetettava selittää.


Juu,oon sanonut,että kyllä ne osaa itsekin sopia,mutta ilmeisesti se on hänen mielestään niin väärää kasvatusta lapsille,kun ei kerta voi antaa olla.Monesta muustakin asiasta on kyllä kieltämässä vaan siksi,että heillä tehdään asiat erilailla kuin meillä...

Höh.. Ärsyttäviä tommoset joille saa ratapölkystä vääntää eikä kumminkaan tajua.. Noo, meitä on moneen junaan.
 

Yhteistyössä