Alkuperäinen kirjoittaja e:Ei se minusta ole normaalia että vaan toinen tekee.
Joskus aikoinaan kun aloitimme miehen kanssa yhteisen elämän ilmoitin sille, että kun molemmat ovat töissä, sitten yksi tekee ruuan ja toinen siivoa keittiön ruuan jälkeen. Aika nopeasti rupesi ruuanlaitto kelpaamaan, kun vaihtoehto oli keittiön siivoaminen (eikä tuolloin ollut astianpesukonetta asunnossamme). Kannatti, nyt kun on lapsia jne, mies on todellakin oppinut, että puolet työt kuuluvat hänelle!
Eri juttu, kun toinen ei ole töissä, sitten sille toki jää enemmän kotitöitä.
Toisaalta, aina käytiin keskustelua, ei tullut yllätyksiä, että jääkaappi tyhjä "minä söin jo ravintolassam laita itsellesi jotain". Käytiin yleensä yhdessä kaupassa ja kumpikin tiesi jääkaapin tilanteen.
Nämä on kanssa hyviä juttuja. Meillä mies ei ole mikään kokki, sinkkuaikansa elänyt suurinpiirtein eineksillä ja leivällä. Ruuanlaitot maksimissaan tyyliin makkaran lämmitystä ja makaroonin keittoa. Alkuun tykkäsin että teen mielelläni ruuat, mutta jossain vaiheessa alkoi ottaa päähän ja tuli sanaharkaakin noista.
Nykyään on yhä myönnettävä että olen meistä se parempi kokki ja teen suurimman osan ruuista. Mies on kuitenkin opetellut joitan omia bravuureitaan ja tarvittaessa saa pidettyä lapset ja itsensä sapuskoissa jos en ole kotona. Nytkyisin hän myös osallistuu ruuanlaittoon muuten, ottamalla jonkun jutun vastuulleen, kattamalla pöytää ja juuri siivoamalla keittiön jälkikäteen. Hän voi myös touhuta lasten kanssa sen aikaa että saan rauhassa laitettua ruokaa tai vaikka hyödynnettyä tuon ajan siivoamalla tms.
Eli vaikka yhä teen pääosan ruuista, ei se tunnu siltä että olen kotiorja kun toinen kuitenkin osallistuu ihan mukavasti kotitöihin ja lastenhoitoon. Eri juttu sitten jos hän kaikki ruuanlaittoajat makaisi sohvalla tai istuisi netissä.