Onko mies kannattava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa sanoa miltä tuntuu jos/kun on oppinut olemaan yksin. Mutta mä oon "aina" ollut jonkun kanssa ja tiedän etten ikinä halua olla yksin. Varmasti osaisin ja pystyisin, mutta en vain halua. Se että joka rakastaa on maailman ihanin asia. Lapsilta saat sitä rakkautta mikä pitää elossa mutta mieheltä saat sitä rakkautta joka saa sinut tuntemaan olevasi elossa!

Oon tässä miettinyt ihan samaa, kun on alkanut ahdistaa se miten moni asia elämässä toteutuu nykyään toisen ehdoilla (eli siis puolisoni). Houkuttelisi kovasti päättää yksin asuinpaikasta, rahankäytöstä, sukulaisvierailuista ja juhlien vietosta jne. Toisaalta sit kukaan ei toisi mulle aamukahvia sänkyyn (mies tuo melkein joka aamu!), hieroisi jalkoja, tekisi niitä kotitöitä ja muita juttuja joita mä vihaan jne. :D En mä tuosta miehestä mihinkään ole luopumassa, mutta jos mulla ei sitä olisi, niin luulen että paras vaihtoehto olisi löytää sellainen, jonka kanssa joutuu tekemään mahdollisimman vähän kompromisseja. Vaikka sit niin, että molemmilla on omat asunnot.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
[QUOTE="vieras";27663669]Mielenkiintoinen kysymys. Kun suhde oli juuri päättynyt paskalla tavalla ja kipu oli kova, toivoin ettei suhdetta olisi ikinä ollutkaan vaikka suhde oli hyvä ennen tuota loppua. Mutta nyt ajattelen, että nekin kokemukset olivat tärkeitä ja tekivät minusta sen kuka olen nyt.[/QUOTE]

Toikin on totta. Tietyssä mielessä jokainen kokemus on arvokas, vaikka ei kokemuksena ollutkaan se kaikista parhain. Siis olettaen että kysymyksessä on kokemus josta voi jotain oppia itsestään.

En osaa sanoa miltä tuntuu jos/kun on oppinut olemaan yksin. Mutta mä oon "aina" ollut jonkun kanssa ja tiedän etten ikinä halua olla yksin. Varmasti osaisin ja pystyisin, mutta en vain halua. Se että joka rakastaa on maailman ihanin asia. Lapsilta saat sitä rakkautta mikä pitää elossa mutta mieheltä saat sitä rakkautta joka saa sinut tuntemaan olevasi elossa!

Siinä ei ole mitään vikaa jos on aina ollut jonkun kanssa. Sitä vaan on ehkä vähän erilaiset näkemykset suhteisiin ylipäätään. Mä tunnen olevani elossa jo ilman kenenkään rakkauttakin.

Olen nyt ollut 1,5v. sinkkuna. Ajattelin että annan itselleni aikaa suhteen jälkeen toipua kunnolla ja rakennan oman elämäni palikat ensin hyvään malliin ennen kuin alan mitään suhdejuttuja miettiä. Tällä tarkotan sitä että tulen toimeen itsekseni ja viihdyn yksin ja itseni kanssa ja tietysti myös lapseni kanssa.

No homma on nyt niin että tulen toimeen, viihdyn ja elämä on kerrassaan mainiota. Vähän liiankin mainiota. Onko mies edes kannattava? Nyt ei tarvi tapella siivoamisesta, joulunvietosta, omasta ajasta, rahasta, eikä mistään. Aika mukavasti on asiat. Toki joskus miettii, että olisi kiva jos olisi joku jonka kanssa tehdä ruokaa ja kattoa leffaa, muutakin kuin Joulupukkia ja noitarumpua tms. Mutta mutta... Onko se sen väärti? Siis mies ja parisuhde? Kuinka suurella todennäköisyydellä homma enimmäkseen toimii? Etenkin kun itse olen tottunut olemaan ja pärjäämään yksinäni?

Kannattaako edes miettiä mitään suhdetta tätä taustaa vasten? Kokemuksia?

Ei ole. Paljon mukavampi elää ilman riippakiveä.

Minä osaan tota telkkariakin katsoa sujuvasti yksin, joten en senkään vuoksi haikaile huru-ukkojen perään.

En yksinkertasesti näe parisuhteessa ainoatakaan plussapuolta.

• Tykkää
Siinä ei ole mitään vikaa jos on aina ollut jonkun kanssa. Sitä vaan on ehkä vähän erilaiset näkemykset suhteisiin ylipäätään. Mä tunnen olevani elossa jo ilman kenenkään rakkauttakin.

Niin, nyt mä sanon varmaan jotain tosi hassua jonkun mielestä... Toivottavasti en loukkaa sinua.

Mä uskon että jokaiselle on vain muutama oikea olemassa. Ja jos sen olisi jo kohdannut niin et edes miettisi tälläistä, koska se mitä sä olisit kokenut sen miehen kanssa olisi jotain niin taivaallista.

Mä sanoin jo 15-vuotiaana että ton pojan kanssa mä olen aina... Eikä tunne ole muuttunut minnekään kohta 18 vuodessa.

Niin, nyt mä sanon varmaan jotain tosi hassua jonkun mielestä... Toivottavasti en loukkaa sinua.

Mä uskon että jokaiselle on vain muutama oikea olemassa. Ja jos sen olisi jo kohdannut niin et edes miettisi tälläistä, koska se mitä sä olisit kokenut sen miehen kanssa olisi jotain niin taivaallista.

Mä sanoin jo 15-vuotiaana että ton pojan kanssa mä olen aina... Eikä tunne ole muuttunut minnekään kohta 18 vuodessa.

Ja mä taas uskon, että ihmiset on erilaisia. Toiset kaipaa parisuhdetta enemmän kuin toiset. Toiset sopii parisuhteeseen paremmin kuin toiset, vaikka löytyisikin "se oikea" niin ongelmia voi tulla, jos ihmisellä ei ole parisuhteeseen tarvittavia ominaisuuksia tai jos omat unelmat ovat hyvin erilaisia kuin sillä suurella rakkaudella.

• Tykkää

Minä osaan tota telkkariakin katsoa sujuvasti yksin, joten en senkään vuoksi haikaile huru-ukkojen perään.

Huru-ukko :D. Joo, no kyl mäkin osaan semmosia itseäni oikeesti kiinnostavia ohjelmia kattoa yksin. Lähinnä kun tykkään kauhuleffoista ja sillon ois kiva jos vois upottaa kyntensä jonkun käsivarteen. Mut oon mä suht hyvä kattomaan jo niitäkin yksin.

Mä näkisin kyllä plussapuolia, jos kaikki olis tosi idealistista. Mut kuin monessa suhteessa asiat oikeeti menee niin? Ehkä 5%?

Uskon et osalle tapahtuu näin ja osa ei kohtaa ikinä niitä muutamaa oikeaa.

[QUOTE="vieras";27663885]Ja mä taas uskon, että ihmiset on erilaisia. Toiset kaipaa parisuhdetta enemmän kuin toiset. Toiset sopii parisuhteeseen paremmin kuin toiset, vaikka löytyisikin "se oikea" niin ongelmia voi tulla, jos ihmisellä ei ole parisuhteeseen tarvittavia ominaisuuksia tai jos omat unelmat ovat hyvin erilaisia kuin sillä suurella rakkaudella.[/QUOTE]

Niin, mä olen vähän eri mieltä.

Mä olen naimisissa miehen kanssa jonka ei IKINÄ kuviteltu hankkivan lapsia, joka sanoi mulle alkuun että ei IKINÄ mene naimisiin yms. On aina ollut levoton sielu, "hankala", ei millään lailla perheihminen....

Ollaanhan mekin taistelumme käyneet, ei todella kaikki ole ollut pelkkää vaaleanpunaista höttöä, mutta sen verran voinen itseäni kehaista että kovin moni ei tuota ihmistä olisi saanut taltutettua.

[QUOTE="vieras";27663928]Koska vaikka kuinka tykkäisi olla sinkkuna ja ei olisi kiinnostusta miehiin, suurin osa ihmisistä kaipaa kuitenkin joskus kumppania, hellyyttä, seksiä jne.[/QUOTE]
No silloinhan sitä kiinnostusta on ?

[QUOTE="vieras";27663885]Ja mä taas uskon, että ihmiset on erilaisia. Toiset kaipaa parisuhdetta enemmän kuin toiset. Toiset sopii parisuhteeseen paremmin kuin toiset, vaikka löytyisikin "se oikea" niin ongelmia voi tulla, jos ihmisellä ei ole parisuhteeseen tarvittavia ominaisuuksia tai jos omat unelmat ovat hyvin erilaisia kuin sillä suurella rakkaudella.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Jotkut ei ole kokonaisia ilman parisuhdetta ja jotkut on.

Niin, mä olen vähän eri mieltä.

Mä olen naimisissa miehen kanssa jonka ei IKINÄ kuviteltu hankkivan lapsia, joka sanoi mulle alkuun että ei IKINÄ mene naimisiin yms. On aina ollut levoton sielu, "hankala", ei millään lailla perheihminen....

Ollaanhan mekin taistelumme käyneet, ei todella kaikki ole ollut pelkkää vaaleanpunaista höttöä, mutta sen verran voinen itseäni kehaista että kovin moni ei tuota ihmistä olisi saanut taltutettua.

Eli sä uskot, että loppujen lopuksia kaikkia haluaa omakotitalon, kaksi lasta ja kultaisen noutajan? Mielestäni erittäin naiivi ja lapsellinen näkökulma.

Tuohan on ideaalitilanne! Et tartte miestä mihinkään, sun ei ole pakko löytää yhtään ketään. Pärjäät hyvin ja paremminkin jo nyt. Mutta jos joku päivä törmäät johonkin komistukseen, niin mikäpäs siinä, anna palaa. What's the problem?

• Tykkää
Reactions: kepsis ja Data
[QUOTE="vieras";27663943]Eli sä uskot, että loppujen lopuksia kaikkia haluaa omakotitalon, kaksi lasta ja kultaisen noutajan? Mielestäni erittäin naiivi ja lapsellinen näkökulma.[/QUOTE]

Onko parisuhde sulle vain noita asioita?

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä näin;27663547:
Juuri noin! Viimeinen lähtee pesästä ehkä patin-kolmen vuoden sisään ja itse sitten pian eläkkeelle. Uusioperheitä ja 'isäpuolia' en ole halunnut.
Mä olen vaan harmikseni huomannut, että oman ikäluokkani miehet tuntuvat kovastikin kaipaavan sitoutumista, yhdessä asumista yms. Ja se on mun mielestä aika erikoista. Tässä iässä nyt kuitenkin ollaan jo ihan oikeasti aikuisia eikä toinen siitä mihinkään katoa, vaikka ei koko aikaa yhdessä nyhjättäisikään. Nyt olisi aika, jolloin tosiaan kukaan ei kotona nalkuttaisi, jos lähtee kavereiden kanssa viikoksi Alpeille laskettelemaan, on monta kertaa viikossa omissa harrastuksia tai monena iltana ylitöitä. Voisi loistavasti yhdistää seurustelusuhteen ja oman elämänsä, kun ei ole enää lapsia hoidettavana, taloudellinen tilanne on parempi kuin koskaan aiemmin elämässä, nuoruuden ehdottomuus asioissa on karissut jne. Kahden ikääntyvän ihmisen suhde ei kelpaakaan vaan pitäisi hommata kahden istuttava keinutuoli ja yhteinen hautapaikka |O

• Tykkää

Se on huomattu, mutta toivottavasti näet elämän valoisana ja hyvänä. Jokainen elää tavallaan, siten miten itse on onnellinen. Hyvällä tuurilla vielä levittää onnellisuutta muihinkin.

[QUOTE="vieras";27663950]Ei. Kyllähän moni perheellinenkin välillä haluaa omaa aikaa, mutta ei se tarkoita, että olisi oikeasti kiinnostusta ruveta lapsettomaksi sinkuksi.[/QUOTE]

Ei mutta jos sitä miettii tosissaan että hyvin menevästä elämästä puuttuu vain se mies, että pitäiskö se nyt kuitenkin ottaa..., niin ollaan jo siinä vaiheessa että kiinnostusta on.

Jos haluaisi pelkän leffaillan tai seksiä niin sen olisi jo hakenut.

Yhteistyössä