Jos joku aiheuttaisi vahingossa lapsesi kuoleman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rebecca"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rebecca"

Vieras
niin kostaisitko ja miten? Entä jos tekijä olisi oma siskos ja äitisi?

Entä jos joku tappaisi tahalleen lapsesi, kostaisitko ja miten? Olisiko väliä kuka tekijä on?

Ai siis että kostaisin, vaikka lapsen kuolemaan johtanut tilanne on ollut vahinko? No en. Ajatuksenakin aivan älytön. En kostaisi edes silloin, jos joku tekisi sen tahallaan, mutta vielä vähemmän silloin, jos joku aiheuttaisi sen vahingossa.

En kostaisi missään tilanteessa, olisi se tekijä kuka tahansa ja olisi kyseessä sitten vahinko tai tahallinen teko. Mä en oikein ymmärrä kostamista, joten se ei kuulu toimintatapoihini.

Olisin varmasti täynnä vihaa, etenkin silloin, jos teko olisi tahallinen. Mutta myös silloin, jos teko olisi vahinko. Mutta en siltikään osaa edes ajatuksen tasolla nähdä, että lähtisin "kostoretkelle". En keksi mitään sellaista kostoa, jonka kokisin sopivaksi. Mikään kosto ei lähellekään riittäisi "paikkaanaam tilannetta", sillä lapsi ei heräisi koston avulla henkiin. Kosto toisi todennäköisesti paljon pahaa monelle ihmiselle ja mä vähän luulen, että tuossa kohtaa on jo aivan riittävästi kärsijöitä, ilman mitään kostojakin.

[QUOTE="Rebecca";30366666]niin kostaisitko ja miten? Entä jos tekijä olisi oma siskos ja äitisi?

Entä jos joku tappaisi tahalleen lapsesi, kostaisitko ja miten? Olisiko väliä kuka tekijä on?[/QUOTE]

Se oli vahinko. Ei tullut mieleenkään "kostaa" millään lailla.
Enemmän oikeastaan tunsin kaikkein eniten myötätuntoa. Oli varmasti oman mielensä kanssa kovilla vuosien ajan.

Tahallinen tappo sen sijaan tuskin menisi samalla lailla.
Tuskin "kostaisin", mutta luultavasti kantaisin mieltä myrkyttävää kaunaa pitkään.
Onneksi en ole tuohon tilanteeseen joutunut!

Se oli vahinko. Ei tullut mieleenkään "kostaa" millään lailla.
Enemmän oikeastaan tunsin kaikkein eniten myötätuntoa. Oli varmasti oman mielensä kanssa kovilla vuosien ajan.

Tahallinen tappo sen sijaan tuskin menisi samalla lailla.
Tuskin "kostaisin", mutta luultavasti kantaisin mieltä myrkyttävää kaunaa pitkään.
Onneksi en ole tuohon tilanteeseen joutunut!

Saako kysyä, että onko joku siis vahingossa aiheuttanut lapsesi kuoleman?

Yhteistyössä