joillekin kertyy likapyykkiä, joillekin tiskivuori, joku ei pese lattioita jne. mikä on sinun "kompastuskivesi?"

  • Viestiketjun aloittaja tunnustus
  • Ensimmäinen viesti
tunnustus
itsellä puhtaat pyykit... heittelen ne rummusta ja narulta kodinhoitohuoneen pöydälle kunnes kasa on lähes kattoon asti ja viikkaamiseen menee yli tunti....
mutta mä en vaan osaa heti viikata niitä kaappiin, en tajua mikä siinä on niin vaikeeta??!! mut ei, en vaan kykene vaikka olen miljoonasti yrittänyt. aina se kasa siinä on, nytkin. huoh.

tunnusta oma pimeä puolesi? :D
 
"mimmi"
Kylpyhuone. Sinne jää kaikenlaisia tyhjiä purkkeja ja pulloja, ihan niinkuin niitä tyhjentyneitä shampoopulloja ei voisi laittaa roskikseenkin. Toinen nolostus ovat lehtipinot ympäri asuntoa, meillä tilataan kahta sanomalehteä ja ostetaan vielä useimpina päivinä iltasanomatkin niin niitä pyörii sitten pitkin huushollia.
 
Makuuhuone! Tai tarkemmin makarin lattia.. en käsitä, miten sinne AINA kertyy kaikki mahdollinen: kirjat, likaiset sukat(juu, yäk), kesällä talvivaatteet, olkkarin sohvatyynyt, jnejne.... Hirvee röykkiö tavaraa..:ashamed: Onneksi sen makarin oven saa sentään kiinni, kun tulee vieraita..
 
"vieras"
Tiskaus, sekä roskien roskiin laitto. Myös likapyykit jää ihan mihin sattuu, ja puolipitoiset vaatteet. En ole vielä keksinyt jälkimmäisten säilyttämiseen mitään oikeasti toimivaa ratkaisua.

Mulla myös kuivat pyykit jäävät telineeseen viikoksi, kun edelliset puhtaat ovat vielä korissa ja sen tyhjentäminen tuntuu ylivoimaiselta.

Perussiivous olis kivaa, kunhan kämppä olisi joskus siinä kunnossa, ettei se vaatisi kolmen tunnin etukäteisraivausta.
 
oikeasti
[QUOTE="viima";23525300]tiskaus.
ollaan yritetty vähentää astioita yms mut ei auta. sit syödään samalta lautaselt monta päivää. kerran viikos tiskaan[/QUOTE]

Tiskaatko oikeasti vaan kerran viikossa?
 
Puhtaat pyykit ja lattioiden pesu. Aivan kuten aplläkin, meillä puhtaat kasataan pyykkikoreihin ja kasseihin ja sieltä sitten etsitään kiireessä (mielessä kiroillen) lapsille puhtaita sukka pareja ja kalsareita. Paaaaljon helpommalla pääsisi jos viikkaisi heti kaappeihin... mutta ei. En vaan osaa, jaksa, viitsi, ymmärrä.....
 
......
Mä en keksi muuta kuin vaatteiden silittäminen. Välttelen sitä viimeiseen asti, en edes osta sellaisia vaatteita, jotka pitää pesun jälkeen silittää. Silityslaudan ja -raudan esiin nostaminen siivouskomerosta vaan on niin ylivoimainen tehtävä :D
 
"vieras"
Ikkunat. Vihoviimeistä hommaa niitten peseminen! Vaikka sitä ei usein tarvi tehdäkään, niin silti se on inhokki nro1!
Onneks se ei vaikuta mitenkään arkielämän sujuvuuteen, etten ole moneen vuoteen pessyt ikkunoita.

Tänä keväänä ajattelin vihdoin lahjoa kaverin pesemään. En mä edes osaa pestä niitä niin, ettei jäisi ärsyttäviä raitoja tai likaa johonkin. Kymmenen vuotta harjoittelin, nyt oon antanut periksi. Kyllä mulla on työssäkäyvänä varaa maksaa jollekin joka osaa.
 
"Huushollerska"
Huoh! Kun otan vaatteet pois päältä tai puhtaana pesusta, ne ei sitten millään meinaa mennä siististi jonnekin. Vaatekaappi ja laatikot on aina IHAN kamalassa kunnossa. Koti muuten tip top, mutta auta armias jos avaa laatikon tai kaapin, missä pitäisi olla vaatteita. Vakuutuskaan ei korvaa sen vaatevuoren alle jäävän piruparan vaurioita.
 
"vieras"
Pölyt, pinnat on kuin hylätyssä museossa jonka antiikkiesineet piilottelee harmaan kalvon alla. Kukkien kastelu, siitä syystä ne varmaan delaakin osa myöhemmin ja osa aikaisemmin.
 
halipupu harmaana
Multa jää tekemättä kaikki sellainen, joka ei ole niin tarpeellista esim. lattioiden pesu, saunan peseminen, roskakaapin pesu, jääkaapin totaalityhjennys ja pyyhkiminen jne...
 
"mellan"
aikasemmin se oli tiskaus, nyt olen yrittänyt tiskata vähintään kerran päivässä ettei tiskikasa kasva aivan mahdottoman suureksi. Mulla on huono tapa jättää tavarat levälleen sitten kerran viikkoon keräillään tavaroita paikoilleen. Pyykkiä pesen ihan mielellään, mutta se puhtaiden vaatteiden laittaminen kaappiin on jotenki ylivoimaista. Taitaa nytkin olla vaatehuoneessa korillinen pyykkiä odottamassa kaappiin laittoa
 

Yhteistyössä