Jösses... Annoin työharjoittelijalle loppupalautteen-lopetti koulun..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
vaan ohjaaja-opisekelijasuhde. Ap on ylittänyty valtuutensa ja tämän takia ottaisin todellakin yhteyttä opiskelijaan ja puhuisin, että oikeastiko hän haluaa lopettaa koulun ja onko hänellä varasuunnitelma.
Näin toimisi vastuullinen ohjaaja (mutta ap:han on kertonut,ettei häntä kiinnosta). :(
Eikös varasuunnitelma ollut se toinen linja.
 
hei
jos olitte niin hyvää pataa ja tiesit hänen haluavan jotain muuta? Miksi et voi aloituksessa kertoa kaikkea oleellista, miksi pitää tehdä niin provokatiivisia aloituksia AINA!
 
ire
Käsitinkö väärin kun luulin että opiskelijalle oli kkk sanonut ettei hänen mielestään sovellu tällealalle? Jos mä saisin tollaista palutetta ja katsoisin olevani oikealla alalla en koulua lopettaisi vaan parantaisin juttuja mitä en osaa/asennettani. Ei kukaan lopeta koulua ekasta negatiivisesta palutteesta jos on varsinkin sosiaalialalle opiskelemassa! Miettikää jos opiskelija ,tä'mä kyseenomainen siis,esim. hoitaisi lastasi päiväkodissa tai hoitaisi sinua ensiavussa. Hän saattaisi olla sitä mieltä ettei jhalua liata käsiään joten lapsesi olisi kakkasissa vaipoissa tuntikausia! Tai ei haluisi vaihtaa alusastiaa tms...
Lähihoitajan työ on negatiivista palutetta välillä kehujakin. Kyllä hänen tulee pystyä kestämään tollainen palaute eikä tule kyllä saamaan töitä/tai pidettyä työpaikkaa jos ei kaikkia töitä tee! Ehkä muilla ei niin ihmisten kanssa työskentelevissä aloissa voi raakata mitä tekee mitä ei. Jos asenne ei ole kohdalla miksi sellainen opiskelee alalle jossa pitäisi hoivata/lohduttaa/neuvoa/tehdä likaisiakin töitä? JOS nyt ala oli lähihoitaja. Kyllä siellä koulussa olevalta on oikeus vaatia että on valmis oppimaan uusia juttuja; kyse voi olla työssä ihmishengistä! Mutta totta ohjaajan tehtävä ei ole sanoa että lopeta koulu , mutta ettekö lukenut kohtaa "kehoitin siirtymään saman alan toiselle linjalle, joka voisi soveltua paremmin"? Hitsi puhutte kuin kkk olisi käskeny lähteä koulusta! Lukekaapa ketju uudestaan!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
jos olitte niin hyvää pataa ja tiesit hänen haluavan jotain muuta? Miksi et voi aloituksessa kertoa kaikkea oleellista, miksi pitää tehdä niin provokatiivisia aloituksia AINA!
Mä ymmärsin ap:n kertoman niin, että yllätys oli koko opiskelun lopettaminen eikä suuntautumisvaihtoehdon vaihtaminen, kuten ap oli ehdottanut.

 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
Mutta mikä ihme sää oot sille sitä sanomaan ettei ala ole sopiva?

Ohjaajan tarkoitus on antaa palautetta, mutta ei lytätä. Jos selkeesti huomaa, että toinen ei asioita haltsaa, pitää antaa palaute, että tulee tehdä paljon paljon työtä asioiden eteen vielä ja kertoa selkeet puutteet henkilölle. Se sopiiko ala toiselle ei ole ohjaajan päätettävissä. Se, ettei ole vielä hyvä, ei tarkoita etteikö henkilöstä voisi tulla joskus hyvä.



tämä oli hyvin sanottu.. :wave:
juuri näin+++
samaa mieltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä ymmärsin ap:n kertoman niin, että yllätys oli koko opiskelun lopettaminen eikä suuntautumisvaihtoehdon vaihtaminen, kuten ap oli ehdottanut.
Aamen.
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
Sekin voi olla, vaikka niin hää sanoi, että toinen linja kuulostaa enemmän omalta. Oli omasta mielestäänkin, enemmän niitä juttuja, mitä piti vahvuutenaan. Mutta jokainenhan tekee, niin kuin haluaa.
 
ire
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä ymmärsin ap:n kertoman niin, että yllätys oli koko opiskelun lopettaminen eikä suuntautumisvaihtoehdon vaihtaminen, kuten ap oli ehdottanut.
Aamen.
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
eli väärällä alalla opiskelija oli! Hyvä että tajusi nyt ehkä keksii sopivamman alan! Toivottavasti oli kuitenkin jääny jotain opinnoista takataskuun eli oli ollu hyötyä....
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
Sekin voi olla, vaikka niin hää sanoi, että toinen linja kuulostaa enemmän omalta. Oli omasta mielestäänkin, enemmän niitä juttuja, mitä piti vahvuutenaan. Mutta jokainenhan tekee, niin kuin haluaa.
sinusta on ohjaavana henkilönä? se, että ihminen lopettaa koulun kesken 2. vuoden opiskelija ei siis muka rassaa yhtään!? Kyllä kuule olisi normaalia vähän rassata! Mutta ei emidän narsistia ei..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
Ja lopuksi vielä itse olen sitä mieltä ettei opinnot voi ikinä mennä täysin hukkaan! Aina oppii jotain hyödyllistä, vaikkei sen alan töitä tekisikään!
Toikin varmaan vähän riippuu. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta voi olla tilanteita, joissa opiskelu alalle, jolle ei koskaan työllisty, ei ole kovin järkevää. Erityisesti, jos valmistuttuaan on ikää jo niin paljon, että kolmatta ammattia ei ole enää mielekästä lähteä opiskelemaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
Ja lopuksi vielä itse olen sitä mieltä ettei opinnot voi ikinä mennä täysin hukkaan! Aina oppii jotain hyödyllistä, vaikkei sen alan töitä tekisikään!
Ei.. Kun asiahan on nyt niin, että mä oon ko. ihmisen elämän pilannu lopullisesti, tuhonnu itsetunnon, vieny minuuden, ja kaiken uskon tulevaan. Niinpä hällä ei oo muuta vaihtoehtoa, kuin ruveta juomaan, ja rahoittaa juomisensa sossun rahoilla, koska minä vein opiskelun ja kaiken muunkin ilon hänen elämästään. Raakaa.

Mä lähden nyt syömään kebaashia :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
Sekin voi olla, vaikka niin hää sanoi, että toinen linja kuulostaa enemmän omalta. Oli omasta mielestäänkin, enemmän niitä juttuja, mitä piti vahvuutenaan. Mutta jokainenhan tekee, niin kuin haluaa.
Mutta kai sen tiedät, että ei omassa ammatissaan jokaisessa asiassa voi olla vahva? Ei sitä sen takia toista kelvottomaksi tarvi sanoa, jos jokaisessa kohdin ei ole ihan täydellinen.

Ei sitä omien vahvuuksiensa mukaan ammattia valita vaan sen mukaan mikä kiinnostaa. En määkään lähtenyt matikan opettajaksi, vaikka matikka mun vahvuus onkin ollut ja moni mua sinne yritti "patistaa".

Toivottavasti vaan ei ollut hiljainen oppilas, joka nyökytti vaan päätään ja hymyili ja meni kokoajan sisäänsä: "en mää oo tässäkään hyvä, parasta lopettaa ku ohjaajakin sanoo, ettei musta ole tähän ollenkaan".... Ja sanoi vaan, että juu se toinen ala varmaan onkin parempi, mikä todellisuudessa ei toista kiinnostanut ollenkaan. Ei kaikki ole räväkkiä, jotka lähtee taatusti näyttämään toiselle, että toinen on väärässä tai sellaisia, jotka osaa sanoa toiselle, että on väärässä ja osaanpas asiat ja piste.
 
ire
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä se tarkoittaa sitä, ettei se KKK ehdottama suuntautumisvaihtoehto olekaan se oikea ja kiinnostava ala toiselle.
Sekin voi olla, vaikka niin hää sanoi, että toinen linja kuulostaa enemmän omalta. Oli omasta mielestäänkin, enemmän niitä juttuja, mitä piti vahvuutenaan. Mutta jokainenhan tekee, niin kuin haluaa.
sinusta on ohjaavana henkilönä? se, että ihminen lopettaa koulun kesken 2. vuoden opiskelija ei siis muka rassaa yhtään!? Kyllä kuule olisi normaalia vähän rassata! Mutta ei emidän narsistia ei..
Ehkä hieman mietityttää eikai tätä ketjua muuten olisi ..niin uskoisin...kkk:n juttuja aiemmin itse en ole seurannu miten narsisti hän on ;) Ja siihen sanoisin että eikö kaikki joskus ole narsisteja?

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
Ja lopuksi vielä itse olen sitä mieltä ettei opinnot voi ikinä mennä täysin hukkaan! Aina oppii jotain hyödyllistä, vaikkei sen alan töitä tekisikään!
Ei.. Kun asiahan on nyt niin, että mä oon ko. ihmisen elämän pilannu lopullisesti, tuhonnu itsetunnon, vieny minuuden, ja kaiken uskon tulevaan. Niinpä hällä ei oo muuta vaihtoehtoa, kuin ruveta juomaan, ja rahoittaa juomisensa sossun rahoilla, koska minä vein opiskelun ja kaiken muunkin ilon hänen elämästään. Raakaa.

Mä lähden nyt syömään kebaashia :p
että oikeasti tunnet syyllisyyttä tapahtumiin. Se on hyvä. Harmi vain, ette vielä ainakaan näe syytä ottaa opiskelijaan yhteyttä. (tai sitten vaan näyttelet täällä kovistyttöä, koska exän nyxä palstailee ja halauta antaa hänelle vaikutelman, että olet bitch..
 
hohhoijaa
En jaksanu ihan kaikkia vouhotuksia lukea, mutta tuskin 23 vuotias lopettaa kouluaan kesken jos on motivoitunut ja tuntee alan omakseen. Tuskin siihen yhden ihmisen sanominen vaikuttamaan. Taitaa olla suurempi vaikutus sillä poikakaverilla joka sanoi ettei tarvitse tehdä mitään mitä ei halua. En myöskään ole tutustunut, enkä tutustu aloittajan muihin kirjoituksiin ja "luonteeseen". Mielestäni hän ei ole tehnyt väärin kertoessaan totuuden harjottelijan suoriutumisesta. Täällä taas kaiken maailman "professorit" ja "johtajat" nimittelevät palvelualojen ammattilaisia. Todella fiksua käytöstä..
 
ire
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
Ja lopuksi vielä itse olen sitä mieltä ettei opinnot voi ikinä mennä täysin hukkaan! Aina oppii jotain hyödyllistä, vaikkei sen alan töitä tekisikään!
Toikin varmaan vähän riippuu. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta voi olla tilanteita, joissa opiskelu alalle, jolle ei koskaan työllisty, ei ole kovin järkevää. Erityisesti, jos valmistuttuaan on ikää jo niin paljon, että kolmatta ammattia ei ole enää mielekästä lähteä opiskelemaan.
Totta olen samaa mieltä ettei ole järkeä opiskella alaa joka ei ole oma juttu/järkevää! Mut tarkoitin että silti jotain takataskuun jää varmasti ainakin kahen vuoden jälkeen..Ilmaisin jutun ehkä huonosti.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei sitä omien vahvuuksiensa mukaan ammattia valita vaan sen mukaan mikä kiinnostaa. En määkään lähtenyt matikan opettajaksi, vaikka matikka mun vahvuus onkin ollut...
.
Kyllä minusta opiskelemaan lähtiessä pitäisi olla edes jollain tasolla realiteetit tiedossa. Ja nyt en tarkoita juuri ap:n tapausta vaan yleensä. Eli ei ole mielekästä lähteä opiskelemaan vaikka laulua, jos ääni on kuin variksella eikä nuottikorvaa ollenkaan.

 
plääh
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
En ole tarjoilija, mutta en ala alentamaan ketään ammatin perusteella. Jos et arvosta ravintola-alan ihmisiä, niin syö pelkästään itte tekemääsi ruokaa. :whistle:
Aivan!! Olen täysin samaa mieltä, olin ravintola-alalla 8 vuotta, kunnes repäisin ja vaihdoin alaa. Syy oli juurikin tuo, että sillä alalla et arvostusta saa!! Eli syökää kotona, jos ei riitä arvostusta keittiön henksulle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Täällä taas kaiken maailman "professorit" ja "johtajat" nimittelevät palvelualojen ammattilaisia. Todella fiksua käytöstä..
En usko, että professorit tai johtajat on noita nimittäjiä vaan jotkut jotka tuskin on minkäänlaista yleisivistävää koulua käynyt. Ehkä jonku peruskoulun nippanappa päässy läpi.

Ei kai oikeasti kukaan sivistynyt ihminen voi haukkua toisia ammatteja pummialoiksi... Tai no, kaippa tuo on ihmiskohtaista, mutta on se silti sivistyneestä ihmisestä kaukana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ire:
Ja lopuksi vielä itse olen sitä mieltä ettei opinnot voi ikinä mennä täysin hukkaan! Aina oppii jotain hyödyllistä, vaikkei sen alan töitä tekisikään!
Ei.. Kun asiahan on nyt niin, että mä oon ko. ihmisen elämän pilannu lopullisesti, tuhonnu itsetunnon, vieny minuuden, ja kaiken uskon tulevaan. Niinpä hällä ei oo muuta vaihtoehtoa, kuin ruveta juomaan, ja rahoittaa juomisensa sossun rahoilla, koska minä vein opiskelun ja kaiken muunkin ilon hänen elämästään. Raakaa.

Mä lähden nyt syömään kebaashia :p
että oikeasti tunnet syyllisyyttä tapahtumiin. Se on hyvä. Harmi vain, ette vielä ainakaan näe syytä ottaa opiskelijaan yhteyttä. (tai sitten vaan näyttelet täällä kovistyttöä, koska exän nyxä palstailee ja halauta antaa hänelle vaikutelman, että olet bitch..
Just juu. KKK ei ollut tosissaan tuon vastauksensa kanssa ja toivon ettet ole säkään oman vastauksesi kanssa. :whistle:
 
mietitäämpäs
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Toivottavasti vaan ei ollut hiljainen oppilas, joka nyökytti vaan päätään ja hymyili ja meni kokoajan sisäänsä: "en mää oo tässäkään hyvä, parasta lopettaa ku ohjaajakin sanoo, ettei musta ole tähän ollenkaan".... Ja sanoi vaan, että juu se toinen ala varmaan onkin parempi, mikä todellisuudessa ei toista kiinnostanut ollenkaan. Ei kaikki ole räväkkiä, jotka lähtee taatusti näyttämään toiselle, että toinen on väärässä tai sellaisia, jotka osaa sanoa toiselle, että on väärässä ja osaanpas asiat ja piste.
Jos mistään ei ole omaa mielipidettä, niin minkälaiseksi tämä maailma on muuttumassa? Tai ei 23v pysty itse ajattelemaan, onko asia oikein vai ei. Miten sellainen ihminen pärjäisi töissä, jos ei mitään osaa ajatella tai uskaltaa sanoa?

Ai niin, osasihan hän sanoa, että "mun poikaystäväni sanoi, että mun ei tartte tehdä mitään mitä mä en halua". Ei kuule ihan nössöltä viattomalta tytöltä tuo kuulosta. Mä olen räväkkä ihminen, mutta en minä kehtaisi tuollasta sanoa työharjoittelussa...

Ymmärrän että pientä syrjäytymisuhan alaista nuorisojoukkoa hieman paapotaan, jotta heidän itsetuntonsa kohoaisi ja saisimme heidät takaisin kaidalle polulle. Mutta ei ihan kaikkia ihmisiä tarvitse pitää kuin kukkaa kämmenellä, ihan vaan siksi että heitä ei just nyt nappaa.

 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Täällä taas kaiken maailman "professorit" ja "johtajat" nimittelevät palvelualojen ammattilaisia. Todella fiksua käytöstä..
En usko, että professorit tai johtajat on noita nimittäjiä vaan jotkut jotka tuskin on minkäänlaista yleisivistävää koulua käynyt. Ehkä jonku peruskoulun nippanappa päässy läpi.

Ei kai oikeasti kukaan sivistynyt ihminen voi haukkua toisia ammatteja pummialoiksi... Tai no, kaippa tuo on ihmiskohtaista, mutta on se silti sivistyneestä ihmisestä kaukana..
No siks ne just on lainausmerkeissä...
 

Yhteistyössä