Jösses... Annoin työharjoittelijalle loppupalautteen-lopetti koulun..

Erica
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
olet keski-ikäinen ihminen ja itsetuntosi ainakin kirjoituksiesi perusteella on vähintään hyvä. Sinulla ei ole sama tilanne lähtökohtaisesti kun nuorella ihmisellä. Heissäkin on hyvällä itsetunnolla ja heikommalla varustettuja. Sen takia ohjaaja ei saisi olla kantaaottava vaan enemmänkin kuuntelija ja keskustelija.
Totta =) Mutta mulla on myös kohta 23 ja 18 v lapset. Toivon - ja uskon myös lasteni toivovan - että jos ovat valinneet väärän alan, joku heille siitä sanoo ja suosittelee jotain toista suuntautumisvaihtoehtoa. En nimittäin usko, että likka ja junnukaan haluaisi käyttää vuosia aikaa opiskellakseen jotain, jossa ei koskaan tule pärjäämään. Ehkä mun asenteeni tähän asiaan on erilainen jo senkin takia, että likan vammaisuuden vuoksi hänen ei kannata edes haaveilla sellaisesta alasta, jolta ei ikinä tulisi saamaan töitä. Rehellisyys voi joskus tehdä kipeää, mutta pahempaa musta on se, että aina vaan kannustetaan ja motivoidaan ja lopputulos kuitenkin on plus miinus nolla.
Se "ainoa oikea" ja ainoa saatavilla oleva ohjaajan mielipide voi myös olla totaalisen väärä ja pelkkää mutua.
Ohjaajalta on tässä tapauksessa puuttunut arviointikykyä ja kykyä reflektoida rakentavasti. En toivoisi kenenkään ohjaajan tekevän toiste moista virhettä!

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Erica:
Se "ainoa oikea" ja ainoa saatavilla oleva ohjaajan mielipide voi myös olla totaalisen väärä ja pelkkää mutua.
Ohjaajalta on tässä tapauksessa puuttunut arviointikykyä ja kykyä reflektoida rakentavasti. En toivoisi kenenkään ohjaajan tekevän toiste moista virhettä!
Tottakai se voi olla väärä. Aikoinaan sain sisätaudeilla arvion, että en ole tarpeeksi potilaiden kanssa tekemisissä. No, petrasin asiaa seuraavalla jaksolla eli naistentaudeilla ja sain arvion, että olin liikaa potilaiden luona enkä viihtynyt henkilökunnan kanssa :headwall: :headwall: :headwall: Mutta en mä sen takia opintojani keskeyttänyt...totesin vaan itsekin, että sen paremmin sisätaudit kuin naistentauditkaan ei ole mun juttuni. Joten kirralle hakeuduin.

 
hei
on ohjaajan tehtävän vastaista ladella "totuuksia" toisen soveltumisesta alalle ja ammattiin.
Se, että joku keskeyttää opinnot tuollaisen jälkeen ei ole mikään ihme, valitettavaa kylläkin.
Ap:n toimintaa ei voi puolustella millään tasolla.
 
työpaikkaohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
on ohjaajan tehtävän vastaista ladella "totuuksia" toisen soveltumisesta alalle ja ammattiin.
Se, että joku keskeyttää opinnot tuollaisen jälkeen ei ole mikään ihme, valitettavaa kylläkin.
Ap:n toimintaa ei voi puolustella millään tasolla.
Näin on. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta myös väliarvivoinnit on tärkeitä siksi, ettei loppuarvioinnissa tule tällaista sontaa niskaan. Vois tietty kääntää asiaa niinkin, että ohjaajalla on tosi tärkeä asema, et opiskelija omaksuu asioita. Eli esim. kasvaa harjoittelun aikana alalle paremmin sopivaksi yms. Ja se, että kaikkia kun ei voi miellyttää. On erilaisia syitä miksi arvioinneissa lunkataan joku. :(
 
työpaikkaohjaaja
Alkuperäinen kirjoittaja työpaikkaohjaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
on ohjaajan tehtävän vastaista ladella "totuuksia" toisen soveltumisesta alalle ja ammattiin.
Se, että joku keskeyttää opinnot tuollaisen jälkeen ei ole mikään ihme, valitettavaa kylläkin.
Ap:n toimintaa ei voi puolustella millään tasolla.
Näin on. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta myös väliarvivoinnit on tärkeitä siksi, ettei loppuarvioinnissa tule tällaista sontaa niskaan. Vois tietty kääntää asiaa niinkin, että ohjaajalla on tosi tärkeä asema, et opiskelija omaksuu asioita. Eli esim. kasvaa harjoittelun aikana alalle paremmin sopivaksi yms. Ja se, että kaikkia kun ei voi miellyttää. On erilaisia syitä miksi arvioinneissa lunkataan joku. :(
Joo ja lisään vielä, että itse sain harjoitteluaikana tosi paskaa arviointia joka oli tehty yövuorojen aikana sellaisten työparien kanssa joiden kanssa en ollut ollut missään tekemissä. Eli mitkä oli sitten perusteet...? Sillon päätin, et jos en ohjaajan osaa hommaani paremmin tehdä, en voi sitä kostaa opiskelijallekaan.
 

Yhteistyössä