***Jo pidempään yrittäneiden höpinöitä***

maanantaina taas tipahdin todellisuuteen... nyt ois siis tässä kierrossa tarkotus testailla ovista ja koittaa jos se auttais... mutta mulle on vähän epäselvää se, kun noissa mun ovistesteisteissä lukee, että siitä ovisviivasta otollisin aika on 24-48h, niin tarkottaako se, että siitä viivasta kannattaa odottaa seuraavaan päivään, ennenkun pupuilee vai kannattaako heilutella peittoa 2vrk putkeen siitä on kun saanu viivan...? eli osaako joku selventää ovistesteistä?
 
Tinnttu: Tässä on Helistimen sivulta, jos se valoittaisi tuohon sun kysymykseen :)

Munasolu on hedelmöittymiskykyinen vain noin vuorokauden irtoamisensa jälkeen. Munasolun irtoamista munasarjasta kutsutaan ovulaatioksi. Ovulaatioajankohta on kuukautiskierron puolivälissä eli noin 2 viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta (jos kierto on säännöllinen n. 28 päivää). Siittiöt ovat hedelmöityskykyisiä naisen elimistössä 1-4 päivää. Munasolun ja siittiöiden lyhyt elinaika rajoittaa hedelmöitysmahdollisuuksia. Yhdyntöjä tulisi yleensä olla 2-3 päivän välein kuukautiskierron puolivälin aikaan (2viikkoa vuodosta), jotta siittiöitä olisi synnytinelimissä silloin kun munasolu irtoaa ja raskauden todennäköisyys olisi suurin.

Haaveilija: Taitaa se adoptio-odotus olla ulkomaillekin kahdesta vuodesta eteenpäin. Hidasta siis joka tapauksessa. Toivotaan, että meitä lykästää raskauden suhteen :)

Vaniljainen: Ymmärrän kyllä tuon oireiden kehittelyn :/ Ne kun voi niin helposti viedä toiveet taivaisiin, vaikka järki sanoo että "oireet" voi johtua mistä tahansa. :hug:

Mulle tuli sitten flunssa ja koitan sitä nyt parannella kotosalla. Eilen tikutin ovista kp10 ja oli nega, viime kierossa kp 11 ja 12 oli plussaa. Iltapäivällä siis tämän päivän tikuttelut.
 
Moi vaan kaikille, liittyisin mukaan tähän ketjuun itkemään ja (toivottavasti) nauramaankin.
Taustoista sen verran että olen 28-v. ja esikoinen olisi haaveissa. Marraskuussa 2009 alkoi yrittäminen ja 4kk:n kuluttua plussasinkin. Pääsin viikoille 12+6 ja sitten ultrassa paljastuikin ettei kohdussa asu ketään, tuulimunan oli kehoni tehnyt. Siitä sitten lääkkelliseen tyhjennykseen, mutta ei ne lääkkeet saaneet kohtua tyhjäksi joten pakko oli kaavinnassakin käydä. Viime kesäkuussa 2010 sain "terveen paperit" ja luvat yrittää uudestaan. Yritetty onkin mutta.. ..no nythän on tammikuu 2011 ja just loppui jälleen yhdet menkat, jotka jokaikinen kuukausi tulee erittäin täsmällisesti, yhtään viipymättä. :|
Omassa kaveripiirissä on vaikea puhua aiheesta, kun ei heillä ole tälläisiä ongelmia ollut, eivät he voi ymmärtää mitä sisälläni myllertää. Parhaalle ystävällenikin kun vauvanteko tuli ajankohtaiseksi niin ei muuta kuin ehkäisy pois ja ekasta kierrosta raskaaksi. Toinen sanoi että nyt suunnitellaan sitten ja mitähän hänelläkin meni, parikolme kiertoa ja pams.. Ja tietenkin töissä on samanikäistä porukkaa ja siellä näkee vauvamasuja ja on tuttuja jotka on raskaana/saaneet juuri vauvan.. Miten voikin bongata väkijoukosta sen yhden ainoan raskaana olevan naisen, vaikka silloin kun ei näitä asioita miettinyt niin eihän sitä nähnyt edes niitä vaunuja mitä jotkut työnteli..? Miten tuntuu että aivan kaikki, koko maailma, olis nyt raskaana ja naurais sulle joka yrität ja joka kuukausi petyt..? Nää on niin suuria tunteita että oikein pelästyy kun niistä lähtee avautumaan, ja kun aloitin sen pienen oman ketjun tuonne niin huomasin että niistä kirjoittaminen helpottaa. Että siksipä tässä nyt kirjoitellaan. Ketjua lukiessa kyllä huomasin että teillä muilla on ihan samanlaisia tunteita kuin mulla, että en ole yksin vaikka se niin siltä tuntuukin.
Sellaisia höpinöitä.
 
Tiikeli: Mä ymmärrän 100% nuo kaikki sun kirjottamat katkeruudet, pettymykset ja vertaistuenkaipuut :hug: Pahoittelut tuulimunasta, varmasti ikävä kokemus sekin :'( Mulla on pari kolme ystävää, joiden kanssa olen puhunut tuskastani mutta nähdään sen verran harvoin että ei kaikkea aikaa voi käyttää omaan märehtimiseen ja tietysti kiva viettää ystävien kanssa myös hauskaa aikaa. Ja siis näistä kamuista kellää ei ole sama tilanne kun meillä. Miehellekin olen tietysti näistä tunteista puhunut, kyllä se tavallaan kai ymmärtää mutta naisena me koetaan tämä kuitenkin niin eritavalla. Tämän pitkän selostuksen tarkoituksena oli siis sanoa, että tervetuloa ja mulle kanssa on ollut iloa näistä palstoista! :hug:

Vaniljainen: Testasitko???

Omaa napaa: Oon tänäänkin kotona sairastamassa, joten olen aktiivisena pinoilemassa ;) Eilen tikutin ovista ja nega oli, enä yks tikku jäljellä. Eilen kyl vihlas tuolta oikeen munasarjan puolelta ja jotain muutakin tuntemuksia oli tän hirveen räkätaudin lisäksi.

Hauskaa viikonloppua!
 
Tervetuloa Tiikeli Tuttuja ovat tosiaan nuo sun ajatukset. Mullakin on tässä vuoden sisällä tullut tuttavapiirissä varmaan 20 vauvauutista ja lisää tulee melkeen kokoajan, kyllähän se hiukan pistää miettimään, että miksei meille... Kaikilla muilla tuntuu tärppäävän melkein heti... meillä takana yritystä jo 8 kuukautta ja 10 kiertoa...huoh.
Minäkään en tästä asiasta ole kellekkään puhunut. Ollaan miehen kanssa oltu koko vauva-asiasta ihan hissukseen. Parille kaverille mainitsin, että meille vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta en ole asiaa sen enempää heidänkään kanssa jakanut. Omassa tuttavapiirissäni ei ainakaan tietääkseni ole ketään lapsettomuudesta kärsiviä. Äidille sanoin puolileikilläni, että ehkä meidän on joskus lapsettomuushoitoihin hakeuduttava (miehelläni on ollut syöpähoidot), kun äitini ja tätini epäilivät minun olevan raskaana....

No ihan totta puhuakseni ei olla ihan täysillä tota 8.a kuukautta yritetty, mutta kesäkuussa jätettiin ehkäisy pois ja päätettiin, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Tuossa syksyllä sitten alettiin enemmänkin toivoa. Peittoa on kyllä heiluteltu tuo 8 kuukautta keskimäärin se joka toinen päivä, joten tuloksia olis kyllä pitänyt tulla... Yhtään plussaa ei ole saatu. Joulukuussa saatiin haalea haamu (menkat oli viisi päivää myöhässä) mutta turhia toiveita sekin vaan herätti.

Kp on nyt 19/22. Eilen oli vielä lämmöt koholla, jopa 37,2 mutta tänään oli enää 36,2 joten laskemassa ovat...niinkuin arvasinkin. Eli ei mitään uutta tällä rintamalla. Maanantaina alkanee uusi kierto, mutta en sitä enää yrityskierroksi laske, koska meillä siis alkoi nyt valitettava pakon sanelema tauko tässä projektissa. No ihan hyvä varmaan mielenterveyden kannalta....

Esikoista katsellessa olen erittäin hämmästynyt että olen joskus yhden lapsen aikaiseksi saanut ja päivä päivältä olen onnellisempi hänestä... Viisi vuotta täyttää jo kohta minun vauvani. Poikakin kovasti isoveljeksi haluaisi ja kyselee, että miksi meillä ei ole vauvaa...:'(
 
No niin Vaniljainen, ei saa pitää hullua jännityksessä! Joko testailit? Joka tapauksessa oikein ihanaa viikonloppua!!!:heart:

tinnttu: me on ainakin testattu molempia konsteja, tiedä sit mikä olis paras. Toisaalta sinä on se riski jos odottaa, niin saattaa mennä koko ovis ohi, kun se munasolu ei odottele siellä kovin kauaa. Ja Fertility Friend ainakin näyttää, että isompi mahdollisuus on raskautua, jos jo ennakkoon aloittaa yhdynnät. Ei kun hommiin vaan! Jatkossa ajattelin pupuilla ennakkoon, kun noi simpat paljastui hitaiksi.

Tiikeli :hug: Paljon olet sisälläsi pitänyt. Ne tunteet ja pelot on niin suuria, ettei niitä osaa ennakkoon aavistaa lainkaan. Vaikka kuinka anotaan, että vuosi on ihan normaali kesto yritykselle, niin kyllä se on piinaava ja pitkä aika. Olen saman ikäinen kuin sinä, ja ympärillä tosiaan kaikilla on jo vauvat. mein yritetty yli vuosi ja nyt odotetaan tarkempiin tutkimuksiin. Varsinkin se on pelottanut, ettei saisi ollenkaan lasta. Monet itkut itkeneenä nyt vuoden jälkeen on kuitenkin jo helpompaa kuin tuossa sinun vaiheessasi, usko tai älä!

Marz: Paranemisia ja onnea ovikseen!

Amalia Armas :hug:

ON: dpo 7, ei mitään tuntemusta.
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Tämä tyttö on ollut koko päivän ihan totaalisen sekaisin ja maailman onnellisin!!!!!
Heräsin aamulla puoli viideltä, tuntia ennen kuin herätyskello soi ja menin tekemään testin, olin täysin varautunut negaan, mutta...MÄ OLEN RASKAANA!!!! Mulla oli apteekin oma testi ja välittömästi kun testialue kastui niin tuli kaksi ihan selkeää viivaa! Oikeastaan ihmettelen, että tuli niin selkeä jo, mutta hyvähän se vaan on :) Ei tarvii kyllä tuon kanssa arvuutella, että onko haamu vai ei:heart: Mua on vaan itkettänyt onnesta koko päivän ja nyt olen täällä helsingissä, odottelen tyttöjä hotellihuoneeseen ja junassakin tiirailin salaa mun testiä..Koko ajan odotan, että herään tästä unesta..Liian hyvää ollakseen totta!!!

Haluan vaan sanoa, että älkää murut pienet luovuttako!!! Tää oli meidän 14 yrityskerta ja sitten se vaan yht´äkkiä tapahtui!
Just eilen sanoin miehelle, että saadaankohan me ollenkaan omaa vauvaa!Mä olin niin menettänyt toivoni ja tiedän että moni teistäkin on, siksi haluan sanoa, että älkää luovuttako!!

Kyllä ne ilmavaivat sitten vaan oireita oli..Samaten tissit jotka on kipeät ja tänään on vatsassa nipistellyt ja juilinut ja huonoa oloakin on ollut..Ja olen ihan totaalisen jäässä koko ajan!

Maanantaina kun olen kotiutunut täältä niin laitan vielä kuvan tuosta mun testistäni, jos haluatte nähdä!

Haleja ihanat!!
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainen: WAU!! Onnea! Hullutkin oireet siis voi olla oikeita :D

Mulla oli tänään hailakka ovis plussa, eiköhän se ovis ole sitten viikonloppuna :) Helpompi kellistää mies sänkyyn ;) Kumpa tuo Vaniljaisen plussa tois tänne kunnon plussavyöryn meille kaikille :heart:
 
Vaniljainen voi onnea tuhannesti :flower: ja tarrasukkia matkaan :) jospa tosiaan tuplat tulossa? :) ihana uutinen, ja antaa sitä tarvittavaa toivoa meille muillekkin :)


Omaa napaa sen verran että ristiriitaiset on tunteet,tai oikeestaan oireet.. Lämmöt on normaalia korkeammalla,mutta heittelee hieman, 36,5-37,1 välillä. Vatsaa nippailee oudosti päivittäin, valkkaria tulee reilusti.. Tuntuu ehkä jopa siltä et olis hiivaa.:/ tisseissä ei tuntemuksia niinkään. Väsyn helposti, mut tykkään muutenkin käpertyä sohvan nurkkaan torkkupeiton alle lämpimään :) ei tästä kropasta selvää ota kun vasta sit jos menkat alkaa. Niitä tai testiä odotellessa..
 
Tiikeli Tervetuloa munkin puolesta. Et todellakaan ole ajatustesi kanssa yksin, kyllä niin tutulta kuulosti. Mäkin vasta vähän aika sitten tulin tähän pinoon ja jotenki heti helpotti olo kun saa tänne tulla kirjottelemaan ja on ihmisiä jotka ymmärtää. Muutamalle kaverille oon maininnu että meillä on pientä yritystä ilmassa ja ei oo tullu tulosta mut niihin juttuihin saa yleensä vastaukseks jonkun kommentin "joo kuulemma lastenteko on vaikeeta" ja sit kerrotaan miten kauan kenelläkin sukulaisella ja tutulla on kestäny ja juttu loppuu siihen. Sitten on tuttuja joilla on tärpänny eka yrityksellä ja ne on sanonukkin ihan suoraan ettei oikeen ymmärrä kun ite ovat tulleet niin helposti raskaaks. Kaikkein eniten ärsyttää ne jotka ei todellakaan halua tulla raskaaks ja ovat ilman ehkäsyä ja sit voivotellaan että voi ei oonkohan mä nyt raskaana. Sen toki ymmärrän jos ei mikään ehkäsy käy ja jossain määrin ymmärrän myös uskonnolliset syyt. Tuhon ekaan yritykseen viel että sehän on vissiin ihan tutkittu juttu että eka kierto hormonaalisen ehkäsyn lopettamisen jälkeen on tosi hedelmällinen ja sitten mahikset laskee siihen normaaliin 25% mahdollisuuteen/kierto. En oo varma tosta luvusta mut jotain tuollasta se oli kun jostain tällasta tietoa löysin joskus. Yritä jaksaa jatkaa. Kyllä se siitä vielä joku päivä ja tukea siihen kyllä saa täältä.

tinttu Tilasin ovistestejä just tällä viikolla ja näissä ohjeessa lukee näin: Ovulaatiotesti sisältää vasta-ainetta, joka reagoi virtsassa LH-hormoniin. LH -huippu eli hormonin korkea taso havaitaan virtsasta hieman ennen ovulaatiota. Ovulaatio tapahtuu huipun saavuttamisen jälkeen noin 24-36 tunnin kuluttua. Kun haluat raskaaksi, on paras aika olla yhdynnässä huipun saavuttamisen jälkeen. Eli mun käsityksen mukaan kun saa sen viivan siihen niin hommiin vaan heti ja vielä hiukan myöhemmin varmistusta kenties ehkä samana päivänä/seuraavana. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vaniljainen Hurjasti onnea! Hui kamala kun mua rupes jännittää kun meillähän oli ovis samoihin aikoihin ja sit vielä samalla lailla oudosti ettei ollu mitään normaaleja tuntemuksia. Josko täälläkin olisi onnistanut.

Nyt täällä keksin kaikenlaisia oireita taas. Nyt alkaa vasta olla rinnat kunnolla kipeenä vaikka normaalisti siis menee heti oviksen jälkeen tosi kipeiks ja pysyy menkkoihin asti. Jotenkin kuvittelen että ne on nyt erilailla kipeet kun ennen. Lämpöjä en normaalisti mittaile mut nyt oon huvikseni kolmena iltana mitannu ja on ollu yli 37, normaalisti n.36,5. Palelee mut mua paleltaa aina muutenki. Tosin hiukan kurkkuki ollu välillä karhee että oisko flunssa tulossa. Maha on ollu jo puol viikkoo sekasin, tosin töissä mahatautia liikkeellä. Muutamana yönä on nipistelly alavatsaa ja nyt tänään päivälläkin, tuntuu enempi oikeella puolella. Tänään luulin monta kertaa että nyt alko menkat mut se oliki aina vaan valkovuotoo joka silleen ihmeellisesti hulahti. Menkkojen pitäis alkaa alkuviikosta että kattoo nyt näkyykö. Hitsi kun tekis mieli testata kun tilasin noiden ovistestien kanssa kasan raskaustestejäkin mutta pitäs varmaan oottaa ainakin maanantaihin, tosin niitähän on nyt monta :D en tiiä maltanko oottaa. Olin kiertopäiväniki laskenu väärin ja nyt on siis menossa jo kp 29 (kello näköjään jo lauantain puolella). Olin kaks päivää jäljessä laskuissani. Kierto yleensä sen 30 mut joskus pari päivää yli enimmillään 38.
 
Tiikeli Tervetuloa! Itse koitan täällä nyt hiukan harvempaan tahtiin poikkeilla, alkaa tosiaan koko yritys jo ottaa sen verran päähän. Ja usko hiukan mennyt koko hommaan. Mutta tosiaan sun tunteet on enemmän kun tuttuja:ashamed:

Vaniljainen Paljon onnea! Tossa kirjotit että älkää menettäkö toivoa.. Kovastihan sitä täällä koitetaan pitää yllä mutta puolentoista vuoden ja n.20 yrityskerran jälkeen ei sitä toivoa oikeen tahdo parhaalla tahdollakaan löytyä enää. Mutta nautihan nyt raskaudesta!:)
 
Vaniljainen :heart: Todella paljon onnea sulle ihan koko matkalle :heart: Tuli itsellekin niin hyvä mieli kun luki sun onnistumisesta.
Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, mun olo on jo niin paljon parempi kun on voinut sydäntään purkaa tänne. :heart:
 
Vaniljainen Hurjan paljon onnea!!!! Ihana asia sulle tapahtunut! Luulis että vahva viiva on ainakin enne siitä, että kaikki masussa on hyvin. Mulla aikoinaan esikoisesta tuli todella vahva viiva (vraman testiviivaa vahvempi) heh, joten uskon, että se sullakin ennustaa hyvää. Laitahan tänne kuvaa niin päästään sitten ihastelemaan.

Tuntuu, etä tässä viimeaikoina moni täällä on plussannut. Toivottavsti onni olisi tarttuvaa ja meillä piinailijoilla olisi pian myös kerrottavana hyviä uutisia.

Mä olen ihan totaalisen oireeton. Ei perinteistä turvotusta, menkkafinniä, tissikipua, jotka mulla on yleensä aina näin pari päivää ennen kuukautisia. Eikä ole kyllä mitään oireita toiseenkaan suuntaan. Epäilen, että mulla voi tämä kierto taas olla pidempi... Viime kiertohan oli 27 päivää tavallisen 22.n sijaan. Voi olla mahdollista, että kiertoni muuttunut. Niin se on tehnyt ennenkin, säilyen sitten samana taas vuosia.
No tiedän taas miten korkealle toiveet nousee jos ei menkkoja alkuviikolla kuulu. Eli toivottavasti alkavat viimeistään tiistaina tai ovat kokonaan alkamatta! :D
Niitä negatestejäkään ei ole kiva tehdä.
 
Mä oon nähny parina yönä todella eläväisiä ,jopa painajaismaisia unia... enkä tykkää siitä yhtään :/ mä en yleensä nää unia, tai en ainakaan muista nähneeni. Mutta nää unet on niin todentuntuisia että ne tulee mieleen päivisinkin ja mä pohdin niitä sit. Onkohan mulla jotenkin tavallista ressaavampaa ollu nyt kun muistasin et jostain luin että unia näkee herkimmin kun on paljon stressiä????

Nyt olis kp25 menossa ja tuntuu siltä että menkkaoireita alkais olla enenevässä määrin, alavatsaa juilii ja tuntuu sellasta jomotusta niinkuin viikkoa ennen menkkoja. Ja mua närästää aina kun syön jotain, ihan mitä tahansa. Mutta kun lueskelin noita esikon aikaisia oireita niin oikeastaan mulla alkoi oireet vasta testin jälkeen, tissit kipeyty ja vasta viikolla 6 alkoi pahoinvointi jne. Mutta taas kohdunulkoisessa raskaudessa oireita ei ollu juuri lainkaan, lämmötkin olivat kokoajan vain 36,3 paikkeilla. Ja uutta kohdunulkoista en haluais kokea enää ikinä... Sen verran kivuliasta ja henkisesti raskasta se oli.:(

No mutta toivotaan että täällä tulee kunnon plussapuhuri nyt tammikuussa! :)

Hyvää viikonloppua kaikille, mä lähden töihin nyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja anteeksi,etten ole ilmoittanut olemassa olosta!! Toivottavasti joku vielä minutkin muistaa,vaikka niin vähän aikaa kirjoittelin..Eli siis tilanne muuttu positiiviseen suuntaan ja plussasin jo 6.12. En vain ole saanu jostain syystä tänne kirjotettua ja sit se on unohtunu.. Pää kun ei toimi niinku pitäis :p Mielessä ootte kuitenkin ollut :)
Onnea kaikille teille plussanneille ja tsemppiä muille,niin uusille kuin vanhoille. Mä pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä jotta plussaisitte.

Jos päivittäjä laittaisi mut plussanneisiin?? Kiitos..

Taiska ja toukka 9+2
 
Vaniljainen Iso onnitteluhali! Ihana uutinen!!! Minähän sanoin tekeväni kolmoset jos piereskely on oire... Eli niitä odotellessa... =)

Taiskalle myös onnittelut! :flower:

ON: Luulenpa, että meillä meni tän kuun ovis ohi, se oli varmaan normaalia myöhemmin. Väsyttää kamalasti vaikka nukkuis kuinka paljon, mut se taitaa olla enemmänkin seurausta tästä 9 kk jatkuneesta talon rakentamisesta : /
 

Yhteistyössä