Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

vierailija
Tämä paljastaa vain sen, että et ole "uudesti syntynyt." Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja voiman seurata Jeesusta. Olet, ehkä ajatellut, että kun uskot Jeesuksen olevan olemassa, niin silloin olet uskova. Näin asia ei ole. Olet uskova, kun pyydät Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja tulemaan elämääsi. Silloin uudesti syntyy ylhäältä. Silloin olet oikea kristitty.
En halua olla, ei ole mun juttuni.
 
vierailija
Ei sitä tiedö kukaan muu kuin hän itse, että koska hän tulee. Ei edes Jumala tiedä sitä, että koska se tapahtuu. Eli ihmisten on turha sanoa, että hän on tulossa pian.
 
MIksi? Mä luulin uskovani, mutta oikeastaan mitä enemmän luen teidänkin juttujanne, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että ei ole mun juttu. Ajattelin, että tämä Jeesus olisi ollut lempeä mut sit sä laitoit taannoin aika hurjiakin lainauksia hänen suustaan (tai kuka lie keksinyt), niin tulin siihen tulokseen, ettei se olekaan niin mukava tyyppi.
"Mun juttu." :D Sori, älä loukkaannu, mutta hauskasti sanottu, koska ei Jumalaa voi valita kuten harrastusta, kristinuskon Jumala joko on tai ei ole olemassa.

Sanoisinko näin että se kuva mikä ihmisillä on ylipäätään jumaluudesta, ei ole aivan oikea. Se ihmisten kuva on jotain lempeän-flegmaattisen-suvaitsevaisen-välinpitämättömän vaiheilla.

Kristinuskon Jumala on ääripäitä. Hyvin, erittäin voimakkaasti rakastava, ja kiinnostunut meidän joka hetkestä. Mutta Hän ei myös anna ihmisen olla ihan pellossa, eli ei ole välinpitämätön. Jumala osaa, ja saa suuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sille ei voi mitään, että kristinuskon Jumala on olemassa.
Siis ihanahan Jumala on, mutta kun Jumalassa on myös tiukka ja ankara puoli, niin joskus olen tuskaillut kun Jumalaa ei pääse pakoon. (No, yleensä en haluaisikaan)

Mutta no can do. Me ollaan Jumalan tekemässä paikassa, Häntä ei voi paeta.

Mähän en itse tarvitsisi elämääni jumaluutta koska osaan rakentaa elämääni suht hyvin (no tietty tarvitsen, ilman Jumalaa ei maailmankaikkeutta olis eli tarvitsen joka sekunti elintoimintoihini ja elämisen mahdollistamiseen), eli en mielestäni sovi kategoriaan "heikko reppana joka ei pärjää tässä elämässä ilman uskoa korkeampaan."

Mutta kun oon kokenu että tää Jeesus-homma on totta, niin siksi uskon.
 
vierailija
"Mun juttu." Sori, älä loukkaannu, mutta hauskasti sanottu, koska ei Jumalaa voi valita kuten harrastusta, kristinuskon Jumala joko on tai ei ole olemassa.

Sanoisinko näin että se kuva mikä ihmisillä on ylipäätään jumaluudesta, ei ole aivan oikea. Se on jotain lempeän-flegmaattisen-suvaitsevaisen-välinpitämättömän vaiheilla.

Kristinuskon Jumala on ääripäitä. Hyvin, erittäin voimakkaasti rakastava, ja kiinnostunut meidän joka hetkestä. Mutta Hän ei myös anna ihmisen olla ihan pellossa, eli ei ole välinpitämätön. Jumala osaa, ja saa suuttua.
No sanotaan sitten, että ei ole olemassa. Ennen luulin niin, sitten minusta tuli realisti tässä asiassa.
 
vierailija
15 ”Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut veljesi takaisin. 16 Mutta jos hän ei kuule sinua, ota yksi tai kaksi todistajaa mukaasi, että jokainen sana vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla.

Jakamasi kohta puhuu fariseuksista, jotka eivät ottaneet Jeesusta vastaan ja opettivat omia oppejaan. Minä olen julistanut evankeliumia ja kehoittanut parannukseen, jonka seurauksena ihminen pelastuu, jos tekee sen. Kukaan ei sinua tuomitse tai väheksy uskoasi. Väöristelit sanojani toistuvasti, josta nuhtelin. Näin Jeesus käskee tehdä.
Seli seli. Olet nyt pää takapuolessa asti siinä sinun hurmoksessa, ja elät jotain sairasta opettajafantasiaa, jossa muita nuhtelet menemään.

Kirjoituksestasi sai sen kuvan, että kunhan uskoo, niin saa tavaraa. Sanoit suoraan, että jos uskoo ja pyytää, niin saa, sinä olet saanut, muut ei. En ole puhunut sinusta väärin, joten lopeta se solvaaminen ja nuhtele itseäsi.

Fariseukset opettivat itseasiassa juuri sitä samaa, kuin Jeesuskin. Sun pitäis oikeesti tietää näistä asioista jotain, ennenkuin opetat.
 
vierailija
Tämä paljastaa vain sen, että et ole "uudesti syntynyt." Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja voiman seurata Jeesusta. Olet, ehkä ajatellut, että kun uskot Jeesuksen olevan olemassa, niin silloin olet uskova. Näin asia ei ole. Olet uskova, kun pyydät Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja tulemaan elämääsi. Silloin uudesti syntyy ylhäältä. Silloin olet oikea kristitty.
Ei, tämä paljastaa sen, että et (echo) osaa opettaa, vaan opetuksesi (echon) tiet vievät ihmisiä kodotusta kohti.

Ja nyt jopa opetat, että mikä on oikea uskova tai uskova. Tuota sinun opetusta muuten ei löydy Raamatusta.
 
Seli seli. Olet nyt pää takapuolessa asti siinä sinun hurmoksessa, ja elät jotain sairasta opettajafantasiaa, jossa muita nuhtelet menemään.

Kirjoituksestasi sai sen kuvan, että kunhan uskoo, niin saa tavaraa. Sanoit suoraan, että jos uskoo ja pyytää, niin saa, sinä olet saanut, muut ei. En ole puhunut sinusta väärin, joten lopeta se solvaaminen ja nuhtele itseäsi.

Fariseukset opettivat itseasiassa juuri sitä samaa, kuin Jeesuskin. Sun pitäis oikeesti tietää näistä asioista jotain, ennenkuin opetat.
Matt. 21:22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Joh. 16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

1Joh. 3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

1Joh. 5:14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

Jaak. 1:5-6 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
 
vierailija
En hermostunut. Raamattu sanoo, että" jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla." Jokainen on siis syntinen ilman Jeesusta. Tämä opetus johtaa Jeesuksen luo ja on täysin raamatullinen. Me olemme maan suola. Kannattaa lukea miten Jeesus toimi, monesti ihmiset loukkaantuivat Häneen. Jeesus Kristus ei täytä sinun kriteerejäsi.

Ei Raamatussa ole ristiriitoja, et vain ymmärrä sitä. Papit ja teologit opiskelevat ihmis järjellä ihmisoppeja. Oikealla uskovalla on Pyhä Henki, joka opettaa ja antaa meille ymmärrystä Raamattuun. Raamatussa sanotaan, että "hengelliset asiat täytyy tulkita hengellisesti, mutta sielullinen ja lihallinen ihminen ei kykene niitä ymmärtämään."
No harmi. Ajattelin, että kukaan ei todellisella luonteellaan solvaisi toista syntiseksi ja väärintekijäksi ja oliko muutakin..?

Mitkä minun kriteerit nyt oikein ovat? Mitä ihmettä höpiset?

Osoitin sinulle, kuinka Raamatussa on ristiriitoja. Jaot joitain kappaleita, joista jaoin heti seuraavat kappaleet, jotka kumosivat sen, mitä sanoit.

Nyt papit ja teologitkin ovat vähemmän uskovia kuin sinä ja/tai tietää vähemmän kuin sinä?!

Mihin kirkkokuntaan kuulut? Kysyin tätä jo aiemmin. Et vastannut. Mutta, jos elät, kuten sanoit, että et saa peitellä uskoasi, sinun on vastattava.
 
Seli seli. Olet nyt pää takapuolessa asti siinä sinun hurmoksessa, ja elät jotain sairasta opettajafantasiaa, jossa muita nuhtelet menemään.

Kirjoituksestasi sai sen kuvan, että kunhan uskoo, niin saa tavaraa. Sanoit suoraan, että jos uskoo ja pyytää, niin saa, sinä olet saanut, muut ei. En ole puhunut sinusta väärin, joten lopeta se solvaaminen ja nuhtele itseäsi.

Fariseukset opettivat itseasiassa juuri sitä samaa, kuin Jeesuskin. Sun pitäis oikeesti tietää näistä asioista jotain, ennenkuin opetat.
Jeesus Kristus opetti seuraamaan Häntä. Fariseukset sanoivat Jeesusta kansan kiihottajaksi ja Jumalan pilkkaajaksi. Fariseukset opettivat lakiliittoa eli vanhaa liittoa. Jeesus opetti armoliittoa eli uutta liittoa. Etkö näitä erota toisistaan?
 
No harmi. Ajattelin, että kukaan ei todellisella luonteellaan solvaisi toista syntiseksi ja väärintekijäksi ja oliko muutakin..?

Mitkä minun kriteerit nyt oikein ovat? Mitä ihmettä höpiset?

Osoitin sinulle, kuinka Raamatussa on ristiriitoja. Jaot joitain kappaleita, joista jaoin heti seuraavat kappaleet, jotka kumosivat sen, mitä sanoit.

Nyt papit ja teologitkin ovat vähemmän uskovia kuin sinä ja/tai tietää vähemmän kuin sinä?!

Mihin kirkkokuntaan kuulut? Kysyin tätä jo aiemmin. Et vastannut. Mutta, jos elät, kuten sanoit, että et saa peitellä uskoasi, sinun on vastattava.
Raamatussa ei ole ristiriitoja. Jos jakamasi kohdat mielestäsi kumosivat mitä minä sanoin niin et tainnut ymmärtää sanaakaan niistä, jotka jaoit. Tässä tulee ilmi, että et tajua Raamatun perusteita. Oletko saanut Pyhän Hengen? Pyhä Henki opettaa ja avaa kirjoituksia. Väität kokoajan asioita joita en ole sanonut. En ole sanonut olevani parempi kuin muut, enkä että on parempi usko tai muutakaan. Mistä keksit väitöksesi?
 

Yhteistyössä