Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

vierailija
Missä suutuin? Miten opetan kadotukseen, kun Raamatun mukaan julistan? Sori menee ihmiset sekaisin, kun ei lue nimimerkkiä.
Hermostuit. Et ksi tyynenä syyttele ketään syntiseksi, jne?
Täällä oon mä kirjottelemassa ja joku, joka laittoi hymiön ja joku, joka vastasi yksillä laiseilla.

Katsos, jos sä opetat, ja opetus johtaakin muualle, niin silloin johdatat toisen kadotukseen. Tai kadotusta kohti. Siin on hirvee vastuu, jota kaikki ei heti tajua.
Ei kaikki ole opettajan vikaa, mut sellaista täytyy kuitenkin varsinkin näissä asioissa pohtia ja opetella.

Esimerkki, voi olla huono: opettaja opettaa lasta lukemaan. Hän tuo eteen Aleksis Kiven seitsemän veljestä. Lapsi alkaa ihmetellä aakkosia. (jos ei ole kuullut Raamatusta, niin se on varmasti, kuin lapselle toi eepos).
Lapsi ei opi, ja opettaja ei ole kärsivällinen, syyttelee, (tai saa lapsen tuntemaan niin) lapsella häviää motivaatio ja hän tulee aina vihaamaan lukemista, vaikka sen joskus oppisikin.
Sillä ei ole väliä, mikä on opettajan tarkoitus. Sehän on hyvä. Seitsemän veljestäkin on hyvä kirja. Asiaa tulee ehkä tutkia sen oppilaan kannalta.
Jos lapsi sanoo, että kirjaimet on tyhmiä tai että opettaja on, se on vain osa oppimisprosessia.
Mutta esimerkin idea on, et opettaja on huono. Ja syy sille, (ainakin yksi) että lapsi vihaa opettajaa, on se, että tämä pilasi lukukokemuksen.

Nojoo. Sit toinen näkövinkkeli. Entä, jos opetat väärin? Raamattu on täynnä ristiriitoja. Osaatko varmasti tulkita niitä? Papit ja teologitkaan eivät osaa. Mitä Jumala siitä tykkää ja mikä on silloin se sinun sielusi kohtalo? Entä, jos johdat vahingossa harhaan? Mikä on vastuu silloin? Onko se vähäisempi, vai olisiko ymmärrystä pitänyt olla enemmän?
 
vierailija
"Marraskuussa 1601 Forsius lienee matkustanut Kaarle-herttuan mukana Suomeen. Forsius oli suunnitellut almanakkoja jo vuodesta 1597 lähtien ja hän näyttää saaneen mainetta tähtitaivaan tuntijana. Sen vuoksi Kaarle-herttua lähetti hänet joulukuussa 1601 Hieronymus von Birckholtzin ja Daniel Hjortin kanssa tutkimusmatkalle Lappiin ja Jäämeren rannikolle. Retken tarkoituksena oli valmistella rajaneuvotteluja Tanskan kanssa. Toukokuuhun 1602 kestäneeltä retkeltä ovat peräisin vanhimmat muistiinpanot useilla Suomen ja Ruotsin paikkakunnilla suoritetuista auringon ja Pohjantähden korkeuden mittauksista." -arnoldus-
 
vierailija
No ainakin siinä harhaluulossa on että joku kuollut heräisi muka henkiin, ei suoranaista valehtelua jos nyt taruihin uskoo
Hei
meillä oli 1 melkein kuollut mqndariinipuu jossa oli jotain ötökkääkin. Nostin sen ulos aurinkoon ja yöllä saattoi saada kylmääkin. Kastelin kyllä ja melkein kaikki lehdet katosi tuuleen. Mut nyt uudenkuun aikaan siinä on pienet uudet lehdet, montakin.
Viinirypäleitä tekee minikokoiset nuput juuri uudenkuun päivänä.
 
vierailija
Kyllä Jumala lupaa antaa kaiken mitä tarvitset, kun palvelee Häntä sillä paikalla jonka Hän on antanut. Minä olen saanut evankelistan kutsun ja saan jatkuvasti ilmaiseksi kaikkea mitä tarvitsen kuten lähiaikoina auton, puhelimen, nahkatakin ja nahkakengät jotka sopivat takin väriin. Tällaista ei tapahtunut kun en seurannut Jeesusta.
Halleluja!
 
vierailija
No luepa Uutta Testamenttia äläkä päde jollain pelkällä jouluevankeliumin tietämyksellä. Sieltä ne samat jutut löytyy mitä mäkin täällä horisen. :)
 
vierailija
Jokelan kouluampujan mielestä ihmiset ovat unohtaneet Jumalan ja sitten ampui lapsia ja nuoria.

 
  • Vau!
Reactions: Echo
Jokelan kouluampujan mielestä ihmiset ovat unohtaneet Jumalan ja sitten ampui lapsia ja nuoria.

No sit sais tolla logiikalla lahdata 6-7 miljardia ihmistä, koska suurin osa ihmisistä ei ole uskossa...
 
Ne "Jeesus tulee, oletko valmis"-plakaatit on hyviä ja huonoja.

On hyvä että muistutetaan kaiken rajallisuudesta. Ja Jeesuksesta. Mutta koska me ei tiedetä milloin Jeesus palailee ja palaako elinaikanamme, niin tuommoisen plakaatin laittaminen lyhtypylvääseen on arveluttavaa.

Jeesuksen paluuta ennen on tapahtunu muitakin, Ilmestyskirjan mainitsemia juttuja=viimeisten aikojen tuntomerkkejä, joten Jeesuksen paluuta ei kannata jokaiselle sukupolvelle luvata. Jeesus ei tule takaisin, jos luonto on ok, maailmassa on vielä paljon kristillisyyttä jäljellä ja ei ole sotia ja maanjäristyksiä.

Paljon todennäköisempää on, että Veikko/Raija kuolee yhtäkkiseen sydänkohtaukseen/aivoinfarktiin/autokolariin, joten joka päivä voi oikeasti olla viimeinen.

Pitäisi olla jotenkin joku plakaatti "Jeesus rakastaa sinua, anna Hänelle elämäsi" tai "Tämä voi olla elämäsi viimeinen päivä, ota Jeesus sydämeesi".

Koska tuli Jeesus tai ei, on joka päivä JOKAISEN oltava valmis kohtaamaan Jumalansa. Ja se Jumalan kohtaaminen on 100000000 % mukavampaa Jeesuksen kera, kuin ilman.
 

lue ihmeessä ettet ihan höpöä luule
Miten nämä liittyvät toisiinsa? Minä kirjoitin Ilmestyskirjan kohdasta kun Jeesus Kristus hakee uskovat pois ja sinä laitoit jonkin sää ilmiöstä kertovan jutun.
 
vierailija
Ne "Jeesus tulee, oletko valmis"-plakaatit on hyviä ja huonoja.
Minusta ne oli lapsena ahdistavia ja pelottaviakin. Samoin tädit, jotka tulivat joskus meille kotiin pitämään äidin kanssa raamattupiiriä tai mikä lie. Niille piti niiata ja sanoa kädestä päivää ja ne vaan tuijottivat eivätkä hymyilleet. Jättivät jälkeensä pahanhajuisen ja tunkkaisen parfyymin tuoksun. Uskalsin poistua huoneestani vasta, kun ne olivat lähteneet.
 
En antanut. Sinä kerskailit juuri, kuten sanoin. Ehkä et tarkoittanut sitä, mutta jos et tarkoittanut, niin mijset vain sanonut niin, vaan lähdit syyttelemään minua syntiseksi ja ties miksi? Samalla jatkuvasti korotit omaa uskoasi suhteessa minun uskooni.
Et sinä minua "nuhtele". Sinä arvioit uskoani jne. Sanoit minua väärintekijäksi ja syntiseksi. Sellainen on tuomitsemista, ei nuhtelua.

Mulle on ihan sama, mitä uskovat ajattelevat. Olen vastuussa Jumalalle. Eikö vain. Ei uskovat minua tuomitse.

Matteus:

Voi teitä, oppineet ja fariseukset! Te teeskentelijät suljette taivaiden valtakunnan oven ihmisten nenän edestä. Ette mene siitä sisään ettekä anna muidenkaan mennä. 14

15Voi teitä, oppineet ja fariseukset! Te teeskentelijät kierrätte maita ja meriä saadaksenne käännytettyä edes jonkun. Jos onnistutte, hänestä tulee helvetin perillinen, tuplasti pahempi kuin teistä.
15 ”Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut veljesi takaisin. 16 Mutta jos hän ei kuule sinua, ota yksi tai kaksi todistajaa mukaasi, että jokainen sana vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla.

Jakamasi kohta puhuu fariseuksista, jotka eivät ottaneet Jeesusta vastaan ja opettivat omia oppejaan. Minä olen julistanut evankeliumia ja kehoittanut parannukseen, jonka seurauksena ihminen pelastuu, jos tekee sen. Kukaan ei sinua tuomitse tai väheksy uskoasi. Väöristelit sanojani toistuvasti, josta nuhtelin. Näin Jeesus käskee tehdä.
 
Kun jaoit niitä Raamatun lauseita ja jaoin sulle ne loput. Oliko kaksi kertaa.

Joo, huomasin jälkeenpäin. Harmaana ei voi muokata viestejä. Mut eipä sillä väliä, kaikki kirjoittaa joskus kiireessä. Tai ajatus katkeaa.

Se rikas mies ei ole se juttu tässä. Mut kyllä ja ei. Eikös se mene niin, että siten teidät tuomitaan, kuin tuomitsette. Kristityn kohtalo ratkeaa silleesti, mikä on hänen oma henk. koht. ajattelumaailmansa ja moraalinsa. Jos hän toimii niiden arvojen mukaan, niin hyvin menee. Eli jos joku uskoo, että ei saa olla rikas, hän on yhtä oikeassa, kuin se, joka uskoo, että saa olla. Kunhan elää sen omantunnon mukaan.
Eli tarkoitat kohtaa, jossa: "alhainen veli kerskatkoot ylhäisyydestään ja ylhäinen veli alhaisuudestaan" Kuten mainitsin, että olen itse köyhä(matalat tulot) ja Jumala on siunannut minua. Joten toimin käskyn mukaan, enkö? Siinäkö puhuit minut pussiin?

Joo oma sydämen tila ratkaisee, mutta meidän on tarkoitus kasvaa Jumalan sanan kautta. Ei se haittaa jos uskon alkutaipaleella pelkää omaisuutta, mutta jos viel 20v jälkeen uskossa edelleen pelkää rahaa on jotain pielessä. Rahan palvonta ja raha ovat eri asioita. Rahalla voi tehdä hyvää ja pahaa. Paavali oli ollut kokenut molempia rikkautta ja köyhyyttä. Hänelle oli ihan sama kummassa elää, tärkeintä on suhde Jeesuksen kanssa.
 
Minusta ne oli lapsena ahdistavia ja pelottaviakin. Samoin tädit, jotka tulivat joskus meille kotiin pitämään äidin kanssa raamattupiiriä tai mikä lie. Niille piti niiata ja sanoa kädestä päivää ja ne vaan tuijottivat eivätkä hymyilleet. Jättivät jälkeensä pahanhajuisen ja tunkkaisen parfyymin tuoksun. Uskalsin poistua huoneestani vasta, kun ne olivat lähteneet.
Ymmärrän kyllä. Jeesus kun itse on hienotunteinen, ei painosta tai pakota.

Mutta silti jonkinlainen p*rsuuksille potkiminen on tarpeen, eli herätellä ihmisiä pohtimaan,
a) onko Jeesus olemassa
b) onko Hänen puhumansa totta
c) ja Mauno Koiviston sanoin "tarttisko tehrä jotain", oman iankaikkisuusosoitteen suhteen
 
vierailija
Ymmärrän kyllä. Jeesus kun itse on hienotunteinen, ei painosta tai pakota.

Mutta silti jonkinlainen p*rsuuksille potkiminen on tarpeen, eli herätellä ihmisiä pohtimaan,
a) onko Jeesus olemassa
b) onko Hänen puhumansa totta
c) ja Mauno Koiviston sanoin "tarttisko tehrä jotain", oman iankaikkisuusosoitteen suhteen
MIksi? Mä luulin uskovani, mutta oikeastaan mitä enemmän luen teidänkin juttujanne, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että ei ole mun juttu. Ajattelin, että tämä Jeesus olisi ollut lempeä mut sit sä laitoit taannoin aika hurjiakin lainauksia hänen suustaan (tai kuka lie keksinyt), niin tulin siihen tulokseen, ettei se olekaan niin mukava tyyppi.
 
Hermostuit. Et ksi tyynenä syyttele ketään syntiseksi, jne?
Täällä oon mä kirjottelemassa ja joku, joka laittoi hymiön ja joku, joka vastasi yksillä laiseilla.

Katsos, jos sä opetat, ja opetus johtaakin muualle, niin silloin johdatat toisen kadotukseen. Tai kadotusta kohti. Siin on hirvee vastuu, jota kaikki ei heti tajua.
Ei kaikki ole opettajan vikaa, mut sellaista täytyy kuitenkin varsinkin näissä asioissa pohtia ja opetella.

Esimerkki, voi olla huono: opettaja opettaa lasta lukemaan. Hän tuo eteen Aleksis Kiven seitsemän veljestä. Lapsi alkaa ihmetellä aakkosia. (jos ei ole kuullut Raamatusta, niin se on varmasti, kuin lapselle toi eepos).
Lapsi ei opi, ja opettaja ei ole kärsivällinen, syyttelee, (tai saa lapsen tuntemaan niin) lapsella häviää motivaatio ja hän tulee aina vihaamaan lukemista, vaikka sen joskus oppisikin.
Sillä ei ole väliä, mikä on opettajan tarkoitus. Sehän on hyvä. Seitsemän veljestäkin on hyvä kirja. Asiaa tulee ehkä tutkia sen oppilaan kannalta.
Jos lapsi sanoo, että kirjaimet on tyhmiä tai että opettaja on, se on vain osa oppimisprosessia.
Mutta esimerkin idea on, et opettaja on huono. Ja syy sille, (ainakin yksi) että lapsi vihaa opettajaa, on se, että tämä pilasi lukukokemuksen.

Nojoo. Sit toinen näkövinkkeli. Entä, jos opetat väärin? Raamattu on täynnä ristiriitoja. Osaatko varmasti tulkita niitä? Papit ja teologitkaan eivät osaa. Mitä Jumala siitä tykkää ja mikä on silloin se sinun sielusi kohtalo? Entä, jos johdat vahingossa harhaan? Mikä on vastuu silloin? Onko se vähäisempi, vai olisiko ymmärrystä pitänyt olla enemmän?
En hermostunut. Raamattu sanoo, että" jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla." Jokainen on siis syntinen ilman Jeesusta. Tämä opetus johtaa Jeesuksen luo ja on täysin raamatullinen. Me olemme maan suola. Kannattaa lukea miten Jeesus toimi, monesti ihmiset loukkaantuivat Häneen. Jeesus Kristus ei täytä sinun kriteerejäsi.

Ei Raamatussa ole ristiriitoja, et vain ymmärrä sitä. Papit ja teologit opiskelevat ihmis järjellä ihmisoppeja. Oikealla uskovalla on Pyhä Henki, joka opettaa ja antaa meille ymmärrystä Raamattuun. Raamatussa sanotaan, että "hengelliset asiat täytyy tulkita hengellisesti, mutta sielullinen ja lihallinen ihminen ei kykene niitä ymmärtämään."
 
MIksi? Mä luulin uskovani, mutta oikeastaan mitä enemmän luen teidänkin juttujanne, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että ei ole mun juttu. Ajattelin, että tämä Jeesus olisi ollut lempeä mut sit sä laitoit taannoin aika hurjiakin lainauksia hänen suustaan (tai kuka lie keksinyt), niin tulin siihen tulokseen, ettei se olekaan niin mukava tyyppi.
Tämä paljastaa vain sen, että et ole "uudesti syntynyt." Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja voiman seurata Jeesusta. Olet, ehkä ajatellut, että kun uskot Jeesuksen olevan olemassa, niin silloin olet uskova. Näin asia ei ole. Olet uskova, kun pyydät Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja tulemaan elämääsi. Silloin uudesti syntyy ylhäältä. Silloin olet oikea kristitty.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä