Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

Juu ja sit kun mä sanon mielipiteeni = luen suoraan Raamatusta mitä sinne on kirjoitettu, niin sekö on sit taivaspaikkojen jakamista?
Yritän olla sanomatta, että sinä määräisit taivaspaikat.
Raamatussa on useampi kuin yksi tai kaksi lausetta.
Raamatussa on useita paikkoja, joissa sanotaan, ettei pääse taivaaseen, jos on sitä tai tätä. Ei se varoitus ole yksin homoutta haarjoittaville.
 
vierailija
Kristinuskossa ei ole mitään tekemistä lähimmäisen rakkauden, hyvyyden kanssa. Se on ainoastaan tyhmien ihmisten hallitsemista pelon avulla. Tee niin ja näin; pääset EHKÄ taivaaseen.
Viisaita sanoja, kiitos. Mutta ne jehovalaiset ne vasta pahoja ovat, heidän jahvettinsa tulee ja tappaa kaikki muut jotka eivät häneen usko.
Kannattajatkin elävät pelossa ja ovat epävarmoja pääsevätkö he sinne paratiisiin

Pidän heitä kyllä äärimmäisen tyhminä ihmisinä kun tuollaiseen uskovat
 
vierailija
Se, että ottaa yhden kohdan ja tulkitsee omalla viisaudella ei ole Raamatun tuntemista. Ensinnäkin suomenkielinen käännös on huono, koska suomen kielessä ei löydy sanoja yhtä paljon kuin heprean ja kreikan kielessä. Lisäksi täytyy ymmärtää missä yhteydessä ja kenelle jotain sanotaan. Täytyy ymmärtää Jeesuksen opetus, eikä tyhmästi ottaa yhtä sanaa ymmärtämättä edes mitä Jeesus sillä sanalla tarkoittaa. Täytyy lukea koko kontekstissa.
Tämä raamattu tuntuu olevan kovin sekava, jos ei perusajatus tule eri käännöksissä selville. Miksi sinun tulkintasi on se ainoa oikea? Tyypillinen omahyväinen uskovainen. Minä minä minä…. Meinaatko päästä tuolla luonteella taivaaseen, eikö se ole kopeutta? Ja väärää ylpeyttä. Opettele nöyryyttä.
 
vierailija
Kuten sanoin löytyy työkaluja englanniksi, joilla voit opiskella alkukielellä Raamattua. Voit suoraan katsoa kuinka jokainen Raamatun kohta kääntyy esim kreikasta englanniksi ja lisäksi tutkia erikseen jokaista sanaa ja lauseita, että mitä niillä tarkoitetaan.
Ni. Englanniksi. Myös suomeksi löytyy jokakohdan selityspalveluitaselityspalveluita netistä. Ota kuitenkin yhteys pappiin.
 
vierailija
Se, että ottaa yhden kohdan ja tulkitsee omalla viisaudella ei ole Raamatun tuntemista. Ensinnäkin suomenkielinen käännös on huono, koska suomen kielessä ei löydy sanoja yhtä paljon kuin heprean ja kreikan kielessä. Lisäksi täytyy ymmärtää missä yhteydessä ja kenelle jotain sanotaan. Täytyy ymmärtää Jeesuksen opetus, eikä tyhmästi ottaa yhtä sanaa ymmärtämättä edes mitä Jeesus sillä sanalla tarkoittaa. Täytyy lukea koko kontekstissa.
Mikset sitten sitä tee? Viime ketjussakin hoit minulle sivukaupalla sitä oksennusta. Muistatko, kuinka meni se seuraava lause, joka osui sinuun?
 
vierailija
@Spartta . Nyt jo haukut ihmisiä typeriksi. Haukuit viime ketjussa muuksi.. He alkoivat pilkata uskoa. Mitäs Raamatussa sanottiinkaan siitä, että kun hurskastelee, mitä Jumala tykkää, kun muut alkaa pilkata..?

Rajoita nyt vähän.
 
vierailija
Kirjoitin aiemmin kristinuskon olevan vain melankolista negatiivista ihmisten pelolla ruoskimista.
Kiistit mielipiteeni silloin.
miksi nyt oletkin toista mieltä?
Kristinuskossa ei ole mitään tekemistä lähimmäisen rakkauden, hyvyyden kanssa. Se on ainoastaan tyhmien ihmisten hallitsemista pelon avulla. Tee niin ja näin; pääset EHKÄ taivaaseen.
Ja miksi tekee mieli aina itkeä kirkossa, olkoon kyse hääjuhlasta, hautajaisista tai tavallisesta jumalanpalveluksesta. Ikäviä synkeitä virsiä, harras hiljainen tunnelma. Ei iloa eikä naurua milloinkaan. Kristinusko on aina ja joka tilanteessa negatiivista itkuvirttä.
 
vierailija
Sen aika suoraviivaisesti. Onhan se hassu ajatus, että jos ei rakasta itseään kovin paljon, niin ei tarvitse rakastaa muitakaan kovin paljon.
Rakkaudelle täytyy antaa tilaa, sekä itselle, että muille. Kun saa sisäistettyä rakkauden ja arvostuksen käsitteet, niin se lähimmäisen rakkaus alkaa toimia elämässä automaattisesti, kuin hengitys.
Joskus on vaikea rakastaa tai edes tuntea myötätuntoa. Mut silloin voi ymmärtää, tai yrittää ymmärtää.
On tietenkin asioita, joita ei voi edes yrittää ymmärtää. Pahat rikokset tai ilkeys. Silloin pyrin jättämään asian Herran huomaan. Silloin tietää oman rajallisuutensa.
Joo mua harmittaa et monet uskovat istuttaa helvetti käsityksen jo pienille lapsille. koska korviini on kantautunut että nämä lapset sitten lällättelevät muille kuinka he pääsevät taivaisiin ja muut lapset menevät helvettiin. ylimielisyys on kaukana rakkaudesta. mä sen tiedän koska minusta tuli tosi ylimielinen ja se sammutti osana sydämmeni ja yö alkoi ja se aika oli yhtä helvettiä ja kamppailua. mut totta rukoilu auttoi tässä suuressa taistelussa ja jumalan rakkaus jumala on niin kaunis ja rakas olen kiitollinen että auttoi jopa minua suurta kusipäätä.
joo voisko olla niin et meidän kaikkien on saatava rakkaus kukoistamaan maanpäällä ja jokaisen on oltava mukana että olemme jumalalle kelvolliset. eli vietävä eteenpäin rakkauden sanomaa että valo täyttää sydämmet ja väkivalta ja pimeys katoaa kokonaan. et kaikkien pitää pelastua ennenkuin olemme valmiita? koska onko taivaassa murhetta kun kaikki ei ole hänen luonaan ikuisessa rakkaudessa? ja joku hänen lapsistaan jää ilman rakkautta? ja rakastaako luoja kaikkia luomuksiaan ja haluaa kotiinsa. rakkauden menetys on ihan hirveetä koska silloin haluaa kaikille hyvää. et pitääkö kaikkien olla rakkkauden alaiset jotta saamme rauhan maanpäälle? eikä sortoa ja kauheutta enään koskaan ole oleva. vaan kunnioitamme toista ja erilaisuutta? tää nyt oli omaa pohdintaa ja jumala voi tietenkin olla erimieltä.
 
Raamatussa on useita paikkoja, joissa sanotaan, ettei pääse taivaaseen, jos on sitä tai tätä. Ei se varoitus ole yksin homoutta haarjoittaville.
Nii, oon kertonu siitä. Mut homous heitettii taas kehiin tähän ketjuun jonkun harmaan toimesta, vaikka syntejä on kymmenittäin muitakin.
Sit jos mä vastaan just siihen homokyssäriin, alkaa ulina "miks sä Echo syrjit aina vain homoja?"

Jos mulle heitettäis kyssäri muista synneistä kuten rahanahneudesta, ylensyönnistä, alkoholismista jne niin vastaisin niihinkin, mut jostain syystä niistä ei tuu tajutonta ulinaa ja tuomitsemiskorttia mun suuntaan.
 
vierailija
Joo mua harmittaa et monet uskovat istuttaa helvetti käsityksen jo pienille lapsille. koska korviini on kantautunut että nämä lapset sitten lällättelevät muille kuinka he pääsevät taivaisiin ja muut lapset menevät helvettiin. ylimielisyys on kaukana rakkaudesta. mä sen tiedän koska minusta tuli tosi ylimielinen ja se sammutti osana sydämmeni ja yö alkoi ja se aika oli yhtä helvettiä ja kamppailua. mut totta rukoilu auttoi tässä suuressa taistelussa ja jumalan rakkaus jumala on niin kaunis ja rakas olen kiitollinen että auttoi jopa minua suurta kusipäätä.
joo voisko olla niin et meidän kaikkien on saatava rakkaus kukoistamaan maanpäällä ja jokaisen on oltava mukana että olemme jumalalle kelvolliset. eli vietävä eteenpäin rakkauden sanomaa että valo täyttää sydämmet ja väkivalta ja pimeys katoaa kokonaan. et kaikkien pitää pelastua ennenkuin olemme valmiita? koska onko taivaassa murhetta kun kaikki ei ole hänen luonaan ikuisessa rakkaudessa? ja joku hänen lapsistaan jää ilman rakkautta? ja rakastaako luoja kaikkia luomuksiaan ja haluaa kotiinsa. rakkauden menetys on ihan hirveetä koska silloin haluaa kaikille hyvää. et pitääkö kaikkien olla rakkkauden alaiset jotta saamme rauhan maanpäälle? eikä sortoa ja kauheutta enään koskaan ole oleva. vaan kunnioitamme toista ja erilaisuutta? tää nyt oli omaa pohdintaa ja jumala voi tietenkin olla erimieltä.
ja kuten ap sanoit on alettava uskoa rakkauden voimaan joka parantaa. mut tarkoitaako se täyttä henkistä alastomuutta jotta voi parantua ja kaikki nega häviää ja rakkaudesta tulee murtumaton kehä ja kaikki voimistuu ja agressiivinen ääni häviää eikä kuiskuta pahojaan ja saa mieltä matalaksi. jokaisella on omat kamppailunsa ja tätä kuormaa pitäisi keventää ettei kukaan musertuisi enään. ne teot on tärkeitä tulee fiilis et oikeesti välittää. itse sorrun juuri laiskuuteen koko ajan ja siksi sydän ei parane koska tekoni on pienet on sydämmenikin erittäin pieni ja hyvyys ei kukoista sydämmesäni kirkkaana vaan on aika tummana koska olen laiska ruumiiltani ja hengeltäni. siksi joudun kamppailemaan. tehdä hyvää on se juttu . et voisi olla rakkauden arvoinen. se vaatii kovaa työtä henkistä. olkaamme rakkauden arvoiset ja jumala pelastakoon meidät syntiset jotka olemme turmeltuneita. anteeksi kun teen väärin. ei ole helppoa tehdä aina oikein. ja sortuu vääryyteen.
 
vierailija
Nii, oon kertonu siitä. Mut homous heitettii taas kehiin tähän ketjuun jonkun harmaan toimesta, vaikka syntejä on kymmenittäin muitakin.
Sit jos mä vastaan just siihen homokyssäriin, alkaa ulina "miks sä Echo syrjit aina vain homoja?"

Jos mulle heitettäis kyssäri muista synneistä kuten rahanahneudesta, ylensyönnistä, alkoholismista jne niin vastaisin niihinkin, mut jostain syystä niistä ei tuu tajutonta ulinaa ja tuomitsemiskorttia mun suuntaan.
Spartta rukoilee itselleen ja muille materiaa, joten teillä taitaa olla käytössä eri käännökset tästä raamatusta.

Enkä ole huomannut tässä ketjussa vielä ulinaa sinun homosyrjinnästä, tosin en ole lukenut koko ketjua.
 
vierailija
Nii, oon kertonu siitä. Mut homous heitettii taas kehiin tähän ketjuun jonkun harmaan toimesta, vaikka syntejä on kymmenittäin muitakin.
Sit jos mä vastaan just siihen homokyssäriin, alkaa ulina "miks sä Echo syrjit aina vain homoja?"

Jos mulle heitettäis kyssäri muista synneistä kuten rahanahneudesta, ylensyönnistä, alkoholismista jne niin vastaisin niihinkin, mut jostain syystä niistä ei tuu tajutonta ulinaa ja tuomitsemiskorttia mun suuntaan.
onko uskovaiset aina normaalipainoisia? En ole samaa mieltä.
 
vierailija
Helvetti on ikuinen kärsimys. Taivas on paikka ilman mitään negatiivista, mutta sinne ei pääse jos et usko Jeesukseen. Jokainen on syntiä tehnyt ja tarvitsee Jeesuksen syntien sovitusta. Ota Jeesus Kristus vastaan niin saat syntisi anteeksi, yhteyden Jumalaan sekä pääset taivaaseen.
mut jos siellä ei ole negatiivista. miksi siellä sitten oli kapina?
 
Spartta rukoilee itselleen ja muille materiaa, joten teillä taitaa olla käytössä eri käännökset tästä raamatusta.

Enkä ole huomannut tässä ketjussa vielä ulinaa sinun homosyrjinnästä, tosin en ole lukenut koko ketjua.
Ei Sparttan pointti oo joku tavaran haaliminen, kertoi vaan niihin liittyvistä ihmeistä. Kertoili myös parantumisihmeistä ja siitä kuinka Jumala paransi masennuksen, ei kertonut pelkästään autosta ja tavaroista. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nii, oon kertonu siitä. Mut homous heitettii taas kehiin tähän ketjuun jonkun harmaan toimesta, vaikka syntejä on kymmenittäin muitakin.
Sit jos mä vastaan just siihen homokyssäriin, alkaa ulina "miks sä Echo syrjit aina vain homoja?"

Jos mulle heitettäis kyssäri muista synneistä kuten rahanahneudesta, ylensyönnistä, alkoholismista jne niin vastaisin niihinkin, mut jostain syystä niistä ei tuu tajutonta ulinaa ja tuomitsemiskorttia mun suuntaan.
Katekismus puhuu kahdesta suuresta synnistä ja puheesta: epäuskosta ja epätoivosta. Tunteeko raamattu nuo mitenkään erikoissynteinä, vai onko se vain Lutherin käsitys asiasta?
 
vierailija
Joo mua harmittaa et monet uskovat istuttaa helvetti käsityksen jo pienille lapsille. koska korviini on kantautunut että nämä lapset sitten lällättelevät muille kuinka he pääsevät taivaisiin ja muut lapset menevät helvettiin. ylimielisyys on kaukana rakkaudesta. mä sen tiedän koska minusta tuli tosi ylimielinen ja se sammutti osana sydämmeni ja yö alkoi ja se aika oli yhtä helvettiä ja kamppailua. mut totta rukoilu auttoi tässä suuressa taistelussa ja jumalan rakkaus jumala on niin kaunis ja rakas olen kiitollinen että auttoi jopa minua suurta kusipäätä.
joo voisko olla niin et meidän kaikkien on saatava rakkaus kukoistamaan maanpäällä ja jokaisen on oltava mukana että olemme jumalalle kelvolliset. eli vietävä eteenpäin rakkauden sanomaa että valo täyttää sydämmet ja väkivalta ja pimeys katoaa kokonaan. et kaikkien pitää pelastua ennenkuin olemme valmiita? koska onko taivaassa murhetta kun kaikki ei ole hänen luonaan ikuisessa rakkaudessa? ja joku hänen lapsistaan jää ilman rakkautta? ja rakastaako luoja kaikkia luomuksiaan ja haluaa kotiinsa. rakkauden menetys on ihan hirveetä koska silloin haluaa kaikille hyvää. et pitääkö kaikkien olla rakkkauden alaiset jotta saamme rauhan maanpäälle? eikä sortoa ja kauheutta enään koskaan ole oleva. vaan kunnioitamme toista ja erilaisuutta? tää nyt oli omaa pohdintaa ja jumala voi tietenkin olla erimieltä.
Tuollaisista voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen ja siirtää lapset tervepäisten pariin kehittymään normaaleiksi aikuisiksi
 

Yhteistyössä