Jeesus tulee - oletko valmis?

Minusta tämä aihe antsaitsee oman ketjun, modet voi vaikka poistaa jo kokevat toisin =)

Tässä muutama esittämäni kysymys ja erään uskovaisen vastaus aiheeseen liittyen. Ja lopussa muutama ihmettelevä lisäkysymys.

Mitä tosiaan jos nyt tulisi joku henkilö toteamaan että hän on Jeesus (ja heitä tosiaan on hullujen huoneissa joka valtiossa).

Mitä sitten tapahtuu?
Maailman aika loppuu

Mitä hän "tekee" jos on se oikea Jeesus?
Jakaa ihmiset oikealle ja vasemmalle puolelleen

Meneekö tapaamaan kaikkia kristittyjä ympäri maailmaa?
Kaikki tapaavat hänet samalla

Meneekö laittamaan kättä pään päälle ja kansan luo konkreettisesti?
Tulee kaikkien luo konkreettisesti, kädestä en tiedä

Miten muu elämä jatkuu?
Taivaassa tai helvetissä, eli Jumalan luona tai ikuisessa pimeydessä

Vaikuttaako Jeesus politiikkaan?
Politiikka menettää merkityksensä

Maailman ongelmiin?
Ongelmat loppuvat

Tuleeko Pohjois-Koreaan ja Sudaniin ruokaa?
Pohjois.Korea ja Sudan lakkaavat olemasta

Tuleeko lisää öljyä öljylähteisiin?
nykyinen maa öljylähteineen katoaa

Viekö Jeesus uskovaiset "pois" täältä?
Uuteen taivaaseen ja uuteen maahan

Jäädäänkö me muut elämään kuten ennenkin (ja kuka perii kristittyjen omaisuuden)?
tämä vaatii pidemmän kommentoinnin, katsotaan jos vauva antaa mun kirjoittaa kahdella kädellä

Jos kukaan ei jää tänne, niin mitä tapahtuu maapallolle jos tänne ei jää yhtään ihmisiä?
häviää

* * *

Siis mitäh? Miten käy kaikille hinduille ja heidän valtioilleen? He eivät halua välttämättä jakaa ikuisuutta kristittyjen kanssa - mikseivät voi jäädä omaan elämäänsä. Miksi Jeesuksen pitää sotkea muiden elämä?

Mitä käy kaikille eläimille ja kasveille? Jeesus vie uskovaiset "uuteen taivaaseen ja uuteen maahan"? Siis miksi uuteen maahan? Miksi ei tämä kelpaa? Onko tämä nykyinen pallo ns. ongelmajätettä?
 
Turbojurpo
Tässä on lisää ilmoitusta. Saatu epäilemättä jossain vaikuttavassa näyssä. Alkuperäinen osoite: http://www.lyricsmode.com/?i=print_lyrics&id=16171


Hassisen Kone - Jeesus Tulee

Jeesus tulee, oletko valmis?
Viritä virtes, osaatko psalmis?
Jeesus tulee, vaihda jo pukua
Alahan treenata ulkolukua
Jeesus tulee, tullessaan laulaa ilosanomaa

CHORUS:
Taivaan isä ja poika Oy rakkautta tänään halvalla myy
Taivaan isä ja poika Oy ratkaisut halvat meiltä löytyy
Jeesus tulee, tulee pian

Puhdistaa tahrat ja poistaa lian
Tule Jeesus, tässä mä oon
Itseni sullonut kukkaroon
Tule Jeesus, tässä on hintaa
Onnea vaadin, en reittä en rintaa

CHORUS

Jeesus tulee, tulee kuin ohjus
Parantaa stressis ja suonikohjus
Jeesus tulee paatoksella
Ei tarvitse enää ajatella
Jeesus tulee, kenen on vastuu
Kun kansa tehtyyn rooliin astuu?

CHORUS

CHORUS

CHORUS

Meiltä löytyy, meiltä löytyy, löytyy...
 
Ensinnä se kohta, miin tämä maan katoaminen perustuu löytyy ilmestyskirjasta
21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Miksi luodaan uusi maa? Varmaankin siksi, että tämä nykyinen on ihan jo fyysisesti saastunut
Mitä sinä ajattelet tällaisesta? Eikö ole kerskakulutusta? Tehdään aina kodillemme mitä vaan, lopulta isä antaa kuitenkin uuden hienon tilalle. Pappa betalar -ilmiö?
Mitä ajattelet siitä, että kaikki kasvit ja eläimet tuhoutuvat?
 
Tuohon luomakunta-asiaan löytyi Roomalaiskirjeestä tallainen kohta
8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
8:19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
8:21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
 
Tuon äskeisen varjolla myös muulla luomakunnalla kuin ihmisellä on toivo ja odotus paremmasta, siis siitä ajasta, kun ihminen lakkaa luomakuntaa tuhoamasta (ymmärrän siis luomakunnalla tässä muut elolliset). Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tiedä, mutta tämä pallo jos kerran vaihdetaan, niin ei se ole kerskakulutusta. Eikös kerskakulutuksen ongelma ole se, että jäte päätyy kaatopaikalle? Tässä yhteydessä ei kaatopaikkojen kuormittuminen ole ongelma. Joko ehkä kysyy kohta, että eikö helvetti ole kaatopaikka, mutta eihän sinne palloa tai muita taivaankappaleita tungeta.
 
Mitä sellaisiin tulee, jotka eivät halua olla Jumalan kanssa tekemisissä, niin heitä ei pakoteta. Helvetin olennaisia osia on nimenomaan ero Jumalasta, jos siihen ehkä jotain muutakin liittyy. Tässä mielestäni on myös syy nykyisen maapallon olemassaoloon (seuraava ei ole suoraan Raamatusta): Koska elämme syntisessä maailmassa, ihmiset voivat vapaasti valita joko Jumalan tai Hänen hylkäämisensä, jolloin Jumala saa luokseen juuri ne, jotka haluavat Hänen luonaan olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Tuon äskeisen varjolla myös muulla luomakunnalla kuin ihmisellä on toivo ja odotus paremmasta, siis siitä ajasta, kun ihminen lakkaa luomakuntaa tuhoamasta (ymmärrän siis luomakunnalla tässä muut elolliset). Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tiedä, mutta tämä pallo jos kerran vaihdetaan, niin ei se ole kerskakulutusta. Eikös kerskakulutuksen ongelma ole se, että jäte päätyy kaatopaikalle? Tässä yhteydessä ei kaatopaikkojen kuormittuminen ole ongelma. Joko ehkä kysyy kohta, että eikö helvetti ole kaatopaikka, mutta eihän sinne palloa tai muita taivaankappaleita tungeta.
Mitä tälle pallolle siis arvelet tapahtuvan? Saako edes muut kuin ihmiset jäädä koteihinsa? Entäs kaikki hindut ym? Heidän pyhät paikkansa ja jumalien kotinsa? Kehtaako Jeesus viedä heiltäkin kaiken?

Ihan hippasen epäkohteliaalta käytökseltä nyt vaikuttaisi tämän tulevan herran toimet. Siis minun mielestäni. Missä suvaitsevaisuus?

Muoks. Olitkin jo osin tähän vastannut. Mutta pääpontti: saako tälle pallolle jäädä vielä jos haluaa? Monilla ihmisillä asuu jumalatkin tällä pallolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Muoks. Olitkin jo osin tähän vastannut. Mutta pääpontti: saako tälle pallolle jäädä vielä jos haluaa? Monilla ihmisillä asuu jumalatkin tällä pallolla.
Ei saa :) Mitä tuohon jumalien täällä asumiseen tulee, mitä luulet Luojan ajattelevan niistä. Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit esim luonut alusta alkaen muurahaisyhteisön, sinne kaikkia kasveja ja muita, josta pikku muurahaiset voisivat olla onnellisia. Toivoisit, että pikku muurahaiset kävisivät välillä vilkuttamassa sinulle esim terraarion reunalla. Sen sijaan he poimisivat jostakin pienen kiven, ja vaeltaisivat joukolla sen luokse ja unohtaisivat sinut kokonaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Muoks. Olitkin jo osin tähän vastannut. Mutta pääpontti: saako tälle pallolle jäädä vielä jos haluaa? Monilla ihmisillä asuu jumalatkin tällä pallolla.
Ei saa :) Mitä tuohon jumalien täällä asumiseen tulee, mitä luulet Luojan ajattelevan niistä. Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit esim luonut alusta alkaen muurahaisyhteisön, sinne kaikkia kasveja ja muita, josta pikku muurahaiset voisivat olla onnellisia. Toivoisit, että pikku muurahaiset kävisivät välillä vilkuttamassa sinulle esim terraarion reunalla. Sen sijaan he poimisivat jostakin pienen kiven, ja vaeltaisivat joukolla sen luokse ja unohtaisivat sinut kokonaan?
No mutta, jos muurahaiset olisivat onnellisempia toisaalla, niin saisivat mennä. Voisi vähän harmittaa ja ehkä etsisin uusia muurahaisia. Mutta antaisin niiden mennä jotka haluavat. Entä sinä? Syöksisitkö murkkujen päälle tulta ja tulikiveä jos eivät halua terraariossasi asua? Vaikka itse olisit heille vapaan tahdonkin antanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Muoks. Olitkin jo osin tähän vastannut. Mutta pääpontti: saako tälle pallolle jäädä vielä jos haluaa? Monilla ihmisillä asuu jumalatkin tällä pallolla.
Ei saa :) Mitä tuohon jumalien täällä asumiseen tulee, mitä luulet Luojan ajattelevan niistä. Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit esim luonut alusta alkaen muurahaisyhteisön, sinne kaikkia kasveja ja muita, josta pikku muurahaiset voisivat olla onnellisia. Toivoisit, että pikku muurahaiset kävisivät välillä vilkuttamassa sinulle esim terraarion reunalla. Sen sijaan he poimisivat jostakin pienen kiven, ja vaeltaisivat joukolla sen luokse ja unohtaisivat sinut kokonaan?
No mutta, jos muurahaiset olisivat onnellisempia toisaalla, niin saisivat mennä. Voisi vähän harmittaa ja ehkä etsisin uusia muurahaisia. Mutta antaisin niiden mennä jotka haluavat. Entä sinä? Syöksisitkö murkkujen päälle tulta ja tulikiveä jos eivät halua terraariossasi asua? Vaikka itse olisit heille vapaan tahdonkin antanut?
Sitten tähän ei auta kuin todeta, että Jumala on mustasukkaisempi kuin sinä.

Jaakobin kirje
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Ja toinen Mooseksen kirja
34:14 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.

Minä? En ehkä sylkisi tulta ja tulikiveä. Paitsi jos just sattuisi varoke kärähtämään :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ainahan sitä pitää olla valmis yllätysvieraille, vaikka koskaan ei tietysti kukaan ole täysin valmis. Parhaani koetan. :D
Omilla teoillamme emme tulekaan valmiiksi, vaan meidän tulee nöyrtyä Jumalan edessä ja tunnustaa syntimme. Ja hyljätä ne. Mutta omin voimin se ei siis onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Vastaus otsikon kysymykseen; kunhan ei meille tule.
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
vastauksena avauksen otsikkoon: kunhan ei naamalle tuu.
No mutta kun se tulee teille ja naamalle. :/
Sori, mutta mä en usko Jeesukseen, että miten hitossa se voi mihinkään tulla.
 

Yhteistyössä