Jännetuppitulehdus, miten sen saa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käsi paskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käsi paskana

Vieras
3 viikkoa ollut nyt jännetuppitulehdus ranteessa ja 3 viikkoa olen ollut töistä pois saikulla. Eihän tässä muuten mitään, mut aloitin pari kk sitten uudessa työssä ja olen koeajalla. Joten ei liene enää tämän jälkeen saumoja jatkaa :( Työstähän tämä vielä tulikin, pikkutarkkaa hommaa käsillä 8 h päivässä äkkiseltään oli ranteelle liikaa.

2 eri lääkärillä olen käynyt, toinen antoi hoidoksi mobilatia ja buranaa, toinen antoi vahvemman tulehduskipulääkkeen ja käden venyttelyt. Saikku alkaa taas olla lopuillaan, mutta käsi ei ole siinä kunnossa, että vois mennä takaisin töihin. En yksinkertaisesti voi olla enää pois neljättä viikkoa! Mutta kädellä ei kyllä tehdä hommiakaan. Kyselin jo muunlaisia hommia, mut niitä ei tuntunut löytyvän ja autolla ajokin on tuskaa.

Jotkut kirjoittavat netissä lastoituksesta ja siitä että se auttaa. Työterveyslääkäri sanoi ettei siitä ole apua eikä kättä tarvi pitää edes siteessä. Olen pitänyt sitä kuitenkin liimasiteessä päivät ja käyttänyt kipulääkkeiden lisäksi siihen mobilatia, kylmägeeliä ja eeze sprayta. Kylmägeelinkin käytön lääkäri torjui, siitä ei ole kuulemma mitään apua kyseiseen vaivaan. Silti yritän laittaa sitäkin.

Pitääkö se lastoittaa? Entä kortisoni? Joku fysioterapia? Kokemuksia?

Minä menen maanantaina vaikka väkisin töihin ja itken ja teen töitä. En voi olla enää neljättä viikkoa pois.

Jos nyt kuitenkin maltat ja pidät sairaslomaa niin kauan, että se paranee. Tuommoset vaivat vaan menee pahemmaksi, kun niitä rasittaa lisää entisestään.
Lepoa... ja en ole varma, mutta lymfaterapia saattaa auttaa...

Lepoa lepoa siihen käteen.
Teetkö minkälaista työtä? Sun työasennot pitäisi tsekata työfysioterapeutin kanssa
Ergonomia on tärkeä.
Työtä pitäisi taotta ja tehdä vastaliikkeita.

Rannetuki, rutosti Voltarenia, toisinaan tulehduskipulääke ja LEPOA. Kaikki on toki hitaampaa väärällä kädellä tehtynä, mutta kyllä siihen nopeasti tottuu kun pitää kipeetä tassua lepuuttaa. Eli käytä tietokonetta väärällä kädellä ja lopeta älypuhelimen räplääminen ja muu pikkutarkka nysvääminen. Itse ainakin totuin nopeasti myös siihen, että roikotin vaan kipeää kättä rentona, enkä jännittänyt tai käyttänyt sitä lähes ollenkaan.

Nykyäänkin jos tiedän että tulee pitkä rupeama kirjoittamisessa tai koneella naputellessa, laitan rannetuen varmuuden vuoksi niin ranne ei pyöri liikaa.

Mulla oli kipeä ranne. Turposi ja punoitti . Ei kärsinyt edes ihoon koskea. Säteili vähän kyynerpäähän ja olkapäähän. Apu oli lähellä! Kaapissa oli hydrokortison voidetta! Yes. Seuraava yö oli hyvä. En tarttenut kortisooni piikkiä! Pikkuhiljaa parani kortisonivoiteella loputkin mutta hurja apu oli alkuun! Kokeilkaa ihmeessä.!!

Yhteistyössä