jaksakaa lukea ja vastatkaa...!!!

Ollaan miehen kanssa juteltu että kun toinen lapsi saa alkunsa niin mentäisiin naimisiin.. Minä olen aina halunnut isot häät ja mahtavan hääpuvun ja olla oikeen prinsessamainen silloin..Mies ei halua isoja häitä. Ja toisaalta kun mietin niin ei se pakko ole noin suurta ole..olen muutenkin kauheen ujo niin tansahdella tms. sitten 100 ihmisen edessä...Joten..
Oli puhetta jos menisi naimisiin samalla kun lapsi kastetaan!? Esikoinen kastettiin kotona mutta jos noin tapahtuisi niin haluaisin sitten toimituksen kirkossa.. Voisihan sinne jonkin hillityn hääasun laittaa?? :/ kauniin valkoisen, kapean...hmm..

Onko paljon kokemuksia tälläisestä ja miten se on mennyt? Entä onko ollut paljon vieraita silloin paikalla? Tällöin ei tarvita kaasoa ja bestmania ollenkaan vai?

Voi olla että kyselen tyhmiä.. :ashamed: Mut kertokaa mielipiteitä!!!!!
 
Meillä piti olla noin kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Suunnitelmatkin oli jo kaikki valmiina, mutta päätettiinkin sitten viime hetkessä, että meidät vihittiin jo odotusaikana.

Tarkoitus olisi ollut, että mulla olisi vaatteena ollut oikea hääpuku, mutta sellainen mahdollisimman "mekkomainen" sellainen. Eli jotain juhlapuvun ja hääpuvun väliltä. Miehellä tietty puku.

Seremonia ois menny silleen, että meidät ois vihitty ensin ja sitten ois kastettu vauva. Näin siksi, että ne ristiäiset piti olla se virallinen ohjelma ja se meidän vihkiminen vaan ylimääräinen ohjelmanumero.

Ei aateltu ollenkaan, että vieraat ois edes tienneet siitä vihkimispuolesta, kutsun olisivat saaneet vaan ristiäisiin. Vieraita taas oli sekä meidän häissä, että ristiäisissä saman verran eli molempien sisarukset perheineen, vauvan isovanhemmat ja meidän isovanhemmat, ketkä nyt vielä elossa on, sekä tietty vauvan kummit. Meillä on pienet perheet, joten ei tullu ees 20 vierasta.
 
mulla ei oo mtiään kokemusta tosta, mut tuli mieleen että miks kaasoa tai bestmania ei tarvittais? nehän on tavallaan apulaisia, ainaki mä oon kuullu että tää kaksikko suunittelee ja järjestää ison osan häistä tietenki morsiusparin apuna. mietin vaan, että vaikka ei mitään virallisia kaasoja oliskaan, ni kyllä mulle ainaki apu kelpais järjestämisessä.
 
epäröivä
me mentiin naimisiin kirkossa samalla kun kaksoset kastettiin. Meni todella hienosti ja päivä oli mitä ikimuistoisin. Vieraita oli n. 100. Ensin pappi vihki meidät ja sitten kastettiin tenavat, jotta saataisiin mutkattomasti niille sama sukunimi. Kirkon jälkeen olin hommannut vauvoille lapsenvahdit, jotka veivät pienet kotiin ja hoitivat niitä sen päivän. Hääjuhlissa syötiin hyvin, tanssittiin ja muutenkin nautittiin olosta. Välillä kävin vain pumppaamassa maidot pois.

Illalla meillä oli vielä kavereille erikseen juhlat, joissa sitten ilta juhlittiin. Vauvat olivat hoidossa ja minä vain välillä lypsin maidot pois.
Häistä jäi ihanat muistot. Koko suku auttoi järjestelyissä ja olivat mukana touhussa. Kaiken kaikkiaan aivan nappisuoritus.

Jälkeenpäin kun on ajatellut, kastamisen yhteydessä häät vietettiin kaikista kivuttomimmin. Vauvat olivat vielä niin pieniä että vain nukkuivat ja söivät, ja mekin hääparina saimme ihanan irtioton vauvarumbasta.
 
Eihän niitä kaasoa je bestmania ole pakko olla sama millaset häät järjestää. Ne nyt on ihan vapaaehtosia juttuja. Ei naimisiin menoon tarvita kuin vihkijä ja kaksi todistajaa, muu on sitten extraa. ;)
 
meidät vihittiin ensin ja sitten siirryttiin siihen sivummalle et poika kastettiin. Meillä oli kaaso ja best man jotka ovat myös pojan kummit! ei tarvinnu kummien tulla alttarille ku olivat jo valmiina siellä...poika oli aitini sylissä etupenkissä odottamassa että kaaso/kummitäti hakee. mulla oli "oikea" hääpuku(äiti ei hyväksyny muuta vaihtoehtoa) poika oli juhlissa mukana hoitajia oli niin paljon ettei ite edes kerinny näkemään vasta kun illalla! vieraita oli noin 50-60 vain lähisuku ja muutamia ystäviä..
 
me myös
meidät vihittiin esikoisen ristiäisissä ilman häähumua.. Oli tarkoitus ettei kerrota vihkimisestä kellekään mitään,vaan ihan yllätyksenä ennen kastamista alkaa häävirsi ja meidät vihitään ensin. No,kaikki ei menny ihan suunnitelmien mukaan,kun isäntä oli kahdelle hyvälle kaverille sit maininnu,et meidät vihitään (...kele!). Oli ajatellu ettei ne kerro,kun eivät ole ristiäisiin tulossa. Ihan yllättäen viikko ennen ristiäisiä ukolla oli meinaa polttarit!! Olin vähän ihmeissäni,kun kenenkään ei pitäny tietää... Piti suunnitelmista kertoa sit muillekin sukulaisille,kun osa porukasta oli ristiäisiin tulossa. Yritti ne sit mullekin jotkut pienet polttarit järjestää (aikaa päivä). Jos oisin tienny,et isäntä ei osaa pitää suutaan kiinni ni sit ois ehkä pikkasen enemmän järjestetty sitä hääpuoltakin ja mäkin oisin saanu kunnon polttarit. Kaaso/bestmankin olisi varmaan valittu. Mutta näin ;)
 

Yhteistyössä