Jäin miettimään, mikä siinä oikeen on.. *kivusta ja lääkkeistä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Että kun täällä on ketjuja joissa puhutaan kivusta. Puhutaan kroonisesta kivusta ja oikeesti kovasta kivusta. Niin aina jossain vaiheessa tulee joku lässyttään että älkääs nyt hyvät ihmiset kroppaanne tollasia myrkkyjä tunkeko ja kuinka niillä on vaikutuksia ja blaablaa lässynlässyn.

Mä en oikeen voi sille mitään mutta tossa vaiheessa mä nään niiiiiiiin kirkkaanpunaista ettei oo tosikaan. Ihan kuin se ois oma valinta onko kipee vai ei. Ja kun ei oikeesti puhuta mistään pikkukivusta jonka unohtaa ku telkkarista tulee tarpeeks mielenkiintoista ohjelmaa. Vaan sellaisesta kivusta mikä invalidisoi, minkä vuoksi ei pysty toimimaan ja minkä vuoksi pahimmassa tapauksessa lähtee taju.

Hemmetti, siinä vaiheessa kun se kipu tulee päälle niin syö vaikka säkillisen pikkukiviä jos joku lupaa ja vannoo että kipu loppuu sillä. Sitä ei oikeesti voi sanoin kuvaillakaan millainen se tunne on sillon kun se pahin kipu jysähtää päälle. Se on ihan silkkaa paniikkia. Ja kieltämättä monesti oon toivonu että lähtis ees taju niin helpottais.

Joten kun puhutaan kunnon kivusta ja kovan kivun hoidosta niin silloin on punnittava ne hyödyt ja haitat. Lääkkeillä on kaikilla sivuvaikutuksensa ja osalla koviakin mutta ne helposti kestää jos ne lääkkeet mahdollistaa sen että pystyy aamulla nousemaan sängystä ylös. Mulla ittelläni on tällä hetkellä sen verran kova kipulääke että mä en sen sivuvaikutuksen takia pysty yhtään mihinkään mutta mä silti otan sen ennemmin kuin kestän sitä sanoinkuvaamatonta kipua.

Mä en mitään toivo niin paljo ku että nää kivut loppuis. Mä antaisin vaikka oikeen käteni jos joku mulle lupais että sen jälkeen mun ei tarvii enää koskaan kokea tollasta kipua ja käyttää näitä lääkkeitä. Ihan heti olisin valmis. Mä oon menossa leikkaukseen jonka jälkeen mä en voi enää ikinä saada lapsia vaikka haluaisin ja on jopa 30%:n mahdollisuus ettei kivut edes siihen lopu mutta mä oon valmis siihen koska mä en pysty sen kivun kanssa elämään.

Huoh, kylläpäs helpotti :D Ja kiitos jos joku jaksoi tän koko jutun lukea :D

Sinänsä samaa mieltä, sehän on selvää että on tilanteita jolloin vaihtoehtona on kahdesta huonosta parempi, nimenomaan hyötyjen ja haittojen punnitsemisen jälkeen. Joskin pyrin välttämään kipulääkkeitä ja lääkkeitä muutoinkin. Niillä kun on nimenomaan tapana hoitaa sitä oiretta, tässä tapauksessa kipua mutta oleellisempaa olisi perehtyä siihen, mikä kivun aiheuttaa ja pyrkiä hoitamaan se tekijä pois, jotta kipukin katoaisi. Tietenkään aina ei syytä saa selville ja on tiukkoja paikkoja, että niitä kipuja on pakko hoitaa niillä "myrkyillä", jopa minun.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Sinänsä samaa mieltä, sehän on selvää että on tilanteita jolloin vaihtoehtona on kahdesta huonosta parempi, nimenomaan hyötyjen ja haittojen punnitsemisen jälkeen. Joskin pyrin välttämään kipulääkkeitä ja lääkkeitä muutoinkin. Niillä kun on nimenomaan tapana hoitaa sitä oiretta, tässä tapauksessa kipua mutta oleellisempaa olisi perehtyä siihen, mikä kivun aiheuttaa ja pyrkiä hoitamaan se tekijä pois, jotta kipukin katoaisi. Tietenkään aina ei syytä saa selville ja on tiukkoja paikkoja, että niitä kipuja on pakko hoitaa niillä "myrkyillä", jopa minun.

Näinhän se on. Ja toki kivun syy täytyy aina tutkia mutta joissain tapauksissa vaikka se syy on selvillä, ei oo pahemmin muita vaihtoehtoja kuin lääkehoito. Esim. mulla on tiedossa se, mikä mulle kovaa kipua aiheuttaa mutta ei oo mitään muuta tehtävissä nyt muuta kuin kipulääkitys. Ei oo hoitoja enää.

En minäkään yhtään turhaa lääkettä ota, mä vihaan lääkkeitä mutta on pakko, ei oo vaihtoehtoja.

Tuttu tunne, kolmoishermosärkyä sairastaessani sai vetää kaikenmaailman hermosto lääkkeet yms...Ei se hääviä ole, mut jollain se on päivästä yli päästävä...Muisto ees siitä tuskasta mitä koki sen 3kk ennenku noi idiootit keskussairaalalla uskoi että mun säryt ei oo migreeniä, saa voimaan pahoin...Luojan kiitos lääkkeillä saatiin aisoihin ja pois ja onneks se nyt vaan väläyttelee oireita välillä muttei pahemmin kipuile...

Tsemppiä sulle Heavyfreak, toivottavasti helpottais! :hug:

Mun mielestä aika moni on kasvatettu vähän silleen, että turhaa lääkettä ei saa ottaa, ja sehän on ihan oikein, mutta minusta se turhan määritelmä on vähän vääristynyt.

mä otan, ja annan lapsillekin särkylääkettä ennemmin ns. turhaan, kuin että kestäisimme kipua jonka saa poiskin.

Omakohtaista kokemusta on oma ja lasten migreeni, mutta ap:n kivut kuulostaa kyllä paljo pahemmilta, ja ymmärrän kyllä sinuakin (onks siulla endometrioosi?? )

Järkevä lääkkeen käyttö on mun mielestä ihan eri asia kuin turhien lääkkeitten otto.

Turhaa lääkkeen ottoa on antibiootti varalta ja särkylääke varalta..

vaikka mä itke kyllä otan jopa särkylääkettä jos joudun tilanteeseen jossa epäilen, että muuten migreein yllättää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä aika moni on kasvatettu vähän silleen, että turhaa lääkettä ei saa ottaa, ja sehän on ihan oikein, mutta minusta se turhan määritelmä on vähän vääristynyt.

mä otan, ja annan lapsillekin särkylääkettä ennemmin ns. turhaan, kuin että kestäisimme kipua jonka saa poiskin.

Omakohtaista kokemusta on oma ja lasten migreeni, mutta ap:n kivut kuulostaa kyllä paljo pahemmilta, ja ymmärrän kyllä sinuakin (onks siulla endometrioosi?? )

Järkevä lääkkeen käyttö on mun mielestä ihan eri asia kuin turhien lääkkeitten otto.

vaikka mä itke kyllä otan jopa särkylääkettä jos joudun tilanteeseen jossa epäilen, että muuten migreein yllättää..

Oot kyllä oikeessa. Se kipulääke pitäs aina ottaa siinä vaiheessa kun kivun eka oire ilmestyy eikä siinä vaiheessa kun se on jo päällä. Ei pitäs ootella että tuleeko se nyt kunnolla vai ei. Oli kyse sit mistä kivusta tahansa. Koska lääke ei auta enää yhtä hyvin jos sen ottaa liian myöhään. Tää on ihan lääkärin kertomaa juttua ja näinhän kauheen moni ottaakin lääkkeen "väärin".

Endometrioosi mulla tosiaan on.

Mä söin yhteen vaiheeseen TOSI paljon aspiriinia, panadolia yms. Sitten panacodia.
Mies oli huolissaan mun munuaisten kestämisestä! Eipäs noista kivuista ole koskaan ollu huolissaan. Jotenkin tuntuu kun se kuvittelisi mun feikkaavan kipujeni kanssa.
Sama homma tuntuu olevan lääkäreillä. Kun sanoo että se tai tää on kipee, niin melkein tutkimatta ollaan määräämässä kipulääkkeitä!
Kyllä tässä on masennus jo tosi lähellä ja mielessä kaikki mahdollinen syöpä/ms-tauti tai reuma...
Mulle ei ole oikeasti ole ollut apua kortisonista tai mistään kipulääkkeistä ja sitten sitä sortuu jo yliannostuksen puolelle...
Se kipu kun ei yleensä ole näkyvää...
Mua harmittaa eniten se, että pitäisi olla koko aika siivoamassa ja passaamassa ja juoksemassa kaupassa ja asioilla, mutta kun kivut on niin kovat että tekis vaan mieli yrittää nukkua!!!

lääkkeitä ei kehitetä huvikseen vaan tarpeeseen. tiedän myös sen, kun toivoo että kuolee kun kipu on niin kova: sappikoliikki. synnytys ei mitään verrattuna siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oot kyllä oikeessa. Se kipulääke pitäs aina ottaa siinä vaiheessa kun kivun eka oire ilmestyy eikä siinä vaiheessa kun se on jo päällä. Ei pitäs ootella että tuleeko se nyt kunnolla vai ei. Oli kyse sit mistä kivusta tahansa. Koska lääke ei auta enää yhtä hyvin jos sen ottaa liian myöhään. Tää on ihan lääkärin kertomaa juttua ja näinhän kauheen moni ottaakin lääkkeen "väärin".

Endometrioosi mulla tosiaan on.

Kuvasit just silleen kun yks tuttu omaansa, ja toivon sydämestäni, etten koskaan koe sitä kipua, tuntuu olevan yksi pahimmista "mistä jää elävänä kertomaan"

sain itse joskus aikaa sitten olkapääkipuun lääkäriltä ohjeen syödä 2x800mg buranaa aamuin illoin 2 viikon ajan. .. siinä meni kyllä mun rajani, se tuntui valtavalta määrältä, mutta se olikin varmaan siks, että ne koitti vältellä itse vian korjaamista (=kallista kuvata jne ) mutta just joku endo tai migreeni, pirunko sille tekee, ja ei kenekään tarvi tosiaa suunnilleen toivoa kuolemaa että kipu lakkais. kun kerran lääke On olemassa

Ja suomessa niitä lääkkeitä vielä seurataan aika hyvin, joten ei nekään niin vaarallisia silleen voi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Mä söin yhteen vaiheeseen TOSI paljon aspiriinia, panadolia yms. Sitten panacodia.
Mies oli huolissaan mun munuaisten kestämisestä! Eipäs noista kivuista ole koskaan ollu huolissaan. Jotenkin tuntuu kun se kuvittelisi mun feikkaavan kipujeni kanssa.
Sama homma tuntuu olevan lääkäreillä. Kun sanoo että se tai tää on kipee, niin melkein tutkimatta ollaan määräämässä kipulääkkeitä!
Kyllä tässä on masennus jo tosi lähellä ja mielessä kaikki mahdollinen syöpä/ms-tauti tai reuma...
Mulle ei ole oikeasti ole ollut apua kortisonista tai mistään kipulääkkeistä ja sitten sitä sortuu jo yliannostuksen puolelle...
Se kipu kun ei yleensä ole näkyvää...
Mua harmittaa eniten se, että pitäisi olla koko aika siivoamassa ja passaamassa ja juoksemassa kaupassa ja asioilla, mutta kun kivut on niin kovat että tekis vaan mieli yrittää nukkua!!!

:hug: Ootko sä kuin yrittäny jutella miehen kans? Se, että joku ajattelee että feikkaa kipua, sattuu todella paljon.. :| Joskus, kun tulee vastaan joku vähättelevä ihminen niin mä jopa toivon että voisin koskettamalla hetkeksi siirtää ne kivut toiselle ihmiselle. Että oikeesti toinen tajuais..

Mun mies sai aika herätyksen mun kipuihin. Eihän sitä toinen ihminen tietenkään osaa toisesta sanoo et kuin kipee toinen on. Mutta kun se on muutaman kerran valvonut mun vieressä kun mä makaan tuskissani kylppärin lattialla ku en tiedä että kummasta päästä seuraavaksi tulee tavaraa ja on siinä varmistamassa että mulla pysyy hengitystiet auki jos taju lähtee niin kyllä siinä kovakin mies alkaa miettimään.

Jotenki sitä on vaan niin kyllästynyt ihmisten asenteisiin.. Niin monesti sitä vähättelyä kuulee tai jopa kommentteja reipastua tms.

Olet ihan oikeassa. Jos kipua ei lääkitse kunnolla, kipu pahentaa lihasjänitystä ja stressiä ja nämä taasen kipua. Parempi heti akuutissa kivussa katkaista kivulta jalat alta kovilla lääkkeillä jos vaan mahdollista, jotta kipu ei kroonistuisi. Ja kova krooninen kipu on ihan eri asia kuin se, että satunnaisesti päätä särkee tai hartioita jomottelee..

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Olet ihan oikeassa. Jos kipua ei lääkitse kunnolla, kipu pahentaa lihasjänitystä ja stressiä ja nämä taasen kipua. Parempi heti akuutissa kivussa katkaista kivulta jalat alta kovilla lääkkeillä jos vaan mahdollista, jotta kipu ei kroonistuisi. Ja kova krooninen kipu on ihan eri asia kuin se, että satunnaisesti päätä särkee tai hartioita jomottelee..

Siinä on vielä se tärkee pointti että jos sitä kipua ei katkaise, voi seurauksena olla hermovauriosärky. Senkin sain kun ei tätä kipua järkevästi hoidettu. Buranaa ja Panadolia vaan joista ei oo oikeesti yhtään mitään hyötyä. Sit kun alko tuo hermovauriosärky niin sitten kyllä annettiin vaikka minkälaista nappia.

Edelleenkään julkisella puolella ei määrätä kunnollisia kipulääkkeitä. Mutta yksityisen lääkäri joka näki mut pahoissa kivuissa, määräsi lääkkeen jolla saan kivun katkaistua. Ja tää on tärkeetä, jos ei sitä kipua saa katkaistua, se voi pahimmillaan kestää pahana viikkoja.

Mies uskoo vain niihin kipuihin joiden kanssa olen lääkärissä käynyt.
Onneksi mulla on tollaisia kipuja ollut vaan tosi harvoin, siis että ihan oksennus tulee. Niihin olen kipulääkettä pistoksena saanut ja jo on olo helpottunu. Niihin kipuihin mies uskoo.
Noi tulehduskivut (jalassa ja kädessä) olen näyttänyt lääkärille ja ne mies uskoo.
Iskias kipuun ei tunnu uskovan, koska äidillänsä oli sellaista ja joutui ihan leikkaukseen asti (oli vuodepotilaanakin pitkään ).
Sitten nää kaikki muut kivut joita en ole käyny vielä lääkärissä näyttämässä, niin niihin mies ei usko...
Viimeksi lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin kun epäilee mun kanssa (oli uus lääkäri ), että kyse on jostain muusta, kun nää kivut on niin laajat.
Tiistaina otettiin verikokeet ja loppukuusta pitäisi saada tietää jotain.
Itsekkin jo kuvittelee kuvittelevansa nää kivut :ashamed:

Varmaan tiedätkin, että mä olen samaa mieltä sun kanssa :ashamed:

Taidan suunnata panadoli/burana/triptyli/panacodi ym pilleri kaapille ja rukoilla et lähtis vaikka henki ennenkun ois taas koko yö itkua ja kipua :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
Varmaan tiedätkin, että mä olen samaa mieltä sun kanssa :ashamed:

Taidan suunnata panadoli/burana/triptyli/panacodi ym pilleri kaapille ja rukoilla et lähtis vaikka henki ennenkun ois taas koko yö itkua ja kipua :'(

:hug:

Heavyfreak, voin kompata täysin :hug:

On toki sitä turhaakin lääkkeen ottoa joillain. Voin puhua vain omasta puolestani.
Kivusta kun on joutunu kärsimään sen 20 vuotta, johon on auttanu välillä leikkaus, välillä hormonihoidot, mutta sitten ollaan menty siihen pisteeseen ettei voidakaan enää leikata liian monen leikkaushoidon jälkeen, niin jäljelle jää särkylääkkeet, vaihtoehtohoidot, jos kukkaro antaa periksi.

Monetkaan ei ymmärrä kroonistunutta kipua. Sillä on kauaskantoiset seuraukset. Tarpeeksi kun kärsii kroonisesta kivusta, se voi tuhota jopa muistisoluja.
Kipu pitäis katkasta niin pian kuin mahdollista. Jos kivut on pahat, ensin hoidetaan kipua ja sitten lähdetään hakemaan syytä. Joskus syy tarkoittaa sitä, että joudut turvautumaan kaikenmaailman lääkkeisiin, jotta saisit edes jonkinlaisen avun.

Masennuslääkkeitä käytetään antamaan parempaa elämänlaatua kipujen keskellä ja kipukynnyksen nostoon. Samoin muitakin lääkkeitä käytetään siihen tarkotukseen.

Ikävä kyllä kaikilla ei ole muuta kuin se mahdollisuus, että jos meinaat kipujen kans pärjätä, sitä on pakko ottaa jonkunsortin lääkettä, vaikka ei haluaiskaan. Kipu voi olla niin tainnuttavaa ja lamauttavaa ettet pääse sängystä ylös. Se ei ole mielekästä elämää. Ei kenellekään.

Sitä söis vaikka kilon koiranpaskaa, jos siitä olis mitään apua. Ja sitä hengenmenoakin on tullu mietittyä, että loppuis se hemmetin jatkuva tuska ja kipu, jolle ei saa enää oikeasti apua, kun kaikki vaihtoehdot on kaluttu jo läpi.

Tämä krooninen kipuilu on sellanen asia, mitä ei ymmärrä muuta kuin toinen kipukroonikko. Voin sanoa, että tiedän mistä Heavyfreak puhuu. Symppaan häntä täysillä ja toivon parasta hänen kohdallaan. Itselläni sama edessä jossain vaiheessa, jos vain olisi usko olemassa, että se toisi paremman ratkaisun, mutta kun siitäkään ei ole mitään takeita.

Olen ap:n linjoilla minäkin.

Mulla krooninen migreeni, hermosärky (päässä), krooninen jännityspäänsärky, krooninen jännitysniska, krooninen bruksismi + hammassärky, vulvodynia + krooninen virtsatiekipu.
Vatsakipua, selkäsärkyä...

Syitä en silleen halua kertoilla. Lääkehoito välttämätön, lisänä vuosia kestävä hoito (ei takeita että auttaa) ja kyllä, olen kokeillut fysioterapiat, hammaskiskot, akupunktiot, hieronnat, ulkoilut, työasennot jne. Hieman vakevammat hoitokeinot käytössä, koska vakavat on syytkin kivuille.

Tässä yksi näkökulma (kroonisesta) kivusta: http://areena.yle.fi/audio/700754

Heikkilä kirjoittaa asiasta myös kirjassaan Siunattu kipu.

Ite en ota asiaan sen kummemmin kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Tässä yksi näkökulma (kroonisesta) kivusta: http://areena.yle.fi/audio/700754

Heikkilä kirjoittaa asiasta myös kirjassaan Siunattu kipu.

Ite en ota asiaan sen kummemmin kantaa.

Kuuntelin yli puolenvälin tuota, kunnes se yhtäkkiä vain katkes ja lukee:
"Tallenteen julkaisuaika on umpeutunut"

Aika kummallista miten se nyt kesken kaiken umpeutuu...

muoks. sain mä sen sitten loppuun katottua kiitos linkistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Että kun täällä on ketjuja joissa puhutaan kivusta. Puhutaan kroonisesta kivusta ja oikeesti kovasta kivusta. Niin aina jossain vaiheessa tulee joku lässyttään että älkääs nyt hyvät ihmiset kroppaanne tollasia myrkkyjä tunkeko ja kuinka niillä on vaikutuksia ja blaablaa lässynlässyn.

Mä en oikeen voi sille mitään mutta tossa vaiheessa mä nään niiiiiiiin kirkkaanpunaista ettei oo tosikaan. Ihan kuin se ois oma valinta onko kipee vai ei. Ja kun ei oikeesti puhuta mistään pikkukivusta jonka unohtaa ku telkkarista tulee tarpeeks mielenkiintoista ohjelmaa. Vaan sellaisesta kivusta mikä invalidisoi, minkä vuoksi ei pysty toimimaan ja minkä vuoksi pahimmassa tapauksessa lähtee taju.

Hemmetti, siinä vaiheessa kun se kipu tulee päälle niin syö vaikka säkillisen pikkukiviä jos joku lupaa ja vannoo että kipu loppuu sillä. Sitä ei oikeesti voi sanoin kuvaillakaan millainen se tunne on sillon kun se pahin kipu jysähtää päälle. Se on ihan silkkaa paniikkia. Ja kieltämättä monesti oon toivonu että lähtis ees taju niin helpottais.

Joten kun puhutaan kunnon kivusta ja kovan kivun hoidosta niin silloin on punnittava ne hyödyt ja haitat. Lääkkeillä on kaikilla sivuvaikutuksensa ja osalla koviakin mutta ne helposti kestää jos ne lääkkeet mahdollistaa sen että pystyy aamulla nousemaan sängystä ylös. Mulla ittelläni on tällä hetkellä sen verran kova kipulääke että mä en sen sivuvaikutuksen takia pysty yhtään mihinkään mutta mä silti otan sen ennemmin kuin kestän sitä sanoinkuvaamatonta kipua.

Mä en mitään toivo niin paljo ku että nää kivut loppuis. Mä antaisin vaikka oikeen käteni jos joku mulle lupais että sen jälkeen mun ei tarvii enää koskaan kokea tollasta kipua ja käyttää näitä lääkkeitä. Ihan heti olisin valmis. Mä oon menossa leikkaukseen jonka jälkeen mä en voi enää ikinä saada lapsia vaikka haluaisin ja on jopa 30%:n mahdollisuus ettei kivut edes siihen lopu mutta mä oon valmis siihen koska mä en pysty sen kivun kanssa elämään.

Huoh, kylläpäs helpotti :D Ja kiitos jos joku jaksoi tän koko jutun lukea :D
Minä tiedän mistä puhut ja muistelen että samaan vaivaan olen lääkkeitä syönyt ja se vaiva aiheuttaa helvetilliset kivut, johon ei juuri helpotusta ole.Minulle tuli (toistaiseksi...) helpotus radikaalileikkauksella.Päivääkään en ole katunut

kiitokset linkkivinkistä, täytyy kuunnella huomena ku on aikaa :)

Rhiannon: :hug: Sä kyl tiedät mistä mä puhun :)

Nipsukka: Radikaaliin mäkin oon menossa ja NIIN kovasti toivon että kivut lähtis sillä. olis se vaan mahtavaa!

Nipsukka: haluatko mulle kertoa tuosta radikaalipoistosta? Mä kun olen sitä miettiny monta vuotta omalla kohdallani, mutta kun endo on niin laajalle levinny ja toisellakymmenellä mennään leikkaustenkin suhteen, niin johan on kyllä mietityttäny, että olisko siitä radikaalista kuitenkaan mitään apua. Takeitahan se ei anna.

niimpä, itse olen kamalaan hammassärkyyn vetänyt maksalle vaarallisen määrän panacodeja, oli aamullakin vielä nuppi sekaisin... Tirskahti mätää oikein kun hammaslääkäriin vihdoin pääsin. Otin aina vain uuden kun kuvittelin sen vihdoin auttavan... Ei pitäis kotona säilyttää paljoa särkylääkettä, tarpeeks kova kipu kun tulee niin ne vetää vaikka kaikki siinä toivossa että kipu lähtee. Ei sitä siinä vaiheessa tajua ettei voi ottaa... Migreeni on toinen, paha kohtaus kun tulee, voin syödä lääkkeitä vaikka vartin välein "kun se ei auttanut ollenkaan"

Alkuperäinen kirjoittaja 5 pakettia buranaa kaapissa:
niimpä, itse olen kamalaan hammassärkyyn vetänyt maksalle vaarallisen määrän panacodeja, oli aamullakin vielä nuppi sekaisin... Tirskahti mätää oikein kun hammaslääkäriin vihdoin pääsin. Otin aina vain uuden kun kuvittelin sen vihdoin auttavan... Ei pitäis kotona säilyttää paljoa särkylääkettä, tarpeeks kova kipu kun tulee niin ne vetää vaikka kaikki siinä toivossa että kipu lähtee. Ei sitä siinä vaiheessa tajua ettei voi ottaa... Migreeni on toinen, paha kohtaus kun tulee, voin syödä lääkkeitä vaikka vartin välein "kun se ei auttanut ollenkaan"

Mä pidän aina tarkasti huolta annostuksista etten vain ota yli. Ja jos on kipu oikeen pahana niin pidän lääkkeistä kirjaa kun ei niitä välttis sen pahan kivun aikana muista kaikkia kellonaikoja mitä on millonki ottanu.

Yhteistyössä