Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Jaa";25170343]Ai, onko siis oikein rikkoa sääntöjä jos se vaan helpottaa äitien elämää? Voi kun tämän olisin tienyt, niin oisin voinu päästä monessa asiassa helpommalla.[/QUOTE]

Otappa ja lue sinäkin ketju ennen kommentoimistasi, puhuttiin jossain vaiheessa sellaisesta ihmeellisyydestä kuin maalaisjärki.

"vieras"
[QUOTE="Jaa";25170343]Ai, onko siis oikein rikkoa sääntöjä jos se vaan helpottaa äitien elämää? Voi kun tämän olisin tienyt, niin oisin voinu päästä monessa asiassa helpommalla.[/QUOTE]

Kaikille sitä maalaisjärkeä vain ei riittävissä määrissä anneta, valitan puolestasi!

"Vieras"
Maalaisjärki ei tarkoita samaa kuin sääntöjen rikkominen. Tässä ei ole kyse mistään muusta kuin äitien laiskuudesta, kun ei jakseta tehdä sitä pientä poikkeamaa että voisi ne lapset ruokkia. Halutaan päästä mahdollisimman vähällä, ja samalla välttää kiusallisia tilanteita ja unohtaa kasvatus, senkin uhalla että se rikkoisi yleisiä käytösnormeja.

"söpö"
[QUOTE="Vieras";25170421]Maalaisjärki ei tarkoita samaa kuin sääntöjen rikkominen. Tässä ei ole kyse mistään muusta kuin äitien laiskuudesta, kun ei jakseta tehdä sitä pientä poikkeamaa että voisi ne lapset ruokkia. Halutaan päästä mahdollisimman vähällä, ja samalla välttää kiusallisia tilanteita ja unohtaa kasvatus, senkin uhalla että se rikkoisi yleisiä käytösnormeja.[/QUOTE]

hahahahah :D

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170421]Maalaisjärki ei tarkoita samaa kuin sääntöjen rikkominen. Tässä ei ole kyse mistään muusta kuin äitien laiskuudesta, kun ei jakseta tehdä sitä pientä poikkeamaa että voisi ne lapset ruokkia. Halutaan päästä mahdollisimman vähällä, ja samalla välttää kiusallisia tilanteita ja unohtaa kasvatus, senkin uhalla että se rikkoisi yleisiä käytösnormeja.[/QUOTE]

Kuten varmasti tiedät, kun jokin asia tehdään tarpeeksi usein ja järjestelmällisesti, se ei tee kenellekään mitään haittaa niin se on hyvin äkkiä käytösnormi joka ei riko edes palstapoliisien nokkaa. Nykyään tuollaisesta ei jaksa vetää herneitä muutkuin te täällä kaksplussalla istuvat täydelliset äidit, jotka tekevät muun vapaa-aikansa kavereistaan lastensuojeluilmoituksia huvikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25167782:
silloin ne ostokset jää sinne kauppaan. Tai kauppa voisi varautua tähän tilanteeseen pitämällä joka kassan alla sen vanhan manuaalisen laitteen jolla vedetään kortin tiedot sihen pankkivekseliin ja annetaan jäljennös asiakkaalle ja asiaks maksaa sen laskun sitten sillä. Kuka teistä edes muistaa kys. aikaa?
Näitä ei enää saa käyttää joten no can do...

Ihan vaan tavallinen järki
[QUOTE="vieras";25170395]Kaikille sitä maalaisjärkeä vain ei riittävissä määrissä anneta, valitan puolestasi![/QUOTE]

WTF, mikä puolustelu toi maalaisjärki on? Tai se että joillain sitä on joillain ei? Siis eikö nyt hemmetti sentään ole ihan selvää että jos sä niitä mukuloita tänne teet, niin sä myös huolehdit siitä että ne ruokitaan ajoissa niin ei tarvii kaupan hyllystä napsia. Eiks vanhempien tehtävä ole huoltaa lapsensa? Pitää huolta siitä, että niiden perustarpeet on tyydytetty? Ja että on rahkeita se tehdä, eli omassa omistuksessa olevat tavarat joilla näitä huolto toimenpiteitä voidaan tehdä.
Ei se kauppa ole mikään ruokapaikka, eikä ainakaan ne maksamattomat tuotteet.
Eiks ihmiset yleensä käytä lapsen esim. vessassa ennen lähtöä? Jotta se hätä ei iskisi matkalla? Jos näin kuitenkin käy, eikö se lapsi viedä tarpeilleen sille varattuun paikkaan? Sama pätee tässä ruoka-asiassa, ruoki ennen, jos siltikin iskee nälkä, vie lapsi syömään, omia eväitään oikeaan paikkaan.

Kaupunkilaisjärjellä
Tämän keskustelun ja etenkin tuon erään kommentoijan perusteella termi "maalaisjärki" vaikuttaa olevan yhtä kuin moukkamaisuus. En muuten osaa selittää tuota "tottakai me syödään välipalat kaupassa, kun asutaankin niin kaukana".

Kyllä meilläkin kauppareissut joskus venähtää ja lapsi tulee nälkäiseksi, mutta sitten annamme omasta näkkärirasiasta palan purtavaksi tai hoidamme ostokset nopeasti loppuun ja syötämme lapsen sitten kassojen jälkeen. Ihan peruskäytöstapoja, ei mitään ihmeellistä.

"ttt"
Ei se voi olla niin vaikeaa mennä kauppaan, kun kukaan ei ole nälkäinen.

Eikä sekään voi olla vaikeaa, olla opettamatta lapselle, että lahjomalla sen saa hiljaiseksi. Ei se ole kasvatusta.
Aamen!

Ei pitäisi olla vaikeaa.

Tää ketju saa asian kuulostamaan siltä että joka julmetun muksu viedään nälkäisenä kauppaan kun kertakaikkiaan päivässä ei ole tarpeeksi tunteja että sinne voisi mennä ruokailun jälkeen.

Yhtään järjellistä perustelua en ole kuullut kaupassa mussuttamiselle (terveillä ihmisillä).

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170455]Kuten varmasti tiedät, kun jokin asia tehdään tarpeeksi usein ja järjestelmällisesti, se ei tee kenellekään mitään haittaa niin se on hyvin äkkiä käytösnormi joka ei riko edes palstapoliisien nokkaa. Nykyään tuollaisesta ei jaksa vetää herneitä muutkuin te täällä kaksplussalla istuvat täydelliset äidit, jotka tekevät muun vapaa-aikansa kavereistaan lastensuojeluilmoituksia huvikseen.[/QUOTE]

Mä oon kaikkea muuta kuin täydellinen äiti, en vain koe tuota ruokkimis asiaa kovin vaikeaksi asiaksi ennakoida. Se kun täytyy huolehtia ihan joka päivä ja monta kertaa, niin ei oikein tule enää yllätyksenä ;)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vaan tavallinen järki;25170478:
WTF, mikä puolustelu toi maalaisjärki on? Tai se että joillain sitä on joillain ei? Siis eikö nyt hemmetti sentään ole ihan selvää että jos sä niitä mukuloita tänne teet, niin sä myös huolehdit siitä että ne ruokitaan ajoissa niin ei tarvii kaupan hyllystä napsia. Eiks vanhempien tehtävä ole huoltaa lapsensa? Pitää huolta siitä, että niiden perustarpeet on tyydytetty? Ja että on rahkeita se tehdä, eli omassa omistuksessa olevat tavarat joilla näitä huolto toimenpiteitä voidaan tehdä.
Ei se kauppa ole mikään ruokapaikka, eikä ainakaan ne maksamattomat tuotteet.
Eiks ihmiset yleensä käytä lapsen esim. vessassa ennen lähtöä? Jotta se hätä ei iskisi matkalla? Jos näin kuitenkin käy, eikö se lapsi viedä tarpeilleen sille varattuun paikkaan? Sama pätee tässä ruoka-asiassa, ruoki ennen, jos siltikin iskee nälkä, vie lapsi syömään, omia eväitään oikeaan paikkaan.
No eipä sun juttus nyt vieläkään oikein uppoa meikäläiseen, valitettavasti minun on edelleen paljon helpompi sille lapselle antaa se banaani kärrystäni välipalaksi ja katsella tarvitsemani tuotteet sillä aikaa kaupasta ja sen jälkeen kun kaikki on ostettu ja pakattu autoon, mennä kotiin syömään kunnon ruokaa.

"tuuli"
Ja pitäähän lapsille hieman kärsivällisyyttä opettaa - Suomessa ei ole yhtäkään lasta joka olis silmänräpäyksessä kuolemassa jos ei saa hyllystä sitä sämpylän puolikasta kärryyn syötäväksi. Ei yksikään. Jos lapsi on niin nälissään että alkaa nälkäänsä itkeä (mitä epäilen, itkee vaan koska on opetettu napostelemaan kaupassa) niin äidin kuuluisi ostaa kärryihin peili ja katsoa sitä. Samalla miettien kenen vika on että lapsella on kaupassa nälkä ja kuka hänet tapaan on opettanut.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170498]Mä oon kaikkea muuta kuin täydellinen äiti, en vain koe tuota ruokkimis asiaa kovin vaikeaksi asiaksi ennakoida. Se kun täytyy huolehtia ihan joka päivä ja monta kertaa, niin ei oikein tule enää yllätyksenä ;)[/QUOTE]

No sinä teet niinkuin sinä teet, eipä kuulu minulle. Minä teen niinkuin minä parhaakseni näen, eipä kuulu sinulle. Minä ennakoin asian menemällä sinne kauppaan missä on ruokaa, ennenkuin lapsella on niin kova nälkä että pitää ruveta sitä huutamaan, sinä ennakoit ihan niinkuin itse parhaaksi näet.

Ihan vaan tavallinen järki
[QUOTE="vieras";25170499]No eipä sun juttus nyt vieläkään oikein uppoa meikäläiseen, valitettavasti minun on edelleen paljon helpompi sille lapselle antaa se banaani kärrystäni välipalaksi ja katsella tarvitsemani tuotteet sillä aikaa kaupasta ja sen jälkeen kun kaikki on ostettu ja pakattu autoon, mennä kotiin syömään kunnon ruokaa.[/QUOTE]

Mitkä mun jutut? Tuo oli ainut jonka oon jaksanut tähän kirjoittaa, kun alkoi jo oikeasti ärsyttämään ihmisten typeryys.
Mutta tässä sun teksissähän tuo oleellisin tälläisen idioottimaisen käytöksen perusteeksi tulikin, SINUN on paljon helpompi.... Viis muista ja mistään säännöistä, ei ne sinua koske!

"vieras"
[QUOTE="tuuli";25170514]Ja pitäähän lapsille hieman kärsivällisyyttä opettaa - Suomessa ei ole yhtäkään lasta joka olis silmänräpäyksessä kuolemassa jos ei saa hyllystä sitä sämpylän puolikasta kärryyn syötäväksi. Ei yksikään. Jos lapsi on niin nälissään että alkaa nälkäänsä itkeä (mitä epäilen, itkee vaan koska on opetettu napostelemaan kaupassa) niin äidin kuuluisi ostaa kärryihin peili ja katsoa sitä. Samalla miettien kenen vika on että lapsella on kaupassa nälkä ja kuka hänet tapaan on opettanut.[/QUOTE]

EI SIIHEN PEILIIN KATSOTA ENNEKUIN SE PEILI ON MAKSETTU!!! On siinä minulla kans moraalinvartija!!!!!!!!!

"ttt"
[QUOTE="vieras";25170499]No eipä sun juttus nyt vieläkään oikein uppoa meikäläiseen, valitettavasti minun on edelleen paljon helpompi sille lapselle antaa se banaani kärrystäni välipalaksi ja katsella tarvitsemani tuotteet sillä aikaa kaupasta ja sen jälkeen kun kaikki on ostettu ja pakattu autoon, mennä kotiin syömään kunnon ruokaa.[/QUOTE]

olet vaav laiska siis -opettamaan tapoja. Viis niistä, kuhan sulle on helppoa.

eipä ihme että lapsset käyttäytyy nykyisin miten käytäytyy jos jo näin helpon opetuksen edessä taivutaan ja mennään sieltä missä rima on matalin.

"vieras"
[QUOTE="ttt";25170537]olet vaav laiska siis -opettamaan tapoja. Viis niistä, kuhan sulle on helppoa.

eipä ihme että lapsset käyttäytyy nykyisin miten käytäytyy jos jo näin helpon opetuksen edessä taivutaan ja mennään sieltä missä rima on matalin.[/QUOTE]

No sepä on hyvä kun sinä et opeta lapsillesi, ja maailma pelastuu.

"tuuli"
[QUOTE="vieras";25170536]EI SIIHEN PEILIIN KATSOTA ENNEKUIN SE PEILI ON MAKSETTU!!! On siinä minulla kans moraalinvartija!!!!!!!!![/QUOTE]

Toisille sitä suodaan vaan niin vähän...todella vähän. No jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vaan tavallinen järki;25170532:
Mitkä mun jutut? Tuo oli ainut jonka oon jaksanut tähän kirjoittaa, kun alkoi jo oikeasti ärsyttämään ihmisten typeryys.
Mutta tässä sun teksissähän tuo oleellisin tälläisen idioottimaisen käytöksen perusteeksi tulikin, SINUN on paljon helpompi.... Viis muista ja mistään säännöistä, ei ne sinua koske!
Juu ei, olen sen verran vähän täällä palstalla että tosiaankin mun säännöt tulevat jostain muualta kuin täältä.

Yhteistyössä