Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ei vitsi, tuon yhden maalaisjärki- kommentoitsijan teksit muodostaa juurikin sen prototyypin maalaisista, jotka lähtevät " isoon kaupunkiin", tehdään mitä huvittaa, lapset kiljuvat/huutavat juoksentelevat ympäriinsä, ovat likaisissa vaatteissa ja kukaan ei voi olla huomaatta että on "kiljusen herräsväki" lähtenyt liikenteeseen :)

"ttt"
[QUOTE="vieras";25170543]No sepä on hyvä kun sinä et opeta lapsillesi, ja maailma pelastuu.[/QUOTE]

ei pelastu - koska ne joille ei ole tapoja opetettu pitää siitä huolen. En ole täydellinen äiti mutta lapseni osaa sen verran hyvin ruokkia ettei tarvitse kaupassa hiljentää lahjonnalla.

Tiesitkös muuten että monessa muussa maailman maassa maksaisit rajua sakkoa tuosta teosta? Se ei suinkaan ole sallittua monessakaan maassa.

"vieras"
[QUOTE="tuuli";25170560]Toisille sitä suodaan vaan niin vähän...todella vähän. No jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa[/QUOTE]

No onpa se nyt fiksua tulla tänne ihmisiä haukkumaan, etkö sinä osaa asiallisesti edes kirjoittaa? Jos ei sulla muuta kerrottavaa ole, niin voit poistua.

"vieras"
[QUOTE="ttt";25170586]ei pelastu - koska ne joille ei ole tapoja opetettu pitää siitä huolen. En ole täydellinen äiti mutta lapseni osaa sen verran hyvin ruokkia ettei tarvitse kaupassa hiljentää lahjonnalla.

Tiesitkös muuten että monessa muussa maailman maassa maksaisit rajua sakkoa tuosta teosta? Se ei suinkaan ole sallittua monessakaan maassa.[/QUOTE]

Kuten olen muutaman kerran jo tainnut kirjoittaa, minun lasteni ei tarvitse huutaa kaupassa, osaan kyllä ajatella että heillä voi olla jo välipalan tarvetta ja ihan itse sitä heille tarjoan. Ja voin luvata että olen matkustanut useammassa maassa ja maanosassa kuin sinä osaat kuvitellakaan, että ihan turhaa propagandaa nyt yrität minulle syöttää.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170566]Juu ei, olen sen verran vähän täällä palstalla että tosiaankin mun säännöt tulevat jostain muualta kuin täältä.[/QUOTE]

Voi rakas ihminen, tää kaupassa syömis- juttu ei ole mikään palstalla keksitty täydellisten äitien sääntö, vaan ihan yleismaailmallinen tapa jota normaalilla järjellä ja käytöstavoilla varustetut henkilöt noudattaa. Mutta ilmeisesti on sun säännöt, ja sitten säännöt joita muu kansa noudattaa.

"kyllästynyt"
[QUOTE="Vieras";25170617]Voi rakas ihminen, tää kaupassa syömis- juttu ei ole mikään palstalla keksitty täydellisten äitien sääntö, vaan ihan yleismaailmallinen tapa jota normaalilla järjellä ja käytöstavoilla varustetut henkilöt noudattaa. Mutta ilmeisesti on sun säännöt, ja sitten säännöt joita muu kansa noudattaa.[/QUOTE]

Maalaisjärkeä saa kuitenkin käyttää näissä asioissa, ja olen ollut kaupassa töissä, ymmärrän hyvin jos tätä leipäpalaa käytetään hätätapauksessa, mm pomoni itse sanoi näin.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170585]Ei vitsi, tuon yhden maalaisjärki- kommentoitsijan teksit muodostaa juurikin sen prototyypin maalaisista, jotka lähtevät " isoon kaupunkiin", tehdään mitä huvittaa, lapset kiljuvat/huutavat juoksentelevat ympäriinsä, ovat likaisissa vaatteissa ja kukaan ei voi olla huomaatta että on "kiljusen herräsväki" lähtenyt liikenteeseen :)[/QUOTE]

Noinko teillä? Meillä istutaan nätisti kärryssä ja syödään vaikka sitä banaania, kummallakaan ei ole lupaa lähteä kärrystä yhtään mihinkään. Meillä on puhtaat vaatteet aina päällä, jos vaate likaantuu päivän aikana, se laitetaan pesuun.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170609]Kuten olen muutaman kerran jo tainnut kirjoittaa, minun lasteni ei tarvitse huutaa kaupassa, osaan kyllä ajatella että heillä voi olla jo välipalan tarvetta ja ihan itse sitä heille tarjoan. Ja voin luvata että olen matkustanut useammassa maassa ja maanosassa kuin sinä osaat kuvitellakaan, että ihan turhaa propagandaa nyt yrität minulle syöttää.[/QUOTE]

Koko ajan sanot, että osaat ajatella että lapsesi ovat nälkäisiä, miksi et siis voi ajatella sitä ennen kauppaan menoa, ja ruokkia heitä silloin? Ja joo, sulle on helpompaa noin ja se säästää sun aikaa jne. Mutta kun se vaan on väärin/ moukkamaista ja tyhmää.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170617]Voi rakas ihminen, tää kaupassa syömis- juttu ei ole mikään palstalla keksitty täydellisten äitien sääntö, vaan ihan yleismaailmallinen tapa jota normaalilla järjellä ja käytöstavoilla varustetut henkilöt noudattaa. Mutta ilmeisesti on sun säännöt, ja sitten säännöt joita muu kansa noudattaa.[/QUOTE]

En minä nyt ihan niin usein lapsille välipalaa kaupassa anna että kaikki 200 alotusta, jota joku tuossa mainosti, olisi meistä johtunut. Harvemmin tulee isoon kaupunkiin lasten kanssa lähdettyä, melkein menen yksin kun lapset ovat hoidossa.

"Vieras"
[QUOTE="kyllästynyt";25170626]Maalaisjärkeä saa kuitenkin käyttää näissä asioissa, ja olen ollut kaupassa töissä, ymmärrän hyvin jos tätä leipäpalaa käytetään hätätapauksessa, mm pomoni itse sanoi näin.[/QUOTE]

Uu, mäkin oon hei ollut kaupassa töissä ja joo tottakai niille asiakkaille sanotaan että se on ihan ok, koska asiakas on aina oikeassa ja plaa plaa plaa, mutta ei se tee siitä yhtään sen parempi tapaista.

huom huom
Laitoin kysymystä eräälle suurelle kauppaketjulle ja vastaukseksi sain, että on ok antaa lapselle purtavaa kunhan ei mahdollista purkkia anna, kun viivakoodi voi mennä pilalle, ja vielä kirjoittivat että näin kaikille helpompaa että antaa ostoksistaan jotain pientä niin helppoa ja vaivatonta.
Tähän varmaan voidaan lopettaa. :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170630]Noinko teillä? Meillä istutaan nätisti kärryssä ja syödään vaikka sitä banaania, kummallakaan ei ole lupaa lähteä kärrystä yhtään mihinkään. Meillä on puhtaat vaatteet aina päällä, jos vaate likaantuu päivän aikana, se laitetaan pesuun.[/QUOTE]

Ei, kun ei me olla maalaisia :) meilläkin istutaan nätisti kärryissä, puhtaissa vaatteissa mutta ne osaa tehdä sen ihan ilman ruualla lahjontaa.

"vieras"
Mun mielestä on tällä asialla ei ole yhtään mitään tekemistä maalaisjärjen kanssa, vaan tää kertoo nimenomaan ihmisten moraalista, siitä mikä on oikein ja väärin.

mä olen jo aikaisemminkin ihmetellyt tässä ketjussa sitä kuinka jotakin voi häiritä jos joku syö kaupassa.Perustellaan ties millä pikkumaisuuksilla, kuten säännöt on nyt säännöt ja tehty noudatettaviksi.Toiset kypsyyttään haukkuu moukaksi ja korostaa itseään että kyllä meillä sentään osataan käyttäytyä.
En kuitenkaan usko että yksikään näistä besserwissereistä itsekkään käyttäyvät kaikkien hyvien tapojen mukaisesti AINA.En nimittäin usko että kaupassa syövät menevät sinne joka päivä ostoksia mutustamaan.
vai pystyykö joku kaupassa lapselle banaanin antavan tuomitseva rehellisesti väittämään ettei koskaan ole kävellyt päin punaista,pysäköinyt sinne minne ei kuulu,matkustanut liputta tai vastaavaa.
Jos ei niin menee jeesusteluksi.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170640]Koko ajan sanot, että osaat ajatella että lapsesi ovat nälkäisiä, miksi et siis voi ajatella sitä ennen kauppaan menoa, ja ruokkia heitä silloin? Ja joo, sulle on helpompaa noin ja se säästää sun aikaa jne. Mutta kun se vaan on väärin/ moukkamaista ja tyhmää.[/QUOTE]

Mielipiteensä kullakin, sinä voit olla ihan vapaasti tuota mieltä, ei se minulle kuulu. Minä elän omaa elämääni ja arvotan aikani ja käyttäytymiseni muilla tavoilla kuin sinä, joka mieluummin raahaat lapset kahvilaan tai raahaat eväitä, ihan vapaaasti mutta ei ole minun juttuni.

näin
mä olen jo aikaisemminkin ihmetellyt tässä ketjussa sitä kuinka jotakin voi häiritä jos joku syö kaupassa.Perustellaan ties millä pikkumaisuuksilla, kuten säännöt on nyt säännöt ja tehty noudatettaviksi.Toiset kypsyyttään haukkuu moukaksi ja korostaa itseään että kyllä meillä sentään osataan käyttäytyä.
En kuitenkaan usko että yksikään näistä besserwissereistä itsekkään käyttäyvät kaikkien hyvien tapojen mukaisesti AINA.En nimittäin usko että kaupassa syövät menevät sinne joka päivä ostoksia mutustamaan.
vai pystyykö joku kaupassa lapselle banaanin antavan tuomitseva rehellisesti väittämään ettei koskaan ole kävellyt päin punaista,pysäköinyt sinne minne ei kuulu,matkustanut liputta tai vastaavaa.
Peesi

"vieras"
Laitoin kysymystä eräälle suurelle kauppaketjulle ja vastaukseksi sain, että on ok antaa lapselle purtavaa kunhan ei mahdollista purkkia anna, kun viivakoodi voi mennä pilalle, ja vielä kirjoittivat että näin kaikille helpompaa että antaa ostoksistaan jotain pientä niin helppoa ja vaivatonta.
Tähän varmaan voidaan lopettaa. :)
Voin taas kertoa oman työpaikkani puolesta, ettei meillä katsoa suopeasti tällaista toimintaa. Ei siis yleistetä. Terveisin, myyjä

häh
Meillä on lähimpään isoon kauppaan 30 mintuutin matka ja silti onnistutaan reissusta ilman eväitä - neljän lapsen kanssa. Jos reisuun menee kauemmin, syömme paikassa joka on tarkoitettu ruokailuun tai kesällä vaikkapa levähdyspaikalla.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170668]Ei, kun ei me olla maalaisia :) meilläkin istutaan nätisti kärryissä, puhtaissa vaatteissa mutta ne osaa tehdä sen ihan ilman ruualla lahjontaa.[/QUOTE]

Meillä ei käytetä ruokaa lahjontaan, jos lapsi sattuu saada päähänsä huutaa kaupassa, hän jää niille sijoilleen huutamaan ja takuulla ei saa mitään sillä aialliseksi. Ei edes pääse kaupasta pois. Välipala tulee jos minä katson sen aiheelliseksi, ei lapsen pyynnöstä tai halusta.

[QUOTE="Vieras";25170668]Ei, kun ei me olla maalaisia :) meilläkin istutaan nätisti kärryissä, puhtaissa vaatteissa mutta ne osaa tehdä sen ihan ilman ruualla lahjontaa.[/QUOTE]
Sama täällä, kaupunkilaisilla, kun lapset oli pieniä. Tai ne kyllä kävelikin nätisti kärryjen vierellä jo aika pikkuisina. Ilman lahjontaa.

Jos ja kun tuli välipala-aika pitkillä tuntikausien ostosreissuilla niin mentiin tottakai välipalalle. Kahvilaan, Heselle, ravintolaan - jonnekin. Ja ostosreissun lopulla aina vasta ruokakauppaan, koska kukapa hullu nyt raahaisi maitoja, pakasteita yms tuntikausia mukanaan jossain. Vai kestääkö maalaisilla se Prisman tai Cittarin läpikäyminen oikeasti 6 tuntia kerrallaan? Niissäkin on muuten yleensä kahvilat joissa poiketa jos nälkä yllättää.

Voisin vaikka vannoa, ja vannonkin, etten tule myöskään kolmatta muksua syöttämään kaupan maksamattomilla tuotteilla ennen kassaa. Sen verran osaan ennakoida, että ruokin tenavan ennen kun menen ruokaostoksille.

"minu"
Kävelytätkö lasasikin punaisiapäin? Opetatko lapsellesi matkustamaan ilman lippua? Pysäköitkö inva-paikalle ja nostat tenavan kyydistä?

Aika ihana äiti

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170682]Mielipiteensä kullakin, sinä voit olla ihan vapaasti tuota mieltä, ei se minulle kuulu. Minä elän omaa elämääni ja arvotan aikani ja käyttäytymiseni muilla tavoilla kuin sinä, joka mieluummin raahaat lapset kahvilaan tai raahaat eväitä, ihan vapaaasti mutta ei ole minun juttuni.[/QUOTE]

Nii, sä raahat ne nälkäiset lapset kauppaan rikkomaan sääntöjä. Tapansa kullakin, jotkut osaa käyttäytyä toiset ei.
Kiitos ja näkemiin, lähdetään nyt hautausmaalle, mutta RUOKITAAN nuo lapset ensin jotta ei tarvitse lähteä toisten eväitä etsimään ;)

"heh"
[QUOTE="minu";25170725]Kävelytätkö lasasikin punaisiapäin? Opetatko lapsellesi matkustamaan ilman lippua? Pysäköitkö inva-paikalle ja nostat tenavan kyydistä?

Aika ihana äiti[/QUOTE]

Jollakin tais mennä pointti pikkusen ohi.

"vieras"
Sama täällä, kaupunkilaisilla, kun lapset oli pieniä. Tai ne kyllä kävelikin nätisti kärryjen vierellä jo aika pikkuisina. Ilman lahjontaa.

Jos ja kun tuli välipala-aika pitkillä tuntikausien ostosreissuilla niin mentiin tottakai välipalalle. Kahvilaan, Heselle, ravintolaan - jonnekin. Ja ostosreissun lopulla aina vasta ruokakauppaan, koska kukapa hullu nyt raahaisi maitoja, pakasteita yms tuntikausia mukanaan jossain. Vai kestääkö maalaisilla se Prisman tai Cittarin läpikäyminen oikeasti 6 tuntia kerrallaan? Niissäkin on muuten yleensä kahvilat joissa poiketa jos nälkä yllättää.

Voisin vaikka vannoa, ja vannonkin, etten tule myöskään kolmatta muksua syöttämään kaupan maksamattomilla tuotteilla ennen kassaa. Sen verran osaan ennakoida, että ruokin tenavan ennen kun menen ruokaostoksille.
Jos sinä viitsisist ystävällisesti lukea tosiaan tämän ketjun ja sen jälkeen vasta esittäisit niitä kysymyksiä, jos nyt vielä sitten olisi jotain kysyttävää, niin emme palaisi joka sivulla jutun alkujuurille.

[QUOTE="minu";25170725]Kävelytätkö lasasikin punaisiapäin? Opetatko lapsellesi matkustamaan ilman lippua? Pysäköitkö inva-paikalle ja nostat tenavan kyydistä?

Aika ihana äiti[/QUOTE]

:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:
ilmeisesti ei mennyt ihan jakeluun?tai ainakaan viesti ihan perille asti.

• Tykkää
Reactions: tiiru

Yhteistyössä