Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä";25170134]Meillä lapsi 2v, ja kauppareissut ajoitetaan yleensä niin että ollaan just syöty jotain ettei sit kovin huutava nälkä tule kaupassa.

Niin ja joku sanoi vaatteiden ostosta, ettei niitäkään jätetä päälle ennen kuin on maksettu, niin olenpa törmännyt sellaiseenkin. Äiti ja lapsi ostivat kasan vaatteita, tyttö halusi välttämättä jättää vaatteet päälleen ja marssi kassalle :D sit myyjä leikkasi maksun jälkeen hintalaput pois.[/QUOTE]

Meillä kans ja niin kannattaakin tehdä...

"vieras"
[QUOTE="Minä";25170134]Meillä lapsi 2v, ja kauppareissut ajoitetaan yleensä niin että ollaan just syöty jotain ettei sit kovin huutava nälkä tule kaupassa.

Niin ja joku sanoi vaatteiden ostosta, ettei niitäkään jätetä päälle ennen kuin on maksettu, niin olenpa törmännyt sellaiseenkin. Äiti ja lapsi ostivat kasan vaatteita, tyttö halusi välttämättä jättää vaatteet päälleen ja marssi kassalle :D sit myyjä leikkasi maksun jälkeen hintalaput pois.[/QUOTE]

Nykyään tuo on aika hankalaa kun niissä on yleensä hälyttimet. Pienissä liikkeissä sekin onnistuu useimmiten.

"Vieras"
Mutta kummasti on lapsia jotka hyvin selviää nälkänsä kanssa sen kauppareissun, kitisemättä ja sitten lapsia jotka ei pärjää ja huutavat. Johtuisiko siitä että on totutettu siihen, että kaupassa saa evästä. Näitä samoja lapsia, joille muissakin tilanteissa annetaan rusinoita/ keksiä/mehua/ naksuja jotta olisivat hiljaa. Sitten on niitä lapsia jotka osaavat käyttäytyä, istua nätisti, leikkiä hetken itsekseen ilman jatkuvaa puputtamista, lapsia jotka sitten ruoka-aikana syövät kunnolla koska tietävät että silloin kuuluu syödä.
Meillä jo alle vuoden ikäisillä on kyllä ruoka-ajat jolloin syödään, muulloin ei tarvitse ruokaa/ maitoa. On siis aika helppoa ajoittaa nuo kaupassa käynnit niin että selviää sen hetken sömättä, syömällä vaikka ennen kauppaan astumista.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="Vieras";25170166]Mutta kummasti on lapsia jotka hyvin selviää nälkänsä kanssa sen kauppareissun, kitisemättä ja sitten lapsia jotka ei pärjää ja huutavat. Johtuisiko siitä että on totutettu siihen, että kaupassa saa evästä. Näitä samoja lapsia, joille muissakin tilanteissa annetaan rusinoita/ keksiä/mehua/ naksuja jotta olisivat hiljaa. Sitten on niitä lapsia jotka osaavat käyttäytyä, istua nätisti, leikkiä hetken itsekseen ilman jatkuvaa puputtamista, lapsia jotka sitten ruoka-aikana syövät kunnolla koska tietävät että silloin kuuluu syödä.
Meillä jo alle vuoden ikäisillä on kyllä ruoka-ajat jolloin syödään, muulloin ei tarvitse ruokaa/ maitoa. On siis aika helppoa ajoittaa nuo kaupassa käynnit niin että selviää sen hetken sömättä, syömällä vaikka ennen kauppaan astumista.[/QUOTE]

Noniin ja taas mennään alusta. :D Pyörä pyörii. :D

Mä olen sillon syöttänyt tirppaa kaupassa sillon kun maitovaranto kulki aina matkassa mukana. Kun imetys loppu niin sit pidin muuten huolen et tyhjää mahaa ei tarvinu kaupassa huutaa, hyvin on selvitty ilman et on tarvinu kaupan tavaroilla elää mut silti ymmärrän esim diapeetikoiden yms tarpeen ja sen et odotus voi olla joskus ylivoimanen.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170166]Mutta kummasti on lapsia jotka hyvin selviää nälkänsä kanssa sen kauppareissun, kitisemättä ja sitten lapsia jotka ei pärjää ja huutavat. Johtuisiko siitä että on totutettu siihen, että kaupassa saa evästä. Näitä samoja lapsia, joille muissakin tilanteissa annetaan rusinoita/ keksiä/mehua/ naksuja jotta olisivat hiljaa. Sitten on niitä lapsia jotka osaavat käyttäytyä, istua nätisti, leikkiä hetken itsekseen ilman jatkuvaa puputtamista, lapsia jotka sitten ruoka-aikana syövät kunnolla koska tietävät että silloin kuuluu syödä.
Meillä jo alle vuoden ikäisillä on kyllä ruoka-ajat jolloin syödään, muulloin ei tarvitse ruokaa/ maitoa. On siis aika helppoa ajoittaa nuo kaupassa käynnit niin että selviää sen hetken sömättä, syömällä vaikka ennen kauppaan astumista.[/QUOTE]

Älänyt ihan totta? Kuinkas sinä sitten hoidat kauppareissut jotka kestävät puolipäivää tai koko päivän?

itse en ymmärrä myöskään sitä, että niille lapsille on koko ajan tungettava jotain suuhun, että ne on hiljaa. esim. automatkoilla, kirkossa, häissä, joulujuhlissa jne. Ei ihme, että ei kestä kauppamatkaa syömättä tai narisematta jos aina on rusinoita suussa. Hampaat tykkää! Jo vauvasta aloitetaan se hemmetin maissinaksujen mussuttaminen...arrrgg!! Lähtee järki!

lukihärö
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;25166641:
Joo, nyt mä meen nukkumaan.

Luin, että: "...ja tyhjä kondomipussi".

Muoks. en mäkään syötä muksuille mitään ennen maksamista. En edes sitä kondomia.
Älä..mä mietin et jo on nähty paljo vaivaa ku on lusikatki otettu mukaan niihi PILTTEIHIN:D

"vieras"
itse en ymmärrä myöskään sitä, että niille lapsille on koko ajan tungettava jotain suuhun, että ne on hiljaa. esim. automatkoilla, kirkossa, häissä, joulujuhlissa jne. Ei ihme, että ei kestä kauppamatkaa syömättä tai narisematta jos aina on rusinoita suussa. Hampaat tykkää! Jo vauvasta aloitetaan se hemmetin maissinaksujen mussuttaminen...arrrgg!! Lähtee järki!
Annat lapsille kerran puolessavuodessa välipalan kaupassa= aina rusinoita suussa ja maissinaksut vauvana

• Tykkää
Reactions: tiiru
Juu miksi mä olin niin lapsellinen että edes lähdin tähän ketjuun...huoh. Tiesinhän mitä tästä tulee, mustaa ja valkoista, ei mitään järkeä koko väittelyssä.
Kun mihinkään suuntiin ei osata katsoa, vain se oma ehdoton mielipide ja siitä ei voi mennä mihinkään edes järjellä/ymmärtäväisyydellä.
Anteeksi että alennuin samalle tasolle haukkumaan ja puhumaan asiattomasti, nyt mietin itse mihin järkeni hetkeksi katosi, toivon että moni muukin tässä ketjussa niin tekisi. :)

Nyt pitää oikeasti mennä tekemään itseppäisyysruokaa, iloista mieltä kaikille ja norsunvee naamasta pois! :p :kiss:

:wave:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lukihärö;25170213:
Älä..mä mietin et jo on nähty paljo vaivaa ku on lusikatki otettu mukaan niihi PILTTEIHIN:D
No niitä lusikoita löytyy jäätelöaltaasta jos lapset haluavat lusikalla syötävää, ei tarvi ottaa mukaan ja ne yksittäispakatut lusikat on todella käteviä ottaa isompikin erä autoon tms. ja eivät maksa mitään.

Meillä on kyllä lapsilla ollu sellanen aikakausi molemmilla, että AINA kaupassa heille on tullut, milloin nälkä, milloin jano, vaikka just oltas syöty ja juotu. Muutaman kerran, kun ovat vinkuneet koko kauppareissun ajan, niin siitä ovat oppineet, nykysin ei enää tuu nälkä, eikä jano kaupassa. Vanhempi osaa jo itsekin sanoa, että ensin maksetaan ja sit vasta otetaan, jos olen heille esim. lakupatukat joskus kaupasta ostanut.

Mulla ei oo tullu kyllä mieleenikään, ennen palstalle eksymistäni, että kaupassa voi vaan syödä mitä mieleen juolahtaa ja maksaa sit tyhjistä papereista kassalla, ellei niistäkin oo puolet sitte ihan vahingossa hävinny johonkin tai tippunu kädestä... :whistle:

Ehkä krapulaisetkin voi nykysin painella kauppaan, juoda pari loiventavaa, ku pää oli niiiiin kamalan kipiä ja sitte vasta mennä maksamaan ne ostoksensa.

"juu"
[QUOTE="vieras";25170092]Tähänkin on muutamaan kertaan jo vastattu, jos viitsisit lukea ihmisten kommentit. No vastataan jälleen kerran, minulla ainakin on taskussa kolikoita ihan jo parkkimaksuakin varten että kyllä sieltä nyt muutaman banaanin ja pillimehun verran löytyy aina, jos vaikka lompsa varastetaan kaupassa. Ja toisessakin taskussa on kolikoita, jos sekin on tyhjätty.[/QUOTE]

..mutta ei jokainen välttämättä kolikoita kanna mukanaan, jos luottaa korttinsa toimivan..

"joo"
[QUOTE="ööö";25170038]Ihana ketju :) Meillä lapset jaksaa kauppareissut hyvin, mutta ongelma on sitten muualla :( Mieheni Pertsa 41v ei millään meinaa jaksaa kauppareissuja, marketissa varsinkaan... :( No ens kerralla Pertsa saa mennä sinne kaljapuolelle ja aukaista salkun, juokoon mitä ehtii, viedään sitten tyhjät tölkit kassalle - ja minä saan tehdä ostokset aivan rauhassa :)[/QUOTE]

:LOL: saa nähdä milloin ensimmäinen "Pertsa" pongataan :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170183]Älänyt ihan totta? Kuinkas sinä sitten hoidat kauppareissut jotka kestävät puolipäivää tai koko päivän?[/QUOTE]

Kysytkö sä tätä ihan tosissasi? Siis eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin ruokkia lapsensa maksamattomilla tuotteilla? Kato, me ollaan useinkin liikenteessä ihan koko päivä, mutta koska tiedän että mulla on lapsia jotka tarvii ruokaa, niin mä otan niille ruokaa mukaan. Tai jos unohdan/ kotona ei satu mitään olemaan, syötän ne ravintolassa, kahvilassa tai ostan päivän aikana jostain niille jotain, jotta voivat syödä meidän ruokia, jotta mun ei tarvitse ruokkia niitä muiden omistuksessa olevilla tuotteilla. Koska mä myös osaan tulkita kelloa, voin yehdä päätelmiä että, kas vain kohta on ruoka- aika, emme ehdi suoriutua kaupasta ulos ennen nälän iskemistä, syöttäisinkö siis ipanat vaikka ensin.
Katos vaan, ihan yksinkertaista lapset saa ruokaa joka on maksettu ja lasten kanssa kulkeminen on helppoa kun tietävät että turha vinkua kaupasta mitään syötävää, koska kaupassa ei syödä!

Mutta joo, turha tästä vängätä, täällä ihmiset väkisin yrittää puolustella moukkamaista käytöstään, koska kyllähän kaikki oikeasti ymmärtävät että kaupassa maksamattomien tuotteiden syönti ei vaan ole yleisesti oikein ja hyväksyttävää. Siis ymmärtäväthän?
Vahinkoja/ unohduksia sattuu kaikille, mutta ainakin tässä tapauksessa niiden korjaamisen pitäisi olla kuitenkin kohtuu helppoa sortumatta kuitenkaan huonoihin tapoihin.

"vieras"
[QUOTE="juu";25170251]..mutta ei jokainen välttämättä kolikoita kanna mukanaan, jos luottaa korttinsa toimivan..[/QUOTE]

No minä kannan ja minulla on jopa kolikkopussi povarissa, ihan tuollaisia pieniä ostoja varten, vaikka nyt sitten banaaniin joka on syöty kaupassa jossa ei jostain kummasta syystä kortti toimi ja käteistäkin mahdotonta saada. Ja joku tiukkapipo myyjä vie ennemmin viikon ruokaostokset takasin hyllyihin kuin luottaisi että tullaan maksamaan kun ensin käydään pikapankilla, nämä myyjä meinaan joutuisi meidän kohdalla viemään takasin paikalleen, ihan niin paljon kolikoita ei mullakaan ole. Sinäkö maksat kaiken kortilla? En viitsi jotain kahvia maksella kortilla, pidän kyllä käteistä ja kortilla maksetaan yli 50e ostokset.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170283]Kysytkö sä tätä ihan tosissasi? Siis eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin ruokkia lapsensa maksamattomilla tuotteilla? Kato, me ollaan useinkin liikenteessä ihan koko päivä, mutta koska tiedän että mulla on lapsia jotka tarvii ruokaa, niin mä otan niille ruokaa mukaan. Tai jos unohdan/ kotona ei satu mitään olemaan, syötän ne ravintolassa, kahvilassa tai ostan päivän aikana jostain niille jotain, jotta voivat syödä meidän ruokia, jotta mun ei tarvitse ruokkia niitä muiden omistuksessa olevilla tuotteilla. Koska mä myös osaan tulkita kelloa, voin yehdä päätelmiä että, kas vain kohta on ruoka- aika, emme ehdi suoriutua kaupasta ulos ennen nälän iskemistä, syöttäisinkö siis ipanat vaikka ensin.
Katos vaan, ihan yksinkertaista lapset saa ruokaa joka on maksettu ja lasten kanssa kulkeminen on helppoa kun tietävät että turha vinkua kaupasta mitään syötävää, koska kaupassa ei syödä!

Mutta joo, turha tästä vängätä, täällä ihmiset väkisin yrittää puolustella moukkamaista käytöstään, koska kyllähän kaikki oikeasti ymmärtävät että kaupassa maksamattomien tuotteiden syönti ei vaan ole yleisesti oikein ja hyväksyttävää. Siis ymmärtäväthän?
Vahinkoja/ unohduksia sattuu kaikille, mutta ainakin tässä tapauksessa niiden korjaamisen pitäisi olla kuitenkin kohtuu helppoa sortumatta kuitenkaan huonoihin tapoihin.[/QUOTE]

No sinä teet elämästäsi juuri niin hankalaa kuin haluat tehdä, meillä onnistuu tuo välipalan syönti siinä ostosten lomassa.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25170306]No sinä teet elämästäsi juuri niin hankalaa kuin haluat tehdä, meillä onnistuu tuo välipalan syönti siinä ostosten lomassa.[/QUOTE]

Ei mun elämä ole yhtään hankalaa, koska mun lapset osaa käyttäytyä ja mä osaan ruokkia ne niin ettei mun tarvii ihmetellä sen kiljuvan kakaran kanssa että mitäs nyt. Samalla siirrän hyviä tapoja myös lapsille, toisin kuin sinä joka opetat että on ihan ok syödä kaupassa ja tottakai kaikkea pitää saada juuri silloin kuin tahtoo.

"huoh"
[QUOTE="Vieras";25170327]Ei mun elämä ole yhtään hankalaa, koska mun lapset osaa käyttäytyä ja mä osaan ruokkia ne niin ettei mun tarvii ihmetellä sen kiljuvan kakaran kanssa että mitäs nyt. Samalla siirrän hyviä tapoja myös lapsille, toisin kuin sinä joka opetat että on ihan ok syödä kaupassa ja tottakai kaikkea pitää saada juuri silloin kuin tahtoo.[/QUOTE]

Lapseni on varmasti todella turmeltu ja huonokäytöksinen hemmoteltu paska, kun sai kerran hätätapauksessa leivänpalan kaupassa. Olette varmaan tosissanne?

Voisiko tämän ketjun nyt antaa valua pois etusivulta? t.kyllästynyt

"Jaa"
[QUOTE="vieras";25170306]No sinä teet elämästäsi juuri niin hankalaa kuin haluat tehdä, meillä onnistuu tuo välipalan syönti siinä ostosten lomassa.[/QUOTE]

Ai, onko siis oikein rikkoa sääntöjä jos se vaan helpottaa äitien elämää? Voi kun tämän olisin tienyt, niin oisin voinu päästä monessa asiassa helpommalla.

"Vieras"
[QUOTE="huoh";25170334]Lapseni on varmasti todella turmeltu ja huonokäytöksinen hemmoteltu paska, kun sai kerran hätätapauksessa leivänpalan kaupassa. Olette varmaan tosissanne?

Voisiko tämän ketjun nyt antaa valua pois etusivulta? t.kyllästynyt[/QUOTE]

Älä avaa/ lue.

"kyllästynyt"
[QUOTE="Jaa";25170343]Ai, onko siis oikein rikkoa sääntöjä jos se vaan helpottaa äitien elämää? Voi kun tämän olisin tienyt, niin oisin voinu päästä monessa asiassa helpommalla.[/QUOTE]
Joskus se on poikkeustapauksessa vain järkevämpää. Tyhmä ei pidä kuitenkaan olla. Ei ole oikein, mutta järki käteen ja ostoksille.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25170327]Ei mun elämä ole yhtään hankalaa, koska mun lapset osaa käyttäytyä ja mä osaan ruokkia ne niin ettei mun tarvii ihmetellä sen kiljuvan kakaran kanssa että mitäs nyt. Samalla siirrän hyviä tapoja myös lapsille, toisin kuin sinä joka opetat että on ihan ok syödä kaupassa ja tottakai kaikkea pitää saada juuri silloin kuin tahtoo.[/QUOTE]

Jos sinä olisit ennen kommentoimistasi viitsinyt lukea ketjun, niin olisit huomannut että meillä lapset eivät huuda kaupassa, eikä tarvi ihmetellä mites nyt? Jos minulla itsellä on sellainen olo että voisin jotain välipalaa haukata, kysyn lapsilta haluavatko he välipalaa ja halutessaan sitä saavat, ei heidän tarvi tuollaista kiljua. Ja jos olisit ketjun lukenut, niin saisit seuraavaankin kysymykseesi, minkä nyt aiot/esität vastauksen, niin kehotan tosiaan seuraavaksi lukemaan tämän ketjun ja jos johonkin kysymykseen et ole vielä löytänyt vastausta, niin kysy sitten se kysymyksesi, lupaan vastata ennemmin tai myöhemmin.

Yhteistyössä