Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
sinänsä jo se että puolustelee karkkien ja suklaiden syömistä paperien kassalle viennillä on jo aika taantunutta. mistä lähtien kassat on olleet jotain yleisiä roskakoreja, joille vipataan Anni-Yrjänän kuolaamat ja suklaan sulamat paperit, ne jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa ei ajattele sitä että entäpä jos kaikki tekisi näin? alkaisi löytymään niitä karkkipapaereita hyllyjen alta ja taskusta ja ties mistä "oho unohdin sen sinne" kaikki me emme ole rehellisiä jos ei ole sattunut huomaamaan, mutta KAIKILLE on samat säännöt, joten jos sinä ylemmyyden tunnossasi luulet olevasi sääntöjen yläpuolella niin toivottavasti tulee se päivä jolloin vartija kutsuu poliisit paikalle ja selvitellään sitten niitä omistussuhteita ja oliko varmasti kaikki roskapaperit nyt mukana, ja oliko taskussa ylimääräisiä vanhoja roskia mistä sitten voidaan laskuttaa. Käsittämätöntä röyhkeyttä edes yrittää puolustella tätä. Mutta, eihän se maailma tosiaan siihen kaadu, on vaan epämukavampi paikka monelle kun jotkut ajattelee että voi poiketa säännöistä kun ei nyt huvita käydä sitä keskustelua lapsen kanssa missä todetaan että karkkia sitten kotona tai aikasintaan kassojen jälkeen...

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
"Vieras"
kun lapseni on alkanut kaupassa vaatia jotain huutamalla,ja olen tiennyt että nälkä ei voi olla olen jättänyt kärryt tyynesti niille sijoilleen ja kantanut tenavan autoon odottaan siksi aikaa kun olen ostokseni hoitanut.
Tämän voi tehdä vain autoileva vanhempi. Tuli myös mieleen muutama ketju, joissa on paheksuttu sitä, kun joku 1-vuotias on jätetty yksin parkkihalliin.

"vieras"
sinänsä jo se että puolustelee karkkien ja suklaiden syömistä paperien kassalle viennillä on jo aika taantunutta. mistä lähtien kassat on olleet jotain yleisiä roskakoreja, joille vipataan Anni-Yrjänän kuolaamat ja suklaan sulamat paperit, ne jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa ei ajattele sitä että entäpä jos kaikki tekisi näin? alkaisi löytymään niitä karkkipapaereita hyllyjen alta ja taskusta ja ties mistä "oho unohdin sen sinne" kaikki me emme ole rehellisiä jos ei ole sattunut huomaamaan, mutta KAIKILLE on samat säännöt, joten jos sinä ylemmyyden tunnossasi luulet olevasi sääntöjen yläpuolella niin toivottavasti tulee se päivä jolloin vartija kutsuu poliisit paikalle ja selvitellään sitten niitä omistussuhteita ja oliko varmasti kaikki roskapaperit nyt mukana, ja oliko taskussa ylimääräisiä vanhoja roskia mistä sitten voidaan laskuttaa. Käsittämätöntä röyhkeyttä edes yrittää puolustella tätä. Mutta, eihän se maailma tosiaan siihen kaadu, on vaan epämukavampi paikka monelle kun jotkut ajattelee että voi poiketa säännöistä kun ei nyt huvita käydä sitä keskustelua lapsen kanssa missä todetaan että karkkia sitten kotona tai aikasintaan kassojen jälkeen...
Kukaan ei ole sanonut että karkkeja yms. makeaa on luvallista syödä kaupassa, kyse on ollut leivästä pussista jonka ottaa kärryynsä, banaanista yms. lue ensin ja vouhkaa sen jälkeen.

Sanoin jo monesti että tiedän varsin hyvin, ettei ole ok, sanoin myös että nolotti koska se on väärin. Se että nyt ollaan sitten niiiiin hukassa vanhemmuudessa ja olen aivan surkea arvioimaan tilanteita, moukka ja huonokäytöksinen tämän virheeni takia naurattaa. Miksi mun pitäisi jatkaa asiallista linjaa kun tässä ketjussa muutenkin asiattomasti ja ajattelemattomasti haukutaan.
:) No, ehkä ei nyt sentään ihan hukassa vanhemmuudessa...
Tottakai ne tilanteet ovat erilaisia, sekaan mahtuu varmaankin sellaisia joilla ei ole rahaa maksaa ruokaansa kuin sellaisiakin, joille kaupan ruokapussin avaaminen ja sisällön mässyttäminen on tullut tavaksi asti. Mutta niinhän se nyt vaan menee, että se ei ole sallittua vaikka sitä monasti katsotaankin läpi sormien vaikkapa kassalla. Eikä se useimmiten ole edes tarpeen, mutta tokihan pieni napostelupala lapsen hiljentää kummasti ja sen jälkeen vanhemmankin on helpompi keskittyä ostoksiin.
Mä en itse halua mennä siitä mistä aita on matalin, vaan yritän noudattaa yleisiä kirjoitettuja ja kirjoittamattomia sääntöjä ja normeja jos niiden perustelu on järkevä, joskus jopa vaan tottumuksesta. Mutta en minä kenenkään silmille hyökkää jos hän lapsensa antaa mässyttää sapuskaa kuormasta. Tottapuhuen, en mä edes pane sellaista merkille kaupoissa kun yritän muistaa omat ostokseni...

On se jännä, että ne lapsetkin on NIIN erilaisia. Toisille ei tule koskaan nälkä ruokakaupassa ja toisille tulee ihan joka kerta ( toiset huutaaa pää punaisena, toiset ei ) mistähän tämä johtuu :) hmmm...
Meillä johtui siitä etten ollut tajunnut sillä kertaa arvioida lapsen nälkää oikein. hmmm
ja eipä ole sen koomin kyllä tullut itkuja, kun olen muistanut varalta maidon ja syöty ennen menemistä, eli eipä tainnut mitenkään oppia että kaupassa saa syödä hmm..

Kepsis
[QUOTE="vieras";25169825]Kukaan ei ole sanonut että karkkeja yms. makeaa on luvallista syödä kaupassa, kyse on ollut leivästä pussista jonka ottaa kärryynsä, banaanista yms. lue ensin ja vouhkaa sen jälkeen.[/QUOTE]

itseasiassa tällä palstalla MONIA kertoja on näin käynyt, ja monella eri tavalla se on ilmaistu.

"jep"
[QUOTE="vieras";25169799]Maksamattoman leivän voi antaa mutta maksamatonta banaania ei???????[/QUOTE]

". Joskus jos rinkelit on loppu ja kiukku tulee, ostan leipäpussin ja sieltä otan palasen leipää minkä annan lapselle, pussi takaisin kiinni ja kärryyn. "

tuolla on tuo OSTAA sana välissä.. en tie oliko kirjoittajalla virhe sitten, mutta sain tosta sellaisen käsityksen, että jos omat rinkelit on loppu, niin ottaa leipäpussin, käy maksamassa sen (jolloin on sitten OSTANUT sen, niinkuin tuossa lukee) ja antaa siitä lapselleen.

Meillä johtui siitä etten ollut tajunnut sillä kertaa arvioida lapsen nälkää oikein. hmmm
ja eipä ole sen koomin kyllä tullut itkuja, kun olen muistanut varalta maidon ja syöty ennen menemistä, eli eipä tainnut mitenkään oppia että kaupassa saa syödä hmm..
No hei, sä olet se joka toimii poikkeustapauksessa parhaaksi katsomallaan tavalla, joten sulla on vielä toivoa....:D;)

"mona"
Pakko kysyä vielä, että minkäikäisillä se huutaminen/mankuminen on yleisintä? Meillä lapset on 2 ja 4v eikä ole vielä koskaan ollut kauppareissua, että olisivat huutaneet tai mankuneet.:saint: Vai onko se vasta tulossa se pahin?
No musta taas on tosi outoa omistaa lapset, jotka ei koskaan huuda tai mangu mitään? Siis esim. alle 2veenä, jolloin on turha vielä yrittää selittää mitään. Mun lapset ei tosiaan oo mitään kärryissä köllöttelijöitä vaan ne halusi juosta päättömästi ympäri kauppaa ja jos aioin niiden kanssa tehdä ostoksia niin se avattu rusinapaketti oli ainut vaihtoehto.

"mona"
[QUOTE="Vieras";25169820]Tämän voi tehdä vain autoileva vanhempi. Tuli myös mieleen muutama ketju, joissa on paheksuttu sitä, kun joku 1-vuotias on jätetty yksin parkkihalliin.[/QUOTE]

Mäkin ihmettelin et kukaan ei tarttunut tohon lapsen autoon vientiin, koska lastahan ei saa jättää autoon edes pikaisen kioskin luukulla käynnin ajksi, sillä auto voi räjähtää. Mutta tässä ketjussa se ei kiinnosta ketään..

Enkö joudukaan helvettiin? :saint: Mutta eihän täällä saa ajatella asioita järjellä ja tilannekohtaisesti, vaan pitää ottaa toinen, musta tai valkoinen. :xmas:
Mä kun tätä asiaa mietin yön yli (juu en saanut edes nukuttua :D ) niin alkoi tuntumaan siltä, että pääasia kai kuitenkin on se, että maksaa ne ostoksensa....joten en mä enää jaksa toivotella hyviä matkoja helvettiin.:saint:

"Mina"
Hmm mitä mun olisi pitänyt tehdä silloin kun unohdin maidon/muun ottaa mukaan ja ostoskärryt täynnä ja puolet ostoksista vielä tekemättä lapsi alkaa huutamaan nälkäänsä? Olen valitettavasti vain ihminen ja UNOHDIN ottaa purtavaa mukaan 1-1,5vuotiaalle, niin miten olisin voinut korjata tilanteen, muuta kuin antamalla lapselle sieltä kaupasta jotain jonka maksan muiden ostosten yhteydessä? Olisi pitänyt antaa vain huutaa noin pienen sen takia että MINÄ tein sen virheen, ja rankasta häntä siitä?
Minua ainakin mietityttää se, että miksi osa vanhemmista joutuu tilanteisiin, jossa ei näe mitään muuta vaihtoehtoa ja itse en ole edes ennen palstaa tajunnut, että noin voisi tehdä? Enkä ole joutunu mihinkään "hätätilanteisiin" kauppareissuilla..

Jotenkin vaan outoa, että toiset pärjää vallan hyvin läpi elämänsä tajuamatta sitä mahdollisuutta, että voisi syödä jotain mikä ei ole vielä maksettu ja toiset taas eivät tunnu pärjäävän ilman tätä mahdollisuutta..

"jep"
mitä jos käykin niin, että kortit ei jostain syystä toimi, ja käteistä ei ole, ja muksu on syönyt jotain kaupassa. sehän on silloin varastamista, ja MUN MIELESTÄ se ei oo hirveen hyvä esimerkki lapselle. voi olla hieman nolo tilanne alkaa siinä selvitteleen että mitäs nyt tehdään..

[QUOTE="Mina";25169950]Minua ainakin mietityttää se, että miksi osa vanhemmista joutuu tilanteisiin, jossa ei näe mitään muuta vaihtoehtoa ja itse en ole edes ennen palstaa tajunnut, että noin voisi tehdä? Enkä ole joutunu mihinkään "hätätilanteisiin" kauppareissuilla..

Jotenkin vaan outoa, että toiset pärjää vallan hyvin läpi elämänsä tajuamatta sitä mahdollisuutta, että voisi syödä jotain mikä ei ole vielä maksettu ja toiset taas eivät tunnu pärjäävän ilman tätä mahdollisuutta..[/QUOTE]

En tunnu pärjäävän?? No eipä se kovinkaan epätodennäköistä ole ollut että olisin itsekin jäänyt vaille näitä tilanteita. Yksinkertaisesti jo olis se maito sattunu mukaan kuten yleensä, mutta kun ei sattunu.
Jauh jauh...

On meilläkin paljon tilanteita joihin miltei kaikki joutuneet, mutta me ei. En silti tunne niistä kovaa ylemmyyttä vaan hyvää tuuria lähinnä. :D Ja sitä etten ole ollut näissä asioissa hajamielinen. Pitääkin alkaa tuntemaan itsensä kaikkien yläpuolelle. =)

[QUOTE="Mina";25169950]Minua ainakin mietityttää se, että miksi osa vanhemmista joutuu tilanteisiin, jossa ei näe mitään muuta vaihtoehtoa ja itse en ole edes ennen palstaa tajunnut, että noin voisi tehdä? Enkä ole joutunu mihinkään "hätätilanteisiin" kauppareissuilla..

Jotenkin vaan outoa, että toiset pärjää vallan hyvin läpi elämänsä tajuamatta sitä mahdollisuutta, että voisi syödä jotain mikä ei ole vielä maksettu ja toiset taas eivät tunnu pärjäävän ilman tätä mahdollisuutta..[/QUOTE]

Tämä muuten ihan totta! itselle ei ole tullut koskaan mieleen, että antaisin mitään maksamatta. Olisin tehnyt ostokset loppuun pikavauhtia ja kaupan ulkopuolella/ravintolassa/kahvilassa syöttänyt sitten lapseni maksamallani tuotteella.

"ööö"
Ihana ketju :) Meillä lapset jaksaa kauppareissut hyvin, mutta ongelma on sitten muualla :( Mieheni Pertsa 41v ei millään meinaa jaksaa kauppareissuja, marketissa varsinkaan... :( No ens kerralla Pertsa saa mennä sinne kaljapuolelle ja aukaista salkun, juokoon mitä ehtii, viedään sitten tyhjät tölkit kassalle - ja minä saan tehdä ostokset aivan rauhassa :)

• Tykkää
Reactions: tiiru
:DD
[QUOTE="ööö";25170038]Ihana ketju :) Meillä lapset jaksaa kauppareissut hyvin, mutta ongelma on sitten muualla :( Mieheni Pertsa 41v ei millään meinaa jaksaa kauppareissuja, marketissa varsinkaan... :( No ens kerralla Pertsa saa mennä sinne kaljapuolelle ja aukaista salkun, juokoon mitä ehtii, viedään sitten tyhjät tölkit kassalle - ja minä saan tehdä ostokset aivan rauhassa :)[/QUOTE]

:D

tää oli hyvä, ja niin totta! :D

"vieras"
[QUOTE="mona";25169885]Mäkin ihmettelin et kukaan ei tarttunut tohon lapsen autoon vientiin, koska lastahan ei saa jättää autoon edes pikaisen kioskin luukulla käynnin ajksi, sillä auto voi räjähtää. Mutta tässä ketjussa se ei kiinnosta ketään..[/QUOTE]

Kiinnosti kyllä, mutta en ajatellut että kukaan hullu sitä lasta sinne yksin vie huutamaan, monilla on sellanen tampiomies joka jää kauppareissun ajaksi lukemaan lehtä autoon tms. että oletan siellä autossa olevan aikuisen ihmisen lasta vahtimassa.

"vieras"
[QUOTE="jep";25169958]mitä jos käykin niin, että kortit ei jostain syystä toimi, ja käteistä ei ole, ja muksu on syönyt jotain kaupassa. sehän on silloin varastamista, ja MUN MIELESTÄ se ei oo hirveen hyvä esimerkki lapselle. voi olla hieman nolo tilanne alkaa siinä selvitteleen että mitäs nyt tehdään..[/QUOTE]

Tähänkin on muutamaan kertaan jo vastattu, jos viitsisit lukea ihmisten kommentit. No vastataan jälleen kerran, minulla ainakin on taskussa kolikoita ihan jo parkkimaksuakin varten että kyllä sieltä nyt muutaman banaanin ja pillimehun verran löytyy aina, jos vaikka lompsa varastetaan kaupassa. Ja toisessakin taskussa on kolikoita, jos sekin on tyhjätty.

[QUOTE="vieras";25170092]Tähänkin on muutamaan kertaan jo vastattu, jos viitsisit lukea ihmisten kommentit. No vastataan jälleen kerran, minulla ainakin on taskussa kolikoita ihan jo parkkimaksuakin varten että kyllä sieltä nyt muutaman banaanin ja pillimehun verran löytyy aina, jos vaikka lompsa varastetaan kaupassa. Ja toisessakin taskussa on kolikoita, jos sekin on tyhjätty.[/QUOTE]

Mutta miksi pitää antaa ruokaa lapselle kaupassa, ei mekään ikin olla jouduttu tuohon tilanteeseen?

Jos on hajamielinen eikä ole sillä kertaa muistanut, tyhmä ei pidä olla vaan harkita asioita ottamatta tavaksi.

mutta jos kortti ei toimi niin...

rahaa löytyy taskusta...

Mutta miten tilanteeseen on jouduttu, aika hukassa on vanhemmat jos tilanteeseen joutunut!

Miten hukassa jos inhimillisesti on uhontanut.

No ei sillon jos kyseessä on inhimillinen...

Mutta miten tuohon tilanteeseen joutuu, ei mekään koskaan.

Ei olis tullu mieleenkään....

No joskus näin käy...

no mitä jos kortti ei toimi...

rahaa on taskussa....

miten tilateeseen on ajauduttu että on pakko toimia noin..

ei me ainakaan siis koskaan...

mutta....

siis...

äp....

ö...

ti..

hö...
;)

"Minä"
Meillä lapsi 2v, ja kauppareissut ajoitetaan yleensä niin että ollaan just syöty jotain ettei sit kovin huutava nälkä tule kaupassa.

Niin ja joku sanoi vaatteiden ostosta, ettei niitäkään jätetä päälle ennen kuin on maksettu, niin olenpa törmännyt sellaiseenkin. Äiti ja lapsi ostivat kasan vaatteita, tyttö halusi välttämättä jättää vaatteet päälleen ja marssi kassalle :D sit myyjä leikkasi maksun jälkeen hintalaput pois.

Yhteistyössä