Tämän voi tehdä vain autoileva vanhempi. Tuli myös mieleen muutama ketju, joissa on paheksuttu sitä, kun joku 1-vuotias on jätetty yksin parkkihalliin.kun lapseni on alkanut kaupassa vaatia jotain huutamalla,ja olen tiennyt että nälkä ei voi olla olen jättänyt kärryt tyynesti niille sijoilleen ja kantanut tenavan autoon odottaan siksi aikaa kun olen ostokseni hoitanut.
Kukaan ei ole sanonut että karkkeja yms. makeaa on luvallista syödä kaupassa, kyse on ollut leivästä pussista jonka ottaa kärryynsä, banaanista yms. lue ensin ja vouhkaa sen jälkeen.sinänsä jo se että puolustelee karkkien ja suklaiden syömistä paperien kassalle viennillä on jo aika taantunutta. mistä lähtien kassat on olleet jotain yleisiä roskakoreja, joille vipataan Anni-Yrjänän kuolaamat ja suklaan sulamat paperit, ne jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa ei ajattele sitä että entäpä jos kaikki tekisi näin? alkaisi löytymään niitä karkkipapaereita hyllyjen alta ja taskusta ja ties mistä "oho unohdin sen sinne" kaikki me emme ole rehellisiä jos ei ole sattunut huomaamaan, mutta KAIKILLE on samat säännöt, joten jos sinä ylemmyyden tunnossasi luulet olevasi sääntöjen yläpuolella niin toivottavasti tulee se päivä jolloin vartija kutsuu poliisit paikalle ja selvitellään sitten niitä omistussuhteita ja oliko varmasti kaikki roskapaperit nyt mukana, ja oliko taskussa ylimääräisiä vanhoja roskia mistä sitten voidaan laskuttaa. Käsittämätöntä röyhkeyttä edes yrittää puolustella tätä. Mutta, eihän se maailma tosiaan siihen kaadu, on vaan epämukavampi paikka monelle kun jotkut ajattelee että voi poiketa säännöistä kun ei nyt huvita käydä sitä keskustelua lapsen kanssa missä todetaan että karkkia sitten kotona tai aikasintaan kassojen jälkeen...
No, ehkä ei nyt sentään ihan hukassa vanhemmuudessa...Sanoin jo monesti että tiedän varsin hyvin, ettei ole ok, sanoin myös että nolotti koska se on väärin. Se että nyt ollaan sitten niiiiin hukassa vanhemmuudessa ja olen aivan surkea arvioimaan tilanteita, moukka ja huonokäytöksinen tämän virheeni takia naurattaa. Miksi mun pitäisi jatkaa asiallista linjaa kun tässä ketjussa muutenkin asiattomasti ja ajattelemattomasti haukutaan.
Meillä johtui siitä etten ollut tajunnut sillä kertaa arvioida lapsen nälkää oikein. hmmmOn se jännä, että ne lapsetkin on NIIN erilaisia. Toisille ei tule koskaan nälkä ruokakaupassa ja toisille tulee ihan joka kerta ( toiset huutaaa pää punaisena, toiset ei ) mistähän tämä johtuu hmmm...
No hei, sä olet se joka toimii poikkeustapauksessa parhaaksi katsomallaan tavalla, joten sulla on vielä toivoa....Meillä johtui siitä etten ollut tajunnut sillä kertaa arvioida lapsen nälkää oikein. hmmm
ja eipä ole sen koomin kyllä tullut itkuja, kun olen muistanut varalta maidon ja syöty ennen menemistä, eli eipä tainnut mitenkään oppia että kaupassa saa syödä hmm..
No musta taas on tosi outoa omistaa lapset, jotka ei koskaan huuda tai mangu mitään? Siis esim. alle 2veenä, jolloin on turha vielä yrittää selittää mitään. Mun lapset ei tosiaan oo mitään kärryissä köllöttelijöitä vaan ne halusi juosta päättömästi ympäri kauppaa ja jos aioin niiden kanssa tehdä ostoksia niin se avattu rusinapaketti oli ainut vaihtoehto.Pakko kysyä vielä, että minkäikäisillä se huutaminen/mankuminen on yleisintä? Meillä lapset on 2 ja 4v eikä ole vielä koskaan ollut kauppareissua, että olisivat huutaneet tai mankuneet.:saint: Vai onko se vasta tulossa se pahin?
Enkö joudukaan helvettiin? :saint: Mutta eihän täällä saa ajatella asioita järjellä ja tilannekohtaisesti, vaan pitää ottaa toinen, musta tai valkoinen. :xmas:No hei, sä olet se joka toimii poikkeustapauksessa parhaaksi katsomallaan tavalla, joten sulla on vielä toivoa....
Mä kun tätä asiaa mietin yön yli (juu en saanut edes nukuttua ) niin alkoi tuntumaan siltä, että pääasia kai kuitenkin on se, että maksaa ne ostoksensa....joten en mä enää jaksa toivotella hyviä matkoja helvettiin.:saint:Enkö joudukaan helvettiin? :saint: Mutta eihän täällä saa ajatella asioita järjellä ja tilannekohtaisesti, vaan pitää ottaa toinen, musta tai valkoinen. :xmas:
Minua ainakin mietityttää se, että miksi osa vanhemmista joutuu tilanteisiin, jossa ei näe mitään muuta vaihtoehtoa ja itse en ole edes ennen palstaa tajunnut, että noin voisi tehdä? Enkä ole joutunu mihinkään "hätätilanteisiin" kauppareissuilla..Hmm mitä mun olisi pitänyt tehdä silloin kun unohdin maidon/muun ottaa mukaan ja ostoskärryt täynnä ja puolet ostoksista vielä tekemättä lapsi alkaa huutamaan nälkäänsä? Olen valitettavasti vain ihminen ja UNOHDIN ottaa purtavaa mukaan 1-1,5vuotiaalle, niin miten olisin voinut korjata tilanteen, muuta kuin antamalla lapselle sieltä kaupasta jotain jonka maksan muiden ostosten yhteydessä? Olisi pitänyt antaa vain huutaa noin pienen sen takia että MINÄ tein sen virheen, ja rankasta häntä siitä?