Jäyniä puhelinmyyjille :D

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
lehtimyyjä.
[QUOTE="vieras.";29503516]Vihaan verkkokauppoja koska vievät meidän kivijalkamyymälän asiakkaat. Tilaan jatkuvasti kaikkea kallista jota ei ole varastossa ja palautan 14 pv sisällä.[/QUOTE]

Näin Kannattaakin tehdä koska kfkfkf on verkkokauppias saa takaisin
 
kfkfkf
Mä kiitän ja sanon että en tilaa. Useinhan se puhe jatkuu, mut mä laitan luurin kiinni.
Eniten mua ärsyttää se myytikikka että myyntipuhelu naamioidaan joksikin kyselyksi. Voisin muutamaan kysymykseen vastata mutta en edelleenkään halua tilata mitään. Olen miettinyt että kysytäänkö ne kysymykset ihan huvikseen, kirjataanko niitä mihinkään saati seulotaan?
Tuskin... Kunhan kartoittavat että mitä lehteä tuolle kannattaa lähteä tarjoamaan.
 
kfkfkf
[QUOTE="vieras.";29503516]Vihaan verkkokauppoja koska vievät meidän kivijalkamyymälän asiakkaat. Tilaan jatkuvasti kaikkea kallista jota ei ole varastossa ja palautan 14 pv sisällä.[/QUOTE]

Tää onkin fiksua kiusantekoa, mikäs siinä jos sulla on ylimääräistä rahaa laittaa niihin kalliisiin juttuihin ja odotella rahojas takaisin.
 
Kerran mulle aloitettiin puhelu:
- ' Jaakko mahtitahti oy:stä terve soittelin onnitelleksani henkilökohtaisesti koska olet voittanut arvonnassamme !'

Olin töissä ja keskeytin heti, peitin luurin ja huusin isoon ääneen

- 'Jätkät mä oon voittanut arpajaisissa'

sitten aloin tenttaamaan myyjää

- 'minkä matkan mä oon voittanut, ja pitääkö ottaa mukaan sukset vai surffilauta vai onko peräti niin iso rahapalkinto luvassa että voin mennä veettoilemaan esimiehille kertoen että työnteko loppu nyt arpajaispalkinnon myötä.'

Kaveri vaivaantui puhelimessa ja kertoi, että ei kun sä oot voittanut meidän arvonnassa urheilulehteä 4kk/30€ hintaan.

Olin pettynyt ja puhelu loppui pikaisesti.
 
juubelis
Mun mielestä suomessakin pitäisi olla niin että puhelinmyynti olisi kiellettyä. Vain niille saisi soittaa jotka erikseen siihen antavat luvan. Ei niin että erikseen pitää kieltää ja (maksaa siitä) ja silti soitetaan....
 
Asialhuipumyyjäeivalheitaniele
Änestä kuulee yllättävän usein kuka puhuu sontaa, en jaksa oikeesti teidän tyhmiä luulojanne ja päähänpistojanne lukee. Lehtimyyjät pn vammasia, sen tietää kaikki. Ja myyjä ei ammattitaitonen jos ei kloussaa vaan antaa asiakkaan läpättää ummet js lammet. "Mullakin työaika loppu jo tunti sitten että eiköhän lopetella" teillekin on ihan helppo sanoo (miljoona kertaa vakuuttavammalla äänellä) mitä vaan niin ku asiakkast luulee sanovasa jotain niiiiin nerokasta "vittuillaksern" :D eikä mua mikään satuta, sen verran osaan hommani ja aspan puolet ja on omatuntoo, naurattaa vaan ne asiakkaiden höpöhöpöpuheet!!! Lisää kiitos! :)
 
Joskus olen haukkunut myyjän, jos puhelu on tullut esim. klo 20 jälkeen. Kuka hitto siihen aikaan soittelee tuollaisissa asioissa?

Kerran nousi niskakarvat oikein tosissaan pystyyn, kun se kauppaaja kuulosti humalaiselta ja alkoi vielä maanittelemaan ällöttävällä "hunajaisella" vonkaäänellä "Jaaaanaaa, tilaisit nyyyt", siinä vaiheessa painoin punaista luuria. Harmi, että unohtui laittaa rikinkatkuista palautetta kys. firmalle tästä myyjästä :vampire:

Ja joskus puhelu tulee tuntemattomasta numerosta, eli numeroa ei näy näytöllä, niin sitten saatan siitä moittia.
 
Viimeksi muokattu:
"Kaisa"
Suosittelen kaikille ärsyyntyneille tätä palvelua, jolla voi kieltää puhaalinmyyjiä soittamasta: http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Itse sain 100-prosenttisen hiljaisuuden puhelinmyynnille, ja se hiljaisuus on jatkunut vielä äitiysloman jälkeenkin, vaikka työsuhdeliittymään tuota ei voi tilata.
 
"Tiitu"
Puhelinmyyjät tekee henkisesti raskasta ja puuduttavaa työtä, yleensä provikkapalkalla. Miksi heille pitäisi kettuilla tai tehdä kiusaa jaarittelemalla ummet ja lammet. He elättävt itsensä ja perheensä ihan rehellisellä työllä, toisin kuin esim. muuten vaan kotosalla lorvivat työttömät.
Minulla on työsuhde-etuna puhelin enkä koskaan anna numeroani mihinkään, mistä sitä voitaisiin käyttää markkinointitarkoituksiin. Ja jos tätä mahdollisuutta ei ole, niin esim. Robinson-reksiteriin kannattaa laitta numeronsa.
 
Onko hankalaa sanoa näin yksinkertaisesti: "Kiitos, mutta en tilaa mitään, hyvää päivänjatkoa, heihei".

Puhelinmyyjän työ (opiskeluaikoina kokeilin) on jo valmiiksi täysin perseestä niin onko sitä pakko vielä tehdä vittuilemalla ja jäyniä tekemällä pahemmaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
hehheheee
Onko hankalaa sanoa näin yksinkertaisesti: "Kiitos, mutta en tilaa mitään, hyvää päivänjatkoa, heihei".

Puhelinmyyjän työ (opiskeluaikoina kokeilin) on jo valmiiksi täysin perseestä niin onko sitä pakko vielä tehdä vittuilemalla ja jäyniä tekemällä pahemmaksi?
Hyvä kun kerroit, olenkin seuraillut, miten itse olet aina niin kiva muita kohtaan etenkin täällä palstalla, etkä koskaan vittuile tai ilkeile kellekään. hienoa esimerkkiä!
 
Uusi numero ja numero suoraan salaseks. Itellä oli DNAn liittymä salasella numerolla ja ihmettelin kun myyjät soitteli ja soitin DNAlle. Pahoittelut tuli kun ei numero ollutkaan salainen ja sain korvauksia. Tässä myös Kuluttajansuojaviraston asiaa liittyen puhelinmyyntiin: Tietoa yrityksille puhelinmyynnist tässä myös itse kuluttajansuojan lakipykälät: FINLEX ® - Ajantasainen lainsäädäntö: 20.1.1978/38

Ei siis tarvii maksaa mistään kieltopalveluista mitkä ei toimi kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluaa elää kuin normaali ihminen, ilman että pelkää jonkun mörkön soittelevan joka käänteessä entisestä elämästään tai mistään muustakaan syystä ja haluaa pitää numeronsa julkisena, ei minusta jonkun ammattikunnan takia tarvitse alkaa toimenpiteisiin, voi myös sanoa oman mielipiteensä suoraan, itsehän ovat valinneet paska-ammattinsa.

Ei kukaan tuohon puhelinmyyntiin jää muutenkaan eliniäksi, jollei jostaan syystä ole masokistinen luonne.

Joka tapauksessa. Minua ei kiinnosta muiden suhtautuminen siihen, että omasta mielestäni minulla on oikeus omistaa liittymä mitä ei tarvitse "piilotella".

Ja omasta mielestäni minulla on myös oikeus laittaa numeroni oma valintaisiin palveluihin jos haluan jotain tietynlaisia palveluja mitkä sen vaatii.

Se ei ole suostumus siihen, että minua saa häiriköidä muka-tarjouksilla henkilöt jotka käyttää asiakkaiden kohteliaisuutta tekosyynä tuputtaa tuotteita kunnes on pakko lyödä luuri korvaan. Varsinkin kun ko. ala on provisiopalkkainen ja sinne järestään pääsee ihmisiä joilla on pyöreä nolla empatiassa asiakkaita kohtaan johtuen oman työnsä epämiellyttävyydestä.

Että imekää silakkaa ja viekää tekopyhyytenne mennessänne.
 
Ei noista isompaa ongelmaa ole tullut, paitsi yötyössä ollessa ne satunnaisetkin herätykset puoliltapäivin ärsyttivät. Jäyniä en ole tarvinut, tuo "Kiitos vaan mutta en osta mitään, mukavaa päivän jatkoa!" on riittänyt. Jos soittaja rupeaa jankkaamaan vastaan pistän kyllä luurin kiinni ilman mitään tunnontuskia. Tiedän että heitä on opastettu että kaupanteko alkaa asiakkaan kieltäytymisestä, mutta tiedän myös etten itse kuitenkaan osta mitään joten säästän näin aikaa kummaltakin.

Pari kaveria on kertonut isoista ongelmista noiden puhelinmyyjien kanssa ja siitä hirveästä pakkomyynnistä ja syyllistämisestäkin. Sitten kun on joskus kuullut vierestä noita puheluita niin... No juu, heidän mielestä nyt vaan on tylyä sanoa suoraan ei ja lopettaa puhelu, käy sääliksikin huonolla liksalla tuollaista työtä tekevät joten ihan kohteliaisuudesta paitsi kuuntelevat myyntipuheet, osoittavat myös kiinnostusta kyselemällä enemmän tuotteesta, kohteliaasti kehuvat tätä kertoen jopa että se olisi heillekin käytännöllinen juttu ja sitten vasta yrittävät keksiä jonkun pikkujutun mihin kaupanteko sitten raukeaisi. Kun keskustelu on sitten venynyt ja venynyt (ja itsekin olen siinä kahvilan pöydässä kerennyt syömään loppuun ja tylsistymään) ja asiakas-kandidaatti alkaa soperrella että "jos mä nyt en kuitenkaan tällä kertaa ottaisi vielä tätä tuotetta kun mun täytyy vähän vielä miettiä ja jutella mun miehen kanssa" niin alan jo tuntea myötätuntoa puhelinmyyjää kohtaan.
 
Rollon ketjusta tuli mieleen, että mitä kaikkia jäyniä ootte tehneet?

Mulle joskus soitti nuoren kuuloinen poika joka lateli suoraan lapusta tekstiä, varmaan 5-10 min höpisi, eikä suunvuoroa saanut. Viimein kun lopetti, niin tokaisin; Kerrotko vielä uudestaan kun meni vähän ohi :LOL:
tuuttuuuttuuuuuuut..... Löi luurin korvaan :D

Mies tekee joskus niin, että jaarittelee pitkän aikaa niiden kanssa, kyselee kaikenlaisia juttuja, esim dna 4G ja jonkun telkkariohjelmapaketin myyjältä sellaisia asioita, joista sillä ei ollut hajuakaan :D mieheni siis ite tietää niistä vehkeistä 100 kertaa enemmän kuin se myyjä ja osasi kysyä sellaisia kysymyksiä, ettei sillä myyjällä ollut hajuakaan et mistä mies edes puhuu, lopulta myyjä luovutti eikä oo sen koommin tullut sieltä suunnalta puhelua :D

Tai sitten sanon, että vähän paha paikka, soitatko huomenna 16.35 uudestaan, harvemmin tulee puhelua ja jos tulee, niin en vastaa :D

Tälleen me ollaan noista puhelinmyyjistä päästy eroon :LOL:

Kun ei toimi se, että sanoo heti ettei halua mitään ostaa, niin monet kerrat ne on vaan jatkaneet ja jatkaneet ja on ollut pakko lyödä luuri korvaan.
Luin vaan pari ekaa viestiä, joten varmaan tulee toistoa, siitä pahoittelut... Mutta itse en kyllä viitsisi ruveta keksimään jäyniä puhelinmyyjille. Miksi sitä ei voi vaan heti anoa asiallisesti, että ei kiitos, en ole kiinnostunut? Minulla ei ole vielä koskaan ollut ongelmia "päästä eroon" puhelinmyyjästä. Yleensä olen todennut jo ennen sitäpitkää litaniaa, että "sulla on ilmeisesti nyt joku lehtitarjous, mutta valitettavasti mä en nyt ole aikeissa tilata mitään". Suurin osa lopettaa siihen. Jos joku sen jälkeen yrittää esittää tarjousta, olen todennut vain, että riippumatta tarjouksista tai tilaajalahjoista, en ole nyt kiinnostunut. Korvaan en ole viitsinyt luuria lyödä.

Puhelinmyyjät tekevät työtä provikkapalkalla ja usein palkka voi jäädä aika huonoksi. Työ ei ole mikään unelmatyö, eivätkä he kiusallaan ihmisille soittele. Jokuhan voi joutua pakostakin siihen työhön - ja sitten jos hän jättäisi työnsä ja jäisi työttömäksi, palstalla haukuttaisiin taas loiseksi ja sossun elätiksi.

Yksi ystäväni oli opiskeluaikana puhelinmyynnissä ja koki työn todella turhauttavaksi. Hän vihasi itse työtä sekä useita myytäviä tuotteita, ja sai myös aika kehnoa palkkaa.

Haastattelijoille vastaan aina, koska he saavat provikkansa toteutuneista haastatteluista! Yhden kerran lehtimyyjä oli niin mukava ja sympaattinen, että olin oikeasti pahoillani, etten tilannut. Mutta en mä nyt sen takia lehtitilausta maksa, että joku kuulostaa hyvältä tyypiltä puhelimessa.
 

Yhteistyössä