Jäyniä puhelinmyyjille :D

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on vakio spiikki puhelinmyyjille, jonka luettelen yhtä uskollisesti kuin he omansa.

Menee kutakuinkin näin:

"Anteeksi, mutta joudun keskeyttämään. En osta puhelimitse koskaan mitään, enkä halua tuhlata sun aikaas. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa."
Mun vakio on "vaikka ilmaiseksi antaisitte lehdet niin en tilaa." Yleensä naurahtavat ja sanovat eträ eipä siinä sit mitään. :)

Viimeksi muokattu:
"seliseli"
Tuhlaahan nekin minun aikaani, kun jatkavat ja jatkavat vain, vaikka olen 5 kertaa sanonut etten tilaa mitään... "saanko edes kertoa mitä meillä olisi tilaajalahjana" saattaa olla vastaus... joo-o, iteppähän myyjä haluaa aikaansa minuun tuhlata, kerran olen jo sanonut moneen otteeseen, etten tilaa mitään.
Voit lopettaa puhelun heti kun olet sanonut "ei kiitos". Puhelun tahallinen pitkittäminen on puhdasta vittuilua. Miehesi kanssa vieläpä samanlaisia idiootteja. Tehkää nyt kaikille palvelus ja lisää kummankin numeron robinson-rekisteriin.

Peyote
Yleensä sanotaan vaan ei kiitos. Mun miehelle kumminkin yhdessä vaiheessa tuli niin paljon kiitä puheluita, että kun sille sit soitti alushousumyyjä, se sanoi sille hetken mielijohteesta, et ei käytä alushousuja, myyjä ihmetteli, että miksi ei käytä niin se sanoi, ettei tunnu hyvältä eikä missään tapauksessa tahdo alushousuja ikinä kokeillakaan. Myyjä alko maanittelee että nää on kyl erittäin pehmeää materiaalia niin mies vaan sano, että ei, koska en oo koskaan pitänyt alkkareita, en oo koskaan ees kokeillut, enkä ikinä voisi. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"mies"
Myyjä:

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Minä:

Onks sulla stringit?

Myyjä:

TUUT TUUT TUUT

HippuTAR
Mä sanon vaan "ei kiitos" ja paan luurin kii. Harvoinpa noi soittelee, ehkä 1-2 kertaa kuus. Ei siihen mitenkään mahottomasti mun aikaa kulu. Saako joku noita soittoja oikeesti jatkuvalla syötöllä?

kfkfkf
Mun vakio on "vaikka ilmaiseksi antaisitte lehdet niin en tilaa." Yleensä naurahtavat ja sanovat eträ eipäsiinä sit mitään. :)
Tää ois hyvä, mut yleensä menee pitkään, ennenkuin selviää edes et mitä tää on kauppaamassa |O
Jos vaikuttaa asialliselta myyjältä, voin nätisti sanoa vain sen "ei kiitos", on näitäkin paljon puhelinmyyjien joukossa. Jos ei suunvuoroa anna, että sais tän edes sanottua, niin en varmana lyö luuria korvaan, puhukoot puheensa :D

Tai jos eivät usko kun sanon "ei kiitos, en tilaa nyt mitään" niin aivan varmana keksin jotain jäynää :D
Luulis että jos toinen sanoo ettei nyt tilaa, niin ei sitä omaakaan aikaansa haluais tuhlata sellaiseen asiakkaaseen

kfkfkf
Mä sanon vaan "ei kiitos" ja paan luurin kii. Harvoinpa noi soittelee, ehkä 1-2 kertaa kuus. Ei siihen mitenkään mahottomasti mun aikaa kulu. Saako joku noita soittoja oikeesti jatkuvalla syötöllä?
Mä on jakanut numeroani joskus aika ahkerasti kaikissa nettikilpailuissa sun muissa :ashamed:

ja niissä "tutkimuksissa", niistä ne saa niitä numeroita varmaan helpoiten, sitähän varten ne on tehty, jotta tietävät että mitä sille tyypille kannattaa lähteä myymään :D

Pessimisti
Kerran kyllä soitti niin kivan kuulonen nainen, että ois voinu vaikka näkemättä kahville pyytää :D Taisin mä siltä jotkut ilmaset näyte sukat tai bokserit tilata.

--*
Ihan naurettavia tommoset jäynäilyt. Itse olen joka kerta päässyt eroon sanomalla "ei kiitos". Olen itsekin ollut puhelinmyyjä enkä ymmärrä ihmisten angstia ressuja myyjiä kohtaan. Pakkohan se on jankuttaa kun ei muuten kukaan mitään ostaisi.

Kerran kyllä soitti niin kivan kuulonen nainen, että ois voinu vaikka näkemättä kahville pyytää :D Taisin mä siltä jotkut ilmaset näyte sukat tai bokserit tilata.
Mä tilasin yhden lehden vuosia sitten ihan sillä perusteella kun se mies oli niin ihana, puhui lisäksi oman kotipaikkakuntani tapaista murretta.:ashamed: Sen jälkeen en enää sortunut vaan loppui tilailut.

kfkfkf
Oon mäkin puhelimitse joskus jonkun lehden tilannut, kun esitti asiansa ja kertoi mitä olisi myymässä sekä selkeästi kertoi että mistä soittelee.

Ärsyttää ylikaiken ne, jotka tahalleen sanovat esim sen A-lehdet epäselvästi, ettei saa mitään selvää mistä soittelevat ja sitten on pakko kuunnella heidän asiansa, eikä tietenkään heti mainita mistään lehdistä yhtään mitään...

Tälläsille tekis mieli sanoa vähän epäselvästi "joo mä ostan" ja myöhemmin sanoa, etten mä nyt mitään oo halunnu tilata, sanoin "joo mä hoksaan" tms yhtä typerää

Juu, ja yks naismyyjä sai mut tilaamaan ihan sillä, että sillä oli semmoinen rauhallinen ja surullinen "me nyt tiedetään molemmat että tää on syvältä ja eihän kukaan puhelinmyynnistä tykkää, mutta soitan sulle kumminkin"-ääni.

vierass
Suurin osa puhelinmyyjistä on asiallisia ja tavallisia ihmisiä, joille voi nätisti ilmoittaa ettei osta. Meillä on myös sekin, etten halua näytepaketteja; ne eivät mahdu postilaatikon luukusta ja lähin posti on kolme km päässä. Sukkien takia en ala sinne asti tarpomaan ja myyjät ymmärtävät sen kyllä.

Ja miksei joku myyjä myisi ihan ostettavaakin tavaraa? Tykkään Aku Ankasta ja koska myyjä sattui olemaan älyttömän hyvä suustaan, en voinut vastustaa kiusausta tilata lehden. Annoin myyjälle kiittävää palautetta osaavasta myyntityöstä.

Moni täällä valittelee sitä, että puhelinmyyjät jatkavat yrittämistään senkin jälkeen, kun asiakas on kerran kieltäytynyt. Valitettava fakta on se, että monessa puhelinmyyntipaikassa tehdään jo haastattelussa selväksi, että asiakas voi kieltäytyä vaikka viidesti ennen suostumistaan. Voin omasta kokemuksesta (sekä puhelinmyyntiä että "feissaamista", siis kuukausilahjoittajien etsimistä hyväntekeväisyyteen, aika samaa kamaa) kertoa, että monesti näin onkin. 95% ihmisistä kieltäytyy ensin, mutta jotkut myöntyvät hetken juttelun jälkeen. Ei se ole vaan myyjän ilkeyttä, se on vain kylmä fakta.

Mä tilasin yhden lehden vuosia sitten ihan sillä perusteella kun se mies oli niin ihana, puhui lisäksi oman kotipaikkakuntani tapaista murretta.:ashamed: Sen jälkeen en enää sortunut vaan loppui tilailut.
Lisään vielä että se mies oli niin ihanan kuuloinen että olisin voinu ottaa miehekseni sen heti. :D Ei varmaan tarvinne mainita että mun miehen kohdalla eka puhelu oli aikoinaan yks ratkaiseva tekijä. "Tuo mies ei voi olla huono tapaus".

"wieras"
Itsekin joskus puhelinmyyjänä olleena en tahdo alkaa jäynäilemään. Asiallisesti aina sanon sen "ei kiitoksen" heti kun/jos tiedän etten halua kyseistä juttua tilata/ostaa.

Vaan kerran on tullut vastaan sellanen puhelinmyyjä, joka jankkas ja jankkas. 3 kertaa jaksoin sille sanoa että en ole kiinnostunut, mutta sitten meni hermot ja löin luurin korvaan. Ei siitä itellekään tuu hyvä mieli jos alkaa toiselle vittuilemaan tai kiusaamaan.

Ja netin kilpailut on oikeesti petollisia. Mulla vähenty puhelinmyyjien soittelut tosi pian radikaalisti kun lopetin nettikilpailuihin osallistumisen. Osallistun toki vieläkin kilpailuihin, mutta vaan sellaisiin mihin oikeasti haluun osallistua tai mistä tiedän ettei tuu heti sataa puhelua takasin. PlusTV on petollisin, samoin lehdet. Matkatoimistojen kilpailut on turvallisia, eipä oo koskaan tullu puhelua matkatoimistoilta :)

kohtelias
Jos itselläni on aikaa, niin yleensä kuuntelen sen alkulitanian ja sanon sitten kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos ja 90% tämä toimii ja puhelu loppuu. Jos on kiire, niin sanon heti alkuun, että säästän meidän molempien aikaa ja en ole tilaamassa mitään. Tämäkin yleensä toimii. Sitten on Se 10 prosenttia sellaisia jääräpää myyjiä, joiden viikon/kuukauden provikat on mielestään kai kiinni siitä puhelusta ja alkavat jankuttaa ja tyrkyttää ja jopa syyllistää jos ei tilaa, heille tulee sanottua aika kipakastikin ennen puhelun katkaisemista.

kfkfkf
Jos itselläni on aikaa, niin yleensä kuuntelen sen alkulitanian ja sanon sitten kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos ja 90% tämä toimii ja puhelu loppuu. Jos on kiire, niin sanon heti alkuun, että säästän meidän molempien aikaa ja en ole tilaamassa mitään. Tämäkin yleensä toimii. Sitten on Se 10 prosenttia sellaisia jääräpää myyjiä, joiden viikon/kuukauden provikat on mielestään kai kiinni siitä puhelusta ja alkavat jankuttaa ja tyrkyttää ja jopa syyllistää jos ei tilaa, heille tulee sanottua aika kipakastikin ennen puhelun katkaisemista.
Mulla noin 50% on näitä jääräpäitä. Eli puolet on ihan asiallisia ja riittää kun heti sanoo ei kiitos, en tilaa nyt mitään.. Jos puhelu jo alkaa huonosti ja ei saa selvää edes että mistä myyjä soittaa, tai alkaa sepittämään jostain voitosta niin jätän puhelimen kyllä aivan ilomielin pöydälle ja myyjä saa höpistä sieltä lapusta ne juttunsa. Jos ei rehellisellä toiminnalla saa lehtiä myytyä niin hankkikoot toisen työpaikan.

Kuinka moni vanhus esim mahtaa mennä noihin "olet voittanut" juttuihin :( todella törkeetä ja jos mulle ollaan törkeitä niin aivan varmasti olen vähintäänkin yhtä törkeä takaisin.

Rollolainen
Moni täällä valittelee sitä, että puhelinmyyjät jatkavat yrittämistään senkin jälkeen, kun asiakas on kerran kieltäytynyt. Valitettava fakta on se, että monessa puhelinmyyntipaikassa tehdään jo haastattelussa selväksi, että asiakas voi kieltäytyä vaikka viidesti ennen suostumistaan. Voin omasta kokemuksesta (sekä puhelinmyyntiä että "feissaamista", siis kuukausilahjoittajien etsimistä hyväntekeväisyyteen, aika samaa kamaa) kertoa, että monesti näin onkin. 95% ihmisistä kieltäytyy ensin, mutta jotkut myöntyvät hetken juttelun jälkeen. Ei se ole vaan myyjän ilkeyttä, se on vain kylmä fakta.
mä sain kerran yhdestä myyjästä ihan riesan. Se ei uskonut millään, että en osta. Se vaan yritti. kun tätä lehteä en tilanmnut niin toista kauppasi, Varmaan viittä eri lehteä yritti tarjota. Ei tajunnut vaikka kuinka monta kertaa sanoin, että olen kaupassa juuri nyt ruokaostoksilla että en voi puhua. En halunut olla epäkohtelias, mutta lopulta oli pakko laittaa puhelin taskuun, siellä se myyjä aikansa höpötti kun tajusi ettei kukaan kuuntele. =D

Rollolainen
Toiset yrittää tienata itse eikä roiku kotona valtion kustanneltavana niin sä vaan ilkut :O ? Säälittävät huvit, oikein hienoa esimerkkiä lapsillekin.
ei se kyllä mitenkään raharikasta hommaa ole. usin provikkapalkka ilman vakunaista kuukausipalkkaa. Huonosti jos käy et saa palkkaa edes työttömyyskorvauksen verran eli alle 600e. sillä ei perhettä elätetä! ja työehdot perseestä. onneksi työkkäri ei pakota näihin hommiin ketään. opiskelijoille voi olla ihan hvyä, mutta ei oikeasti perheelline niillä liksoilla elä

kfkfkf
mä sain kerran yhdestä myyjästä ihan riesan. Se ei uskonut millään, että en osta. Se vaan yritti. kun tätä lehteä en tilanmnut niin toista kauppasi, Varmaan viittä eri lehteä yritti tarjota. Ei tajunnut vaikka kuinka monta kertaa sanoin, että olen kaupassa juuri nyt ruokaostoksilla että en voi puhua. En halunut olla epäkohtelias, mutta lopulta oli pakko laittaa puhelin taskuun, siellä se myyjä aikansa höpötti kun tajusi ettei kukaan kuuntele. =D
ja joskus ne ei oo ees tajunneet, vaikka on luurin lyönyt korvaan, soittelevat uudestaan, että "puhelu katkesi jostain syystä" :LOL:

ja vaikka sanoo, ettei minua nyt kiinnosta tämä asia niin jatkuu vaan, miksi ei siis voisi laittaa puhelinta taskuun, kerran ei kiinnosta, mutta heitä kiinnostaa silti asia selittää :D selitelköön yksinään sitten.

Ja tosiaan kaikki eivät ole tällaisia, asialliset myyjät saavat asiallisen ei kiitos vastauksen ja kaikki on hyvin :)

Professional Griefer
ei se kyllä mitenkään raharikasta hommaa ole. usin provikkapalkka ilman vakunaista kuukausipalkkaa. Huonosti jos käy et saa palkkaa edes työttömyyskorvauksen verran eli alle 600e. sillä ei perhettä elätetä! ja työehdot perseestä. onneksi työkkäri ei pakota näihin hommiin ketään. opiskelijoille voi olla ihan hvyä, mutta ei oikeasti perheelline niillä liksoilla elä
Ei ole joo, mutta sentään YRITTÄVÄT. Kerryttää se pienikin tienesti esim. sitä kuuluisaa eläkekassaa.

Yhteistyössä