Jäyniä puhelinmyyjille :D

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Rollon ketjusta tuli mieleen, että mitä kaikkia jäyniä ootte tehneet?

Mulle joskus soitti nuoren kuuloinen poika joka lateli suoraan lapusta tekstiä, varmaan 5-10 min höpisi, eikä suunvuoroa saanut. Viimein kun lopetti, niin tokaisin; Kerrotko vielä uudestaan kun meni vähän ohi :LOL:
tuuttuuuttuuuuuuut..... Löi luurin korvaan :D

Mies tekee joskus niin, että jaarittelee pitkän aikaa niiden kanssa, kyselee kaikenlaisia juttuja, esim dna 4G ja jonkun telkkariohjelmapaketin myyjältä sellaisia asioita, joista sillä ei ollut hajuakaan :D mieheni siis ite tietää niistä vehkeistä 100 kertaa enemmän kuin se myyjä ja osasi kysyä sellaisia kysymyksiä, ettei sillä myyjällä ollut hajuakaan et mistä mies edes puhuu, lopulta myyjä luovutti eikä oo sen koommin tullut sieltä suunnalta puhelua :D

Tai sitten sanon, että vähän paha paikka, soitatko huomenna 16.35 uudestaan, harvemmin tulee puhelua ja jos tulee, niin en vastaa :D

Tälleen me ollaan noista puhelinmyyjistä päästy eroon :LOL:

Kun ei toimi se, että sanoo heti ettei halua mitään ostaa, niin monet kerrat ne on vaan jatkaneet ja jatkaneet ja on ollut pakko lyödä luuri korvaan.

ehkä, ehkä ei
Minulle soitettiin kun olin laitoksella vauvan kanssa. Sanoin niin kuin asia oli ja kovasti pahoittelivat häiriötä. Toista kertaa ei ole siitä firmasta soitettu.
Kantsii kokeilla, vaikkei just olisikaan synnyttämässä ;)

Professional Griefer
Ei jostain syystä tulis mielenkään tehdä jäyniä. Niillä on muutenkin epäkiitollinen ja usein tosi paskasti palkattu duuni, en halua toista kiusata. Mielummin lyön luurin korvaan kun vien niiden aikaa.

Tosin mulla on Fonecta caller ID appi, joten se ilmoittaa jos on telemarkkinoinnin numero kyseessä, ei tarvi vastata.

kfkfkf
Yks mikä on toiminu myös, sanoo et on just lähdös vuodeksi ulkomaille hommiin eikä oo tarvetta kotiteeveelle, dna mokkulalle, lehdille tms :D
Ei tule piiiiitttkäääään aikaan siitä firmasta puhelua sen jälkeen...
Mut näitä firmojahan riittää

Olen pyytänyt soittamaan myöhemmin,mutta ei ne yleensä (99%) soita.Onneksi.

Kerran vittuunnuspäissäni heitin luurin pöydälle ja jatkoin imurointia,puolen tunnin päästä vieläkin täti paapatti autuaasti "etuuksista,kaupanpäällisistä ja siitä kuinka kukaan ei ole koskaan näin hyvää tarjousta saanut".Jatkoin imurointia..

Joskus olen leikkinyt lastenhoitajaa kun sama numero soittaa saman päivän aikana sadatta kertaa..

Käskin yhden kerran lapsen laulamaan puhelimeen (sanoin viis kertaa nätiusti "kiitos,en tilaa") ja tyttöhän laulaa luikautti..

kfkfkf
Ei jostain syystä tulis mielenkään tehdä jäyniä. Niillä on muutenkin epäkiitollinen ja usein tosi paskasti palkattu duuni, en halua toista kiusata. Mielummin lyön luurin korvaan kun vien niiden aikaa.

Tosin mulla on Fonecta caller ID appi, joten se ilmoittaa jos on telemarkkinoinnin numero kyseessä, ei tarvi vastata.
En mäkään ennen tehnyt, mutta kun niistä ei pääse eroon muutoin. Soittavat aina vaan uudestaan ja uudestaan ja ei meinaa millään saada lopetettua puhelua.
Jos myyjä kuulostaa asialliselta, voin yrittää ensin sanoa, että "ei kiitos, en tilaa mitään", mutta tähänkin alettiin viimeksi vänkäämään vastaan, että ei sun tarttekkaan tilata, kun saat nyt aivan ilmaiseksi nää sukat ja kalsarit :headwall:

tai jos aloitetaan puhelu silleen, että olet VOITTANUT 3kk lehdet (eikä tartte tilata kuin vuoden lehdet tän palkinnon lunastaakseen, joskus menin tähän), keksin kyllä hyvin nopeasti jotain yhtä älykästä takaisin

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29502291:
Olen pyytänyt soittamaan myöhemmin,mutta ei ne yleensä (99%) soita.Onneksi.

Kerran vittuunnuspäissäni heitin luurin pöydälle ja jatkoin imurointia,puolen tunnin päästä vieläkin täti paapatti autuaasti "etuuksista,kaupanpäällisistä ja siitä kuinka kukaan ei ole koskaan näin hyvää tarjousta saanut".Jatkoin imurointia..

Joskus olen leikkinyt lastenhoitajaa kun sama numero soittaa saman päivän aikana sadatta kertaa..

Käskin yhden kerran lapsen laulamaan puhelimeen (sanoin viis kertaa nätiusti "kiitos,en tilaa") ja tyttöhän laulaa luikautti..
No just tämmösiä :D
ja sitten kun niitä puheluita voi tulla joka päivä ja monta kertaa päivässä...

"huoh"
Jo se että ylipäätään tulee jatkuvasti puhelinmyyjien häiritsemäksi eikä "pääse niistä eroon" kertoo kyseisen henkilön omasta yksinkertaisuudesta todella paljon.

kfkfkf
[QUOTE="huoh";29502318]Jo se että ylipäätään tulee jatkuvasti puhelinmyyjien häiritsemäksi eikä "pääse niistä eroon" kertoo kyseisen henkilön omasta yksinkertaisuudesta todella paljon.[/QUOTE]

Justhan mä kerroin miten hienosti oon niistä päässyt lopullisesti eroon. Ei soittele kukaan enää samasta firmasta uudelleen. Jos sanoisin puhelimeen "ei kiitos" ja löisin luurin korvaan, soittelee sieltä jo jopa seuraavana päivänä joku uus tyyppi

Jotkut ne tekee sitäkin hommaa ja saa palkkaa vaikka työkkärissä SAA kieltäytyä puhelinmyynnistä ilman karenssia... Haluaavat tienata ihan itse sen sijaan että makoilisivat kotona keksimässä tekosyitä olla työttömänä.. Suoraan sanoen vituttaa tommoset keppostelijat jotka tieten tahoin ärsyttää muutenkin tympeessä työssä.. Eikö voi sanoa "ei kiitos" ja katkaista puhelua? Ei, pitää vittuilla..

"vieras."
Puhelinmyyjät tekevät rehellistä työtä ja yrittävät parhaansa mukaan elättää perheensä pienellä provikkapalkalla. Nautit kun saat tuhlata niiden aikaa ja lapset näkevät nälkää?

kfkfkf
Jotkut ne tekee sitäkin hommaa ja saa palkkaa vaikka työkkärissä SAA kieltäytyä puhelinmyynnistä ilman karenssia... Haluaavat tienata ihan itse sen sijaan että makoilisivat kotona keksimässä tekosyitä olla työttömänä.. Suoraan sanoen vituttaa tommoset keppostelijat jotka tieten tahoin ärsyttää muutenkin tympeessä työssä.. Eikö voi sanoa "ei kiitos" ja katkaista puhelua? Ei, pitää vittuilla..
Puhelinmyyjät on nykyisin sen verran fiksuja, että aloittavat puhelun niin, ettei sitä ihan heti välttämättä tajua edes että on puhelinmyyjä. Tai sanovat yrityksen nimen tahalleen epäselvästi- A-lehdistä Pirkko hyvää huomenta, tällaisiin osaa heti sanoa, että "ei kiitos"
mutta jos et kuule soittajan nimeä, taikka yrityksen nimeä ja asiakin aloitetaan hyvin epämääräisellä tavalla, niin pakko sun on kuunnella, että mikä juttu tää on...

Puhelinmyyjä soittaa päivässä noin 200 puhelua ja numeroita hän ei saa itse valita. Luuletko että henkilö muistaa että tällehän mä soitin jo sata kertaa tänään?? Työ on sellaista että näpytellään mahdollisimman nopeasti vain eteenpäin että edes joku kuuntelisi. Ne valmiit spiikit on urpoja ja harhaanjohtavia. Vain aloittelija käyttää niitä. Joskus ne pomot vahtii vieressä mitä myyjä sanoo ja kuiskii että nyt vielä ja vielä ja vielä ehdota eikä myyjä "saa" lopettaa puhelua vaikka itseäänkin jo vituttaa..

kfkfkf
[QUOTE="vieras.";29502339]Puhelinmyyjät tekevät rehellistä työtä ja yrittävät parhaansa mukaan elättää perheensä pienellä provikkapalkalla. Nautit kun saat tuhlata niiden aikaa ja lapset näkevät nälkää?[/QUOTE]

Tuhlaahan nekin minun aikaani, kun jatkavat ja jatkavat vain, vaikka olen 5 kertaa sanonut etten tilaa mitään... "saanko edes kertoa mitä meillä olisi tilaajalahjana" saattaa olla vastaus... joo-o, iteppähän myyjä haluaa aikaansa minuun tuhlata, kerran olen jo sanonut moneen otteeseen, etten tilaa mitään.

Tai itse yrittävät kieroilla "lahjalehdillä", joiden saaminen sitten kuitenkin edellyttää sitä, että tilaat vuoden lehdet ja sitten vasta saat ne 3kk lehdet kaupanpäälle :headwall:

Miksei voi tehdä sitäkin työtä niin, ettei yritä huijata, vaan suoraan ilmoittaa asiansa ja mitä on myymässä? Ja selkeällä äänellä sanoo että mistä soittelee, jotta voi heti sanoa "ei kiitos"?

Niin paljon kuin puhelinmyyntiä inhoankin niin lyhyt ei-vastaus ja ystävällinen hyvän päivänjatkon toivotus vain, en halua käyttää heidän aikaansa kikkailuihin. Yleensä ovat ystävällisesti sanoneet heipat kanssa.
Työtään vain tekevät. Itse puhelinmyyntihän pitäisi kokonaan kieltää, poikkeuksena tukilehdet tai keräykset.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Pessimisti
Mulla on vakio spiikki puhelinmyyjille, jonka luettelen yhtä uskollisesti kuin he omansa.

Menee kutakuinkin näin:

"Anteeksi, mutta joudun keskeyttämään. En osta puhelimitse koskaan mitään, enkä halua tuhlata sun aikaas. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa."

• Tykkää
Reactions: eranainen

Yhteistyössä