Jäyniä puhelinmyyjille :D

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Wieruus
[QUOTE="pöh";29502632]On tehty 10 kertaa, mutta sitten hänelle myydään taas uusi liittynä ja uusi numero...[/QUOTE]Minulle ei soittele liittymämyyjätkään, koska on markkinointi kielto. Että hieman kannattaa tarkistaa teillä tuota.
 
v¡eras
Omituista miten puhelinmyyjä on joku poikkeus ammattikuntien joukossa: ihminen kenelle saa olla ilkeä ja mitä v-mäisemmän tempun keksii, niin sillä jopa ylpeillään.

Suurin osa puhelinmyyjistä on nuoria opiskelijoita, jotka rahoittavat opiskelijaelämäänsä työtä tekemällä. He eivät tee kuten moni opiskelijakaverinsa ja jää kotiin makoilemaan isin&äidin rahoilla tai lainarahaa nostamalla. Nämä nuoret tekevät työtä, joka ei taatusti ole sieltä mukavimmasta päästä ja jossa on pakko mennä omien mukavuusalueidensa ulkopuolelle. He saavat pientä palkkaa ja puhelinmyyntifirmojen joukossa on jos jonkin laista kusettajaa kaiken lisäksi. Joskus jopa ne pienet palkatkin jätetään maksamatta. Nämä nuoret saavat kuulla tekevänsä "paskaduunia" ja kovin moni ei kehtaa työpaikastaan juurikaan jutella ulkopuolisille.

Ja tätä ihmisryhmää te haluatte vedättää puhelimessa tai kertoa heille miten kurjia ihmisiä he ovat?! Mitä jos vaikka ensi kerralla menisitte ilkkumaan vaikkapa vammaisten tukitöihin... voisitte nauraa miten huonoja he ovat työssään ja miten hitaasti he saavat mitään aikaiseksi. Voisitte tuntea olevanne jotain suurta ja mahtavaa. Kyllä ihan diplomi pitäisi teille myöntää.
 
  • Tykkää
Reactions: Spiderfly
Voi jeesus. Kyllä jotkut osaa sitten ulista aiheesta.

Minä arvostan puhelinmyyjiä yhtä paljon kuin ovelta ovelle kulkevia kaupustelijoita, ainoa ero omasta mielestäni on se, että jälkimmäinen on nykyään harvinaisempaa.

Se jos jollakin on ongelma sen kanssa että en pidä kun minulle soitetaan ja aletaan kauppaamaan sontaa nimeltä X, intetään ja yritetään väkisin silti jatkaa puhelua vaikka sanot että ei kiinnosta, niin voi voi, ongelma on silloin sillä jonka mielestä minun asenteessa on jotain vikaa, ei minulla ja voitte tunkea sen asenteenne sinne missä aurinko ei paista, koska minua ei kiinnosta pätkääkään mitä mieltä te olette siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
vierass
Helpoiten niistä pääsee eroon, kun ensimmäiseksi rupee kysymään, että mistä olet saanut numeroni? Ja siihen perään heti, että haluan puhelinmarkkinointikiellon teidän rekistereihinne. Jos jotain nikottelevat tuohon, sitten voi sanoa, että lain mukaan teidän pitää ottaa markkinointikielto vastaan. Siihen viimeistään loppuu puhelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v¡eras;29503218:
Omituista miten puhelinmyyjä on joku poikkeus ammattikuntien joukossa: ihminen kenelle saa olla ilkeä ja mitä v-mäisemmän tempun keksii, niin sillä jopa ylpeillään.

Suurin osa puhelinmyyjistä on nuoria opiskelijoita, jotka rahoittavat opiskelijaelämäänsä työtä tekemällä. He eivät tee kuten moni opiskelijakaverinsa ja jää kotiin makoilemaan isin&äidin rahoilla tai lainarahaa nostamalla. Nämä nuoret tekevät työtä, joka ei taatusti ole sieltä mukavimmasta päästä ja jossa on pakko mennä omien mukavuusalueidensa ulkopuolelle. He saavat pientä palkkaa ja puhelinmyyntifirmojen joukossa on jos jonkin laista kusettajaa kaiken lisäksi. Joskus jopa ne pienet palkatkin jätetään maksamatta. Nämä nuoret saavat kuulla tekevänsä "paskaduunia" ja kovin moni ei kehtaa työpaikastaan juurikaan jutella ulkopuolisille.

Ja tätä ihmisryhmää te haluatte vedättää puhelimessa tai kertoa heille miten kurjia ihmisiä he ovat?! Mitä jos vaikka ensi kerralla menisitte ilkkumaan vaikkapa vammaisten tukitöihin... voisitte nauraa miten huonoja he ovat työssään ja miten hitaasti he saavat mitään aikaiseksi. Voisitte tuntea olevanne jotain suurta ja mahtavaa. Kyllä ihan diplomi pitäisi teille myöntää.
He häiritsevät minua silloin kun en halua tulla häirityksi.
 
iu
Ne suoramarkkinointikiellot eivät aina toimi.

Mä pääsin puhelinmyyjistä eroon, kun vaihdoin liittymän ja laitoin sen salaiseksi. ENKÄ ole uutta numeroani antanut yhteenkään kilpailuun, kyselyyn, galluppiin tai yhdellekään firmalle sen enempää netissä kuin muuallakaan. Jos johonkin on ihan ehdoton pakko antaa numero saadakseen asiansa toimitettua, annan mokkulan numeron - siinähän soittelevat.
 
ööteli
Puhelinmyyjä on mulle lyönyt luurin korvaan.
Aluksi oli aurinkoinen ja esitteli lehteänsä maireana, kyseli tuleeko minulle mitään muuta lehteä. Kerroin, että Seiska tulee.
Sanoin että nyt en ota muuta lehteä.
Jaaritteli ja suostutteli, vetosin huonoon rahatilanteeseeni. Huusi lopuksi ;"Tuleeko se Seiska sinulle ILMAISEKSI??!" ja löi luurin korvaan :D

(juu...joku oikeasti tilaa seiskaa. minulle saakin lyödä luurin korvaan kun tilaan seiskaa. palstamammaa ei moinen surkea julkaisu kiinnosta. paitsi kampaajalla ja ystävän luona ja kaupassa ja ja ja ......)
 
Vier
Ihan on toiminu puhelinmarkkinointikielto medän dementikon kohdalla. Ennen sitä joskus palautin kun oli myyty kestotilaus huomaamatta muutaman ilmaisen lehden ohessa. En riehunut enkä huutanut enkä jäynäillyt. Raskasta työtä tekevät eikä ole oikein kohdella huonosti!
Itse en vastaa puheluun jos en tunnista numeroa, hyvin yksinkertaista.
 
"vierailija"
Mä en tajua mikä tässä on joillekin niiiin vaikeaa. Sanotte vaan jämäkästi ei kiitos ja LOPETATTE puhelun. Toimii. Ensimmäinen ikinä saamani puhelinmyyhän puhelu opetti minulle tuon että jos on epävarman kuuloinen eikä kehtaa lopettaa puhelua suoraan kieltäydyttyään tilaamasta, myyjä jatkaa myyntipuhettaan. Tuon jälkeen olen aina myyjän soittaessa sanonut tarjouksen kuunneltuani jotain "kuulostaa hyvältä tarjoukselta mutta valitettavasti en juuri nyt tilaa mitään. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa" ja lopettanut puhelun. Ei tarvitse olla törkeä.
 
"Lissu"
Ne on ihan oikeita ihmisiä siellä langan päässä. Opiskelijoita jotka yrittää tienata ruokarahaa, tai työelämästä usein hiukan syrjäytyneitä henkilöitä jotka yrittävät silti edelleen ennemmin tienata toimeentulonsa kuin hakea sen sossusta. Ihmisiä jotka ei saa muualta töitä. Ainahan se on tietysti kiva potkia maassamakaavaa...

Mun tekniikka on yksinkertainen ja vie ehkä viisi sekuntia: alan ystävällisesti mutta napakasti puhua (vaikka päälle, jos myyjä ei tajua keskeyttää puhettaan) "Kiitos mutta en tilaa, hyvää päivänjatkoa." Ja puhelu poikki. Ikinä ei ole kukaan soittanut takaisin.
 
kfkfkf
Kuten monta kertaa todettu, jos myyjällä on huijausmeininki siinä myynnissään, niin miksi ihmeessä hänelle pitäisi olla mukava?

Ei missään kaupassakaan tulla sulle sanomaan että oot voittanut jotain ja saat palkintos kun ostat tän pesukoneen :D
Verkkokauppiaille ei tehdä jäyniä, koska he eivät tyrkytä tuotteitaan tai soittele aamuvarhaisella, eivätkä he myöskään yritä huijata ihmisiä ostamaan tuotteitaan.

Puhelinmyynti on mun mielestä sitten ok, jos ensinnäkin kerrotaan selkeästi millä asialla ollaan ja kysytään, että olisko hetki aikaa tai edes kiinnostusta. Ei aloiteta puhelua "meillä on sinulle lahja" meiningillä...

Niin kauan kun puhelinmyyjät tyrkyttävät mulle jotain, eivätkä usko kerrasta kun sanon ettei kiinnosta kiitti moro hei, niin kauan keksin niille jäyniä.

Sama jehovien kohdalla, mun ovelle ei tartte tulla tyrkyttämään mitään uskontoa, tää on mun koti. Ovi menee niiiiin nenän edestä kiinni "joo ei" sanojen kera jos näen "herätkää" tai "vartiotorni" lehden, eivät oo toiste tulleet.
 
Wieruus
Jehovien kohdalla toimii myös kun hyväksi hoksattu tapa; Totean heille vain kohteliaasti että meillä ei olla kiinostuttu uskonasioista ja toivotan hyvää jatkoa. Eivät ole käyneet vuosiin vaikka naapureiden ovilla käyvätkin kuukausittain.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
vieras*
En mä halua tehdä jäynää työtään tekeville ihmisille. Sanon, että ei kiitos, ja toivotan hyvää päivänjatkoa. Jotkut on rasittavia ja alkaa jankuttaa. Ärsyttävimpiä on sellaiset, jotka koittaa jatkaa puhelua tarjoamatta varsinaisesti mitään, niin että ei voi heti luontevasti kieltäytyä. Tarkoitan vaikka sitä, että sen sijaan, että suoraan tarjoaisi jotain muuta lehteä, kun en ensiksi kaupattua tilannut, aletaan kysellä, mitä mä harrastan tai olenko kiinnostunut ruuanlaitosta... Olen alkanut noissa tilanteissa sanomaan, että valitettavasti mun täytyy nyt lopettaa tämä puhelu, näkemiin ja luuri kiinni.
 
fhjgkfd
Lapsien myötä ei ollut enää aikaa kuunnella sitä höpötystä joten oppi hyvin äkkiä sanomaan kiitos ei, tai jos on oikein kiire niin lopetan puhelun heti.

Ei se ole törkeää, itse olen aikoinani ollut myös puhelinmyyjä ja HUH mitä kaikkea sainkaan kuulla. Siinä olisi heikompaa hirvittänyt, onneksi minä olen kovempaa tekoa mutta aika kovasti ihmiset osaavat sanoa. Samoin olen ollut kassalla töissä ja todistanut monet työkaverien itkut kun niin pahasti on heille sanottu.

He tekevät vain töitä, relatkaa.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja määä;29503308:
Ootteko kukaan tehny jäyniä verkkokauppiaille? Että vaikka tilataan jotain tavaraa ja sit muutetaan mieli eikä haetakaan pakettia?
Vihaan verkkokauppoja koska vievät meidän kivijalkamyymälän asiakkaat. Tilaan jatkuvasti kaikkea kallista jota ei ole varastossa ja palautan 14 pv sisällä.
 
kfkfkf
Jos nää myyjät haluaa tuhlata aikaansa minuun, vaikka olen sanonut etten osta mitään, niin tottahan toki mä heidän aikaansa voin tuhlata :saint:

Ja varmasti joku ostaa kun tarpeeksi kauan jankkaa, mutta onko se sit hyvä myynti? Todennäköisesti ostaja palauttaa tuotteen tai soittelee hetken päästä yritykseen takaisin peruakseen tilauksen.
Itse en laita estoa sen takia, koska joskus soittelee esim soneralta myyjä ja tarjoaa parempaa liittymätyyppiä samaan hintaan tai parempaa nettiä tms. Haluan nämä tällaiset puhelut kuitenkin vastaanottaa :D
 
Mä kiitän ja sanon että en tilaa. Useinhan se puhe jatkuu, mut mä laitan luurin kiinni.
Eniten mua ärsyttää se myytikikka että myyntipuhelu naamioidaan joksikin kyselyksi. Voisin muutamaan kysymykseen vastata mutta en edelleenkään halua tilata mitään. Olen miettinyt että kysytäänkö ne kysymykset ihan huvikseen, kirjataanko niitä mihinkään saati seulotaan?
 
lehtimyyjä
[QUOTE="Lissu";29503413]Ne on ihan oikeita ihmisiä siellä langan päässä. Opiskelijoita jotka yrittää tienata ruokarahaa, tai työelämästä usein hiukan syrjäytyneitä henkilöitä jotka yrittävät silti edelleen ennemmin tienata toimeentulonsa kuin hakea sen sossusta. Ihmisiä jotka ei saa muualta töitä. Ainahan se on tietysti kiva potkia maassamakaavaa...

Mun tekniikka on yksinkertainen ja vie ehkä viisi sekuntia: alan ystävällisesti mutta napakasti puhua (vaikka päälle, jos myyjä ei tajua keskeyttää puhettaan) "Kiitos mutta en tilaa, hyvää päivänjatkoa." Ja puhelu poikki. Ikinä ei ole kukaan soittanut takaisin.[/QUOTE]

Näin on. Tämä on minusta parempi tapa elättää itseään kun käydä sossussa kun muuta työtä ei ole tarjolla ja luuri kiinni mitä sitä kiusaa tekemään.
 
"Lissu"
Jos nää myyjät haluaa tuhlata aikaansa minuun, vaikka olen sanonut etten osta mitään, niin tottahan toki mä heidän aikaansa voin tuhlata :saint:

Ja varmasti joku ostaa kun tarpeeksi kauan jankkaa, mutta onko se sit hyvä myynti? Todennäköisesti ostaja palauttaa tuotteen tai soittelee hetken päästä yritykseen takaisin peruakseen tilauksen.
Itse en laita estoa sen takia, koska joskus soittelee esim soneralta myyjä ja tarjoaa parempaa liittymätyyppiä samaan hintaan tai parempaa nettiä tms. Haluan nämä tällaiset puhelut kuitenkin vastaanottaa :D
Kukaan ei pysty jankkaamaan sulle kun suljet luurin eikä kenenkään aikaa tuhlaannu. :)

Myyjät toimii tietyn konseptin mukaan mitä heidän tulee noudattaa, ei he sitä jankkaamista itse ole käskeneet.
 
"Lissu"
[QUOTE="Lissu";29503562]Kukaan ei pysty jankkaamaan sulle kun suljet luurin eikä kenenkään aikaa tuhlaannu. :)

Myyjät toimii tietyn konseptin mukaan mitä heidän tulee noudattaa, ei he sitä jankkaamista itse ole käskeneet.[/QUOTE]

siis keksineet...
 

Yhteistyössä