Jännitysniska...

Moikka dinosaurus :)
Päänsäryt jatkuu, vaikka lääkäristä tuli resepti 600mg buranaan. Sanoivat että tuu takas jos ei tehoo. Eli uusintakeikka tästäkin nyt taas tulee. Mua harmittaa tosi kovin ku olin monia kuukausia ihan oireettomana, välillä meni hartiat jumiin mutta ei ollut mitään "vanhoja" oireita (tunnottomuutta,näköhäiriöitä,elohiiriä ja ties mitä kaikkea, tästä ketjustahan ne löytyy jos jaksaa lukea). No jippii, nyt tuli paluu vanhaan :ashamed: ja pääsen taas tänne voivottelee. Tää keskusteluketju on kyllä ollu mulle ihan paras tukipaikka :heart:
 
Ja Viivi77... Kyllä kaikki voi johtua ihan vaan niskasta ja ahdistuksesta. Mulle ainakin se ahdistuminen tekee välillä tosi pahoja tepposia, paniikkihäiriöitä pahimmillaan. Ja sit ku ahistun niin heti tulee kaikki oireet tuhatkertiasina mieleen ja oon aivan varma jostain kauheesta taudista mikä vaivaa mua :LOL: nyt se tuntuu tyhmältä, mutta sitten kun ahdistus iskee niin... Yhtäkkiä kaikki loogisuus katoaa.
 
Kiva kuulla kuulumisia. Aika paljon meitä enemmän ja vähemmän samalla tavalla oireilevia on. Tervetuloa myös Viivi77.
Yhtenä päivänä satuin lukemaan tuolta Mitäs nyt -puolelta migreeniketjua. (vaikka yritänkin pysyä sieltä pois) Siinä ketjussa ihmisillä oli puutuilua, tunnottomuutta ja vaikka mitä oireita migreeniin liittyen. Ja sielä kerrottiin, että nuo migreenioireet voi siis olla ilman varsinaista särkyäkin. No tämän nyt varmaan kaikki tiesikin. :) On siitä varmaan ollut tääläkin puhetta.

Mun oireet ei taida ihan jännitysniskalla selittyä, sen verran paljon on kipuja ja hermosto-oireita. Mutta kunhan nyt hengailen täälä kunnes jotain diagnoosia alkavat ehdottelemaan.
 
Pitääpä käydä katsomassa tuo migreeni ketju, kun vähän lääkäri vihjasi että saattaa osa kivuista (eli ihan mielettömistä päänsäryistä ja pahoinvoinneista) johtua siitäkin. Valoherkkyyttäkin on alkanut olemaan, esimerkiksi tää hämärässä huoneessa koneella istuminen ei tee kovin hyvää ja ekat pahoinvointiaallot iskivätkin jo hetki sitten. Pakko silti lueskella taas kun oireet iskivät :p
 
Päivittelen tätä ketjua nyt yksinäni,mutta joo.
Aloitin tänään pilateksen omatoimisesti kotona ja ekat kunnon tunnit starttaa syyskuussa. Saan hyvin kuukauden aikaa kerätä vähä kuntoa etten ihan läkähdy ekalle tunnille :whistle:

Pelkästään hyvää kun olen kuullut pilateksesta, ja että varsinkin niska/hartia/selkä alueen kipuja poistaa jos vaan jaksaa säännöllisesti harrastaa. Ja kun se fysioterapeuttinikin sitä suosittelin niin nyt sitten koitetaan.

Pointtina oli se että voisin tänne päivitellä onko siitä ollut mitä hyötyä niskalle, väheneekö oireilut ja kuinka nopeasti näkee vaikutuksia. Jos vaikka joku muukin innostuisi, tai voisi saada apua siitä :)

Pitääkin käydä nukkumaan, jos vaikka niska antaisi periksi...
 
Hei Muku, mä oon myös käynyt pilateksessa ja se on kyllä hyödyllistä. Varmasti kaikki kivut rangassa vähenee, kun niitä ympäröivät lihakset on kunnossa. Ja hyvä ryhti myös kaunistaa. =)
Mulla on itsellä ihan lysähtänyt ryhti. Viime vuonna kävin pilateksessa mutta sitten tosiaan alkoi yhtäkkiä niin ärsyttävä huimaus, etten pystynyt kaikkiin niitten asentoihin. Hiukan tylsää se pilates ehkä on tai meidän ohjaaja oli tylsä. Itse tykkään vauhdikkaammista lajeista. Mutta lihaksiston kannalta ehdottoman hyvä laji! Täytyis ehkä ostaa joku pilates-dvd. On kai sellaisia?
 
Juu mulla ainakin on pilates DVD niin voi sitten kotonakin harrastaa eikä tarvii aina mennä tunneille (ja niitä on aika usein kai vain kerran viikossa,mä haluan enemmän liikuntaa).

Ryhti kanssa aika surkeana ollut, fysioterapeuttikin siitä vihjaisi että voisin koittaa korjata. Muutenkin tuntuu että olen ihan ihme asennossa :LOL:
 
Googlaamalla löytyy lisää tietoa. Mutta lyhykäisesti, alexander-tekniikalla pyritään löytämään keholla sellainen asento, että kivut häviävät.

Ajatusmalli siis on, että pikkulapsilla keho on oikeassa asennossa (ei heillä ole jännitysniskaa :) ). Iän karttuessa ihminen liikkuu tietyllä tavalla, tai ei liiku vaan istuu huonossa asennossa jne. Tämä kehon hyvä asento siis muuttuu huonommaksi hiiiitaaaasti ja vähitellen, huomaamatta. Ja yhtäkkiä alkaakin ilmetä vaikka mitä kremppaa. Alaselkä on kipeä, hartiat "aina" jumissa, hermopinteitä...

Ongelma kuitenkin on, että lihakset ovat huomaamatta vääntäneet koko luurangon väärään asentoon. Osa lihaksista on venynyt, osa supistunut. Ryhtiä ylläpitävät lihakset ovat jääneet pinnallisten lihasten jännityksen varjoon (vrt. vedä hartiat korviin niin hartialihakset kyllä toimivat, ja nehän eivät ole ryhtiä ylläpitäviä lihaksia vaan vetävät ryhtiä väärään suuntaan).

Alexander-tekniikalla opetetaan keholle hyvin hellävaraisesti sitä alkuperäistä oikeaa ryhtiä. Samalla ne alaselkävaivat, jännitysniska ja hermopinteet vähitellen katoavat.

Erityisen hienon tästä tekee se, että kun uusi asento on opeteltu hitaasti, on muutos pysyvä. Ja ihmisellä on olemassa välineet, millä korjata omaa asentoaan jos se alkaa huonota.

Jos verrataan hierontaan tai "naksutteluun" tai fysioterapian hoitoihin, niin ne kohdistuvat tavallaan liian voimakkaasti lihakseen/luustoon. Tavoite on kyllä sama: saada keho oikeaan asentoon. Mutta jos keho pakolla viedään uuteen asentoon, ei muutos ole pysyvä. Keho palaa vanhaan jännittyneeseen tilaansa heti kun voi.

Huonoja puolia alexander-tekniikassa on, että uuden oppiminen aikuisena on tajuttoman hidasta. Vanhoista asennoista eroon pääsemiseen menee vuosia. Ja opetus on yksityisopetusta, itse maksan siitä 40 e/h... Mutta kymmenen vuoden välilevyongelma on historiaa, eikä jännityspäänsärkylä ole ollut kolmeen vuoteen. Ei tätä elämäntason parantumista voi mitata rahassa, tai jos voi niin halvalla olen päässyt ;)
 
Kuulostaa hienolta tuo tekniikka.

Eihän fysioterapia muutenkaan ole ratkaisu ongelmiin, se vaan lieventää kipua :) harjoitukset sitten taas... Niissä se kunnon apu piilee. Mulle esimerkiks annettiin harjotteiksi juurikin noita syvempien lihaksien treenausta, että niska ja hartiat saisi paremman asennon ja olisivat vahvemmat.
 
Hei, olen 34-v. kahden lapsen äiti ja olen kärsinyt huimauksesta viime syyskuusta lähtien eli n. vuoden.

Oireita on vaikka kuinka paljon... Pienempi lapsi 1,5-v. oli korvakierretapaus kk-ikäisestä alkaen. Imetin häntä vuoden, yöt läpeensä, ja päivälläkin todella usein istuvassa asennossa vaikka selkää ja hartioita särki niin vimmatusti. Muuten se lapsi olisi huutanut koko ajan. Joka paikkaa kolotti ja pakotti ja jatkoin vaan samaa tahtia.

Ennen varsinaisen huimauksen alkamista, oli joskus päiviä että oli jotenkin hutera, epätodellinen olo enkä kiinnittänyt siihen sen suurempaa huomiota. Ja kuinka ollakaan, eräänä aamuna haräsin ja koko maailma keinui... joko sivuttain tai etu-takasuunnassa ja kaikki kivut olivat poissa. Jäljellä oli siis pelkkä huimaus!

Tietysti huimaukseen liittyy myös näköhäiriöitä... tuntuu ettei katsetta saa aina tarkennettua tai jos saa niin joku sotkee sen, että joutuu tavallaan tarkentamaan koko ajan. Ja välillä silmät tuntuu olevan ikäänkuin eriparia... toinen kattoo kattoon ja toinen......
Hartiat on aivan jumissa, niska myös, ja lapaluiden kohdilla on vaan jumi joka ei meinaa helpottaa millään. Lihakset on sieltä krampissa etenkin oik. puolelta jatkuvasti.

Sain ennen joulua lääkäriltä lähetteen fysioterapiaan ja kävin 10krt. Alkukeväällä oireet hävisivät lähes kokonaan, kunnes en ehtinyt enää kuntoilla ja huimaus tuli hiipien takaisin. Nyt se on erilaista: ei niinkään keinuta, vaan on epätodellinen sekava olo ja silmät ei meinaa totella. Näen kyllä hyvin, mutta näkö pomppii ja joudun tarkentamaan koko ajan. Niskaa pakottaa ja otsaa välillä särkee ja silmien taakse. Olo on ollut kuitenkin kesänkin aikana suht siedettävä, mutta kun aloin käydä hermoratahierojalla niin oireet alkoi muuttua ja mielestäni pahentua.

Olen käynyt monet kerrat myös tuolla MS-sivuilla ja oireethan täsmäävät oikein hyvin. En ehkä jaksa enää edes uskoa ettei tämä olisi jotain vakavampaa. Minulla on pään ja kaularangan magneettikuvaus viikon päästä... vaikka lääkäri sanoi että luulee oireiden olevan niskaperäisiä, mutta totesi kuitenkin että juuri MS saattaa aiheuttaa niin moninaiset oireet ettei varmuutta saa kun tutkimalla.

Olen käynyt siis fysioterapiassa, naprapaatilla useita kertoja, hierojalla, hermoratahierojalla ja jopa kansanparantajallakin, sirdaludit ja kipulääkkeetkin löytyy. Oire ei vain täysin häviä ja kun on vielä pienet lapset niin alkaa potuttamaan niin paljon... kyllähän te tiedätte!!!

Kuolema ja vakava sairastuminen on mielessä ja pelottaa lasten takia. Oma isäni kuoli vajaa kk ennen esikoisemme syntymää (nyt 4,5-v.) ja se herätti lisää näitä ajatuksia.

Veemäinen on kyllä vaiva, ei voi muuta sanoa. Toivottavasti kuvista ei löydy vakavampaa juttua ja voisin olla edes sen asian suhteen helpottunut. Ehkä silloin tämä huimauskin helpottaisi kun ei tarvitsisi pelätä mitään muuta.

Kiitos kaikille jotka tämän purnauksen jaksoi lukea.... ja kiva olisi jos joku vielä kommentoisikin!
:) :ashamed:
 
Ikävää että sultakin tää vaiva löytyy.

Mulle kävi myös niin että fysioterapian jälkeen oireet muuttuivat erilaisiksi. Ennen fysioo en välttämättä tuntenut kipua niskassa/hartioissa, nykyään tunnen. Huimaus ja pääkipu tuntuvat erilaisilta, juurikin tuollaisilta epätodellisen tuntuisilta kuten sanoitkin.

Mäkin olen vaikka ja mitä tauteja pelännyt, olen ollut ihan varma että nyt on aivokasvain tai veritulppa päässä tai mitä kaikkea! Mutta tässä sitä vieläkin porskutetaan elämässä eteen päin :) eli olen melko varma ettei sinultakaan mitään vakavaa löydy, vaikka se siltä tuntuu. Ja niin inhottavaa kuin se onkin niin mun mielestä tää vaiva helpottaa mitä pidempään se on ollut. Aluksi olin aina varma että nyt iski joku kohtaus, halvaus tai aivoverenvuoto. Nykyään tiedän että niska se vaan oireilee, kaikki oudoimmatkin oireet osaan jo yhdistää niskaan ja ei tarvitse pelätä. Silti välillä ne pahat ajatukset hiipii pintaan... Mutta menevät ohi jos / kun kipu hellittää :)
 
Käyn silloin tällöin täällä lukemassa ja ketjun alkuvaiheissa ahkerasti täällä kirjoittelinki :) Mutta tuo Annemarsun kirjoitus sai minutkin kirjautumaan sisään.
Kuulosti nimittäin niin tutulta.
Mulla itsellä oli tässä välissä oikein hyvä jakso. Kävin omt-fysioterapiassa ja sainkin apua niskoihin sieltä. Selän oireiden vain lisääntyessä, jouduin sen kuitenkin lopettamaan silloin. Nyt taas on samat oireet takaisin.
Meillä oli myös itkuinen tämä nuorin. Itki ekan puoli vuotta, kun oli kipeä refluksin vuoksi. Ei voinut nukkua päivisin eikä öisin. Valvottiin ja kannettiin poikaa koko ajan! Päivät ja yöt. Lisäksi imetin häntä maitoallergian vuoksi vuoden ikään asti. Toinen puoli vuotta oli itkua korvakierteen vuoksi. Siihen ei auttanut edes putkitus. Silti tulehduksia ja putki irtosi. Nyt on uudet putket ja poika on taas iloinen 1,5 vuotias. Maailman kiltein ja tyytyväisin pikkuinen :)

Mutta tämä kantaminen ja imettäminen milloin missäkin, otti niskaan tosi pahasti. Taas on huimausta, epätodellista oloa, näön hämärtymistä... Lapojen väli on erittäin jumissa, hartiat, olkapäät, niska...

Kuulin sattumalta naapurilta erittäin hyvästä hierojasta, jolla mm. mun omt-fysioterapeutti käy itseään hoidattamassa. Sieltä olen saanut taas apua, vielä enemmän kuin omt-fysioterapiasta. Omt ei hiero lihaskireyksiä, kuten hieroja tekee. Mulla on niin laajasti oireita ja kiristyksiä, että hieroja sitä joka kertaa jaksaa ihmetellä. Sanoikin, että olen varmasti oireillut jo vuosia. Ja siinä oli oikeassa.
Hän on suorittanut valtavasti eri koulutuksia ja kursseja. Osaa myös mobilisaatiota yms. Hänellä on myös paljon tietoa asioista. Huimauskaan ei siis johdu aina kallonpohjasta, jota omt on mulla hoitanut. Vaan esim. mulla se johtuu hartioista ja lapojen välistä suurimmaksi osaksi. Tosin kyllä tuo kallonpohjakin on järkyttävän huonossa kunnossa.

Tämä hieroja on oppinut kallonpohjan ja niskan hierontaa jollakin "kuuluisalla" entisellä (nykyisin yli 80v) huippu-urheilijoiden hierojalla. Nimikin kuulosti tutulta, mutta en enää muista sitä. Tekniikka on aivan eri, kuin "tavallisilla" hierojilla.

Sieltä olen saanut valtavasti apua. Hieronta kestää mun laajan oireilun vuoksi aina noin 1h 15 min. Voi kun se tekee hyvää. En ole vielä kovin montaa kertaa käynyt hänellä, mutta nyt jo tunnen kuinka se auttaa. Yleensä olen 2vk ilman huimausta yhden kerran jälkeen. Kesän aikana oli vain huono saada aikoja, mutta nyt syksyllä pitää alkaa käydä säännöllisesti.
Jos joku teistä asuu Keski-Pohjanmaalla, voin yv:nä antaa hänen nimen.

Mä olen kerran koittanut pilatesta, mutta silloin selkäni aina kramppasi siinä. Mulla siis paljon vaivaa myös alaselässä. Nyt esim vasta löytyi taas uusi iso pullistuma. Mä tykkään siinä just siitä rauhallisuudesta. En voi selkäni takia hyppiä ja pomppia. Ja pilates vahvistaa kaikille tärkeitä syviä vatsa ja selkälihaksiakin. Pitäisipä taas koittaa, kun selkäkivut hellittää.
 
ja kiitos kommenteistanne! =)

Helpottaa kuulla teidänkin kokemuksistanne ja olen kyllä lukenutkin lähes koko ketjun alusta... heh.

Kyllä silti pelottaa nuo magneettikuvien tulokset. Kävin viime viikolla hermoratahierojalla ja hän kyllä varoittikin hoidon jälkeisestä huonosta olosta, mutta tämä on jo ihan liikaa.... pari päivää hoidon jälkeen alkoi näkö todella reistailla > silmät eriparia, välillä aivan normaali ja välillä sumea näkö ja joskus tuntuu kuin silmissä olisi painetta ja ne ei tahtoisi/pystyisi katsoa vaan on pakkoa sulkea ne, ihan kun silmät kohta räjähtäisi ja ne on tosi kuivatkin. Kuitenkin näen hyvin kauas ja lähelle. Se MS vaan kummittelee mielessä.
Että oliko tämä nyt sitä näköhermon tulehdusta???... kulmakarvojen ja otsan alueella oli myös muutaman päivän ajan sietämätön kipu, joka ei helpottanut edes lääkkeillä (yleensä auttaa heti).

Onko muilla ollut vastaavaa???
Mä tulen varmaan kohta hulluksi... jollen jo ole :kieh: !!!
 
Annemarsu, mua kiinnostaa millainen se hermoratahieroja oikein on? En ole koskaan käynyt, mutta voisin mennä. Miten se eroaa tavallisesta hieronnasta?

Näköhermontulehduksessa kai tyypillisesti voi nähdä kahtena tai sitten lähtee näkö kokonaan tilapäisesti. Kipu on silmän takana. Tuo sun kuvaama kuulostaa todellakin ihan niskaperäiseltä. Tiedätkö muuten, narskutatko yöllä hampaitasi?
 
kärsinköhän jännitysniskasta minäkin?
minulla on aina silloin tällöin outoja pääkipuja. pistelyä(kuin sähköiskuja)päässä.lisäksi
vähän epätodellinen olo ja joskus puutumista kädessä.
olen stressaaja luonne ja huomaan ihan jännittäväni niskoilla. niskat kuitenkaan ei tunnu kipeiltä.lisäksi minulla on paniikkikohtauksia ja sairaudenpelkoa joka ei helpota näitä tunteita. :(
minulta otettiin n. viisi vuotta sitten pääkuva kun korvat oli aina kipeän oloiste muttei tulehdusta.silloin kaikki oli ok.
nyt on tullut toi inhottava päänpistely. olen kyllä ollut koneella enemmän kesän aikana ja nukkunut huonosti.
kertokaa joku onko teillä tommosta pään pistelyä ja voiko se johtua jännitysniskasta?
 
Rentoutuminen <- Tuon linkin takaa löytyy todella hyviä ohjeita, miten rentouttaa itseään.

Itselläni, kamppailu omituisia olotiloja vastaan, on asettunut asemasodaksi. Välillä tuntuu paremmalta, ja toisinaan eteenkin illalla huolet ja pelot saavat saavat jonkinlaisen niskalenkin.

Tsemppiä ja jaksamisia teille kaikille.
 
Dinosaurus: Hermoratahieroja hieroo koko kehon päästä varpaisiin. Hän ei keskity niinkään lihaksistoon vaikka hieroo toki niitäkin, mutta hieronta kohdistuu pääosin kehon hermoston hieromiseen ja elvyttämiseen. Kesto on n. 2-3 tuntia/krt. Täällä Kymenlaakson seudulla se maksaa 55-70e krt.
Puren yöllä hampaita yhteen ja otinkin tässä eräänä iltana purentakiskon takaisin käyttöön ja sehän auttoi... HUIMAUS KATOSI... näköhäiriöitä ja lievää päänsärkyä otsan seudulla on edelleen, mutta huomasin että nekin häviävät kokonaan hetkeksi kun venyttelen niskaa ja hartialihaksia.

Toivottavasti tämä kaikki olisi nyt vaan niskaongelmien syytä eikä päässä!!! Hiukan alkoi jo näkyä valoa tunnelin päässä. Meinasin jo viime viikolla varata hautapaikan kun olin ihan varma että kuolema tässä tulee. :ashamed:

Huomena kuitenkin tosi edessä kun on se kuvaus. Toivottavasti röngenlääkäri antaisi jotakin osviittaa jo heti ettei tarvitsisi odottaa ensi viikkoon!

Niin, ja olen käynyt nyt uimassa ja lenkillä ja sauvakävelyllä, että kyllä se liikunta on olennainen osa toipumista. Hieroja ja fysioterapeutti sanoikin, että ilman hierontaa tästä vaivasta ei pääse eroon mutta turha kuvitella että pelkällä hieronnallakaan pääsee. Eli hierontaa ja liikuntaa!!! :flower:
 
Sopiiko teille sauvakävely?? Mulle ei mitenkään. Hieroja ja omt-fyssaritkin sanoi, ettei mun niskalla sitä kannata harrastaa, varsinkaa kovalla asfaltilla. Se täräyttelee niskaa niin, että menee vain huonommaksi! Uiminenkin on mun niskalle yksi pahimmista lajeista. Ei tarvi viittä minuuttiakaan uida, kun niska on aivan jumissa. Siksi vesikävely onkin tällaiselle niskavaivaiselle parempi laji.
Venyttelyissä pitäisi saada just itselle sopivat liikkeet, ettei niitä tee turhaan. Väärillä liikkeillä ei saa mitään hyötyä.
Mullakinhan pää kuvattiin, ensin ct ja sen jälkeen vielä magneetti. Mitään ei kuulema näkynyt poikkeavaa!

Mulla meni yhtäkkiä tänään niska aivan jumiin. Hain lapsia koulusta ja istuin autossa odottamassa, niin ihan yhtäkkiä ei pää vaan enää kääntynyt oikealle. Ottaa mielettömän kipeää, kun yrittää vähänkään kääntää. Ihmettelen, miten näin yhtäkkiä kävi. Ilman, että olisin tehnyt jotain, mikä sen olisi aiheuttanut. Nyt olen sitten koko ajan pää vasemmalle vinossa, niin jumissa se on. Kauhea kipu ja kinnaus oikealla puolella. Mulla on ollut näin joskus ennenkin ja silloin niska on ollut tulehtunut. Kylmä tekee silloin hyvää. Pitääpä koittaakin sitä, jos nytkin auttaisi.
 
oli siis magneettikuvien tulos!!!

Ei vikaa päässä eikä kaularangassa rakenteellista vikaa... jipii!

Nyt vaan pitäis saada se ryhti korjattua niin häviäis toivon mukaan tää päänsärky ja huimaukset.

Kyllä alko elämä taas hymyilemään!!! :heart: =)
 
Raksupoksu, mulla on ainakin noita pistelyjä ja vihlaisuja päässä. Olen aina ajatellut niiden johtuvat niskoista. Lisäksi ainakin kesällä oli niin, että kun piti hypätä ilmaan niin sattui kovasti niskarankaan ja oikealle puolelle päätä. Tällä hetkellä koko niska tuntuu niinkuin tulehtuneelta ja päätä pitää aina välillä lepuuttaa. Mulla on myös tuo oikoryhti niskarangassa.

Hyvät rentoutusvinkit oli tuola ooken linkissä.

Tiinuli81, sulla on postilaatikko täynnä. :wave:
 
Heippa!

Löysin tämän keskustelun jokin aika sitten, kun pelästyin omia oireitani ja aloin googlata asiaa.

Mulla puutui kuukausi sitten ihan yhtäkkiä vauvaa imettäessäni oikea puoli kasvoista, lähinnä korvan ja posken seutu. Iho ei ollut tunnoton, mutta jonkin sortin puutumista kuitenkin. Alkoi pyörryttää ja pistellä kasvoja, sormia ja varpaita, päänsärkyä. Kävin kahdesti lääkärillä, jotka molemmat totesivat testejä tehtyään, että todennäköisesti jännitysniska/-päänsärky.

Nyt olen käynyt 5 krt hierojalla, joka on sanonut mun olevan korvan takaa aina alaselkään asti aivan lukossa, mutta itseltäni alkaa uskoa loppua, ettei kyse ole mistään vakavammasta, kun hieronta ei helpota yhtään oloa.

Päänsärky on toispuoleista, juuri tuolla oikealla puolella, josta pää puutui ja päätä särkee oikeasti koko ajan. Huimausta on välillä enemmän ja välillä vähemmän, samoin pistelyä.

Pelottaa, että kyse on jostain vakavammasta, mutta miltä teistä nämä oireet kuulostavat? Olen ajatellut vielä kertaalleen mennä lääkärille, kun toinen lääkäri pyysi palaamaan, jos oireet eivät helpota.

Välillä herään öisin 'outoon tunteeseen' enkä saa nukuttua sen jälkeen pariin tuntiin. Univelkaa on myöskin aikalailla, sillä meillä on neljä lasta, vanhin 7, nuorin 2kk.

Olisi kiva, jos ottaisitte kantaa asiaan :) vaikka tiedän, ettei täältä lääkärinapua saakaan.
 
Todellinen löytö tämä ketju :)) Tai siis ainoa toivo ollut tähän asti. Nyt seuraa tarina :p
Olen 33-vee seitsämän ihanuuden äiti.Nuorin 11kk vanhin täyttää 13v.
Oireet alkoivat tuossa heinäkuulla. Siivouspäivän jälkeen lauantaina tuli puutunut kohta kasvoihin. Kävin päivystyksessa jossa sen todettiin johtuvan niskoista. Seuraavan viikon kuluessa tuli lisää puutumisia ja vasen käsi alkoi tuntua kummalta. Lääkäri oli terveyskeskuksessa sitä mieltä, että on edelleen niskoista. Rintakipu kohtaus iski yhtenä yönä,hoitui kipulääkkein sairaalassa.Vasen käsi oli voimaton.Ja jalkoja pisteli ja kiristi. Sain lähetteen fysteraan, jossa todettiin että onhan se niska jumissa. Aukaisi jotain lukkoja ja sanoi että puutumiset normeja. Käsittelyn jälkeen kotona meni taju hetkeksi. Laittoivat lähetteen sairaalaan, jossa pään tt ja keuhkokuva sekä liuta verikokeita. Kaikki normaaleja. Itsellä tuskainen olo kun ei tiennyt/tiedä mikä on. Oireisiin tuli pian mukaan kummia elohiiriä, mahassa, pohkeissa, käsivarressa, reisissä, joskus varpaat heiluu kummasti tai nykii. Niiden takia kävin taas lääkärissä, jossa tk lääkäri oli sitä mieltä ette ole normia ja ei kuulu niska eikä selkäkipuihin kyllä..tai ei ehkä kuulu. Fysteran mielestä se voi taas olla normia. Kieli tuntuu kumman tärisevältä ja kitalaki ei mulle kuuluvalta. Tänään taas soitin jotain lihasentsyymi kokeita mitä ottivat.. kaikki normeja. Torstaiksi sain yksityisen neurologin. Elohiiri tai ihme muljahdus ihon alla on jatkuvaa ja se eniten huolestuttaa.. (Als sivuille eksyneenä). Väliin miettii, että oliko se elämä tässä ja enkö mä tosissaan nää lapsieni kasvavan isoiksi. Niin lisättäköön tähän,että alaselkä meni tässä pari viikkoa sitten niin jumiin, hyvä kun kävelemään pääsin. Nyt se jo parempi. Miten ihmeessä kaikki voi tulla näin nopeaan tahtiin?!?! Tiedän että monta vuotta ollut lapojen väli ihan jumissa. Sellainen polttava/tunnoton kohta ollut siinä. Mutta en olisi ikinä uskonut että pelkästä niskajumista voisi tälläinen riesa tulla. Monta itkua tän takia itketty. Toivottavasti turhaan. Tässä pikainen selostus nuorimman päikkäri aikaan. Onko teillä muilla ollut jotain lihasnykäyksiä/elohiiriä jännitysniskan myötä?
 

Yhteistyössä