Käyn silloin tällöin täällä lukemassa ja ketjun alkuvaiheissa ahkerasti täällä kirjoittelinki
Mutta tuo Annemarsun kirjoitus sai minutkin kirjautumaan sisään.
Kuulosti nimittäin niin tutulta.
Mulla itsellä oli tässä välissä oikein hyvä jakso. Kävin omt-fysioterapiassa ja sainkin apua niskoihin sieltä. Selän oireiden vain lisääntyessä, jouduin sen kuitenkin lopettamaan silloin. Nyt taas on samat oireet takaisin.
Meillä oli myös itkuinen tämä nuorin. Itki ekan puoli vuotta, kun oli kipeä refluksin vuoksi. Ei voinut nukkua päivisin eikä öisin. Valvottiin ja kannettiin poikaa koko ajan! Päivät ja yöt. Lisäksi imetin häntä maitoallergian vuoksi vuoden ikään asti. Toinen puoli vuotta oli itkua korvakierteen vuoksi. Siihen ei auttanut edes putkitus. Silti tulehduksia ja putki irtosi. Nyt on uudet putket ja poika on taas iloinen 1,5 vuotias. Maailman kiltein ja tyytyväisin pikkuinen
Mutta tämä kantaminen ja imettäminen milloin missäkin, otti niskaan tosi pahasti. Taas on huimausta, epätodellista oloa, näön hämärtymistä... Lapojen väli on erittäin jumissa, hartiat, olkapäät, niska...
Kuulin sattumalta naapurilta erittäin hyvästä hierojasta, jolla mm. mun omt-fysioterapeutti käy itseään hoidattamassa. Sieltä olen saanut taas apua, vielä enemmän kuin omt-fysioterapiasta. Omt ei hiero lihaskireyksiä, kuten hieroja tekee. Mulla on niin laajasti oireita ja kiristyksiä, että hieroja sitä joka kertaa jaksaa ihmetellä. Sanoikin, että olen varmasti oireillut jo vuosia. Ja siinä oli oikeassa.
Hän on suorittanut valtavasti eri koulutuksia ja kursseja. Osaa myös mobilisaatiota yms. Hänellä on myös paljon tietoa asioista. Huimauskaan ei siis johdu aina kallonpohjasta, jota omt on mulla hoitanut. Vaan esim. mulla se johtuu hartioista ja lapojen välistä suurimmaksi osaksi. Tosin kyllä tuo kallonpohjakin on järkyttävän huonossa kunnossa.
Tämä hieroja on oppinut kallonpohjan ja niskan hierontaa jollakin "kuuluisalla" entisellä (nykyisin yli 80v) huippu-urheilijoiden hierojalla. Nimikin kuulosti tutulta, mutta en enää muista sitä. Tekniikka on aivan eri, kuin "tavallisilla" hierojilla.
Sieltä olen saanut valtavasti apua. Hieronta kestää mun laajan oireilun vuoksi aina noin 1h 15 min. Voi kun se tekee hyvää. En ole vielä kovin montaa kertaa käynyt hänellä, mutta nyt jo tunnen kuinka se auttaa. Yleensä olen 2vk ilman huimausta yhden kerran jälkeen. Kesän aikana oli vain huono saada aikoja, mutta nyt syksyllä pitää alkaa käydä säännöllisesti.
Jos joku teistä asuu Keski-Pohjanmaalla, voin yv:nä antaa hänen nimen.
Mä olen kerran koittanut pilatesta, mutta silloin selkäni aina kramppasi siinä. Mulla siis paljon vaivaa myös alaselässä. Nyt esim vasta löytyi taas uusi iso pullistuma. Mä tykkään siinä just siitä rauhallisuudesta. En voi selkäni takia hyppiä ja pomppia. Ja pilates vahvistaa kaikille tärkeitä syviä vatsa ja selkälihaksiakin. Pitäisipä taas koittaa, kun selkäkivut hellittää.